אני מחדד לך את הבעיה בתכנון הלקוי ...
תכנית מקובעת בכל תחום היא בעיה ומגבלה , אין לה גמישות לשינויים והתאמות ,בכל שלב לפני הביצוע ותוך כדי .
ספציפית לגראן פונדו חרמון מסלול מעגלי , מקבע את התכנון ובמיוחד שנקודת ההתחלה נמצאת הכי רחוק שאפשר , דבר שגורם לבזבוז זמן יקר , והתחלת רכיבה מאוחרת .
במצב הזה אתה מוגבל , שיש בעיה או שהבעיה מחמירה תוך כדי אתה תקוע לא יכולים לבצע שנויים והתאמות .
במצב שנוצר ביום השרבי הכי הגיוני היה לדחות , אבל זה קשה יש לחצים וזה גורם להפסדים .
אז האירוע יצא בכל מחיר , הוציאו ממנו ובצדק את העוקץ ( המקצה התחרותי ) , ובעצם אפשרו בשיא שעות חום לעלות לחרמון שזו רכיבת הישרדות . ( לא כולם מחזקים ומסתדרים בתנאי בחום קיצונים כמו יובל פרידמן ) .
אם זה היה חורף והיה צפי למזג אוויר חורפי האירוע הסיבובי יוצא מהחרמון בכל מחיר , תוך כדי הירידה הגדולה מהגולן נוצר סופה , המכוניות בחניון בחרמון , הכביש רטוב הגשם מתגבר , אין הסעות , מה עושים אז ??? .
שנה שעברה היה סופה , הרכיבה יצאה בכול מחיר בסוף עצרו את המסלול באזור מסעדה היו הסעות מתכננות . הנזק לאירוע הצטמצם .
בתכנון שמבוסס על מסלול שנקודת ההתחלה שהיא גמישה לבעיות ויש הסעות בנקודת הסיום , אתה חופשי .לשינוים והתאמות בהתאם לבעיות , שהם בעיקר מזג האוור שרב בקיץ , סופה בחורץ .
נניח שהמסלול היה מתוכנן מצמח דרך חד נס , גדות והמשך כמו שעשו לחרמון .
שים לב לנתונים : זה בערך 100 ק"מ , מעל 2500 מ' גובה מצטבר עולה רק כ 680 מ' מצטבר יורד והירידה היחידה זה מבית המכס לגשר בנות יעקוב .
זה כבר מסלול שיכול אולי להצדיק חלק מהשם גראן פונדו .
במקרה של בעיה כמו השרב , זה כבר ברור כשמש לכולם שניתן לעשות התאמה זה לו כמו לחזות את העבר .
יוצרים תכנית גיבוי אלטרנטיבית , התחלת רכיבה מוקדמת , מחורשת טל עשים סיבוב קטן והמרוץ ,מתחיל , כולל התחרותי מלהבות הבשן בשעה מוקדמת . כך מרווים שעות בוקר מקדמות עבור החלק העיקרי , שזה הטיפוס הארוך לחרמון .
גם במצב נורמלי , אתה משוכנע באמת שהמסלול הסיבובי שמתחיל ונגמר בחרמון ורובו בירידה , מצדיק את השם גראן פונדו . אז אני לא .
לסיום בסגנון הגשש החיוור "אתה הבנת את זה מר יוסי בתרפוקר ?!" ...
גם בלי הסכמה נקווה שנשאר ידידים בפורום .
אריה סדובניק
תכנית מקובעת בכל תחום היא בעיה ומגבלה , אין לה גמישות לשינויים והתאמות ,בכל שלב לפני הביצוע ותוך כדי .
ספציפית לגראן פונדו חרמון מסלול מעגלי , מקבע את התכנון ובמיוחד שנקודת ההתחלה נמצאת הכי רחוק שאפשר , דבר שגורם לבזבוז זמן יקר , והתחלת רכיבה מאוחרת .
במצב הזה אתה מוגבל , שיש בעיה או שהבעיה מחמירה תוך כדי אתה תקוע לא יכולים לבצע שנויים והתאמות .
במצב שנוצר ביום השרבי הכי הגיוני היה לדחות , אבל זה קשה יש לחצים וזה גורם להפסדים .
אז האירוע יצא בכל מחיר , הוציאו ממנו ובצדק את העוקץ ( המקצה התחרותי ) , ובעצם אפשרו בשיא שעות חום לעלות לחרמון שזו רכיבת הישרדות . ( לא כולם מחזקים ומסתדרים בתנאי בחום קיצונים כמו יובל פרידמן ) .
אם זה היה חורף והיה צפי למזג אוויר חורפי האירוע הסיבובי יוצא מהחרמון בכל מחיר , תוך כדי הירידה הגדולה מהגולן נוצר סופה , המכוניות בחניון בחרמון , הכביש רטוב הגשם מתגבר , אין הסעות , מה עושים אז ??? .
שנה שעברה היה סופה , הרכיבה יצאה בכול מחיר בסוף עצרו את המסלול באזור מסעדה היו הסעות מתכננות . הנזק לאירוע הצטמצם .
בתכנון שמבוסס על מסלול שנקודת ההתחלה שהיא גמישה לבעיות ויש הסעות בנקודת הסיום , אתה חופשי .לשינוים והתאמות בהתאם לבעיות , שהם בעיקר מזג האוור שרב בקיץ , סופה בחורץ .
נניח שהמסלול היה מתוכנן מצמח דרך חד נס , גדות והמשך כמו שעשו לחרמון .
שים לב לנתונים : זה בערך 100 ק"מ , מעל 2500 מ' גובה מצטבר עולה רק כ 680 מ' מצטבר יורד והירידה היחידה זה מבית המכס לגשר בנות יעקוב .
זה כבר מסלול שיכול אולי להצדיק חלק מהשם גראן פונדו .
במקרה של בעיה כמו השרב , זה כבר ברור כשמש לכולם שניתן לעשות התאמה זה לו כמו לחזות את העבר .
יוצרים תכנית גיבוי אלטרנטיבית , התחלת רכיבה מוקדמת , מחורשת טל עשים סיבוב קטן והמרוץ ,מתחיל , כולל התחרותי מלהבות הבשן בשעה מוקדמת . כך מרווים שעות בוקר מקדמות עבור החלק העיקרי , שזה הטיפוס הארוך לחרמון .
גם במצב נורמלי , אתה משוכנע באמת שהמסלול הסיבובי שמתחיל ונגמר בחרמון ורובו בירידה , מצדיק את השם גראן פונדו . אז אני לא .
לסיום בסגנון הגשש החיוור "אתה הבנת את זה מר יוסי בתרפוקר ?!" ...
גם בלי הסכמה נקווה שנשאר ידידים בפורום .
אריה סדובניק