גראן פונדו חרמון - מדידת הזמנים בוטלה

ariasdo

New member
אני מחדד לך את הבעיה בתכנון הלקוי ...

תכנית מקובעת בכל תחום היא בעיה ומגבלה , אין לה גמישות לשינויים והתאמות ,בכל שלב לפני הביצוע ותוך כדי .

ספציפית לגראן פונדו חרמון מסלול מעגלי , מקבע את התכנון ובמיוחד שנקודת ההתחלה נמצאת הכי רחוק שאפשר , דבר שגורם לבזבוז זמן יקר , והתחלת רכיבה מאוחרת .
במצב הזה אתה מוגבל , שיש בעיה או שהבעיה מחמירה תוך כדי אתה תקוע לא יכולים לבצע שנויים והתאמות .

במצב שנוצר ביום השרבי הכי הגיוני היה לדחות , אבל זה קשה יש לחצים וזה גורם להפסדים .
אז האירוע יצא בכל מחיר , הוציאו ממנו ובצדק את העוקץ ( המקצה התחרותי ) , ובעצם אפשרו בשיא שעות חום לעלות לחרמון שזו רכיבת הישרדות . ( לא כולם מחזקים ומסתדרים בתנאי בחום קיצונים כמו יובל פרידמן ) .

אם זה היה חורף והיה צפי למזג אוויר חורפי האירוע הסיבובי יוצא מהחרמון בכל מחיר , תוך כדי הירידה הגדולה מהגולן נוצר סופה , המכוניות בחניון בחרמון , הכביש רטוב הגשם מתגבר , אין הסעות , מה עושים אז ??? .
שנה שעברה היה סופה , הרכיבה יצאה בכול מחיר בסוף עצרו את המסלול באזור מסעדה היו הסעות מתכננות . הנזק לאירוע הצטמצם .

בתכנון שמבוסס על מסלול שנקודת ההתחלה שהיא גמישה לבעיות ויש הסעות בנקודת הסיום , אתה חופשי .לשינוים והתאמות בהתאם לבעיות , שהם בעיקר מזג האוור שרב בקיץ , סופה בחורץ .

נניח שהמסלול היה מתוכנן מצמח דרך חד נס , גדות והמשך כמו שעשו לחרמון .
שים לב לנתונים : זה בערך 100 ק"מ , מעל 2500 מ' גובה מצטבר עולה רק כ 680 מ' מצטבר יורד והירידה היחידה זה מבית המכס לגשר בנות יעקוב .

זה כבר מסלול שיכול אולי להצדיק חלק מהשם גראן פונדו .

במקרה של בעיה כמו השרב
, זה כבר ברור כשמש לכולם שניתן לעשות התאמה זה לו כמו לחזות את העבר .
יוצרים תכנית גיבוי אלטרנטיבית , התחלת רכיבה מוקדמת , מחורשת טל עשים סיבוב קטן והמרוץ ,מתחיל , כולל התחרותי מלהבות הבשן בשעה מוקדמת . כך מרווים שעות בוקר מקדמות עבור החלק העיקרי , שזה הטיפוס הארוך לחרמון .

גם במצב נורמלי , אתה משוכנע באמת שהמסלול הסיבובי שמתחיל ונגמר בחרמון ורובו בירידה , מצדיק את השם גראן פונדו . אז אני לא .

לסיום בסגנון הגשש החיוור "אתה הבנת את זה מר יוסי בתרפוקר ?!" ...

גם בלי הסכמה נקווה שנשאר ידידים בפורום .

אריה סדובניק
 


 

צפרגול

New member
"מכשירי הפולאר מתחממים מהשמש"? באמת ליקוי

חמור כשמדובר במד חום...
 

YotamKa

New member
יש מלך להר - יובל פרידמן,

- לפחות ע"פ סטראבה - http://www.strava.com/segments/870944 יובל פרידמן שמטפס עם סדובניק קירות לפעמים רכב הכי מהר. ייתכן ומישהו שלא מקליט את רכיבותיו, או מקליט ולא מפרסם, רכב מהר יותר ממנו אבל זה מה יש.

יובל פרידמן קבע זמן של 1:21:23 כמעט 18 קמ"ש. חוץ מזה 9 מקומות מתוך מקומות 1-25 שייכים לפונדו שהתקיים ביום שישי, עם פרופורציה דומה של מקומות חדשים גם במקומות עד 100 הראשונים. כך שמדידת זמנים התקיימה גם התקיימה, ושינתה את מפת מובילי הסטראבה לפחות.

שימו לב שניב ליבנר שמחזיק בשיא עשה זאת אך שבוע לפני כן, בטח כהכנה לפונדו אבל בתנאי חום יותר נוחים. ליבנר היה רשום לפונדו אבל לא מופיעה התוצאה שלו אז ייתכן ולא השתתף בסוף.
 

YotamKa

New member
ולגבי פוקר - אולי יש מיקרו-אקלים סביב גארמין

כי המכשיר של יובל פרידמן הקליט מקסימום 47 מעלות וממוצע 41 בקטע העליה לחרמון, ואילו המכשיר של ארז זארום (השני באותו יום, שבטח רכב באותן שעות) הקליט מקסימום 41 וממוצע 35 בקטע העליה. בטח רכבו במיקרו-אקלים שהתפרס על 25 קילומטרים והשתנה תוך דקות ספורות.
יתרה מכך - המינימום שהקליט המכשיר השני היה 29 מעלות בגובה 1500 מטר. באותו יום היו שם 23 מעלות במקסימום. המכשיר של פרידמן לא ירד מ-35 מעלות כולל באתר החרמון היכן שאין טמפרטורה כזו גם באוגוסט.

לראשון יש גארמין 500 ולשני 510, אז אולי בגלל זה ההבדל. או שלגארמין יש תחנת מזג אויר בנוגה.

כשאני רואה דיווחי EYE-WITNESS מרוכבים לגבי תנאי רכיבה, אני ספקן. בין אם זה אחוזי שיפוע או אחוזי אלכוהול בבירה שהם כאילו שותים. מצד שני, אולי אחוזים מהסוג האחרון משפיעים על הדיווח של האחוזים מהסוג הראשון.
 

Infin1ty

New member
שים לב שזה תלוי בהגדרות של המכשיר

אצלי הדגימה הייתה חסכונית (ארז, וזה צארום
)
ועד כמה שאני זוכר, ל 500 יש בעיה ידועה עם המד טמפרטורה והברומטר (סנסורים).
 
למעלה