גרא ברצוני להתייעץ איתך לגבי סוגיה

חוה 1

New member
גרא ברצוני להתייעץ איתך לגבי סוגיה

שעלתה היום בארוע משפחתי. בתי בת ה8 ילדה רזה ומאד בררנית בנושא אוכל , מאד אוהבת לאכול גבינה צהובה. הגענו למצב שבו היא אוכלת בבוקר שתי פרוסות בבית הספר סנדוויץ עם גבינה צהובה. בארוחת צהריים גבינה צהובה מגורדת על כל אוכל שאכלה. אחר הצהריים עוד פרוסה ובערב בטוסט או פיצה. הגעתי איתה לכך שהיא אוכלת פרוסה ביום ולא יותר. הסיבה לכך שהגבלתי אותה באכילה היא שזה דבר מאד לא בריא עם צבעי מאכל ושומן. בארוחת ערב משפחתית היום היתה גבינה צהובה בשפע והיא כמובן אכלה בכמויות מאד גדולות. אני בשלב מסוים אמרתי לה להפסיק ולאכול דברים אחרים. בת דודתי אמרה לי שאני יוצרת אצלה בעיות אכילה ועליי לתת לה לאכול כמה שהיא רוצה ולהפך לתת לה עודף . לתת לה מגוון של אוכל ולא להגביל אותה. מה דעתך?
 

גרא.

New member
כדאי להתייעץ עם דיאטנית שנמצאת ב..

כל קופת חולים.כמובן דרך רופא המשפחה.יתכן שהנטייה לאכול דווקא גבינה צהובה,נובעת מצורך גופני של בתך בויטמין/או מינראל זה או אחר,החסר לה. לא נראה לי סביר להגביל ילדה בת שמונה,כדברייך מאד רזה,לסוגי אוכל מסויים.אלא דןןקא לעניין אותה בסוגי אוכל מגוונים בין היתר עי"כ שתשתפי אותה בתהליך הבשול,או ההכנה.ולבסוף.חשוב לשים לב למשקל בתך ביחס לגובהה ולגילה.אם היא רזה ביחס למשקלה,ומקמצת מאד באוכל,יתכן שהיא לקראת,או אולי כבר בתוך תהליך של אנורקסיה (הרעבה עצמית).ואם כך,דרך רופא המשפחה היא תגיע לטיפול מתאים.
 

חוה 1

New member
גרא, בתי אינה מקמצת בעיניני אוכל

היא מאד בררנית. היא שונאת לאכול את רוב המאכלים ונגעלת מדברים רבים. אבל היא אוכלת דברים שהיא אוהבת ללא שום בעיה כך שממש לא נראה לי שהיא מרעיבה את עצמה. לדעתי האוכל שהיא אוכלת אינו מאוזן . ואני מסבירה לה על אוכל מאוזן היא משתדלת מאד לאכול בשר פעם בשבוע למרות שלא כל כך אוהבת. אני בהחלט מגבילה אותה במתוקים ובחטיפים, השאלה היא האם כך אני יוצרת אצלה הפרעות אכילה?
 

גרא.

New member
לא חושב שיש קשר בין הגבלת מתוקים

ובחטיפים ל"הפרעת אכילה".עדיין חוזר להמלצה המקורית,לבקר איתה אצל דיאטנית.
 

Iris-1

New member
קראתי הכל ומוכרחה להוסיף משלי

בתי קרובה לגיל בתך מאד וגם כן מאד בררנית באוכל. עשיתי איתה הסכם שהיא מקבלת חטיפים (אצלנו אין מתוקים בגלל כל מיני סיבות אחרות) רק אחרי שהיא מסיימת לפחות חצי ממה שאני שמה לה בצלחת. הפלא ופלא זה עובד כבר מספר חודשים. גיליתי שגם אין קשר למה שאני מבשלת, כי עוד לפני שהיא בכלל הכניסה לפה היא החליטה שיש דברים שהיא אינה נוגעת בהם בכלל. שיניתי קצת את צורת הבישול והוספתי תבלינים חדשים שהיא לא מכירה והנה להפתעתי כי רבה גם דברים שקודם לא אכלה היום היא נוגעת ואוכלת בתאבון כי רב. ועדיין לעניין המשקל גם אצלנו הילדה רזה מאד והיינו בקופת חולים ובטיפת חלב למעקב והכל בסדר כולל בדיקות דם שנערכו לה. נאמר לי שאם אני רוצה להוסיף לה ברזל או ויטמינים ניסיתי ולא ראיתי שום שינוי לרעה או לטובה הכל נשאר כרגיל. ולכן לסיכום - כנראה שזה לא משהו שצריך להדאיג אותנו כהורים והילד בונה לעצמו את הגוף ואוכל כשהוא רעב וכמה שהוא רוצה. אין צורך להפריע לילד לאכול דווקא מה שהוא אוהב ורוצה ואפילו אם מדובר בכמויות מסחריות. אז שיהיה לך בהצלחה ובתאבון לבתך שתאכל מה שתאכל. איריס. את יכולה לפנות אייל במייל שלי אם את רוצה.
 

חוה 1

New member
זהו בדיוק , בת דודתי ממש

דוגלת בכך שלא אתערב לה בצלחת. היא אומרת שלא אגיד לה מה לאכול איך לאכול וכמה. להציע לה מגוון של מזונות ולא לדבר. אני כן מגבילה בממתקים ובחטיפים , לדוגמא קודם אוכלים אוכל ורק אח"כ מקבלים חטיף או ממתק. לדעתה הסידור הזה גורם להפרעות אכילה ולרגשי אשם.
 

Iris-1

New member
הרגשי הוא שלך בלבד

היי חזקה ועקבית בתהליך הזה של קודם אוכל ואח"כ ממתקים ואני מבטיחה לך שהכל יהיה בסדר והילדה תתרגל. זה לא התעללות זה סופר להיות הורים. את יודעת הילדים שלנו הגיעו ללא שום חוברת הוראות וגם לא קבלנו שום הדרכה בשום מקום מה עושים כאשר זה מחוץ לבטן בכל שנה ובכל רגע נתון. התוספת היתה רק בדיחה אבל כמה שהיא נכונה.... שיהיה בהצלחה ומחזיקה לך אצבעות ותעדכני מה קורה עם האוכל. איריס.
 
למעלה