ברב הפעמים שאני מסתכל על הנחיתות על 30,ברב המקרים הatrשל ארקיע מגיע גבוה מדי לנחיתה.פשוט מאוד הוא היחיד שאני רואה שמגיע גבוה לפיינל.מישהו יודע אם יש סיבה מיוחדת???אוו שזה נורמה של הטייסים שלהם??
שליש מהמסלול,והם נוחתים אפילו מצוין.אבל אני כל יום רואה את כל המטוסים כולל את ישראייר מאילת,וכולם באים בגובה סביר לפיינל. אבל רק ארקיע באים גבוה. נ.ב:אולי לטייסים שלהם יש עוד טראומה מהטילי כתף של אז...
אפשר לראות בבירור (בפעמים שאני ראיתי) שה-747 גולש כמו מטוס נוסעים, אף למעלה וגלישה רכה למסלול. צסנה מגיעה בגובה גלישה עד איזורי הצילומים שלנו ושם היא מורידה את האף ומרימה לגלישה רק מטר מעל המסלול בערך ....
ה ILS הוא אביזר חיצוני למטוס. אלו הן קרניים המגדירות את נתיב הטיסה וקו הגלישה. נכנסים לתהליך מעל מגדל שלום וכל המטוסים שומרים את אותו קו. זה לא תלוי בהם אלא במיכשור החיצוני. את זה הם עושים עד למינימה. משם הם יכולים ל"השתולל". אז הג'מבו ממשיך בקו ואולי טייס צסנה או שניים שראית הרשה לעצמו למשוך עוד קצת בגובה ולהגיע לנחיתב כדי לא לגעת בתחילת מסלול ואח"כ להסיע שלשה קילומטר.
אבל נקודת הביקורת לגובה לכניסה לתהליך, עד כמה שאני זוכר היא ב LL. מעבר לכך לא בהכרח תהיה בגובה התהליך. לרוב כן, אבל למטוסים מסוימים זה יכול להיות שונה.
אמרתי שהן מתאמנות אבל ב-ILS12, ככה הסופטרים קוראים לנקודה שנמצאת מתחת מסלול 12. וגם אם הם התאמנו ב-ILS (הגיוני האמת) אז זו העובדה ! ואני יודע מעולה מה זה ILS, אני עושה הרבה אימוני ILS בסימולטור ...
באמת שאני יודע מה זה ILS, כשלא ידעתי העזתי לשאול, לא מתבייש לשאול. אבל כשהם מעל למסלול הם נוגעים בנקודה בה הם מחליטים - ואני מספר לך מה ראיתי. אם אתה לא רוצה להאמין - לבריאות. אבל זו עדות מהשטח מה שנקרא ... לילה טוב ותודה על הטרחה להסביר בכל זאת