Ccyclist
Well-known member
אחת מני רבות מספור.
אחת הבעיות הגדולות של קווי הדלת לדלת היא המקטע העירוני. בקווים שמצאתי בערד מקטע זה היה בן 20 דקות. מדובר במקטע ספגטי עירוני של הורדה בלבד או העלאה בלבד שאינו משרת נסיעות מקומיות אלא נסיעות בינעירוניות בלבד.
במקרה מצאתי תחנה אחת עם 8 קווי דלת לדלת. בשכונות אחרות ללא קווים מסוג זה יש שירות לתחנה המרכזית של ערד טלאזור התעשייה. אם מכפילים 8 קווי דלת לדלת ב 20 דקות ספגטי לכיוון כל אחד מקבלים 320 דקות או 5:20 שעות נהג אם לכל קו יש נסיעה בודדת. אם יש יותר נסיעות - המספר עולה למספר שעות נהג דו ספרתי.
אם ניקח ממוצע של 15-20 דקות פיזור גם בצד השני של הקו נקבל תוצאה שקו כזה מבלה לפחות 30-40 דקות באיסוף עירוני במהלך הנסיעה, דבר שמאריך משמעותית אותה משמעותית ומהווה נטל על הנהג. קו כזה שהמקטע הבינעירוני שלו אורך כשעה יסע את המסלול ב 1:30-1:40 ואפילו 2:00 בגלל המציאות של כבישי ישראל הפקוקים. אם אורך הקטע הבינעירוני שעתיים: 2:30-2:40 או 3:00 .
ניפוח כזה עולה או בנהגים נוספים או ביכולת לבצע פחות נסיעות.
במערכת מבוססת החלפה כפי שישנה לציבור הכללי - האמצעי הבינעירוני נוסע רק את השעה - שעתיים של המקטע הבינעירוני, מערכת האוטובוסים המקומית מפזרת את הנוסעים בקווים מאספים לשכונות. האוטובוס המקומי מסיע בשעה אחת פי כמה וכמה ממה שיסעו בקו הורדה בלבד מתרוקן. ומשרת הן את תושבי העיר והן את הנוסעים ממנה.
אם ניקח את טענות הנוחות לציבור הכללי האי שיש ציבורים כמו החיילים או החד הוריות שהצורך שלהם בנוחות שווה או גדול מזה של הציבור החרדי. ציבורים אלו אינם מקבלים קווי דלת לדלת מהמוצא ליעד אלא נוסעים בקווים על בסיס יעילות היררכית.
אני מודע שגם המערכת הכללית מלאה באי יעילויות - צילמתי והעלתי שלט תחנה תמוה בעין בוקק בו היו אוטובוסים לא רק לשתי תחנות הרכבת הקרובות בירושלים ולהבים - רהט אלא גם קו מיותר לתל אביב סבידור מרכז אלפיים הדרקונים שתורם בעיקר שעה של נסיעה עם כפילות לרכבת בכל נסיעה. אם זאת - בזבוז משווע של מערכת שמראש נועדה להיות כמה שפחות יעילה זו תופעה בלתי נסבלת.
תדירות, איגום, תחלופה - כולם מושגים חיוניים להקמת מערכת תח"צ יעילה. אם כל מערכת התח"צ בישראל היתה מתנהלת לפי עקרון הדלת לדלת - אולי היה אפשר לקבל אוטובוס אחד בחודש.
אחת הבעיות הגדולות של קווי הדלת לדלת היא המקטע העירוני. בקווים שמצאתי בערד מקטע זה היה בן 20 דקות. מדובר במקטע ספגטי עירוני של הורדה בלבד או העלאה בלבד שאינו משרת נסיעות מקומיות אלא נסיעות בינעירוניות בלבד.
במקרה מצאתי תחנה אחת עם 8 קווי דלת לדלת. בשכונות אחרות ללא קווים מסוג זה יש שירות לתחנה המרכזית של ערד טלאזור התעשייה. אם מכפילים 8 קווי דלת לדלת ב 20 דקות ספגטי לכיוון כל אחד מקבלים 320 דקות או 5:20 שעות נהג אם לכל קו יש נסיעה בודדת. אם יש יותר נסיעות - המספר עולה למספר שעות נהג דו ספרתי.
אם ניקח ממוצע של 15-20 דקות פיזור גם בצד השני של הקו נקבל תוצאה שקו כזה מבלה לפחות 30-40 דקות באיסוף עירוני במהלך הנסיעה, דבר שמאריך משמעותית אותה משמעותית ומהווה נטל על הנהג. קו כזה שהמקטע הבינעירוני שלו אורך כשעה יסע את המסלול ב 1:30-1:40 ואפילו 2:00 בגלל המציאות של כבישי ישראל הפקוקים. אם אורך הקטע הבינעירוני שעתיים: 2:30-2:40 או 3:00 .
ניפוח כזה עולה או בנהגים נוספים או ביכולת לבצע פחות נסיעות.
במערכת מבוססת החלפה כפי שישנה לציבור הכללי - האמצעי הבינעירוני נוסע רק את השעה - שעתיים של המקטע הבינעירוני, מערכת האוטובוסים המקומית מפזרת את הנוסעים בקווים מאספים לשכונות. האוטובוס המקומי מסיע בשעה אחת פי כמה וכמה ממה שיסעו בקו הורדה בלבד מתרוקן. ומשרת הן את תושבי העיר והן את הנוסעים ממנה.
אם ניקח את טענות הנוחות לציבור הכללי האי שיש ציבורים כמו החיילים או החד הוריות שהצורך שלהם בנוחות שווה או גדול מזה של הציבור החרדי. ציבורים אלו אינם מקבלים קווי דלת לדלת מהמוצא ליעד אלא נוסעים בקווים על בסיס יעילות היררכית.
אני מודע שגם המערכת הכללית מלאה באי יעילויות - צילמתי והעלתי שלט תחנה תמוה בעין בוקק בו היו אוטובוסים לא רק לשתי תחנות הרכבת הקרובות בירושלים ולהבים - רהט אלא גם קו מיותר לתל אביב סבידור מרכז אלפיים הדרקונים שתורם בעיקר שעה של נסיעה עם כפילות לרכבת בכל נסיעה. אם זאת - בזבוז משווע של מערכת שמראש נועדה להיות כמה שפחות יעילה זו תופעה בלתי נסבלת.
תדירות, איגום, תחלופה - כולם מושגים חיוניים להקמת מערכת תח"צ יעילה. אם כל מערכת התח"צ בישראל היתה מתנהלת לפי עקרון הדלת לדלת - אולי היה אפשר לקבל אוטובוס אחד בחודש.
קבצים מצורפים
-
Screenshot_20240329-121529_Samsung Internet.jpgKB 301.2 · צפיות: 6
-
Screenshot_20240329-121512_Samsung Internet.jpgKB 346.5 · צפיות: 9
-
Screenshot_20240329-121451_Samsung Internet.jpgKB 311.4 · צפיות: 7
-
Screenshot_20240329-120639_Maps.jpgKB 446.1 · צפיות: 7
-
Screenshot_20240329-120614_Maps.jpgKB 350.8 · צפיות: 6
נערך לאחרונה ב: