Ccyclist
Well-known member
לי יש "חולשה" כאשר צריך לשים יותר מ-505 על תחנת אוטובוס שהיא לא מרכזית (כלומר יש יותר מ-6 קווים). זה לרוב או קווי לילה שאני חושב שהם מיותרים (מעדיף להאריך את שעות פעילות הסדיר במועדים הרלוונטיים), או קווים שאתה מונה אותם בנסיעות ביום ולא בנסיעות בשעה. שגם אותם צריך להעיף.
אחת הבעיות שלא מאפשרת מערכת ההיררכית זה מחסור במסופים. למשל שירות אזורי ניתן להביא לנקודה הראשונה שבה יש תחבורה ציבורית בתדירות גבוהה, ולא עד לעיר הקרובה ביותר.
בגלל שאתה מכיר את רעננה בו נמחיש עם כמות האוטובוסים שעוברת באחוזה ומה אני הייתי עושה איתה (לא כולל קווים פנימיים שישתנו במכרז השרון):
347 משאיר
29 משאיר והופך אותו לקו של כל 5 דקות עם מפרקיות. הבעיה: מטרופולין ופקקים לאורך הדרך שבנצינג מובטח
47: מקצר להרצליה
39 משאיר.
501 אם 347 ו-29 מתוגברים, ניתן לקצרו להרצליה
48 מקצר להרצליה
551 מבטל.
572: צריך קו לאוניברסיטה, אבל במסלול אחר, לא דרך רמת השרון
32 קו של 4 נסיעות ביום למכללת בית ברל. צריך להיות יותר תדיר לפחות פעם בשעה כל היום
30: יש צורך לקו מהודש להרצליה פיתוח: גם לאזורי התעסוקה וגם הבילוי באזור זה. אין לו מה לעבור ברעננה אלא ב-531
147: משדרג אותו כי לו מסלול טוב
139: לבטל
230,228 קווי לילה: לבטל. במקום 230 ניתן להפעיל את 247 כקו לילה.
505: ניתן לקצרו למסוף צומת רעננה, אם היה מסוף נורמלי
504: מבחינתי קו מעולה כקו הזנה לדנקל. ניתן לקצרו למסוף קניון איילון
עכשיו אין מסופים בהרצליה, ומסוף צומת רעננה הוא איום ונורא. כך שלא ניתן לממש זאת.
תוכנית טובה, אני מכיר את רעננה באופן כללי כי מארחיי עברו לשם אחרי כמה וכמה שנים בחו"ל במקום לחזור לירושלים. ביקרתי שם פעמיים על טהרת התח"צ, פעמיים על טהרת הרכב הפרטי (בביקורים אלו נסעתי בתח"צ במקומות אחרים, העלתי שירשורים בפורום).
מבחינתי הבעיה הראשונה של רעננה היא שבמקום שקו הרכבת יגיע לתל אביב מרכז תוך 16 דקות - לולאת השרון פועלת בכיוון הלא נכון ובמקום - יש בה החלפה לא נוחה בהרצליה שהופכת את הנסיעה לעניין של כחצי שעה.
חיבור הרכבת באופן ישיר יכול לחסוך את הצורך בקווי ה X47 / X48 / 501 עד כדי צימצומם לקו בודד למסוף כרמלית. יתכן שהגיוני ששאר מהם משהו למסוף 2000 או לאוניברסיטה בעידן הקו הירוק.
חיבור כזה יאפשר גם לבטל קווים ארציים למסוף צומת רעננה - 444 למשל או העצירה של 950 (קו שמהותו תחליף למסילה המזרחית הנבנית כיום).
את קו 39 הייתי משאיר ומתגבר. את קו 29 הייתי משאיר כקו פנימי של הרצליה עד תחנת רעננה מערב או לב הפארק על שדרות ירושלים כך שיהיה אפשר להחליף ברעננה לקו למרכז הרצליה.
את קווי כפר סבא לרננים הייתי מאריך לקרן היסוד ויד לבנים כך שיתנו שירות לתוך רעננה. זה היה נותן לבטל את קו 4.
צריך כמובן רישות טוב של וויצמן רעננה לאחוזה והרצליה, יתכן שיצטרכו מסלולים שיכנסו לשכונות או צירי ביניים.
הבעיה הגדולה של ערים השרון היא תע"ש. כאשר רשת הרחובות של העיר שתחילת את תע"ש תושלם - יהיה אפשר להעביר קווי צפון דרום דרך רעננה (מחלף בן גוריון יצטרך שידרוג) במקום שהעיר כולה תהיה של קווי מזרח מערב. חבל מאד שאין בתוכנית של תע"ש שיקום ושיחזור של דרך הסולן, ההמשך האלכסוני של כביש 554 בדרך שהגיעה בעבר עד רחוב הנצח ברמת השרון ויכול להמשיך מעל או מתחת לכביש 5 עד לרמת החייל.
אינני חושב שיש טעם בקווים אזוריים דרך כביש 531 בעידן הרכבת הישירה לתל אביב. הכביש לא בנוי לעצירה וכל יציאה ממנו תעכב את הנסיעה כך שאין שם פוטנציאל לתחנות ביניים.
קווים סיבוביים ביזארים כמו 80 עדיף שמעולם לא היו. במקומם - קווים עירוניים מקומיים עדיף שיסעו במסלול ישיר ככל האפשר. העיר בתע"ש תספק עוגן דרומי לקווים כאלו וחיבורים אפשריים בשני צידי מטרופולין השרון.
הייתי משאיר אי אילו קווים אקזוטיים למקומות מרוחקים במסוף רעננה, אולי משדרג את שמה ל"מרכזית רעננה / מרכזית השרון". קווים בינעירוניים משם לא הייתי נותן שיהיו להם תחנות אחרות במטרופולין השרון והייתי שואף שיהיו ישירים או אם מספר תחנות מצומצם ככל האפשר.
אני מניח שצריך תוכנית לרכבת או שיפור תשתית תחנות האוטובוס בכביש 4. הייתי מעדיף שיהיו לתחנות כבישי שירות כך שהעמידה בהן לא תהיה חשופה ישירות לכביש עצמו.