דוח על "עקיפה בדרך לא פנויה"

Arkadim

New member
דוח על "עקיפה בדרך לא פנויה"

אתמול קיבלתי דוח על "עקיפה בדרך לא פנויה". הסיפור די מסובך: השוטרים טוענים שמסוק משטרתי זהה אותי בדרך, שעקפתי רכב וגרמתי לרכב בצד הנגדי לרדת לשוליים. הם עצרו אותי בערך בעוד 5-8 ק"ם ממקום העבירה. הרישיון נהגה נשלל עד היום. היום בבוקר נסעתי למשטרת תנוע ראש פינה קיבלתי אותו חזרה וקצין אמר לי שאני במצב טוב. אבל יש לי הזמנה לבית המשפט ששם יכול לקרות כול דבר מי שלילת רישיון וקנס ועד זכוי. אני אישית לא זוכר שעשיתי איזשהו עבירה כן עקפתי רכב במקום שמותר, דרך היתה ישארה כמו סרגל וראיתי מכונית ממול מעוד מעוד רחוק ולדעתי לא הפרתי לאף אחד. אני פשוט לא יודעה מה עלי לעשות. לא רצוי לקבל עונש על דבר שלא עשיתי.
 
מידע כללי

ראשית כל, שים לב כי קבוע לך דיון בבית המשפט - דיון שהנך מחוייב להגיע לשם.
שנית, לא ציינת האם הורשעת בעבירה דומה או מה עברך התעבורתי, אך לפי מה שכתבת, השוטר הסביר לך באופן כללי את המצב לאשורה
(למרות שהוא לא ציין / אתה לא כתבת את עניין התנאי, ניקוד וכדומה).
שלישית, בתיק שלך קיימים ראיות כאלה ואחרות ועל בסיס זה יתנהל משפטך.
אם הנך טוען לחפותך, תוכל לנהל הליך הוכחות בבית המשפט והשופט יפסוק לפי הראיות שיש בתיק.
לדוגמא: נהוג שברגע שהניידת עוצרת אותך בכביש (גם אם חלפת על מספר קילומטרים), להראות לך, למשל, את המסוק. האם עשו זאת?!
קיימות עוד מספר רב של שאלות שצריכות להיבדק איתך, אך כל זאת ניתן להשיב לך רק לאחר שקוראים ורואים את כל מסכת הראיות שיש בתיק -
הדו"ח שהנך אוחז בו -לבדו-, איננו כל הראיות (המסמכים) שיש בתיק החקירה.

*המידע איננו בגדר ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי וכן אינו מהווה טיפול משפטי מכל סוג שהוא.
 

Arkadim

New member
דוח על "עקיפה בדרך לא פנויה"

אין לי נקודות, ועבירה היחידה אחרונה היתה לפני 15 - 16 שנה. נדמה לי "אי ציות לתמרור"
 

גבע אבי

New member
עובדות בתיק תעבורה.

קבלת ליד רק את טופס ההזמנה.
כל המידע בתיק עומד לרשותך לעיון או צילום על פי בקשתך.
ייתכן מאוד שתמצא בתיק מזכר של טייס המסוק שצורף לתיק ובו תאור העבירה והתקשורת בינו לבים השוטר על הקרקע. אין חובה להראות לך את המסוק וזאת בניגוד לדבריו של קודמי.
בבית המשפט תוכל לחקור את טייס המסוק על מנת ךהפריך את גרסתו ולטעת ספק סביר במוחו של השופט.
רק זכור:
1. השופט אינו כבול לסכום הקנס המקורי.
2. רוב השוטרים (למעט כמה ניצבים) הם מקצוענים וישרי דרך

בהצלחה
 

סהר דוד

New member
מספר תיקונים

אבי, כמתנדב ית"מ כנראה אינך מזדמן לאכיפה מוסקת.
מספר נוהלים:
כשמסוק משטרה מבצע אכיפת תנועה, יושב בו מאחור שוטר תנועה של מתנ"א בעל הסמכה של "סייר אויר".
הסייר נמצא בקשר אלחוטי רצוף עם ניידות ו/או שוטרים על הקרקע.
כשהוא מזהה עבירה, הוא משדר על כך לכוחות הקרקע כשהוא מתאר את העבירה, למשל " עקיפה בקו לבן רצוף תוך סיכון התנועה הנגדית", כמו כן הוא מוסיף את תיאור הרכב " טויוטה פרטית בצבע כסף , הרכב נמצא כ-2 ק"מ דרומית לכם ונוסע לכיוון שלכם"
הסייר (יחד עם צוות ההטסה) חייב לשמור על קשר עין רצוף עם הרכב הנאכף - חד משמעית!!. כשהרכב מתקרב לכוח הקרקע, הסייר מודיע על כך ומבקש יצירת קשר עין עם הרכב. המסוק ממשיך לרחף מעל כח הקרקע עד שהוא מקבל אישור שהרכב נעצר.
השוטר העוצר חייב להראות לנהג הנעצר את המסוק המרחף מעליהם. רק עם קבלת אישור מהשוטר על הקרקע כי הנהג ראה את המסוק- המסוק רשאי להמשיך הלאה.
השוטר העוצר רושם דוח כשהוא על תקן של "עורך הרישום". הוא מציין כי את העבירה ראה סייר האויר השוטר X בעל מספר אישי Y.
בסיום המשמרת, סייר האויר אוסף את כל הדוחות ומצרף לכל אחד מזכר מפורט כנ"ל.
מי שמגיע כעד למשפט יהיה סייר האויר והשוטר רושם הדוח. השופט שואל אותו "אתה רשמת את הדוח הזה" ,השוטר עונה בחיוב ובכך מסתכמת עדותו. הנאשם, אם ירצה לחקור חקירה נגדית, זה רק את סייר האויר. טייס המסוק אינו צד למשפט ,כמו גם המתדלק או שוטף השמשות של המסוק.
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
בנוסף לדברי קודמי

הדיון הראשון הוא הקראה בלבד, אתה נשאל אם מודה או כופר באשמה, במידה ואתה מודה ענשך נפסק במקום, אתה רשאי להעלות נסיבות מקילות כגון עבר נקי, במידה ואינך מודה נקבע לך תאריך להוכחות שאליו יוזמנו העדים שסהר דוד ציין
מנסיוני באכיפה מוסקת - סייר האויר מראה לניידת איזה רכב לעצור ומודא איתו שנעצר הרכב הנכון, הוא מבקש מהשוטר בשטח שיצביע על המסוק ולעיתים אף מבקש ממנו שיגביר את מכשיר הקשר כדי שהנהג ישמע מפיו מהות העבירה
 
למעלה