דו"ח שקבלתי לפני כ-3 שבועות...,

אלון 58

New member
דו"ח שקבלתי לפני כ-3 שבועות...,

מעיריית באר-שבע. המקום:מתחם החניות והעצירות של תחנת הרכבת באר-שבע/צפון/האוניברסיטה,למי שמכיר. רקע:כשהוקמה תחנת-הרכבת הנ"ל ונפתחה,דוקא כאן חשבו על הכל: 1.חניון מסודר ורחב למדי; 2.רציף העלאה והורדת נוסעים ע"י אוטובוסים צבוריים; 3.רציף למוניות; 4.רציף העלאה והורדת נוסעים ע"י רכבים פרטיים(צמוד לחניון,אבל עם הפרדה ממנו,ועם סימון מקומות העמדת רכב). אבל,יש כמה בעיות שנוצרו עקב חוסר אכיפה,וגם תרבות הנהיגה הישראלית "תורמת" להן:רציף האוטובוסים הוא יחסית הקרוב ביותר למבנה התחנה,אוטובוסים עירוניים של חברת מטרודן/באר-שבע כלל לא מקיימים שרות אל מול התחנה הזו,אולי מתוך מחשבה שהמתחם קרוב למדי לרחוב הראשי הסמוך,שד' בן-גוריון,שבו עוברים כמה מקווי החברה.התחנות שמוצבות ברציף האוטובוסים הן עבור חברות אגד ומטרופולין בלבד,שאמורות ע"פ הצורך לאסוף ולהוריד נוסעים בקווי החוץ שלהן,בעיקר מערד,עין-גדי,עומר,קרית-ארבע ועוד כמה ישובים קטנים שמצפון לבאר-שבע,כך שתדירות הגעת אוטובוסים לתחנה כמעט ולא נמדדת בדקות זה מזה. מצב זה מוביל לכך שרציף האוטובוסים נתפס לרוב ע"י נהגי מוניות מזדמנים,שיודעים בערך מתי מגיעה רכבת מהצפון,ומעדיפים לחנות ברציף האוטובוסים,שרק ב-3 או 4 מטר קרוב יותר לתחנה מאשר רציף שנועד למוניות(הרציפים מקבילים זה לזה),יחד עמם קורה הרבה שגם מכוניות פרטיות ומסחריות נעמדות ברציף האוטובוסים לצורך הורדה והעלאת נוסע,ולא משתמשים כלל ברציף שנועד לסוג רכב זה(סעיף 4 לעיל).אוטובוס שכבר מזדמן לתחנה,לרוב אם נהגו רואה הפרעה כזו,הוא פשוט לא נכנס לרציף שנועד לו,אלא עושה סבוב בככר קטנה סמוכה,וקרה שנוסעים ירדו עם תיקים ומזודות בצורה לא בטיחותית אל הככר,או נוסע שממתין בתחנה לאוטובוס,צריך לרוץ אליו תוך דילוג בתוך גינה שנשתלה שם בככר,כל זה כי הגישה של האוטובוס לרציף שלו חסומה. ובענין שלשמו כתבתי כאן:לפני כ-3 שבועות זומנתי ע"י אמי המבוגרת,שחזרה ברכבת מקרית-מוצקין,ומאחר גם הורי וגם אנו תושבי ערד,היא בקשה ממני לבוא לבאר-שבע לאסוף אותה,ובקשתי ממנה שתרד מהרכבת בתחנה הצפונית,כי שם יש מקום להעמיד רכבים בנוחות ולאסוף נוסעים,מה שלא קיים בתחנת באר-שבע/מרכז. הגעתי למקום כמה דקות לפני הגעת הרכבת,העמדתי את מכוניתי ברציף המזרחי שנועד לרכב פרטי שאוסף/מעלה נוסעים,המתנתי מעט,ולקראת הגעת הרכבת,נגשתי לתחנה,כדי לסייע לאמי עם התיקים שלה,להגיע עד כמה שבנוחות למכונית,ומה אני רואה?פקח של עיריית באר-שבע שם לי דו"ח על העמדת רכב בניגוד לתמרור ב-28(אם אני זוכר נכון). אני מודה,לא שמתי-
שקיים תמרור שבעצם אוסר העמדת רכב במקום,על-אף שהמקום נועד לכך,קיים פה מעין ניגוד,יש שילוט שמדגיש שהמקום נועד להביא נוסע ולנסוע,כאילו לא להתעכב במקום,אבל בכל מקרה זה מטעה,הרי לא השארתי את המכונית בחניה ונסעתי משם ברכבת צפונה,באתי לאסוף נוסעת,הפקח בטח לא ידע זאת,אבל מצד אחר כמובן שאלה שעמדו ברציף האוטובוסים,לא טופלו כך,מכוניתי המתינה שם לא יותר מ-10 דקות,ובזמן הקצר הזה,הספיק פקח "חרוץ" לשים לי דו"ח,ואחרים שגם מגיע להם יצאו "נקיים". המשך הענין הועבר לטפול עיריית באר-שבע,הגעתי לשם לפני כמה ימים,ושם קבלתי
להגיש ערעור,הוגש לי טופס-ערעור,הסברתי בו בכתב מה בדיוק קרה שם,צרפתי את כרטיס הנסיעה של אמי,כי הכרטיס מוכיח לפחות שמדובר באדם מבוגר,שלרוב זקוק לעזרה עם התיקים,ועל הכרטיס מודפס שעות יציאה מהתחנה ממנה עלתה אמי,וידוע בערך מתי הרכבת מגיעה לבאר-שבע. נכון לרגע זה הנושא בערעור,ובמחלקה ההיא נאמר לי שתשובה לזה יכולה לקחת עד 3 חודשים.
אני מצרף כמה תמונות כדי לנסות ולהמחיש את הבעיתיות שנוצרה במקום,על-אף שבמקור התכנון כאן מצוין.
 

אלון 58

New member
התמרור הבעיתי...:

הכניסה לרציף העלאת/הורדת נוסעים,מימין רואים חלק מהחניון הרגיל.
 

be_roo

New member
בתמונה לפחות, התמרור נראה דהוי ואולי אף מוצב

בגובה מעל המותר שמקשה להבחין בו.
 

אלון 58

New member
יש בזה משהו...,

יחד עם זאת זו הפעם הראשונה שאני בא לאסוף כאן מישהו מבוגר,וזה חייב לעמוד קרוב ביותר שמותר לרכב פרטי,ובטח שלא להפריע לתנועת התחבורה הצבורית במקום,וכל זה לא לקח יותר מרבע-שעה של שהות במקום,כולל זמן הליכה וחזרה כדי לסייע עם התיקים.
 

אלון 58

New member
במקום יש סמונים להעמדת רכב...,

והנה נראה רכב שעומד שם(לא שלי...,ביום בו צולמו התמונות,באתי למקום באוטובוס,שד"א,גם לא הצליח להורידני ברציף שלו).
 

אלון 58

New member
זהו הרציף שבו הונח הדו"ח על חלון מכוניתי...,

זה הרציף שנועד להעלות/להוריד נוסעים ע"י רכבים לא צבוריים.
 

אלון 58

New member
שלט ההכוונה למקום...,

גם לחניון וגם לרציף "הַבֵא וְסַע",אם כי בפועל מהרבה מקרים שאני בא הנה כדי לנסוע מכאן ברכבת,או כשאני יורד כאן וממתין לתחבורה הצבורית לערד,לא זכיתי לראות שמישהו משתמש ברציף הזה,כולם נעצרים על רציף האוטובוסים,כי זה "הכי קרוב" לתחנה.
 

אלון 58

New member
מכונית בודדת עומדת על רציף האוטובוסים...,

גם במצב כזה,אוטובוס לא יכול לעשות את הסבוב במקום,כפי שלמעשה הוא חייב,ולא חסרים מקרים שעומדים שם הרבה יותר רכבים,כולל מוניות,שנהגיהן מתעלמים מזה שיש להם רציף משלהם.
 

אלון 58

New member
עד כאן...,

אני מתאר לעצמי שזה די ארוך,אבל לדעתי סוגיה מעניינת,אשמח לשמוע דעות,אם תהיינה.
 

be_roo

New member
לא הבנתי מה הסוגיה המעניינת

זה שאתה קיבלת דו"ח ואחרים לא? זה קורה יום יום עקב משאבים מוגבלים.
 

אלון 58

New member
כל אחד יראה זאת אחרת...,

כי יש פה ניגוד בין השימוש במקום לבין תמרור שלמעשה "אוסר" זאת,כך שגם זה וגם זה הם מצבים "מעניינים",כי גם כשאני מזדמן למקום ללא מכונית,אני עוקב אחר ההתנהלות של אלה שמזדמנים,עקב השימוש הלא-נכון במקומות שהוקצו לכל סוג רכב ואיך זה משפיע על משתמשי התחבורה הצבורית.
 

be_roo

New member
איזה ניגוד?

התמרור אוסר חניה, הוא לא אוסר עצירה לשם הורדת נוסעים. אתה העמדת את הרכב ועזבת אותו, לפיכך זו חניה.
 

אלון 58

New member
זה היה בלית-ברירה...,

הייתי חייב לסייע לאמי עם המטען. בכל מקרה,מי שמוריד נוסעים שם,לא ניגש לרציף הזה,הרציף הזה למעשה מיותם ונותר חסר שמוש,כי כמעט כל האחרים מורידים ומעלים נוסעים ברציף האוטובוסים,גם אם מבחינת העיריה בצעתי כאן עבירה לכאורה,אני כן השתמשתי נכון יותר ברציף,כדי לא להפריע לתחבורה צבורית,בעוד שאלה שמעמידים רכבים ברציפי התחב"ץ,מפריעים,אבל אין מי שיקנוס אותם. מסקנה אישית:זה רציף מיותר,אפשר לבטלו ולספחו לחניון הרגיל,ואז באופן חלקי תפתר הבעיה,כי עם התמרור הזה,הוא בעצם מיותם,יהודי "ממוצע" יעמוד קרוב יותר לתחנה ויוריד או יעלה נוסע.
 

be_roo

New member
החוק לא יכול לענות על כל המקרים התיאורטים

המקום נועד לעמידה של שניות ספורות לשם העלאת נוסעים. זה שאנשים עוברים עבירה אחרת ומעדיפים להוריד את הנוסעים ברציף האוטובוסים זו בעיה אחרת ואין לה קשר. לבטל אותו בגלל שאנשים מסרבים לעשות בו את השימוש לו נועד ולהפריע לתחבורה ציבורית?! זה כמו לדרוש לבטל מגרשי חניה כי ממילא אנשים חונים באדום לבן.
 

אלון 58

New member
אולי היה צריך גם לסמן שם אדום-לבן,

ולשלט כך שידעו שהעמידה אסורה שם,כי גם ככה יש פירצה בחוק שמאפשרת להעלות ולהוריד נוסע במקום כזה,כמובן ללא חניה,אם כי ברחוב רגיל זה מתיחס רק למוניות,ולא לסמן קווים לבנים שמדגישים "מקומות-חניה".
 

be_roo

New member
אי אפשר לסמן שם אדום-לבן

כמו שארמת בעצמך, סימון זה אוסר חניה וגם עצירה, בעוד שהמקום מיועד לעצירה לשם העלאת נוסעים ורק למוניות מותר לעצור באדום-לבן לשם העלאת נוסעים. סימון הקוים על הכביש אינו סימון המעיד על חניה מותרת, אלא נועד להסדיר את העמדת הרכבים. מוצב שלט במקום והוא חד משמעי. אם הוא מוצב בצורה לא ברורה אפשר להתלונן, כל השאר נשמע כמו סתם תירוצים.
 

אלון 58

New member
בכל מקרה...,

זה מוביל לכך שזהו רציף מיותר,אם לא ניתן להשתמש בו למה שהוא נועד,ואלה שבאמת מביאים או אוספים נוסע מיד,כלל לא עוצרים שם,אלא על רציף האוטובוסים,הוא שאמרתי בהתחלה,התכנון של המקום מצוין,רק לא נלקח בחשבון האופי הישראלי שעם ה-
מגיעים "הכי קרוב שאפשר",גם אם הדבר מהוה עבירה על החוק.
 

be_roo

New member
אתה חוזר לאותו טיעון

"הרציף מיותר כי נהגים מחליטים לעבור על החוק ולעצור במקום אחר שיותר נוח להם אבל מפריע לאוטובוסים". טיעון מגוחך למדי.
 

be_roo

New member
למה שישתנה? התפיסה בארץ נותנת עדיפות

לתחבורה ציבורית סביר להניח שזו הסיבה שהרציפית של הואטובוסים קרובים יותר, למרו תשיתכנו גם סיבות אחרות של לוגיסטיקה. זה שהישראלים סובלים מעצלות ויעברו עבירות חמורות ומסוכנות אפילו יותר מחניה במקום אסור, רק כדי לא להטריח את עצמם יותר מידי, זה לא חדש, אבל זה בטח לא שיקול תכנוני.
 
למעלה