דו קיום למי זה טוב?

מאמון11

New member
דו קיום למי זה טוב?

אם נתייחס לעניין במושגים של אינטריסים , מי מרוויח ( או מי מרוויח יותר) מעניין הדו קיום ? האם באמת אפשר לא להתיחס להשפעת הבעיה הפלשטינית על דו הקיום הפנימי של יהודים וערבים במדינה? האם מעמד הערבים בישראל אינו אסיר טיב הקשרים בין ישראל ומדינות ערב שכנות כולל הפלשטינים?
 

assafy123

New member
כמה דברים...ותקן אותי אם לא הבנתי אותך נכון

ראשית-למה אתה קורא דו קיום? האם בעינייך לאהוב אחד את השני, ללמוד באותם בתי ספר, ולגור באותם ישובים ושכונות זה דו קיום? או האם דו קיום פירוש הדבר בעינייך פשוט להניח אחד לשני ולתת לשני לחיות את חייו בלי להפריע לו זה דו קיום בעינייך? ובלי קשר, אם אתה מגדיר את עצמך דמוקרטי, אז אתה חייב לתת שוויון זכויות מלא לכל האזרחים במדינה שלך, בלי קשר לאם הם ערבים או יהודים. זה לא משנה מה העולם חושב עלייך, מה שמשנה זו ההגדרה שלנו, ומתוקף היותינו מדינה דמוקרטית, אין סיבה שתהיה אפליה בין גזעים שונים, זה לא קשור לאינטרסים בכלל כמובן שעבור האזרח ה"פשוט", הסכסוך הערבי-ישראלי משפיע על היחס שלו לצד השני, אבל המדינה חייבת לעשות את המיטב כדי לעזור גם למיעוט, לערבים במקרה הזה, וזה אומר להפסיק לחוקק חוקים גזעניים, כמו חוק קק"ל למשל, שקובע כי ישנם ישובים שמוגדרים כ"ליהודים בלבד". החוק הזה אינו דמוקרטי, ובלי קשר לסכסוך היהודי-ערבי, אני לא חושב שהמדינה צריכה לנהוג כך. כמובן שבדברים כמו עסק שלא מקבל מישהו משום שהוא ערבי אין ממש מה לעשות, כי לך תוכיח שאותו אדם לא התקבל כי הוא ערבי, אבל חוק כמו זה שציינתי זה משהו שבשליטת המדינה, ולדעתי היא לא יכולה להרשות לעצמה לעשות דבר כזה מצד אחד, ומצד שני לטעון שהיא חותרת לשוויון זכויות
 

מאמון11

New member
מה זה דו קיום

שלום בקשר להגדרת הדו קיום עצם העובדה שבאותו אזור גיאוגרפי חיים ערבים ויהודים אז אי אפשר או קשה מאוד לבצע הפרדה טוטאלית בין שני העמים ,לכן יש צורך במידה מסוימת של אינטראקציה ,מה עוד ששתי הקבוצות הן לא שוות מבחינת מעמד ( בכל תחומי החיים ) לאוכלוסיה היהודית בישראל שהיא מהווה רוב יש לה את היד העליונה ואז יש לנו מצב של תלות ערביי ישראל(קיומית אפילו) ביהודים יותר מאשר ההפך. אינטראקציה זו לא חייבת להיבנות על " אהבה" ,לא על רגש אלא תהייה מבוססת על שכל (לפחות בדור הזה). כבוד הדדי,התייחסות לערך האנושי של הזולת ,אינטרסים משותפים , פרנסה , ספורט , בריאות והרבה מאוד תחומים . אני לא רוצה לפקפק בדמוקרטיה של המדינה , נכון שרוב החוקים לפחות על פני השטח הם אינם מפלים בין קבוצות , מגילת העצמאות קוראת לשוויון זכיות בין אזרחי המדינה. אני רוצה לדבר על המצב הקיים בשטח ולא ברמה המוצהרת והכתובה . במישור המוסדות הממשלתיים המוצהרות לפחות המצב הוא אולי יותר טוב בהרבה ממה השיש בפועל , לפעמים ערבים מקבלים זכויות דרך בתי המשפט . אבל מה קורה בחיי היום יום ? הפערים עדיין מאוד עמוקים , מתן הזכיות הוא מאוד סלקטיבי , המילה הזדמנות ,וערבי ( במדינה זו) לא נפגשים . יישום החוק הוא תלוי פרספקטיבות מיישם החוק שהוא לרוב יהודי , כלומר הבעיה היא ביישום ולא בתיאוריה. אני חושב שהחוק הוא לא המענה לדו קיום ,הוא יכול לקחת חלק , אי אפשר לחוקק מספר כלשו של חוקים ואז למחרת יהיה דו קיום , העניין הוא חינוכי, תרבותי שקשור בקבלת הזולת ,השונה האחר , ולכן אני חושב שהחינוך הוא המענה , שינוי תרבותי ניתן לבצע במהלכים אולי קשים ומייגעים אבל לצערי זו רק הדרך , צריך רק להתחיל. כשלב ראשוני אני מסכים איתך צריכה המערכת הממשלתית להתחיל בקבלת ערבי ישראל במוסדות שלה , לתת להם להיות מעורבים בחיי המדינה ולעזור להם לשפר את המעמד שלהם במדינה ובמקביל יתרמו את חלקם לקדמת המדינה. לתקשורת המכוונת בישראל יש תפקיד חשוב מאוד כמובן בחינוך התושבים במיוחד היהודים כלפי ערבים אשר התקשורת עדיין מנצחת את הסטיר וטיפים , ואת הדעות הקדומות , לצערי הרב כותבת את מה שהיא חושבת שהציבור נהנה לשמוע ולא את האמת.
 
אתה צודק

החוק יכול לסייע אבל לא יביא את הדו קיום. יש פער גדול מדי במנטליות של שני העמים. יש פער עצום בחינוך בבית הספר ובבית. אנחנו מקבלים בחביבות את הערבי שבא לגזום את הגינה שלי או לרצף לי את החצר (במיוחד אם המחיר שלו נוח יותר) אבל תשאלו את החברים שלכם אם ירצו שהשכן החדש יהיה ערבי, או שרוב השכנים יהיו ערבים. יש רתיעה, יש פחד ולפעמים אפילו סלידה מערבים. אני פוגש ערבים עובדים בקניון הקרוב. הם חביבים אבל לא הייתי מעיז לבקר בכפרם, בעיקר לא בלילה. לכן המענה היחיד למצב זה הוא החינוך. אתה מאמין שצריך לחנך את היהודים לקבל את הערבי השונה. לפי השקפתי הבעיה הגדולה היא תרבות השינאה המושרשת בחברה הערבית. צריך ללמד בבית הספר הערבים כי היהודי אדם חביב ונחמד ולא אויב האיסלם. גם המנהיגות של ערביי ישראל תורמת הרבה לשינאה ההדדית. הגיע הזמן שהערבים יבחרו נציגים שמדברים על אחווה ודו קיום. אבל לצערנו הכוכבים אצלם הם המתלהמים והמסיתים לשינאה. הם לא אוהבים אותי בגלל ההסתה, אני לא אוהב אותם כשאני שומע או רואה את הפגנות השינאה. כשהם רק רוצים זכויות (למשל ביטוח לאומי) ובועטים בחובות אנחנו נאלצים לסבול את נוכחותם אבל בטח שקשה לנו לאהוב אותם. הגיע הזמן שיהיו אזרחים שווים בכל המובנים.
 

מאמון11

New member
לידיעה

קודם כל אני הייתי מעדיף להשתמש במילה שוני תרבותי ולא פער תרבותי , כי המילה פער רומזת לעליונות של תרבות על תרבות אחרת וזה מנוגד להשקפת עולמי. בקשר לחינוך ערביי ישראלי לא נשכח שתוכנית הלימודים השוררת בבתי הספר הערביים היא פרי יצירתה של משרד החינוך הישראלי כך שהיא לא כוללת דברי הסתה ושינאה כלפי היהודים .איך אפשר בכלל!!! העובדות ההיסטוריות הן פשוטות והמציאות הנוכחית היא לא הכי נעימה לשני העמים ,אבל בכל זאת יש גם עובדה שאנו לא בחרנו מציאות זו. הגורל המציא אותנו ביחד לכן האלטרנטיבה של "הדו קיום" בעיניי היא לא עניין של בחירה כי אין בחירה , זו האופציה היחידה היותר נורמלית ,שאר האופציות הן הרסניות לכן צריך להפעיל את ההגיון יותר מאשר הרגש . אם נשאר תקועים במי אשם , והפניית אצבע מאשימה לזולת לעולם לא נתקדם. בקשר למנהיגות הערבית , הקולות האנטי מנהיגות ערבית הקיימת בצד היהודים , בעיניי לא מקובלת כי אם לא נקבל את המנהיגים הערבים אשר נבחרו ע"י הציבור הערבי הישראלי באופן דימוקרטי , בטענה ש" המנהיגות הערבית לא טובה לערבים " או " המנהיגות הערבית הישראלית מסיתה " או כל מיני סיסמאות ,זו בעצם קראיה ישירה לא לקבל את הערבים כמו שהם , כלומר הם צריכים להפסיק להיות ערבים ואז אני לא בטוח אם יהיה בסדר כלומר אם יתקבלו בברכה או לא?
 

מאמון11

New member
לידיעה

קודם כל אני הייתי מעדיף להשתמש במילה שוני תרבותי ולא פער תרבותי , כי המילה פער רומזת לעליונות של תרבות על תרבות אחרת וזה מנוגד להשקפת עולמי. בקשר לחינוך ערביי ישראלי לא נשכח שתוכנית הלימודים השוררת בבתי הספר הערביים היא פרי יצירתה של משרד החינוך הישראלי כך שהיא לא כוללת דברי הסתה ושינאה כלפי היהודים .איך אפשר בכלל!!! העובדות ההיסטוריות הן פשוטות והמציאות הנוכחית היא לא הכי נעימה לשני העמים ,אבל בכל זאת יש גם עובדה שאנו לא בחרנו מציאות זו. הגורל המציא אותנו ביחד לכן האלטרנטיבה של "הדו קיום" בעיניי היא לא עניין של בחירה כי אין בחירה , זו האופציה היחידה היותר נורמלית ,שאר האופציות הן הרסניות לכן צריך להפעיל את ההגיון יותר מאשר הרגש . אם נשאר תקועים במי אשם , והפניית אצבע מאשימה לזולת לעולם לא נתקדם. בקשר למנהיגות הערבית , הקולות האנטי מנהיגות ערבית הקיימת בצד היהודים , בעיניי לא מקובלת כי אם לא נקבל את המנהיגים הערבים אשר נבחרו ע"י הציבור הערבי הישראלי באופן דימוקרטי , בטענה ש" המנהיגות הערבית לא טובה לערבים " או " המנהיגות הערבית הישראלית מסיתה " או כל מיני סיסמאות ,זו בעצם קראיה ישירה לא לקבל את הערבים כמו שהם , כלומר הם צריכים להפסיק להיות ערבים ואז אני לא בטוח אם יהיה בסדר כלומר אם יתקבלו בברכה או לא?
 
יש פער

אני משתמש במילה פער בגלל שבעיני התרבות המערבית נמצאת קצת מעל התרבות המזרחית הספוגה קנאות דתית. אני יכול לספר לך אבות ואחים ששחטו את בת המשפחה במה שנקרא " כבוד המשפחה" שהוא נוהג נורמטיבי ומקובל אצלם ומעורר סלידה אצלנו. אבל זה בשום אופן לא מניע אותי להתייחס בזלזול למי ששונה ממני. נכון שעל התכנים בבית הספר מפקח משרד החינוך הישראלי אבל המורים כידוע מקומיים וגם ההורים. כשאני רואה מצעד עם דגלי חמאס ברור לי שיש לנו בעיה קרדינלית עם אוכלוסיה זו. אני רואה הרבה אשמה במנהיגות המקומית שמלבה את השינאה בלב הציבור המוסלמי בארץ. בכל מקום בעולם מקדשי הדת הם מקום שקט ורגוע אבל לא כשמדובר בהר הבית. המנהיגות של ערביי ישראל יוצאת מדי פעם בהכרזות מתלהמות "היהאוד עומדים להרוס את המסגד המקודש" וממחרת מציפים חמישים אלף חמומים מוח ועם רצח בעיניים רוצים לטבוח בקשישים המסכנים שבאו להתפלל בכותל. זו בעיני תרבות נחותה. אתה אומר לי - מי שמך לבחור את המנהיגים שלהם. אתה צודק. אבל אני מאמין כי כל זמן שאלו המנהיגים קשה יהיה לדבר על קירבה בין העמים. אני מקווה שבאחד הימים יבין הציבור הערבי כי דרך ההסתה והשינאה איננה מקדמת אותו. אבל זה כנראה יהיה רק לאחר שנגיע לאיזשהו הסדר עם הפלסטינים וכשהזירה החיצונית תרגע אולי גם כאן יבוא השקט
 

מאמון11

New member
הר הבית הוא סוגיה מיוחדת

הר הבית הוא סוגיה מיוחדת שלא תמצא כמוהה בכל העולם לכן אי אפשר להשוותה למקומות אחרים. בקשר לתרבות מערבית ותרבות מערבית שאתה מדבר על תרבות מזרחית "נחותה" כפי שכינת אותה אתה מזכיר רק את הערבים ,שכחת שיותר מחצי היהודים במדינה הם יהודים מזרחיים ? אתה לא חושב שכך אתה פוגע גם בהם? ערבי ישראל ויהודים מזרחיים כבר חייב 60 שנה המדינת ישראל עם היהודים המערביים כך שנוצרה תרבות משותפת חדשה במשך ה60שנה , הדבר הזה אתה יכול להבחין בו אם תכנס לכפרים ערבים אתה יכול להבחין במודרניזציה ובתופעות העולם המערבי ,כלומר הם הושפעו רבות מהתרבות הישראלית הרווחת בארץ . אני לא מתכוון להגיד שהם נמיסו ואיבדו את הזהות שלהם ,אלא השתנו ,והסתגלו לחיים החדשים תוך כדי שמירה על זהות ייחודית , ועל כן היהודים צריכים לקבל אותם כפי שהם, עם התכונות המייחדת אותם. שוב אתה מייחס לזולתך תכונות שליליות , אתה מאשים אותם בזה שהם מקור הסכסוך , כך שאתה חוזר ואומר שהציבור הערבי יבין , ישתנה ,ישנה מנהיגות , ואז יהיה בסדר . ובכל זאת מה על העם היהודי לעשות בכדי לצמצם פערים ,ובכדי לסייע להשתלבות הערבים במדינה וממסדיה ולא לדחוק אותה הצידה? האם הממשל וגם העם היהודי כעבור ה60 תרמו לשילוב האוכלסיה הערבית במדינה ? או הופלו אותה לרעה? האם התייחסו אלה כחלק בלתי נפרד מהמדינה או התייחסו אליה כגוף זר ומאיים ? ובמקביל למשך 60 השנים שעברו העובדות וההיסטוריה מעידה על זה שהאוכלסיה הערבית אפילו במלחמות ישראל עם הערבים לא הוותה סכנה מכל סוג על מדינת ישראל , האם עובדה זו לא מספיק חזקה שתגרה את הממסד הישראלי לייזום צעדים לתקן את המצב הפגום?
 
הר הבית זו עוד דוגמא

הייתי בחופשת השתלמות והנה אני עונה אתה אומר - הר הבית זה סוגיה מיוחדת, ובכך אתה פוטר עצמך מתשובה. הר הבית בעיני זו עוד דוגמא לקנאות דתית ולאומנות מופרזת. היום ראיתי בעיתון כתבה המתייחסת למחקר על קליטת המוסלמים בעיר פאריז. הם שם 10% מהאוכלוסיה ונמצאים בתחתית הסולם החברתי. אמנם רק עשרה אחוזים אבל מאכלסים 80% מדיירי בתי הסוהר בצרפת. האבטלה, הפשיעה והאלימות גבוהים. המוסלמים כמובן מאשימים את הממשלה שלא השקיעה בהם מספיק ובחרה לרכז אותם במעין גיטאות. זה בערך גם המצב אצלנו: במקום לעודד את הנוער להשתלב בחברה בצורה פוזיטיבית המנהיגות המקומית של ערביי ישראל מחנכת לשינאת המדינה. אנו פוגשים אותה מנטליות כמו אצל הפלסטינים - מאיימים ומתבכיינים. במקום להשתדל להגיע להישגים חברתיים-כלכליים מעדיפים לא מעט מהערבים לעמוד בתור של הביטוח הלאומי או לעסוק בגניבה. מי שרוצה לבנות בית לא צריך לעבוד שנים ולקחת משכנתא אלא שם כמה בלוקים צמוד לבית הוריו ואחרי שנתיים יש שם בית - בלי תיכנון, בלי חיבור למערכת הביוב וכמובן בלי ארנונה. ואם המועצה המקומית תנסה להרוס לו את הבית כל החמולה שלו תעורר מהומות ותשרוף את בית ראש המועצה. אם המשטרה תפשוט על ביתו של שכן שלי שעוסק בהפצת סמים כמובן שאברך אותם. אבל אם המשטרה פושטת על ביתו של מפיץ סמים בכפר ערבי מיד ייצאו כל התושבים לעשות שפטים בשוטרים. לכן המשטרה לא מעיזה להיכנס לכפרים. אחר כך הם יטענו על מצבם המוזנח ועל קיפוח. אז קל לדבר על קיפוח אבל בעיני הערבים עצמם אשמים במצבם. הגיע הזמן שישלימו עם קיומה של המדינה ויסגלו דפוסי התנהגות מתורבתים. הכרתי לא מעט ערבים, עם חלק מהם התידדתי ומעולם לא ראיתי בעיה ברמת הפרט. אבל אני רואה בעיה קשה ברמת הקבוצה. אם מחר יהיה לי שכן ערבי זה ממש לא ישנה דבר. אני יכול להיות חבר טוב שלו. אבל אם בשכונה שלי יבואו לגור מאתיים משפחות אז כנראה אברח מהר מהמקום.
 

מאמון11

New member
השתלמת יפה

אתה לא יותר מתורבת מערבים , עצם העובדה שאתה מדבר בעליונות ובהתנשאות על אנשים רק משום שהלאום שלהם שונה אז זה מעיד על גזענות. אני אעדכן אותך בכמה דברים שאתה כנראה לא חיי במדינה ולכן אתה לא מודע להן: משטרת ישראל נכנסת ויוצאת לכפרים הערבים כמו כל מושב אחר, ואין בעיה בזה . אם תבקר את ביטוח הליאומי תמצא הרבה אנשים מחכם בטור ויכיולהיות שתמצא גם ערבים ,הם גם אזרחי המדינה . ערבים לא בטלנים ,אני אזכיר לך שיש הרבה תחומי עבודה שיהודים לא מוכנים לעבוד בהם ואז רק ערבים תמצא שם והכוונה כמובן לעבודות השחורות בניין וחקלאות ,עבודות שצריכות רק כוח פיזי , המצב הזה קיים לא משום שערבים טיפשים ,משום שהם עכשיו חיים במדינה שמקפחת אותם , שלא מאפשרת להם הזדמניות . ערבים כן עובדים וכן משלמים מסים וארנונה אבל במקביל ממשלות ישראל לדורותהין לא מאמינות שיש צורך להשקיע באוכלסיה זו .וזה כמובן לא משרת הרבה סקטורים יהודים כי אז אם הערבים יתקדמו הם יתחילו להתחרות בסקטורים יהודיים וזו לא המטרה. המצב שנמצאים בו הערבים הוא מצב של בחירה זו אמת שהם חיים אותה לא מתוך בחירתם אבל בכל זאת מנסים ומשתדלים לשרוד ולהתפתח ולהשתלב למרות כל המכשולים שפוגשים מהרוב שבמדינה שלא מאפשר להם ומתייחס אליהם בעוינות .ערבים לא גנבים ,זו בודאי אמירה שנובעת משנאת האחת ושוב אתה מוכיח את הגזענות שלך . פשיעה קיימת בכל מקום , בכל זמן ,ובכל העדות . אני לא צריך לספר לך מה יש בעיתונות היומית השישראילית , יש כתבות על גניבות ,שוד אונס ,רצח , עולם תחתון , מאפיות וסמים ומה לא , אז מה המסקנה ? אני לא חושה שכדי להכליל . שוב הכי קל להאשים את האחר . אני לא רוצה לדבר על בעיית הצרפתים עם האוכלסייה המוסלמית כי בכלל זה עניין אחר לגמרי , אתה מנסה לשדר שיש בעיות בגלל שיש אסלאם ,אז תדע לך שהאסלאם קיים בכל מקום .האסלאם לא כבש את צרפת , צרפת שכבשה מדינות מוסלמיות , צרפת שלקחה איתה חיילים מוסלמים אפריקאיים כדי להילחם איתה נגד הנאצים ,אנשים אלה נשארו בצרפת ועכשיו המדינה נותנת להם את הגב , הקושי עשה את העבודה הקושי יכול למות .
 
גם בי לא משקיעים

אתה חוזר על המוטיב הקבוע - הערבים לא קיבלו מספיק. אז בוא אספר לך כי אני ממש לא קיבלתי דבר ורק נתתי. שלוש שנים של צבא ועוד מילואים כחודש בשנה לאחר מכן, ועבדתי קשה וגם שילמתי הרבה מיסים. אז גם אני הייתי יכול להתבכיין כמו הערבים והחרדים כי קופחתי ולא קיבלתי מספיק. אתם רק רוצים לקבל ולהמשיך להפגין עוינות למדינה. אני יודע כי יש רתיעה מסויימת בציבור להעסיק ערבים ויש לזה סיבות אליהן כבר התייחסתי ואין טעם לחזור עליהם. לכן אני אומר שוב - הערבים במדינת ישראל בחרו עד היום בשינאה והם אוכלים את הפירות הבאושים של בחירה זו. לאחר שישים שנה הגיע הזמן שישלימו עם קיומה של המדינה וישתלבו בחברה הישראלית. הגיע גם הזמן שאחיהם הפלסטינים ישלימו עם קיומה של המדינה וירדו מדרך הטרור. שוויון זכויות אתה מקבל בזכות עצמך ולא בזכות בכיינות או איומים. האמונה כי האיסלם יכבוש את העולם הביאה לעולם הרבה הרג, ועיקר הקורבנות מהחברה המוסלמית. אז הגיע הזמן שתרגעו ותשתלבו בעולם המתורבת. רק תרוויחו מכך. Obsession
 
כולם ירוויחו

אבל הם לא בוחנים את זה מתוך שיקולי תועלת אלא מתוך מנטליות דתית-לאומנית הנפוצה במזרח התיכון. כמובן שמערכת היחסים הפנימית בין יהודים לערבים במדינת ישראל מושפעת בצורה מכריעה מעצם קיומנו בסביבה מוקפת מדינות ערביות. אני למשל מאמין כי אם לא היינו מוקפים ערבים כבר מזמן הייתה מערכת יחסים נאותה. הערבים במדינת ישראל היו בסופו של דבר משלימים עם קיומה של מדינת ישראל ומשתדלים להשתלב בה. אבל העימותים בעבר עם מדינות ערב ועכשיו יותר עם הפלסטינים מקרינה בצורה משמעותית על היחסים עם הערבים. יש הסתה הדדית בין הערבים כאן לערבים בחוץ. החלום שלהם לחורבנה של המדינה מתבסס בעיקר על עזרה מאחיהם בחוץ.
 

אישלום

New member
דו- קיום הוא קודם כל מצב

השאלה היא האם המצב שבו אנחנו חיים היום בדו - קיום עם ערביי ישראל הוא המצב האידיאלי ? או אולי אפילו הרצוי ? אם לא אז יש מקום לשנות אותו. אני מסכים עם אלה שאומרים שקשה להגיע לדו קיום של אחווה אמיתית עם ערביי ישראל כל זמן שהסכסוך הישראלי הפלסטינאי נמשך. מצד אחד רבים מאיתנו רואים בהם משתפי"ם ( וברוב הגדול והמוחלט של המקרים שלא בצדק ), מצד שני רבים מהם חשים הזדהות עם סבלם של אחיהם, הזדהות שגורמת להם לנקוט עמדות קיצוניות נגד מדיניות הממשלה ( כמעט כל ממשלה ). יחד עם זה ברור שאין לשבת בחיבוק ידיים. ומאחר והשלטון והכח הוא בידי היהודים, עליהם לעשות כמיטב יכולתם ( וזה הרבה יותר ממה שעושים היום), כדי לשפר את היחסים בין העמים לפחות בתוך גבולות ישראל. לשם כך יש קודם כל להפסיק את הקיפוח המתמשח של ערבייי ישראל אם זה נוגע לתקציבי פיתוח, ואם בקבלה למשרות ממשלתיות ( ואפילו הזוטרות ביותור ). הייתי אומר שבתור התחלה, זה לא רע, מה עוד שהקיפוח כפי שהוא מתבצע היום, הוא בניגוד לחוק !
 
למעלה