דיווח על תאונת גלישה

שחר ויג

New member
דיווח על תאונת גלישה

דודו אני רוצה לתחקר אתך תאונת גלישה שלי משבת האחרונה, לא מצליח לתפוס אותך בטלפון. המספר שלי: 0528835064 לשאר הסקרנים אחרי שאדבר עם דודו אספר על המקרה בפורום. טיסות גבוהות ובטוחות לכולם
 

חגי

New member
אם אתה לא רוצה לספר את העובדות

אז בשביל לדבר עם דודו אתה יכול פשוט לשלח לו מסר. אם כבר כתבת שעשית תאונה אז מן הראוי שתתן את מינימום העובדות שהתרחשו.
 
נווו!! חגי!! טיפה סבלנות. הוא אמר שישתף את

הפורום אחרי שידווח לדודו. אתה לא חייב לדעת ראשון הכל
אני יכול עכשיו לתאר לעצמי את הדיון הארוך והלא נחוץ שיתפתח כאן....
 

חגי

New member
יש חשיבות לדיווח מיידי

וחבל שאנשים לא מבינים את זה ברגע שמתחילים לתחקר באופן פרטי העובדות עלולות להשתנות. עדיין לא הבנתי למה צריך לציין בפורום שעשית תאונה אבל את הפרטים נמסור לכם אחר כך. כמו שאמרתי - מי שלא רוצה לספר אז עדיף שכלל לא ירשום בפורום עד שהוא בשל נפשית להודות בעובדות.
 

שחר ויג

New member
מינימום עובדות...

שבת האחרונה , מבוא חמה , סביבות אחת וחצי שתיים רוח סביבות 20-30 , טיסה ראשונה בגלשן למינר קינגפוסט שקניתי מניר גולן, הרכבתי, בדקתי מספר פעמים,בודק אורך רצועה גיא עוזר לי הכל נראה סדר. ריצת נסיון למעלה הגלשן מרגיש די בסדר,מרגיש נוח. ניגשים לעמדה קשה לי לעמוד עם הגלשן כנף שמאל מתרוממת כל הזמן, זז קצת צפונה בעמדה עדיין מתרוממת זז עוד קצת עכשיו הגלשן יושב נוח עומד כמה שניות עם הגלשן הכל מרגיש בסדר , כמה צעדים חזקים ואני באוויר ההמראה הרגישה בסדר מעביר ידיים ל basebar והגלשן מתחיל לפנות ימינה ( גיא שראה את ההמראה אמר שכבר בזמן הריצה הגלשן החל לפנות וכאשר העברתי ידיים לבסיס בעצם גרמתי להחרפת הפניה) מושך קצת ומנסה לתקן ואז מרגיש כמה חזק הגלשן רוצה לפנות ( הרגיש קצת כמו כניסה עם כנף אחת לתרמיקה כשהבת זונה זורקת אותך החוצה) מבט קצר לצוק וברור לי שאסור שהגלשן ישלים את הפניה מושך חזק וממש קופץ על הפינה השמאלית , הגלשן מתקן מספיק בשביל לטוס החוצה מהרכס אבל לא ממשיך לפנות שמאלה, בשלב זה הבנתי שזו לא סתם המראה מצ'וקמקת אלה שמשהו ממש לא בסדר. חוזר למרכז ,הגלשן שוב מפיל כנף ימנית ואני מנסה לתקן ובקושי מצליח, עברתי לחבק את קורת הצד השמאלית בבסיסה כאשר אני מקפל את הברכיים אלי ומנסה להעביר מקסימום משקל שמאלה. הגלשן ממשיך להאבק בי ומדי פעם מצליח לבצע סיבוב חד ימינה ( כל פעם שפגשתי תרמיקה) ואני מהר מאוד באפיסת כוחות ועולות בי מחשבות על פתיחת מצנח( שעזבו באותה מהירות שהופיעו) מרגיש שאין לי יותר כוח!! אגרוף/סטירה בקסדה מתאפס על עצמי , מושך את עצמי אל ה basebar ועובר את קורת הצד עם הגוף כמה שאפשר ומחזיק בקבל צד הגלשן מתיישר, לא מאוד נוח לי אבל פחות מעייף ואני מתחיל לחשוב איך להגיע לשדה הנחיתה. מצליח לצאת ישר פחות או יותר לכיוון מטעי הבננות ומחליט שהדרך היחידה שלי לנחות היא אם לא אצטרך לתמרן בזמן הנחיתה - מחליט לנחות לכיוון צפון מערב ולמזלי מזהה שמשם מגיעה הרוח. מאפשר לגלשן לגנוב קצת ימינה חזרה לכיוון קוי המתח שבבסיס המצוק, אני כבר עייף מאוד ויש לי די הרבה גובה לאבד .מאפשר לגלשן לסובס ימינה ומאבד ככה גובה ברצף של סיבובים חדים מנסה כמה פעמים לראות מתי אני צריך להתחיל ליישר וכשנראה שאני נמוך מספיק נצמד בכל הכוח שמאלה שוב עם הרגליים והכל ומתיישר מול הרוח. משחרר קצת את הרגליים והמשיכה כדי לא להגיע מהר מדי והכל נראה בסדר ...עלק, 3 מטרים מעל הקרקע הגלשן מרים כנף ימנית בצורה חדה ואני רואה עמודים מולי נשאר בשמאל ורק משחרר את הרגליים והגלשן מתקן חזק מדי ימינה, אין לי זמן לכלום מנסה לדחוף לפלייר ובעצם מחדד את הסיבוב אבל אני כבר בגובה אפס משחרר ידיים והכל קורה כל כך מהר(לא הספקתי לומר ג'ק.....) הגלשן מונח על basebar החרטום בקרקע צלע שמאלית עקומה( כתף שמאל שלי) היד קצת מרוטשת מלאה בחול ודם ואני מנסה להחליט עם שברתי אותה..אחרי דקה מחליט שלא ,מתנתק, מתארגן ולא מפסיק לחשוב שזה היה יכול להגמר מאוד שונה.
 

David Gerby

New member
ויג, תודה על הדיווח

מצ"ב דוח תאונה, אתה יכול מבחינתי להיעזר במה שרשמת כאן. אני משוכנע שאחרי שנבין את הבעיה בגלשן ומה גרם לה, כולנו נוכל ללמוד מהתאונה.
 

שחר ויג

New member
ותודה לעצמון

שהגיע די מהר לעזור לי לקפל ודאג להספקת מים כי שמע שהם אזלו לי( וכמובן לא חסך ממני את נחת לשונו בהערות פולניות להן הייתי ראוי בהחלט)
 

חגי

New member
פרטים שחסרים

מבין שמדובר בלמינר 14.4 הגדול האם ניר עזר לך להרכיב? האם יש לו מה להגיד ביחס לטיסה האחרונה עם הגלשן? האם הסתכלת בתוך המפרש על הכנפיים שאינם עקומות? (זאת ההסתברות הגדולה ביותר - תשאל את רואבן בן צבי שטס בתחרות 3 שעות עם כנף עקומה) למה ההמראה מתוארת צעדים חזקים? ברוח 20 30 בכלל לא רצים - ההמראה היא בהליכה קלה. ברוח כזאת גם אפשר להציף את הגלשן ולייצר הרבה עילוי לפני המראה - דבר שנותן תחושה ברורה אם יש בעיית איזון ובשלב כזה אפשר גם בהסתכלות מאחורה של צופה מיומן להבחין בחוסר סימטריה אם יש. אם אני לא טועה רצועת התלייה מחוברת בצורה שצריך להושיב אותה נכון מעל הקיל. מכיר? במידה ולא מכניסים אותה אז היא נשענת על צד וגורמת קצת לחוסר איזון - לא נראה לי שזה היה יכול להיות הגורם.
 
היית עד להמראה שלך שנראתה מאוד לא טוב

במקרה שהמשיכה כל כך חד משמעית אפשר היה אולי לחוש בה עוד על הקרקע. יכולת גם להציף אותו בעמדה, כשאתה לא קשור אליו, אלא מחזיק באף, ואז אולי להבחין בסטיה. לא כתבת מה התברר בבדיקת הגלשן ואם ניסית לברר משהו עם ניר גולן.את ניר ראיתי טס איתו ללא בעיות כחודש קודם.
 

שחר ויג

New member
כרגע עוד לא דיברתי עם ניר...

ולמקרה שנראה כך אז אינני מטיל עליו שום אחריות בנושא . מבחינת בדיקת הגלשן בינתיים אין חדש כי עוד לא התחלתי לבדוק ואחרי הנחיתה בעת הפירוק לא הבחנתי בדבר יוצא דופן. מבחינת ההמראה הבנתי גם מגיא שהיא נראתה לא טוב. כאשר כתבתי שההמראה הרגישה בסדר התכוונתי, שמבחינת התחושה לפני ההמראה ,איך שהגלשן ישב עלי ,איך שהוא הגיב בזמן שעמדתי ממש לפני ההמראה וגם תחושת השליטה בזמן ההמראה היו טובים, אני לא זוכר שהרגשתי שהגלשן פונה בזמן ההמראה ודווקא הייתי דרוך בעניין זה כיוון שהיא התרוממה קודם ורציתי להיות מסוגל לבטל המראה אם ארגיש שמשהו לא תקין תוך כדי ריצה .מבחינתי מייד לאחר ההמראה הרגשתי שהיתה המראה טובה ולכן גם הרגשתי נוח להעביר ידיים. במידה והכנף אכן התרוממה כבר בזמן ההמראה הייתי רוצה להבין גם למה בעצם לא הרגשתי שזה מה שקורה .עמירם חוזר בקרוב מחו"ל ואבקש ממנו לעזור לי לבדוק את הגלשן אם יהיה לו זמן. בכל מקרה לא אנסה לטוס עליו עד שאבין מה קרה לגלשן או מה אני יכול לעשות בשביל להמנע ממקרה דומה.
 

חגי

New member
בשביל להבין חייבים להרכיב את הגלשן

אתה לא צריך לחכות לעמירם בשביל זה. ראשית - כנפיים- צריך להסתכל עליהן (מיקי....) מתוך המפרש ומבעד לריצ'רצ'ים של הספרוגים. מעבר לזאת פשוט להסתכל מאחורה על הפיתול של הכנפיים ולבדוק סימטרייה.
 

שחר ויג

New member
כמו שאמרתי

לא בטוח שאני יודע להעריך נכון מה מצב הגלשן, לכם יש הרבה נסיון ואתם יודעים מה לחפש, יכול להיות שבדיוק שכמו לפני הטיסה לא זיהיתי בעיה בגלשן גם עכשיו לא אזהה, לא ממהר לבדוק דוקא היום או מחר כיוון שאני בכל מקרה קצת מקורקע פיזית, ולא אכפת לי להמתין יום יומיים לעזרה מאדם יותר מנוסה מה גם שאם תמצא תקלה אשמח אם יהיה בסביבה מישהו שיוכל לפתור אותה. אני בטוח שיכולתי להעזר גם במישהו מכם אבל אני לא נוסע צפונה מחר אז אמתין קצת, לא נורא.
 
אם אתה זוכר, אני עמדתי על כבל ימין ומה

שאני רוצה להדגיש, הכנף נפלה חזק כבר בהמראה ובעצם יצאת כבר לא מאוזן. הדבר החריף כשהעברת ידיים לבר. עוד ניתחתי את זה עם גיא ואמרתי לו שהפעולה האוטמטית הזאת היא כ"כ אוטומטית שהפכה אצל רובנו לבלתי נשלטת. לפעמים אין מה למהר עם העברת הידיים. במצב שהיית בו, זה יכול היה לעלות לך גם בחזרה להר, וברוח החזקה שנשבה (לדעתי 40 +), זה לא במיוחד מומלץ. ועוד דבר: למיטב זכרוני רצת אולי צעד אחד. אחריך הוצאתי את גיא עם הטאנדם, וגם שם שחררתי בהדרגה את האף וההמראה הייתה ללא כל ריצה.
 

חגי

New member
ניר התקשר אלי בבקר

לא ידע על כל הסיפור הוא טוען שטס עם הגלשן גם אחרי הטיסה הממונעת ונחת בסדר לדעתו יש סיכוי טוב שלא הכנסת את אחד הטיפים עד הסוף ויצרת אובר מתיחה בצד אחד - אישית לא נראה לי שזאת יכולה להיות הסיבה.
 

שחר ויג

New member
התקשר גם אלי הבוקר

דיברנו, הטיפ היה סגור עד הסוף כיוון שהוא הסביר לי את חשיבות הענין כאשר קניתי את הגלשן. בכל מקרה הציע לעזור לבדוק אותו ולטוס אתו בגבעה. תודה.
 

שחר ויג

New member
כרגע לא...

ברור לי מה קרה, עלו מספר רעיונות אשמח לשמוע עוד. laf line מתחת לצלע, צלעות כנף לא שווים בקצות כנף, פיתול של כבל צד מסביב לקורת צד, קורות צד לא באותו האורך, קורת כנף עקומה, באופן כללי טעות בהרכבה, washouts בגובה שונה. כבלי צד לא באותו אורך( את רוב הנ"ל) יהיה קל לברר בבדיקת הגלשן, וחלק אף פעם לא נדע. אני מקווה שנבין מה היה המקור לבעיה , בכל מקרה הגלשן צריך לעבור בדיקה יסודית, הרבה ריצות בפלמחים, ואם יהיה לי אומץ אז נראה מה הלאה.
 

ASI Z

New member
האם בדקת את כבלי הצד טרם הטיסה ?

בגלשנים מתחילים בגלל שהגלשן סינגל סרפס, ניתן לראות באם קצה הכבל העליון מסובב , אבל בגלשנים מתקדמים (למרות הריצרץ ) זה נחבא , האם אתה זוכר אם בדקת שהכבל שהולך מהמשולש לכנף לא מפותל , לדעתי סבירות גבוהה שלאחד מהם הקצה העליון היה מפותל,מה שיגרום לכנף אחת להיות משוכה יותר וההמשך ידוע ....
 
למעלה