דיון בעירית הוד השרון בנושא תואי המטרו

snake34

New member
 

toto9

Active member
מבין את הרצון שלהם לשינוי התוואי,
אבל הייתי לוקח בערבון מוגבל את הטיעונים שלהם.
 

קבצים מצורפים

  • הוד השרון.PNG
    הוד השרון.PNG
    KB 691 · צפיות: 22

Bus Nerd

Active member
מבין את הרצון שלהם לשינוי התוואי,
אבל הייתי לוקח בערבון מוגבל את הטיעונים שלהם.
איזה טיעונים מטופשים! לא לבנות תחנה בקרבת בניינים? מה הוא חושב שיעשו בתל אביב, ישטחו את כל העיר כדי שהתחנה לא תהיה קרובה חלילה לבניין של מישהו? ואיך זה קשור לאיכות אוויר בכלל?

חובבנות ומגמתיות של ממש
 

snake34

New member
איזה טיעונים מטופשים! לא לבנות תחנה בקרבת בניינים? מה הוא חושב שיעשו בתל אביב, ישטחו את כל העיר כדי שהתחנה לא תהיה קרובה חלילה לבניין של מישהו? ואיך זה קשור לאיכות אוויר בכלל?

חובבנות ומגמתיות של ממש
אין טעם לבנות תחנת מטרו בשכונה של בניה נמוכה ללא יכולת פיתוח השכונה כשבמרחק פחות מקילומטר יש שאח פנוי שיש עליו תוכניות בניה למגדלים ואישור תעשיה ופארק קיים. שתכננו טת
הקו רצו רק לחשוב מה טוב לקו ולא למשתמשים בקו
 

snake34

New member
הטעון הכי משמעותי בכל הסיפור זה זיהום הקרקע באזור תע"ש.
טיפול בקרקע מזוהמת יכול באמת להיות בור ללא תחתית.
מבין את הרצון שלהם לשינוי התוואי,
אבל הייתי לוקח בערבון מוגבל את הטיעונים שלהם.
הטיעונים מוצדקים אחד לאחד. נתע תכננו לחבר את כפר סבא לתל אביב. זה שיש באמצע ערים נוספות זה לא מעניין טף אחד. מבחינתם בהוד השרון אין אף נקודה חשובה, יש את בית החולים בכפר סבא, יש את תעש וחש את תל אביב ויש קו שצריך לעשות אותו כמה שיותר זול. מה שהם לא לקחו בחשבון שיש רווחים פוטנציאליים למדינה גם אם הקו יעלה יותר או יוארך במספר קילומטרים. לא ראו את הפרויקט מאינטרס ציבורי או כלכלי רחב אלה רק אינטרס צר של הפרויקט עצמו ולכן הגיעו לכשל תכנוני מטורף
 

Bus Nerd

Active member
הטיעונים מוצדקים אחד לאחד. נתע תכננו לחבר את כפר סבא לתל אביב. זה שיש באמצע ערים נוספות זה לא מעניין טף אחד. מבחינתם בהוד השרון אין אף נקודה חשובה, יש את בית החולים בכפר סבא, יש את תעש וחש את תל אביב ויש קו שצריך לעשות אותו כמה שיותר זול. מה שהם לא לקחו בחשבון שיש רווחים פוטנציאליים למדינה גם אם הקו יעלה יותר או יוארך במספר קילומטרים. לא ראו את הפרויקט מאינטרס ציבורי או כלכלי רחב אלה רק אינטרס צר של הפרויקט עצמו ולכן הגיעו לכשל תכנוני מטורף
אני חולק על דעתך.

נת"ע רצו לעשות קו מטרו לאיזורי ביקוש לפי מה שמתוכנן היום ולפי תוכניות המתאר של המחוז. בגישה שלהם, לתכנון-מוטה תחבורה בתע"ש יש פוטנציאל גדול, וצריך לחבר אותו למטרו. הם גם חשבו שצריך לחבר את כפר סבא, וכמובן גם את הוד השרון. הרי זה לא שלא ניתנו תחנות מטרו בהוד השרון.

הבעיה היא שהוד השרון חושבת שכדי לקשר את איזור התעשייה שלה (שנבנה במיקום שפשוט אין סיבה למקם בו איזור תעשייה, אלא אם אתם אוהבים לשפוך שפכי תרופות לירקון. למה לא בנו איזור תעשייה בסוקולוב ליד תחנת הרכבת?) עם רשת התחבורה הציבורית, צריך להאט את הדרך למי שמגיע מכפר סבא, להאריך את הקו ולהוסיף פיתולים שיאטו את הנסיעה ויפחיתו את התדירות המקסימלית בפועל ולייקר את הבנייה.

משרד התחבורה הציע להוד השרון שיאריכו אליה את הקו הירוק כדי לשרת את איזור התעשייה, יש תוכנית מגירה לBRT כביש 40 שהיה נותן שירות מקומי מעולה להוד השרון ומחבר את איזור התעשייה שלה למטרו ולרכבת הכבדה (גם מכיוון רעננה וגם מכיוון פתח תקווה). בנסיעת BRT קצרה אפשר יהיה להגיע תוך דקות בודדות לרכבת ישראל, למ1, ואפילו למ2 בפתח תקווה.
אפשר גם לדבר על החייאה של הקו הצהוב והארכה שלו לאיזור התעשייה של הוד השרון.

כל הפתרונות האלו יהיו יעילים יותר מסיבוב מפותל של המטרו שהיה גורם לו או לזמן נסיעה ארוך יותר או (באחת ההצעות שראיתי) לפספוס מוחלט של מתחם תע"ש ולהפחתת התדירות בחצי למרכז הרצליה.
 

snake34

New member
אני חולק על דעתך.

נת"ע רצו לעשות קו מטרו לאיזורי ביקוש לפי מה שמתוכנן היום ולפי תוכניות המתאר של המחוז. בגישה שלהם, לתכנון-מוטה תחבורה בתע"ש יש פוטנציאל גדול, וצריך לחבר אותו למטרו. הם גם חשבו שצריך לחבר את כפר סבא, וכמובן גם את הוד השרון. הרי זה לא שלא ניתנו תחנות מטרו בהוד השרון.

הבעיה היא שהוד השרון חושבת שכדי לקשר את איזור התעשייה שלה (שנבנה במיקום שפשוט אין סיבה למקם בו איזור תעשייה, אלא אם אתם אוהבים לשפוך שפכי תרופות לירקון. למה לא בנו איזור תעשייה בסוקולוב ליד תחנת הרכבת?) עם רשת התחבורה הציבורית, צריך להאט את הדרך למי שמגיע מכפר סבא, להאריך את הקו ולהוסיף פיתולים שיאטו את הנסיעה ויפחיתו את התדירות המקסימלית בפועל ולייקר את הבנייה.

משרד התחבורה הציע להוד השרון שיאריכו אליה את הקו הירוק כדי לשרת את איזור התעשייה, יש תוכנית מגירה לBRT כביש 40 שהיה נותן שירות מקומי מעולה להוד השרון ומחבר את איזור התעשייה שלה למטרו ולרכבת הכבדה (גם מכיוון רעננה וגם מכיוון פתח תקווה). בנסיעת BRT קצרה אפשר יהיה להגיע תוך דקות בודדות לרכבת ישראל, למ1, ואפילו למ2 בפתח תקווה.
אפשר גם לדבר על החייאה של הקו הצהוב והארכה שלו לאיזור התעשייה של הוד השרון.

כל הפתרונות האלו יהיו יעילים יותר מסיבוב מפותל של המטרו שהיה גורם לו או לזמן נסיעה ארוך יותר או (באחת ההצעות שראיתי) לפספוס מוחלט של מתחם תע"ש ולהפחתת התדירות בחצי למרכז הרצליה.
לא הגיוני להעדיף את תעש ולהעביר קו במקום מזוהם שספק אם יהיה בכלל אפשר להשמיש אותו בשנים הקרובות וללא תשתיות כלל על אזור תעשיה קיים תוך כדי התעלמות מתמא 48 ותוכניות ענק שמדינת ישראל הפילה על הוד השרון, ואזור התעשיה שלה והפרק שלה נמצאים שם היום (בכלל לא רלוונטי אם היה צריך להקים או לא את איזור התעשיה הזה) והתעלמות מתוכנית האוצר להגדיל את זכויות הבניה התואי המטרו (התואי הנוכחי זה לא רלוונטי בגלל הבניה הנמוכה) וכל זאת בהארכת
הענף בכקילומטר וחצי, ענף
שאמור לשרת את העיר הוד השרון וכרגע הוא לא עושה את זה. 2 תחנות מטרו בחלקים זניחים של העיר עם בניה נמוכה ללא יכולת לפיתוח מגדלים זה פשוט התעלמות של נתע מהמציאות.
כמו כן התחנות תוכננו במקום שבו יש כשל ניקוז של נחל הדר, נא לעיין בתמונות של ראש העיר מלפני חודש ולראות שתחנת מטרו שם זה סכנה.
החדשות הטובות שעוד לפני ההתנגדויות ביקרו בהוד השרון נציגי האוצר והם יודעים שבמקום שיש למדינה פוטנציאל כספי של כ10 מליארד שקל (השבחה פחות עלות הזזת הקו) לעומת הערכת זמן הנסיעה בכ5 דקות. הכסף קובע. אני צופה שהשינוי המבוקש יתקבל,

בנוסף, לא סביר לתת עדיפות למתחם פיתוח עתידי ומזוהם בעיר רמת השרון תוך כדי התעלמות מנזק כפול שנגרם להוד השרון, הקמת 2 תחנות מטרו באיזורים ללא ביקוש ואי חיבור איזור התעשיה למטרופולין. בהוד השרון ילחמו בכל הכוח בהחלטה ובמקרה הגרוע לא יתנו להקים את התחנות במיקום הנוכחי
 

Ccyclist

Well-known member
לא הגיוני להעדיף את תעש ולהעביר קו במקום מזוהם שספק אם יהיה בכלל אפשר להשמיש אותו בשנים הקרובות וללא תשתיות כלל על אזור תעשיה קיים תוך כדי התעלמות מתמא 48 ותוכניות ענק שמדינת ישראל הפילה על הוד השרון, ואזור התעשיה שלה והפרק שלה נמצאים שם היום (בכלל לא רלוונטי אם היה צריך להקים או לא את איזור התעשיה הזה) והתעלמות מתוכנית האוצר להגדיל את זכויות הבניה התואי המטרו (התואי הנוכחי זה לא רלוונטי בגלל הבניה הנמוכה) וכל זאת בהארכת
הענף בכקילומטר וחצי, ענף
שאמור לשרת את העיר הוד השרון וכרגע הוא לא עושה את זה. 2 תחנות מטרו בחלקים זניחים של העיר עם בניה נמוכה ללא יכולת לפיתוח מגדלים זה פשוט התעלמות של נתע מהמציאות.
כמו כן התחנות תוכננו במקום שבו יש כשל ניקוז של נחל הדר, נא לעיין בתמונות של ראש העיר מלפני חודש ולראות שתחנת מטרו שם זה סכנה.
החדשות הטובות שעוד לפני ההתנגדויות ביקרו בהוד השרון נציגי האוצר והם יודעים שבמקום שיש למדינה פוטנציאל כספי של כ10 מליארד שקל (השבחה פחות עלות הזזת הקו) לעומת הערכת זמן הנסיעה בכ5 דקות. הכסף קובע. אני צופה שהשינוי המבוקש יתקבל,

בנוסף, לא סביר לתת עדיפות למתחם פיתוח עתידי ומזוהם בעיר רמת השרון תוך כדי התעלמות מנזק כפול שנגרם להוד השרון, הקמת 2 תחנות מטרו באיזורים ללא ביקוש ואי חיבור איזור התעשיה למטרופולין. בהוד השרון ילחמו בכל הכוח בהחלטה ובמקרה הגרוע לא יתנו להקים את התחנות במיקום הנוכחי

בנייה נמוכה בפרברים היא חלק חשוב מעסקאת החליפין של מערכות המטרו עוד מהמערכת הראשונה בעולם : התחתית של לונדון. העיסקה היא איכות חיים פרברית תמורת מרחק ממרכז העיר ואמצעי תחבורה מסילתי שיאפשר זאת.

עשיתי שירשור על הנושא שנמצא עדיין בעמוד השני של הפורום:


בעיר לווין קיימת עדיף שהקו יעבור בקרבת מרכזים קיימים ושכונות קיימות ולא ליד מקומות עתידיים בשולי העיר שמי יודע מה עתידם. ממילא השכונות החדשות ישענו על המוקדים הוותיקים ב"עיר" (הוד השרון היא מקבץ מוזר של שכונות ומושבות לשעבר). באזור של תע"ש יתכן שאפשר לנצל את הפיתוח העתידי כדי ליצור תוואי קרקעי או על גשרים וסוללות שיחסוך קצת מינהור תוך קיצור הקו מזרוע מרובעת עם פנייה לזרוע אלכסונית.

בנוסף אסור שתחנות המטרו יבנו לפי מודל ההרחקה והתלות באמצעים משלימים שטיפוסי לתחנות רכבת ישראל. תחנות מטרו צריכות להיות במרחק 5 - 10 דקות הליכה מכמה שיותר בתים ברדיוס סביבם.
 
נערך לאחרונה ב:

Bus Nerd

Active member
לא הגיוני להעדיף את תעש ולהעביר קו במקום מזוהם שספק אם יהיה בכלל אפשר להשמיש אותו בשנים הקרובות וללא תשתיות כלל על אזור תעשיה קיים תוך כדי התעלמות מתמא 48 ותוכניות ענק שמדינת ישראל הפילה על הוד השרון, ואזור התעשיה שלה והפרק שלה נמצאים שם היום (בכלל לא רלוונטי אם היה צריך להקים או לא את איזור התעשיה הזה) והתעלמות מתוכנית האוצר להגדיל את זכויות הבניה התואי המטרו (התואי הנוכחי זה לא רלוונטי בגלל הבניה הנמוכה) וכל זאת בהארכת
הענף בכקילומטר וחצי, ענף
שאמור לשרת את העיר הוד השרון וכרגע הוא לא עושה את זה. 2 תחנות מטרו בחלקים זניחים של העיר עם בניה נמוכה ללא יכולת לפיתוח מגדלים זה פשוט התעלמות של נתע מהמציאות.
כמו כן התחנות תוכננו במקום שבו יש כשל ניקוז של נחל הדר, נא לעיין בתמונות של ראש העיר מלפני חודש ולראות שתחנת מטרו שם זה סכנה.
החדשות הטובות שעוד לפני ההתנגדויות ביקרו בהוד השרון נציגי האוצר והם יודעים שבמקום שיש למדינה פוטנציאל כספי של כ10 מליארד שקל (השבחה פחות עלות הזזת הקו) לעומת הערכת זמן הנסיעה בכ5 דקות. הכסף קובע. אני צופה שהשינוי המבוקש יתקבל,

בנוסף, לא סביר לתת עדיפות למתחם פיתוח עתידי ומזוהם בעיר רמת השרון תוך כדי התעלמות מנזק כפול שנגרם להוד השרון, הקמת 2 תחנות מטרו באיזורים ללא ביקוש ואי חיבור איזור התעשיה למטרופולין. בהוד השרון ילחמו בכל הכוח בהחלטה ובמקרה הגרוע לא יתנו להקים את התחנות במיקום הנוכחי

אגיב לפי הסדר:
1) לשרת את העיר הוד השרון? יש תחנה במרכז העיר, יש תחנה בשכונה פרברית, ויש תחנה על הדרך הראשית. מה רע? זה יאפשר לתכנן מחדש את הדרך הראשית הזו כרחוב עירוני במקום ציר תנועה ארצי, וככה יהפוך את הוד השרון לעיר ולא לאוסף מוזר של מושבות.

2) כשל ניקוז? תתקנו אותו! או שאתם חושבים שזה בסדר שהשכונות שלכם מוצפות כל הזמן? ואם הכשל יתוקן, מה הבעיה בלשים שם תחנת מטרו?

3) אם אתם חושבים שתחנות מטרו הם נזק, אין בעיה לבטל אותן ולתת להוד השרון תחנה אחת בלבד. ככה חוסכים הכי הרבה כסף. אבל בפועל, באיזורים האלו יהיה ביקוש, כי ברגע שיהיו תחנות יתחילו לגור שם אנשים שרוצים להשתמש בהם, ותמ"א 70 תאפשר לצופף את המרקם הבנוי סביבם. לא לתת שירות לאיזור תעשייה זה לא "נזק", המטרו זה לא אוטובוס מקומי, הוא לא יכול להיכנס לכל מקום. גם איזור התעשייה המזרחי של כפר סבא לא מקבל שירות, למשל.

למה איזור התעשייה של הוד השרון *חייב* מטרו ולא יכול להסתפק בBRT כביש 40 (רעננה-לוד) שיחבר אותו לרכבת ישראל גם ברעננה וגם בסגולה, לקו מ1, לקו מ2 ואפילו לקו הסגול? למה ראש העיר מסרב להצעה של משרד התחבורה להארכת הקו הירוק/הצהוב לאיזור התעשייה, שהיה נותן קישור ישיר ומהיר לתל אביב וגם לקו מ3 (בתוואי קצר יותר מכל אופציה כבישית)?
 

snake34

New member
אגיב לפי הסדר:
1) לשרת את העיר הוד השרון? יש תחנה במרכז העיר, יש תחנה בשכונה פרברית, ויש תחנה על הדרך הראשית. מה רע? זה יאפשר לתכנן מחדש את הדרך הראשית הזו כרחוב עירוני במקום ציר תנועה ארצי, וככה יהפוך את הוד השרון לעיר ולא לאוסף מוזר של מושבות.

2) כשל ניקוז? תתקנו אותו! או שאתם חושבים שזה בסדר שהשכונות שלכם מוצפות כל הזמן? ואם הכשל יתוקן, מה הבעיה בלשים שם תחנת מטרו?

3) אם אתם חושבים שתחנות מטרו הם נזק, אין בעיה לבטל אותן ולתת להוד השרון תחנה אחת בלבד. ככה חוסכים הכי הרבה כסף. אבל בפועל, באיזורים האלו יהיה ביקוש, כי ברגע שיהיו תחנות יתחילו לגור שם אנשים שרוצים להשתמש בהם, ותמ"א 70 תאפשר לצופף את המרקם הבנוי סביבם. לא לתת שירות לאיזור תעשייה זה לא "נזק", המטרו זה לא אוטובוס מקומי, הוא לא יכול להיכנס לכל מקום. גם איזור התעשייה המזרחי של כפר סבא לא מקבל שירות, למשל.

למה איזור התעשייה של הוד השרון *חייב* מטרו ולא יכול להסתפק בBRT כביש 40 (רעננה-לוד) שיחבר אותו לרכבת ישראל גם ברעננה וגם בסגולה, לקו מ1, לקו מ2 ואפילו לקו הסגול? למה ראש העיר מסרב להצעה של משרד התחבורה להארכת הקו הירוק/הצהוב לאיזור התעשייה, שהיה נותן קישור ישיר ומהיר לתל אביב וגם לקו מ3 (בתוואי קצר יותר מכל אופציה כבישית)?
מהתגובות שלך פשוט מתקבל הרושם שגם אתה סופר יותר את פרויקט המטרו מהאנשים שלמענם זה מוקם. הזילזול בעיר הוד השרון ניכר מאוד בדיוני הועדה הארצית לתכנון ובניה. כששאלתי פעם את נתע למה לא חיברו את המטרו לאחת מתחנת הרכבת באזור שלנו ענו לי בפירוש שהקו נועד לחבר את איזור התעשיה בכפר סבא לתל אביב. יש שם בהוד השרון כמה מושבים זניחים כמו שאתה מתאר. חוסר העניין בטובת האזרחים של הוד השרון והתכנון שלא סופר את העיר הוא מקומם ומאוד אופיני למדינת ישראל, כך גם התגובות שלך.
אתה אומר שאולי עדיף לבטל 2 תחנות שעוברות בשכונות של בתים פרטיים במקום להעביר את הקו קילומטר נוסף עבור מאות אלפי אנשים. אולי זו הכוונה של המדינה מהתחלה, לתכנן תחנות במקומות הזויים, תהיה התנגדות ואז הם יבוטלו וככה אפשר להעביר את הקו דרך הוד השרון בלי לתת שירות לתושבים שלה. נשמע כמו שיטה ישראלית ידועה. מקווה מאוד שתושבי העיר הוד השרון לא יתנו לזה לצאת לפועל.
 

Bus Nerd

Active member
מהתגובות שלך פשוט מתקבל הרושם שגם אתה סופר יותר את פרויקט המטרו מהאנשים שלמענם זה מוקם. הזילזול בעיר הוד השרון ניכר מאוד בדיוני הועדה הארצית לתכנון ובניה. כששאלתי פעם את נתע למה לא חיברו את המטרו לאחת מתחנת הרכבת באזור שלנו ענו לי בפירוש שהקו נועד לחבר את איזור התעשיה בכפר סבא לתל אביב. יש שם בהוד השרון כמה מושבים זניחים כמו שאתה מתאר. חוסר העניין בטובת האזרחים של הוד השרון והתכנון שלא סופר את העיר הוא מקומם ומאוד אופיני למדינת ישראל, כך גם התגובות שלך.
אתה אומר שאולי עדיף לבטל 2 תחנות שעוברות בשכונות של בתים פרטיים במקום להעביר את הקו קילומטר נוסף עבור מאות אלפי אנשים. אולי זו הכוונה של המדינה מהתחלה, לתכנן תחנות במקומות הזויים, תהיה התנגדות ואז הם יבוטלו וככה אפשר להעביר את הקו דרך הוד השרון בלי לתת שירות לתושבים שלה. נשמע כמו שיטה ישראלית ידועה. מקווה מאוד שתושבי העיר הוד השרון לא יתנו לזה לצאת לפועל.

כמו שאמרתי בהודעה המקורית, עדיף לא לבטל את התחנות האלו. עדיף להשאיר אותן איפה שהן ולתת לאיזורים האלו להצטופף לפי הוראות תמ"א 70. להפוך את דרך רמתיים לרחוב מסחרי מעורב שימושים, ואת שכונת הוילות לשכונת מגדלים. עדיף לתת לאיזור התעשייה שירות עם קו BRT לאורך כביש 40 ודרך רמתיים, שיקשר את הוד השרון לרעננה ולפתח תקווה, ועם קו רק"ל שיקשר את איזור התעשייה ישר לתל אביב בדרך מהירה יותר מכל אמצעי תחבורה אחר. אנשים יתחילו לגור בצפון מזרח תל אביב ולקחת את הקו הירוק/הצהוב לעבודה בהוד השרון.

לא כל איזור תעשייה חייב מטרו. בטח שלא כזה קטן כמו של הוד השרון.

וסליחה, אבל אין לי כבוד ל"עיר" שהזרימה שפכי תעשייה מזהמים לירקון במשך עשרות שנים, שתכננה שכונות פרבריות בלי היתכנות לתחבורה ציבורית נורמלית, שה"רחוב הראשי" שלה הוא דרך ארצית סואנת ולא נעימה להולכי רגל.

למה מראש הוד השרון לא הקימה את איזור התעשייה שלה בסמוך למסילת רכבת ישראל? כי שם אי אפשר לזהם את הירקון?
 

snake34

New member
כמו שאמרתי בהודעה המקורית, עדיף לא לבטל את התחנות האלו. עדיף להשאיר אותן איפה שהן ולתת לאיזורים האלו להצטופף לפי הוראות תמ"א 70. להפוך את דרך רמתיים לרחוב מסחרי מעורב שימושים, ואת שכונת הוילות לשכונת מגדלים. עדיף לתת לאיזור התעשייה שירות עם קו BRT לאורך כביש 40 ודרך רמתיים, שיקשר את הוד השרון לרעננה ולפתח תקווה, ועם קו רק"ל שיקשר את איזור התעשייה ישר לתל אביב בדרך מהירה יותר מכל אמצעי תחבורה אחר. אנשים יתחילו לגור בצפון מזרח תל אביב ולקחת את הקו הירוק/הצהוב לעבודה בהוד השרון.

לא כל איזור תעשייה חייב מטרו. בטח שלא כזה קטן כמו של הוד השרון.

וסליחה, אבל אין לי כבוד ל"עיר" שהזרימה שפכי תעשייה מזהמים לירקון במשך עשרות שנים, שתכננה שכונות פרבריות בלי היתכנות לתחבורה ציבורית נורמלית, שה"רחוב הראשי" שלה הוא דרך ארצית סואנת ולא נעימה להולכי רגל.

למה מראש הוד השרון לא הקימה את איזור התעשייה שלה בסמוך למסילת רכבת ישראל? כי שם אי אפשר לזהם את הירקון?
עכשיו הבנתי. אתה רוצה ללמד את תושבי הוד השרון לקח על רצונם לחיות בבתים פרטיים ועל הזיהום שהם יוצרים לירקון (לא ברור כלל על מה אתה מדבר) ועל כך שהעיר תוכננה לא נכון, אז העונש הוא שיפרקו להם את הוילות ע"י תמא 70 וידפקו את האזור תעשיה שלהם ואת הקישוריות שלהם לתל אביב. נו, שוב קינאה ישראלית אופינית ומגעילה. לא יצליח לך, תמשיך לקנא.
 

Ccyclist

Well-known member
מהתגובות שלך פשוט מתקבל הרושם שגם אתה סופר יותר את פרויקט המטרו מהאנשים שלמענם זה מוקם. הזילזול בעיר הוד השרון ניכר מאוד בדיוני הועדה הארצית לתכנון ובניה. כששאלתי פעם את נתע למה לא חיברו את המטרו לאחת מתחנת הרכבת באזור שלנו ענו לי בפירוש שהקו נועד לחבר את איזור התעשיה בכפר סבא לתל אביב. יש שם בהוד השרון כמה מושבים זניחים כמו שאתה מתאר. חוסר העניין בטובת האזרחים של הוד השרון והתכנון שלא סופר את העיר הוא מקומם ומאוד אופיני למדינת ישראל, כך גם התגובות שלך.
אתה אומר שאולי עדיף לבטל 2 תחנות שעוברות בשכונות של בתים פרטיים במקום להעביר את הקו קילומטר נוסף עבור מאות אלפי אנשים. אולי זו הכוונה של המדינה מהתחלה, לתכנן תחנות במקומות הזויים, תהיה התנגדות ואז הם יבוטלו וככה אפשר להעביר את הקו דרך הוד השרון בלי לתת שירות לתושבים שלה. נשמע כמו שיטה ישראלית ידועה. מקווה מאוד שתושבי העיר הוד השרון לא יתנו לזה לצאת לפועל.

השירות הטוב ביותר להוד השרון הוא בחיבור מטרו מהיר לתל אביב. טיולים ארוכים במסלול S תוך העיר לא ישיגו את המטרה הזו. מטרתו העיקרית של המטרו הוא כחיבור אזורי כאשר חיבורים לכל מני אזורי תעשייה מקומיים הם עניין לאמצעי משלים מקומי אלא אם המסלול הישיר של המטרו ממש עובר דרכם.
 

snake34

New member
השירות הטוב ביותר להוד השרון הוא בחיבור מטרו מהיר לתל אביב. טיולים ארוכים במסלול S תוך העיר לא ישיגו את המטרה הזו. מטרתו העיקרית של המטרו הוא כחיבור אזורי כאשר חיבורים לכל מני אזורי תעשייה מקומיים הם עניין לאמצעי משלים מקומי אלא אם המסלול הישיר של המטרו ממש עובר דרכם.
תראה את המבנה של הוד השרון ותבין שיש פה אולי חיבור מהיר לתל אביב אבל לא עבור תושבי הוד השרון. למעט תושבי רמתיים שמקבלים שירות וניתן לממש את תמא 70, לשאר האזורים, אין פתרונות. לא לנוה נאמן, לא למגדיאל, לא לאזור ההייטק ולא לפארק העירוני ולא לפיתוח העתידי וללא יכולת לממש את תמ"א 70 מאחר והתחנות ממוקמות בשכונות של אלפי וילות.
 

Bus Nerd

Active member
תראה את המבנה של הוד השרון ותבין שיש פה אולי חיבור מהיר לתל אביב אבל לא עבור תושבי הוד השרון. למעט תושבי רמתיים שמקבלים שירות וניתן לממש את תמא 70, לשאר האזורים, אין פתרונות. לא לנוה נאמן, לא למגדיאל, לא לאזור ההייטק ולא לפארק העירוני ולא לפיתוח העתידי וללא יכולת לממש את תמ"א 70 מאחר והתחנות ממוקמות בשכונות של אלפי וילות.
שתי שאלות -
1) למה וילות לא יכולות לממש תמ"א 70?
2) איך אפשר לשרת גם את מרכז העיר, גם את נווה נאמן, וגם את מגדיאל, וגם את בית חולים מאיר בכפר סבא, וגם את מרכז כפר סבא - וכל זה בלי לעשות פיתולים שיהפכו את הבנייה ליקרה וארוכה יותר ואת הנסיעה בקו לאיטית ומיגעת יותר ואת התדירות המקסימלית לנמוכה יותר?

מטרו זה לא אוטובוס שכונתי. הוא לא יכול לשרת כל שכונה. יש המון שכונות ברמת גן, בתל אביב, בבני ברק, בהרצליה, ברעננה, בכפר סבא, בראשל"צ, בלוד, באור יהודה, וכו' וכו' שלא יקבלו שירות מהמטרו. וזה בסדר כי יש אמצעים משלימים - רק"ל, BRT, אוטובוסים מקומיים וכו'.
בסופו של דבר צריך לבחור איזה tradeoffs עושים.
 

snake34

New member
שתי שאלות -
1) למה וילות לא יכולות לממש תמ"א 70?
2) איך אפשר לשרת גם את מרכז העיר, גם את נווה נאמן, וגם את מגדיאל, וגם את בית חולים מאיר בכפר סבא, וגם את מרכז כפר סבא - וכל זה בלי לעשות פיתולים שיהפכו את הבנייה ליקרה וארוכה יותר ואת הנסיעה בקו לאיטית ומיגעת יותר ואת התדירות המקסימלית לנמוכה יותר?

מטרו זה לא אוטובוס שכונתי. הוא לא יכול לשרת כל שכונה. יש המון שכונות ברמת גן, בתל אביב, בבני ברק, בהרצליה, ברעננה, בכפר סבא, בראשל"צ, בלוד, באור יהודה, וכו' וכו' שלא יקבלו שירות מהמטרו. וזה בסדר כי יש אמצעים משלימים - רק"ל, BRT, אוטובוסים מקומיים וכו'.
בסופו של דבר צריך לבחור איזה tradeoffs עושים.
1. מה יעשו הוילות עם תמא 70? אם המטרה היא להרוס לאנשים את השכונה בגלל קינאה חיצונית, זה לא יצליח למקנאים
2. אכן אי אפשר ולכן הזזת הקו שכל מטרתו לשרת גם את הוד השרון קילומטר דרומה, זה לא פיתולים ולא נעליים, זה הגיון תכנוני
 

Ccyclist

Well-known member
1. מה יעשו הוילות עם תמא 70? אם המטרה היא להרוס לאנשים את השכונה בגלל קינאה חיצונית, זה לא יצליח למקנאים
2. אכן אי אפשר ולכן הזזת הקו שכל מטרתו לשרת גם את הוד השרון קילומטר דרומה, זה לא פיתולים ולא נעליים, זה הגיון תכנוני

מה שתושבי שלל השכונות שמנית יעשו הוא ללכת 10 דקות ברגל או לקחת אוטובוס פנימי 5 דקות לתחנות המטרו ושם לעלות על מטרו שיבוא כל 4 דקות. זה יצא הרבה יותר מהיר מלעמוד בפקקים באחד מקווי ה 5xx או אפילו מנסיעה לתחנת הרכבת הקיימת של הוד השרון.

בערים עם מערכות מטרו יש פערים של 2-3 ק"מ בין מסלולי הקווים בפרברים ומרחקים של קילומטר וחצי עד 2-3 קילומטר בין התחנות. זו מערכת מאקרו, לא מיקרו ויש שכונות רבות שלא נמצאות ממש על מערכת המטרו עצמה.
 

snake34

New member
כמו שאמרתי בהודעה המקורית, עדיף לא לבטל את התחנות האלו. עדיף להשאיר אותן איפה שהן ולתת לאיזורים האלו להצטופף לפי הוראות תמ"א 70. להפוך את דרך רמתיים לרחוב מסחרי מעורב שימושים, ואת שכונת הוילות לשכונת מגדלים. עדיף לתת לאיזור התעשייה שירות עם קו BRT לאורך כביש 40 ודרך רמתיים, שיקשר את הוד השרון לרעננה ולפתח תקווה, ועם קו רק"ל שיקשר את איזור התעשייה ישר לתל אביב בדרך מהירה יותר מכל אמצעי תחבורה אחר. אנשים יתחילו לגור בצפון מזרח תל אביב ולקחת את הקו הירוק/הצהוב לעבודה בהוד השרון.

לא כל איזור תעשייה חייב מטרו. בטח שלא כזה קטן כמו של הוד השרון.

וסליחה, אבל אין לי כבוד ל"עיר" שהזרימה שפכי תעשייה מזהמים לירקון במשך עשרות שנים, שתכננה שכונות פרבריות בלי היתכנות לתחבורה ציבורית נורמלית, שה"רחוב הראשי" שלה הוא דרך ארצית סואנת ולא נעימה להולכי רגל.

למה מראש הוד השרון לא הקימה את איזור התעשייה שלה בסמוך למסילת רכבת ישראל? כי שם אי אפשר לזהם את הירקון?
תחבורה ציבורית נועדה לשרת את התושבים והעיר ולא ההפך
מה שתושבי שלל השכונות שמנית יעשו הוא ללכת 10 דקות ברגל או לקחת אוטובוס פנימי 5 דקות לתחנות המטרו ושם לעלות על מטרו שיבוא כל 4 דקות. זה יצא הרבה יותר מהיר מלעמוד בפקקים באחד מקווי ה 5xx או אפילו מנסיעה לתחנת הרכבת הקיימת של הוד השרון.

בערים עם מערכות מטרו יש פערים של 2-3 ק"מ בין מסלולי הקווים בפרברים ומרחקים של קילומטר וחצי עד 2-3 קילומטר בין התחנות. זו מערכת מאקרו, לא מיקרו ויש שכונות רבות שלא נמצאות ממש על מערכת המטרו עצמה.
מה שאתה אומר זה לא הגיוני, יש שכונה של בתים פרטיים, שם רוצים לשים 2 תחנות מטרו, לעומת זאת קילומטר משם יש אזור תעשיה + פארק + מקום לבנות עיר שלמה נוספת (אני לא מגזים, שטח מטורף) ללא הפרעה ועם תכנון מלא. מדוע שכל האנשים במקום הזה יצטרכו לצעוד כ20 דקות ברגל במקום שתהיה להם תחנת מטרו זמינה? עלות העתקת הקו והוספת 5 דקות נסיעה בטלות בשישים לעומת השארת התחנות איפה שתוכננו.

1610983628451.png
 

Ccyclist

Well-known member
תחבורה ציבורית נועדה לשרת את התושבים והעיר ולא ההפך

מה שאתה אומר זה לא הגיוני, יש שכונה של בתים פרטיים, שם רוצים לשים 2 תחנות מטרו, לעומת זאת קילומטר משם יש אזור תעשיה + פארק + מקום לבנות עיר שלמה נוספת (אני לא מגזים, שטח מטורף) ללא הפרעה ועם תכנון מלא. מדוע שכל האנשים במקום הזה יצטרכו לצעוד כ20 דקות ברגל במקום שתהיה להם תחנת מטרו זמינה? עלות העתקת הקו והוספת 5 דקות נסיעה בטלות בשישים לעומת השארת התחנות איפה שתוכננו.

צפה בקובץ המצורף 11361

אני הייתי הולך על משהו הרבה יותר ישיר ושיכול קווים ברעננה דרום / צומת רעננה.

את ענף רעננה הייתי ממשיך לכפר סבא ואת ענף הוד השרון הייתי שולח לאזור התעשייה של רעננה.

בהוד השרון עצמה הייתי הולך על התוואי האלכסוני של רחוב הפרדס שמקצר טיפה את המסלול. שתי תחנות מטרו ותחנת רכבת על 60,000 תושבים זה סביר ביותר ויש מקום לתחנה נוספת ממערב לכביש 4 אם האזור יפותח בעתיד.

זה קנה המידה של פרישת מטרו בפרברים.

התחנה שאני מציין בכפ"ס היא מחוץ לקניון כפ"ס, מוקד די חזק בציר וויצמן.
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20210119-012134_Maps.jpg
    Screenshot_20210119-012134_Maps.jpg
    KB 768.1 · צפיות: 11
למעלה