דיון-האם פסי ההאטה בכביש, נמוכים מידי ?

אביב 2019

Well-known member
נתחיל בחסרונות-פסי האטה בכביש מאיטים את כולם.כולל האטה לא רצויה של רכבי חירום.
גם הנהג השיכור מאט וגם האמבולנס ולוחמי האש.כולם מאיטים בלי אבחנה.##

לפי ויקיפדיה, גובה פס ההאטה הוא 8-10 ס"מ.זה נמוך מידי.מדובר בסטנדרט מיושן של פעם.
בעבר,רוב הרכבים היו קטנים ונמוכים.כיום ישנם ג'יפים גדולים שבשבילם
פס ההאטה הוא בדיחה.הג'יפון מדלג על הבמפר בקלילות כאילו לא קיים ##

לדעתי האישית,הפיתרון הוא לשים ממש גבעות קטנות באמצע הכביש.
במפר רציני צריך להיות בגובה של 20-30 ס"מ לפחות.

ועוד הערה:מצחיק לראות משאיות מאיטות לפני הבמפר.הלואו...אתם רכב איטי ממילא,
הבמפר מיועד להאטה של מהירים לא של משאית כבידה ואיטית ממילא.
 

כוכבית מצויה

Well-known member
נתחיל בחסרונות-פסי האטה בכביש מאיטים את כולם.כולל האטה לא רצויה של רכבי חירום.
גם הנהג השיכור מאט וגם האמבולנס ולוחמי האש.כולם מאיטים בלי אבחנה.##

לפי ויקיפדיה, גובה פס ההאטה הוא 8-10 ס"מ.זה נמוך מידי.מדובר בסטנדרט מיושן של פעם.
בעבר,רוב הרכבים היו קטנים ונמוכים.כיום ישנם ג'יפים גדולים שבשבילם
פס ההאטה הוא בדיחה.הג'יפון מדלג על הבמפר בקלילות כאילו לא קיים ##

לדעתי האישית,הפיתרון הוא לשים ממש גבעות קטנות באמצע הכביש.
במפר רציני צריך להיות בגובה של 20-30 ס"מ לפחות.

ועוד הערה:מצחיק לראות משאיות מאיטות לפני הבמפר.הלואו...אתם רכב איטי ממילא,
הבמפר מיועד להאטה של מהירים לא של משאית כבידה ואיטית ממילא.
מרווח גחון של רוב הג'יפונים קטן מ 20 ס"מ.
מכוניות רגילות הן עדיין רוב כלי הרכב בארץ, שם מרווח הגחון נמוך יותר.
מרווח הגחון של מכוניות רגילות קטן יותר בממוצע ממה שהיה לפני 30-40 שנה.
 

lemner40

Well-known member
נתחיל בחסרונות-פסי האטה בכביש מאיטים את כולם.כולל האטה לא רצויה של רכבי חירום.
גם הנהג השיכור מאט וגם האמבולנס ולוחמי האש.כולם מאיטים בלי אבחנה.##

לפי ויקיפדיה, גובה פס ההאטה הוא 8-10 ס"מ.זה נמוך מידי.מדובר בסטנדרט מיושן של פעם.
בעבר,רוב הרכבים היו קטנים ונמוכים.כיום ישנם ג'יפים גדולים שבשבילם
פס ההאטה הוא בדיחה.הג'יפון מדלג על הבמפר בקלילות כאילו לא קיים ##

לדעתי האישית,הפיתרון הוא לשים ממש גבעות קטנות באמצע הכביש.
במפר רציני צריך להיות בגובה של 20-30 ס"מ לפחות.

ועוד הערה:מצחיק לראות משאיות מאיטות לפני הבמפר.הלואו...אתם רכב איטי ממילא,
הבמפר מיועד להאטה של מהירים לא של משאית כבידה ואיטית ממילא.
בישראל כל יוצר באמפר הוא אומן
יש לו גישה אחרת
כל באמפר אחר בישראל יש לו צורה אחרת וגובה אחר
יש ליד מקום מגוריי הישן, כביש עם 3 באמפרים נמוכים , אפשר להמשיך לנסוע ולהתנדנד
ויש ברחוב מקביל באמפר אחד ענק.
 

marabo

Well-known member
נתחיל בחסרונות-פסי האטה בכביש מאיטים את כולם.כולל האטה לא רצויה של רכבי חירום.
גם הנהג השיכור מאט וגם האמבולנס ולוחמי האש.כולם מאיטים בלי אבחנה.##

לפי ויקיפדיה, גובה פס ההאטה הוא 8-10 ס"מ.זה נמוך מידי.מדובר בסטנדרט מיושן של פעם.
בעבר,רוב הרכבים היו קטנים ונמוכים.כיום ישנם ג'יפים גדולים שבשבילם
פס ההאטה הוא בדיחה.הג'יפון מדלג על הבמפר בקלילות כאילו לא קיים ##

לדעתי האישית,הפיתרון הוא לשים ממש גבעות קטנות באמצע הכביש.
במפר רציני צריך להיות בגובה של 20-30 ס"מ לפחות.

ועוד הערה:מצחיק לראות משאיות מאיטות לפני הבמפר.הלואו...אתם רכב איטי ממילא,
הבמפר מיועד להאטה של מהירים לא של משאית כבידה ואיטית ממילא.
פס האטה כזה יגרום לאופנועים וקטנועים להתהפך ולמכוניות נמוכות נזק בתחתית הרכב ובמיתלים.
הפתרון הוא לא פס האטה אלא פסי הרעדה, האפקט יותר טוב ופחות מסוכן.
 

אביב 2019

Well-known member
פס האטה כזה יגרום לאופנועים וקטנועים להתהפך
זו תשובתי -א. אופנוע יתהפך על במפר רק אם יסע במהירות גבוהה ומוגזמת.
עדיף לנו שאופנוע יתהפך על הבמפר ולא על הילדים שלנו.לאופנוע זהיר לא יקרה כלום.
אופנוען שמשתולל ומתהפך על הבמפר ?! חבל ומצער מאוד.אבל עדיף ככה.##

ב.במפרים שבונים אותם כמו שצריך לא יגרמו לשום נזק.אפילו במפר בגובה של 50 ס"מ...
זה כמו גבעה קטנה באמצע הכביש.
 

פולגאר

Well-known member
זו תשובתי -א. אופנוע יתהפך על במפר רק אם יסע במהירות גבוהה ומוגזמת.
עדיף לנו שאופנוע יתהפך על הבמפר ולא על הילדים שלנו.לאופנוע זהיר לא יקרה כלום.
אופנוען שמשתולל ומתהפך על הבמפר ?! חבל ומצער מאוד.אבל עדיף ככה.##

ב.במפרים שבונים אותם כמו שצריך לא יגרמו לשום נזק.אפילו במפר בגובה של 50 ס"מ...
זה כמו גבעה קטנה באמצע הכביש.
כל במפר ללא יוצא מן הכלל גורם נזק לקפיצים של הרכב, לכן צריך להחליף משולשים כל כמה שנים.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
גם אם תעבור אותו במהירות של 10 קמ"ש, הוא עדיין יזיק לרכב, רק בעוצמה פחותה יותר.
יש שיטות לעבור באמפרים. לא בהכרח עניין של מהירות על הבאמפר עצמו. אפשר לחלוטין למנוע נזק לקפיצים אם עושים את זה נכון.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
אשמח לדעת איך, יש לך טיפים?
מניח שאתה מכיר לא פחות טוב ממני. אבל בצעירותי למדתי טיפ שאני מנהיג מאז ומעולם לא הייתה לי בעיית קפיצים מיוחדת. זה להאט כשמתקרבים לבאמפר עד אלפית שניה לפניו ואז לשחרר גם את הגז וגם את הברקס. יעני פר הגדרה לא להאט כשעולים עליו גם אם זה מנוגד לאינסטינקט. זה גורם לעליה 'מחליקה' על הבאמפר (במובן החיובי של המילה. פשוט לא מוצא כרגע מילה מתאימה יותר :)).

עובד נהדר ברוב המקרים (יעני בכל המקרים בהם אני זוכר לעשות זאת :)).
 

פולגאר

Well-known member
מניח שאתה מכיר לא פחות טוב ממני. אבל בצעירותי למדתי טיפ שאני מנהיג מאז ומעולם לא הייתה לי בעיית קפיצים מיוחדת. זה להאט כשמתקרבים לבאמפר עד אלפית שניה לפניו ואז לשחרר גם את הגז וגם את הברקס. יעני פר הגדרה לא להאט כשעולים עליו גם אם זה מנוגד לאינסטינקט. זה גורם לעליה 'מחליקה' על הבאמפר (במובן החיובי של המילה. פשוט לא מוצא כרגע מילה מתאימה יותר :)).

עובד נהדר ברוב המקרים (יעני בכל המקרים בהם אני זוכר לעשות זאת :)).
ניסיתי את הטיפ שלך, לא צלח לי, הרגשתי כאילו הרכב מקבל מכה.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
ניסיתי את הטיפ שלך, לא צלח לי, הרגשתי כאילו הרכב מקבל מכה.
ידוע ומוכר :). השיטה טובה, האמן לי. קצת נמנעתי מלפרט מנין אני יודע זאת, אך תניח שהדבר נבדק ברמת חשיבות גבוהה יותר מהקפיצים ברכב או התחושה של הנהג :).
מה שכן, קשה קצת ליישם אותה. בכל אופן עד שמתרגלים. ברגע שמתרגלים, זה הופך לטבע שני וכאמור, מדלגים מעל לבאמפר בנוחות של חיתוך חמאה.
 
נתחיל בחסרונות-פסי האטה בכביש מאיטים את כולם.כולל האטה לא רצויה של רכבי חירום.
גם הנהג השיכור מאט וגם האמבולנס ולוחמי האש.כולם מאיטים בלי אבחנה.##

לפי ויקיפדיה, גובה פס ההאטה הוא 8-10 ס"מ.זה נמוך מידי.מדובר בסטנדרט מיושן של פעם.
בעבר,רוב הרכבים היו קטנים ונמוכים.כיום ישנם ג'יפים גדולים שבשבילם
פס ההאטה הוא בדיחה.הג'יפון מדלג על הבמפר בקלילות כאילו לא קיים ##

לדעתי האישית,הפיתרון הוא לשים ממש גבעות קטנות באמצע הכביש.
במפר רציני צריך להיות בגובה של 20-30 ס"מ לפחות.

ועוד הערה:מצחיק לראות משאיות מאיטות לפני הבמפר.הלואו...אתם רכב איטי ממילא,
הבמפר מיועד להאטה של מהירים לא של משאית כבידה ואיטית ממילא.
צריך להוריד את כל הבאמפרים.

למה שתהיה בעד זה אם אתה נוהג ברכב?

אלא אם כן אתה נוהג באופנוע/אופניים חשמלים וכד' ואז מנסה להאיט מכוניות.
 

DANIAVNI

Well-known member
נתחיל בחסרונות-פסי האטה בכביש מאיטים את כולם.כולל האטה לא רצויה של רכבי חירום.
גם הנהג השיכור מאט וגם האמבולנס ולוחמי האש.כולם מאיטים בלי אבחנה.##

לפי ויקיפדיה, גובה פס ההאטה הוא 8-10 ס"מ.זה נמוך מידי.מדובר בסטנדרט מיושן של פעם.
בעבר,רוב הרכבים היו קטנים ונמוכים.כיום ישנם ג'יפים גדולים שבשבילם
פס ההאטה הוא בדיחה.הג'יפון מדלג על הבמפר בקלילות כאילו לא קיים ##

לדעתי האישית,הפיתרון הוא לשים ממש גבעות קטנות באמצע הכביש.
במפר רציני צריך להיות בגובה של 20-30 ס"מ לפחות.

ועוד הערה:מצחיק לראות משאיות מאיטות לפני הבמפר.הלואו...אתם רכב איטי ממילא,
הבמפר מיועד להאטה של מהירים לא של משאית כבידה ואיטית ממילא.
אותי אתה לא צריך לשכנע
מבחינתי כל הרכבים היו צריכים להיות במהירות מכסימאלית 40 קמש
ורק רכבי חירום צבא ומשטרה עם מהירות גבוהה יותר ( שינצלו רק למקרי חירום ולא תנ"צ ישראל ישראלי, קניות לאישה בשוק זה לא חירום)

לא היה קורה כלום אם היינו מפסיקים לטוס כמו עכברי מעבדה מסוממי קפיטליזם חזירי
והכל היה קצת יותר נחמד, איטי ונינוח חייכני ומכיל .

קצת יותר לאט היינו מגיעים לכל מקום ביותר ביטחה ניחותא ושלווה ועם הרבה פחות תאונות .

אגב, בגלל זה לחרדים תוחלת חיים גבוהה למרות כל החיים האנטי בריאים שלהם
הם פשוט לא נוטלים חלק במרוץ העכברים המטורף .
 

דגלמנגל

Well-known member
נתחיל בחסרונות-פסי האטה בכביש מאיטים את כולם.כולל האטה לא רצויה של רכבי חירום.
גם הנהג השיכור מאט וגם האמבולנס ולוחמי האש.כולם מאיטים בלי אבחנה.##

לפי ויקיפדיה, גובה פס ההאטה הוא 8-10 ס"מ.זה נמוך מידי.מדובר בסטנדרט מיושן של פעם.
בעבר,רוב הרכבים היו קטנים ונמוכים.כיום ישנם ג'יפים גדולים שבשבילם
פס ההאטה הוא בדיחה.הג'יפון מדלג על הבמפר בקלילות כאילו לא קיים ##

לדעתי האישית,הפיתרון הוא לשים ממש גבעות קטנות באמצע הכביש.
במפר רציני צריך להיות בגובה של 20-30 ס"מ לפחות.

ועוד הערה:מצחיק לראות משאיות מאיטות לפני הבמפר.הלואו...אתם רכב איטי ממילא,
הבמפר מיועד להאטה של מהירים לא של משאית כבידה ואיטית ממילא.
למיטב ידיעתי, אין בישראל תקן, לפסי האטה. כל רשות עושה כטוב בעיניה. אחת הבעיות, הקיימות, היא שאין בכביש ביסוס ראוי, לפני הבמפר ועם הזמן, נוצר שקע, לרוחב הכביש, בגישה אליו ורכבים בעלי גלגלים סטנדרטיים, כשל מכונית נוסעים רגילה, נכנסים לתוכו ונתקלים בבמפר, כמו בקיר, בעוצמה מרסקת מתלים.
כשאתה קובע גובה במפר כ-20-30 ס"מ, אתה צריך להביא בחשבון גם את אורך הדרך על גביו, כי מרווח גחון של מכוניות, עם מספר מלא של נוסעים, אינו מתקרב אפילו, למינימום שהצעת ואם הבמפר קצר, גלגלי הציר הקדמי יעברו אותו והמכונית תישאר תלויה עליו.
 

כוכבית מצויה

Well-known member
למיטב ידיעתי, אין בישראל תקן, לפסי האטה. כל רשות עושה כטוב בעיניה. אחת הבעיות, הקיימות, היא שאין בכביש ביסוס ראוי, לפני הבמפר ועם הזמן, נוצר שקע, לרוחב הכביש, בגישה אליו ורכבים בעלי גלגלים סטנדרטיים, כשל מכונית נוסעים רגילה, נכנסים לתוכו ונתקלים בבמפר, כמו בקיר, בעוצמה מרסקת מתלים.
כשאתה קובע גובה במפר כ-20-30 ס"מ, אתה צריך להביא בחשבון גם את אורך הדרך על גביו, כי מרווח גחון של מכוניות, עם מספר מלא של נוסעים, אינו מתקרב אפילו, למינימום שהצעת ואם הבמפר קצר, גלגלי הציר הקדמי יעברו אותו והמכונית תישאר תלויה עליו.
אבל יש הנחיות...

 

אביב 2019

Well-known member
למיטב ידיעתי, אין בישראל תקן, לפסי האטה. כל רשות עושה כטוב בעיניה. אחת הבעיות, הקיימות, היא שאין בכביש ביסוס ראוי, לפני הבמפר ועם הזמן, נוצר שקע, לרוחב הכביש, בגישה אליו ורכבים בעלי גלגלים סטנדרטיים, כשל מכונית נוסעים רגילה, נכנסים לתוכו ונתקלים בבמפר, כמו בקיר, בעוצמה מרסקת מתלים.
כשאתה קובע גובה במפר כ-20-30 ס"מ, אתה צריך להביא בחשבון גם את אורך הדרך על גביו, כי מרווח גחון של מכוניות, עם מספר מלא של נוסעים, אינו מתקרב אפילו, למינימום שהצעת ואם הבמפר קצר, גלגלי הציר הקדמי יעברו אותו והמכונית תישאר תלויה עליו.
כמובן.אני מסכים.
ככל שהבמפר יותר גבוה הוא חייב להיות יותר רחב כדי שתהיה עליו עלייה וירידה מתונה.
 
למעלה