דיון פתוח:משמעת..

גרא.

New member
דיון פתוח:משמעת..

בעייה מרכזית,המטרידה הורים רבים,היא בעיית המשמעת אצל ילדים. מהי משמעת,איך רוכש ומפנים אותה הילד,ובאיזה דרכים יכול הורה להקנות,ולחזק את המשמעת,זוהי מטרת הדיון. משמעת,זו התנהגות לפי חוקיות מסויימת,ללא צורך בפיקוח חיצוני מתמיד.משמעת פנימית,פירושה הפנמה והטמעת פיקוח ושליטה עצמית.זהו תהליך המתפתח אצל התינוק,עד לגיבוש אישיותו. מה חשוב להורים בתהלייך הקניית הרגלי משמעת: ^בניית יחסי אמון בסיסיים,בין הורים לילדים,הוא תנאי מרכזי, בתהליך יצירת שתוף פעולה,והקניית היכולת לדחיית ספוקים,אצל הילד,ההכרחיים ליצירת משמעת. ^הרגלי משמעת,פירושן להקנות לילד את היכולת להגיב ולהתנהג כמקובל,גם בלא נוכחות ההורים. ^ע``מ להקנות הרגלי משמעת,חשוב לשמור על סדר יום קבוע,עקביות ויצירת פעילויות שגרתיות.במסגרת קבועה ועקבית,מוקנים הרגלים ומתפתחות ציפיות.בתנאים אלה קל יותר לילד להפנים את דרישות המסגרת,ולפתח תחושות ביטחון ודימוי עצמי חיוביים. ^חשוב שיהיה סדר עקרוני פנימי,אותו לא כדאי לשנות,למרות שהמסגרת יכולה להשתנות.למשל: רצוי שהילד ילך לישון בזמן,בדרך כלל,אך חשוב שיהיה מסוגל להרדם גם במיטה אחרת,או לאכול מצלחת שלא רגיל אליה. ^יחסי אמון בין ילדים להוריהם,נובע גם ממילוי הבטחות.בעיני ילדים,אם לא מקיימים את הנוהג הקובע,מסיבה כלשהיא,זו עלולה להיות הפרת הבטחה.. ^הילד חייב לדעת,מי קובע את הפעילויות השגרתיות.העובדה,שהוא יודע כי הוריו קובעים,תורמת לביסוס הבטחון של הילד.ולכן,לא מומלץ להיגרר אחרי חוקים שהילד מנסה לקבוע בעצמו. (המשך יבוא) ^קביעת הפעילויות היא שרירותית,ע``פ החלטת ההורים.אפשר ורצוי להסביר לילד,ויש צורך כמובן לפעול בצורה עקבית,זה עשוי לעזור בהשגת פעולה ע``י הילד,ובביסוס המשמעת.ויתור מצד ההורים,עלול להזיק,כיוון שהילד לומד די מהר,איך לגרום להוריו לוותר.. ^הענות לבקשות הילד,עקב נדנוד,ו/או הטרדה,מלמדת אותו,שזה משתלם,הוא לומד שכך אפשר להשיג מההורה,כל מה שהוא רוצה..
 
למעלה