דיון

ברוכה הבאה!../images/Emo65.gif תשובות...../images/Emo85.gif

המדריכה שלי מאוד משפיעה לי על הרכיבה אבל לא על הסוסים...! אני אוהבת סוסים לא משנה מה יקרה אם המדריך\ה.
בודאי שמדריך טוב! כל סוס הוא מושלם... פשוט רוכב לא משהו לא יודע להוציא את זה ממנו ולשם כך הוא צריך מדריך...!
טוב, השיעור הכי טוב שלי-
כל שיעור טוב זה ה-שיעור הכי הכי.
שיעור הכי רע- כשהמדריכה דלי לא זכרה שאני קיימת והעבירה את השיעור רק לילדה אחרת...
מדריך לטובה.... רחינה! יוווו! היא יכולה להוציא לך את המיץ! אבל היא מדריכה נהדרת! אחריה... רוני, גם מדריכה טובה מאוד! אמממ יואב מנווה אילן- מעולה! גם שירי משם! אממממ, סרגי מעומרי... בקיבוץ אורה... מצטערת אבל הוא נוראי!
ליליך, הייתה כאן פעם מישהי בשם "לילך ה" האם זאת את?
 

dearanita

New member
אפרופו הדרכה-מספר עצות לבחירת מדריך

*בחרו מדריך איתו אתם יכולים לתקשר וממנו אתם יכולים ללמוד. וודאו שיש לו ניסיון ברמות הגבוהות דבר זה חשוב מכיוון שרק מדריך בעל נסיון יבין את תהליך האימון וההתמודדות עם בעיות במסע הדרסז. השאר עם המדריך אותו אתה בוחר מכיוון שהחלפת מדריכים או למידה עם כמה מדריכים בעת ובעונה אחת עלולים לגרום לבלבול אצל הרוכב הלא מנוסה. *בחר את המדריך הטוב ביותר שאתה יכול למצוא או לאפשר לעצמך. אל תסחף אחר שמות של רוכבים מפורסמים, הדרכה היא אומנות בפני עצמה *אם המדריך לא יעלה על הסוס לפחות על מנת להרגיש אותו בחר מדריך אחר *אם לאחר שהמדריך רוכב על סוסך כאשר תעלה עליו הוא לא ילך יותר טוב בחר מדריך אחר. *אם המדריך שלך יותר מדי ביקורתי ומחמיר כלפי מדריכים אחרים - חפש מדריך אחר. אני מקווה מאד שעזרתי. ודרך אגב, לילך - איפה היית בחו"ל ואצל מי???
 
לדעתי ../images/Emo80.gif(אל תגנבו לי אותה)

*אם לאחר שהמדריך רוכב על סוסך כאשר תעלה עליו הוא לא ילך יותר טוב בחר מדריך אחר. לדעתי זה לא נכון .
המדריך אמור להסביר לך איך הסוס ילך יותר טוב לא לעשות לך את העבודה הקשה. אז כשהמריך עולה על הסוס שלך זה כדי לראות למה הוא מגיב למה לא וכדי לדעת איך להדריך אותך שהסוס ילך יותר טוב ואם הסוס שלך הולך יותר טוב אתה צריך לומר למדריך תודה אבל תדע שהוא עשה את העבודה שלך !!!
 
גם אני חושבת שזאת טעות!

מה הקשר למדריך טוב ולזה שהוא עולה להרגיש תסוס?!!??! וזה לא תמיד נכון! אולי יש מדריכים שאוהבים לעשות את זה אבל יש כאלה שלא!
 
לדעתי

מדריך טוב הוא בדרך כלל גם רוכב טוב. ולכן, כל רוכב שהוא רוכב יותר טוב מהרוכב שרכב לפניו ישפיע על הסוס, גם אם הוא לא ממש ינסה לעשות משהו, מספיק שהסוס ירגיש את התחת שלו על האוכף הסוס יגיב אחרת. במקרה של מדריך ותלמיד, אם המדריך באמת רוכב טוב, הוא ישפיע על הסוס מעצם הישיבה הטובה שלו וכאשר הילד יעלה שוב על הסוס הוא ירגיש אחרת. אני חושבת שאם הדריך עולה על הסוס שלכם ואין שינוי בסוס - המדריך לא יודע לרכב. . .
 
אני לחא חושבת ככה!

אומנם אין לי מה להתווכח איתך אבל אני מביעה דעה! דבר ראשון אני לא אוהבת שהמדריכים עולים לי על הסוסה שעליה אני רוכת אפילו אם היא עושה בעיות או באקינג ועומדת שתי רגליים או אפילו לא הולכת כמו שצריך! זה שהמדריך יעלה "ויתקן אותה" זה לא יילמד אותי כלום! אני מעדיפה שהמדריך שלי מהקרקע ינסה להבין תסוסה ושננסה למצוא תפתרון שאני יכולה להתמודד איתו אני חושבת שהשיטה שלא לתת לילד להתנסות וללמוד מהטעויות של עצמו היא פחות נכונה ופחות כיפית אבל כל אחד והדעות שלו!
 
הבהרה

הכי הכי טוב כשמלמדים זה לתת לתלמיד להסתדר לבד! לא לעלות על הסוס במקומו אלא להסביר לו מה לעשות כדי שהוא יצליח לבד (זה נותן הרגשה טובה יותר לרוכב ולמדריך) א-ב-ל במידה והרוכב מבקש מהמדריך לעלות על הסוס (וזה בהחלט קורה), הסוס חייב ללכת יותר טוב ממה שהוא הלך לרוכב - וכשהרוכב עולה שוב על הסוס הוא אמור להרגיש שינוי רציני בסוס, במידה וזה לא קורה - סימן שהמדריך לא יודע לרכב!! וזה הזמן להחליף מדריך...
 
רגע רגע...

קודם כל לדעתי מדריך צריך לעלות על הסוס רק אם התלמיד מבקש או שהסוס ממש לא מתפקד. ואז המדריך עולה על הסוס כידי לרכב ולהבין את הבעיה כידי לעזור יותר מלמטה ולא כידי לעשות את כל העבודה הקשה ארי הכל איך לומדים לרכב??? ולא כידי לשפר את הסוס! אבל כעשר המדריך עולה הוא מאפס את הסוס וזה כמו אומר לסוס רגע רגע להרגיע והסוס ילך יותר טוב ברוב הפעמים אבל ישנם {אחרי שהמדריך ירד מהסוס} פעמים שלא כי הסוס מבין שזה לא אותו רוכב ושמסמן לסוס תתחיל לעבוד והסוסד עדיין הולך רע ...
 
אני מעדיפה

שגם אם אני אתחנן מהמדריך שלי שיעלה ויסדר תסוס אני ממש רוצה שהוא לא יסכים ולא משנה מה! נאי רוצה שהוא ייתן לי להתמודד לבד אפילו אם אני לא רוצה או לא חשובת שאני יכולה זואת השיטה הכי טובה לפי דעתי כי אם כל פעם שאני לא אצליח אני אבקש מהמדריך והוא יעשה עם כל הכבוד....שהמדריך לא יהיה לידי אני אדפק!
 

taz512

New member
לא מסכים לחלוטין

בתור מדריך רכיבה גם, אונם בווסטרן. אני לא מסכים לחלוטין אם מה שאמרת. אני עולה המון על סוסים בשיעורים שלי, בעיקר בשביל להדגים, מהנסיון שלי למדתי שרוכב שיראה מהצד מה צריך לעשות יוכל לעשות את התרגיל אחרי זה ביתר קלות. בנוגע לסוסים בעייתים וכדומה, זה כבר תלוי באיזה שיעור מדובר, עם זה רוכבים מתקדמים בשיעור מתקדם, אני נותן לרוכב לשבור את הראש, עם עזרה מהצד בדיבור. עם זה שיעור של מתחילים והסוס מתפרע מעל המידה, בשניה וחצי הרוכב בריצפה ואני מאפס את הסוס. ככה לפחות אני עובד. טאז, השד והעבודה
 
נו בדיוק!

הרוכב צריך לשבור תראש ולהבין וככה הוא ילמד פעם הבאה! אפשר וצריך לעזור מהצד בדיברוים כמו שאמרת אנל אני שונאת שעולים לי על הסוסה! אם למדריכה יש סוס תוך כדי שיעור אז שתתדגים!(לפעמם מדריכים אותנו על סוס!) ורק שתדע שהרבה אנשים אצלינו לא אוהבים שהמדריך עולה להם על הסוס וכשאתה לוקח לילד את הסוס שהוא לא מיסתדר איתו בישביל להראות לו איך כן עושים הז לא נעים לו ותאמין לי לילדים קטנים זאת אפילו רמה קטנה של השפלה כי הם לא הצלייחו ואתה עולה ומצליח יופי!!!!!!!!!!! כפיים!!!! הם יודעים שאתה מצליח ויודעים איך אבל לא יכולים ליישם את זה אם לא יינתן להם זמן!............ למידה מתוך ניסיון זאת הדרך הכי טובה אפילו אם היא לא הכגי נעימה לפעמים! זוהי דעתי
 

taz512

New member
תשמעי

אםפ אני יתן לילד לריב עם הסוס במשך מעלך חצי שיעור, בשביל לא להוריד אותו שתי דקות מהסוס, יש סיכוי שהסוס יפגע מזה, וכל השיעור ילך לכל הרוחות. בסופו של דבר זאת החלטה של המדריך תוך כדי התחשבות במספר פרמטרים שונים, של השיעור הרמה וכו' וכו'. אבל הרגשת ההשפלה של הרוכב היא באמת לא אחד הפרמטרים. אף רוכב לא נפל על הסוס ונהיה רוכב עולמי, לפעמים מישהו אחר צריך לעלות על הסוס. אני יודע לפעמים אני מוצא את הפיתרון לבעיה עם סוס, רק כשאתה עולה עליו ואתה מרגיש את הבעיה מלמעלה. ורק אז תוכל לעזור, לפעמים מהקרקע אי אפשר לעזור... טאז, השד והבוקר
 
אני "רבתי"

עם סוסה במשך 4 חודשים שלמים! ועכשיו אני מסתדרת איתה הכי הכי בעולם והיא שלי!!!! ולמרות זאת לא נתתי לאף אחד לעלות עליה וזה רק הוביל לדברים טובים! אני מכירה אותה עכשיו כל כך טוב שכל בעיה שהיא עושה מיטד יש לחי תפתרון כבר בראש מניסיון קודם!! אני חושבת שזה הכי נכון וטוב לעשות!
 
ואני לא סתם אומרת "רבתי"

זה התחיל שלא יכולתי לעשות אליה טרוט כי היא רצה כל הזמן ואז עבר חודש שלם עד שהתחלתי לעשות 5 צעדי קאנטר רצופים וככה התקדמתי!....... היא עשתה עוד הרבה בעיות בדרך אבל אני מצאתי להם פתרונות! והמדריכה שלי הדריכה ר-ק מהקרקע!! גם כשאני ביקשתי שהיא תעלה היא אמרה "אני יעלה וני יצליח!....יופי! זה מה שאת רוצה!?" וזה גרם לי לעלות עליה שוב! ואני חושבת שזה כל כך חשוב לתת לילדים להתהנסות לבד! ואני לא רוצה להגיד לך כמה שיעורים נהרסו לי! אהבל ה-כ-ל ואני אומרת לך שה-כ-ל היה שווה את זה! באמת! למדתי מיליון דברים חדשים ואיך להשפיע על סוסים כאלה וכו שזה פשוט לא יאומן!
 

horse lover

New member
לדעתי

הדגמות יכולות ואפילו רצויות שיהיו על הסוס אבל ברגע שהשיעור מתחיל כל תלמיד צריך להיתמודד עם הסוס שלו, כמובן עם הדרכה והכוונה מהקרקע. המדריך צריך לעלות על סוס במהלך השיעור רק אם מתעוררות בעיות קשות שמסכנות גם את הרוכב וגם את הסוס. בהרבה מקרים אני רואה מדריכים עולים על סוסים של התלמידים שלהם סתם, כי הבעיה קטנה והם רוצים להראות שהם יודעים, במקרים כאלה זה בהחלט לא נחוץ, התלמיד לא לומד מזה וסתם מתאכזב אבל אם מדובר בבעיה אמיתית שהתלמיד לא יכול לפתור (וזה לשיקולו של כל מדריך) אז המדריך צריך דקה או שתיים "לסדר" את הסוס.
 
טוב אולי..

שהמדריך עולה ליותר קל הבין מהצד אבל אני שונא כאשר עולי על הסוס שרכבתי עליו אם לא ביקשתי אני רוצה לרכב ולא לראות אבל נכון אני מבינה .
 

zohark

New member
המטרה של העלייה של המדריך על הסוס

תקשיבו זה לא כדי שהסוס ילך טוב. המטרה היא שהמדריך יבין מה הבעיה של הסוס וככה הוא יוכל ללמד את התלמיד מה לעשות. ברור שכשהמדריך עולה הסוס חייב ללכת יותר טוב כשהוא יורד. אבל יש דברים שפשוט אי אפשר לראות מלמטה לא משנה כמה הראיה של המדריך טובה. זה לא קשור ללעשות לתלמיד את העבודה.. ולסתיו- כנראה שהמדריכה שלך ראתה את הבעיה של מיסי מלמטה ובגלל זה לא עלתה עליה...
 
למיסי לא הייתה בעיה מוגדרת!

היא פשוט רצה בלי שום סיבה מוסברת! ואנחו התיעצנו ביחד מה לשים עליה בישביל שהיא תתעשת! והבחלטנו לשים לה גומייה(ביחד!) וזה עבד! ויש גם כמה דברים לא נכונים שאמרו לי עליה תוך כדי התהליך הזה שעברתי.... אבל אני כבר למדתי להרגיש תדברים האלהלבד! מניסיון!!!
 
למעלה