דילוגים
חלק מהממצאים באתר שאתה מפנה אליו הם חסרי כל משמעות סטטיסטית , שכמותם ניתן למצוא בכל טקסט. אולם לא מן הנמנע שמכיון שמדובר בחיפוש בטקסט של התורה, עולים מסרים מוצפנים גם אם משמעותם המדוייקת לא תמיד ברורה לנו. למשל: הסמיכות של המילה "נביא" למלה "מוחמד" זה דבר שלגמרי לא מפתיע. (אם כי לא ניסיתי עדיין לבדוק לעומק מובהקות ההופעה וכדו'). ברור כי קיים קשר חזק בין שתי מילים אלה שהרי המוסלמים טוענים שמוחמד היה נביא. ולכן, אפשר לומר כי שתי מילים אלה הינם חלק ממסר האומר "המוסלמים טוענים כי מוחמד הוא נביא" אם כן איפה הבעיה כאן? אגב, דבר מדהים שמיד מצאתי במקרה היחיד שבדקתי מתוך הדוגמאות שבאתר: הביטוי "יצוה ישו" שמופיע בסמוך לביטוי בטקסט: "אשר צוה ה'" הוא עבור המינימום הראשון של הביטוי (יצוה ישו), מעניין שההופעה במינימום השני של אותו ביטוי גם הוא מופיע בסמוך ל-"אשר צוה ה'" כידוע ישו הוא שם גנאי שמשתמשים בו היהודים לציון שמו של אותו האיש. ואכן אותו האיש התיימר לדבר "כאשר צוה ה'" אך הוא היה שקרן. ניסיתי למצוא את המילים "שקרן" ו-"השקרן" בסמיכות לטבלאות זהו הניסוי היחיד שעשיתי ביחס לטבלאות אלה והוא נעשה באופן אפריורי. המובהקות הסטטיסטית של התוצאה היא גבוהה מאד (לא בדקתי עדיין באופן מדוייק). מתברר שהמילה "השקרן" שמופיע פעם אחת בכל התורה בדילוג |2| מופיעה בסמיכות ל-2 הטבלאות, וכמו כן המילה "שקרן" ברצף אותיות שמופיעה גם היא בצורה זו רק פעם אחת בכל התורה, מופיעה גם היא בסמיכות לאחת הטבלאות. אני מצרף את הדוגמאות. אגב, וזה כבר נאמר פעמים רבות בעבר, לא תמיד ניתן באמצעות הדוגמאות מן האקטואליה או מנושאים אחרים (ותהיינה דוגמאות אלה מרשימות ככל שתהייינה) להוכיח, במובן הפורמלי של המילה, את אמיתות ההצפנה בדילוגים. זאת בדרך כלל בגלל העובדה שהדוגמאות מוצגות באופן אפוסטריורי ועולה השאלה של מספר הבדיקות שנעשו וכו' . אמנם, בחלק גדול מהמקרים הדוגמאות כל כך מורכבות ומעניינות שיהיה זה בלתי סביר להניח שלא הוצפנו בכוונה תחילה, בפרט לאחר שכבר השתכנענו והוכחנו שהתופעה אכן קיימת. בכל אופן, ההוכחות המשכנעות מושגות רק באמצעות ניסויים מבוקרים. בזה אנו עוסקים ולאחרונה היו לנו ב"ה הצלחות רבות בניסויים כאלה. בברכה נחום
חלק מהממצאים באתר שאתה מפנה אליו הם חסרי כל משמעות סטטיסטית , שכמותם ניתן למצוא בכל טקסט. אולם לא מן הנמנע שמכיון שמדובר בחיפוש בטקסט של התורה, עולים מסרים מוצפנים גם אם משמעותם המדוייקת לא תמיד ברורה לנו. למשל: הסמיכות של המילה "נביא" למלה "מוחמד" זה דבר שלגמרי לא מפתיע. (אם כי לא ניסיתי עדיין לבדוק לעומק מובהקות ההופעה וכדו'). ברור כי קיים קשר חזק בין שתי מילים אלה שהרי המוסלמים טוענים שמוחמד היה נביא. ולכן, אפשר לומר כי שתי מילים אלה הינם חלק ממסר האומר "המוסלמים טוענים כי מוחמד הוא נביא" אם כן איפה הבעיה כאן? אגב, דבר מדהים שמיד מצאתי במקרה היחיד שבדקתי מתוך הדוגמאות שבאתר: הביטוי "יצוה ישו" שמופיע בסמוך לביטוי בטקסט: "אשר צוה ה'" הוא עבור המינימום הראשון של הביטוי (יצוה ישו), מעניין שההופעה במינימום השני של אותו ביטוי גם הוא מופיע בסמוך ל-"אשר צוה ה'" כידוע ישו הוא שם גנאי שמשתמשים בו היהודים לציון שמו של אותו האיש. ואכן אותו האיש התיימר לדבר "כאשר צוה ה'" אך הוא היה שקרן. ניסיתי למצוא את המילים "שקרן" ו-"השקרן" בסמיכות לטבלאות זהו הניסוי היחיד שעשיתי ביחס לטבלאות אלה והוא נעשה באופן אפריורי. המובהקות הסטטיסטית של התוצאה היא גבוהה מאד (לא בדקתי עדיין באופן מדוייק). מתברר שהמילה "השקרן" שמופיע פעם אחת בכל התורה בדילוג |2| מופיעה בסמיכות ל-2 הטבלאות, וכמו כן המילה "שקרן" ברצף אותיות שמופיעה גם היא בצורה זו רק פעם אחת בכל התורה, מופיעה גם היא בסמיכות לאחת הטבלאות. אני מצרף את הדוגמאות. אגב, וזה כבר נאמר פעמים רבות בעבר, לא תמיד ניתן באמצעות הדוגמאות מן האקטואליה או מנושאים אחרים (ותהיינה דוגמאות אלה מרשימות ככל שתהייינה) להוכיח, במובן הפורמלי של המילה, את אמיתות ההצפנה בדילוגים. זאת בדרך כלל בגלל העובדה שהדוגמאות מוצגות באופן אפוסטריורי ועולה השאלה של מספר הבדיקות שנעשו וכו' . אמנם, בחלק גדול מהמקרים הדוגמאות כל כך מורכבות ומעניינות שיהיה זה בלתי סביר להניח שלא הוצפנו בכוונה תחילה, בפרט לאחר שכבר השתכנענו והוכחנו שהתופעה אכן קיימת. בכל אופן, ההוכחות המשכנעות מושגות רק באמצעות ניסויים מבוקרים. בזה אנו עוסקים ולאחרונה היו לנו ב"ה הצלחות רבות בניסויים כאלה. בברכה נחום