דיני נזיקין או ייעוץ מקצועי?

דיני נזיקין או ייעוץ מקצועי?

שלום לגולשי המערכת ולניהוליים. שמי מיכאל ואני מעוניין לשאול מהי הדרך הטובה ביותר לטפל בבעיה כשלי, בעיה אשר מעידה על מקצועיות רדודה בכל המוסכים המורשים בארץ. לפני כשלושה חודשים קניתי ג'יפ קרייזלר לאחר בדיקת קומפיוטסט מלאה מקיפה וטובה. לפני יותר מחודש הכנסתי את האוטו למוסך מאחר והסטרטר הפסיק להניע את האוטו. הגעתי למוסך מורשה קרייזלר , עם הרכב ולא עם גרר , לאחר ששירות דרכים הניע לי את הרכב עם ספריי הנעה ישירות לאויר הנכנס למנוע. עם הזמן ולאחר תריסר ניסיונות שיפור או גילוי הבעיה , פנה אליי אחראי המוסך והציע לי לתקן את המכה שהיתה בדלת האחורית כפיצוי על הזמן שירות ארוך, וכמובן הסכמתי ללא היסוס. כמו כן לאחר החלפת שני חלקים ללא הועיל, ולאחר תריסר ניסיונות נוספות , החליט האחראי שצריך לפתוח את המנוע . לאחר התייעצות עם צוות המובכניקים הודיע שבשביל להיות בטוח שזה זה הוא צריך לעשות בדיקת קומפרסיה. לצורך כך פירקו והרכיבו את רצועת הטיימינג לפחות פעמיים. ובסוף החליטו שאין כלל בעיית קומפרסיה. כעת המנוע נכבה מכיוון שהטורים נמוכים, מה שנגרם לאחר בדיקת הקומפרסיה. האחראי מוסך לקח את האוטו בגרר למוסך המרכזי רק בכדי להתייעץ איתם. החזיר את הרכב בגרר למוסך המורשה המטפל והחליף שני חלקים כפי שהם ניווטו אותו, אך שוב ללא הועיל הרכב עדיין לא מניע ללא ספריי קרבורטור. המצב הכללי הוא : שאני הפסדתי ואפסיד הרבה זמן יקר שזה כולל ירידת ערך , תשלום ביטוח , וימי עבודה. שהרכב כרגע במצב יותר גרוע ממה שהכנסתי אותו (הדלת האחורית והמנוע עם טורים נמוכים, כמו כן שחיקה גבוהה של הסטרטר) שאני כבר לא יודע למי לפנות , מאחר שנכון להיום הוא הודיע לי שצריך להחליף משאבת סולר, ואילו המוסכניק שלו מתנגד להגזמה (מכיוון שלפי הספר עלות ההחלפה 27000 ש"ח) ועוד הוא אומר כי קיבלתי שירות גרוע ושהאחראי סתם מורח אותי ורוצה לעשות עליי קופה. בהסבר פשוט שרכב שעובד טוב לא צריך כלל להחליף משאבת סולר. אובד עצות . מה לעשות?
 
תשובה

מדובר במחלוקת שרק מומחה לרכב יוכל להתייחס אליה. פנה למכונאי רכב או לשמאי שמבין גם במכונאות, שיעריכו אם אכן היתה עבודה לקויה או רשלנית של המוסך. במידה שכן - תוכל להגיש תביעה נגד המוסך, שבה תתבע את עלות התיקונים והחזרת הרכב למצב שמיש (ובינתיים הרכב לא יעבוד), או את עלות התיקונים שתבצע כדי להחזיר הרכב למצב שמיש (ולזה תוסיף כמובן הוצאות נלוות, עגמת נפש וכו').
 
תוספת לתשובה

בהמשך לתשובת מר גפני, עומדות לך 2 עילות תביעה שונות. העילה הנזיקית, כמפורט בתשובת מר גפני, לפיה, תקבל את הפיצוי אבל תישאר בעתיד עם הג'יפ. לחילופין, תוכל להגיש תביעה חוזית לביטול העסקה ולקבל את מלוא כספך בחזרה תמורת החזרת הג'יפ. עו"ד יניב בקאל
 

galith8

New member
ייעוץ משפטי

היי מיכאל ע"פ תיאור המקרה שלך, מבלי לבדוק את הפרטים לעומק, אתה זקוק לייעוץ משפטי. הפסדת זמן רב בעבודה, ירידת ערך של הרכב, ונראה שתוכל להיעזר בייעוץ משפטי. תוכל לבדוק ברשת האינטרנט אודות עורכי דין המתמחים בתחום הנזיקין ולהתייעץ איתו אודות המקרה והאם באמת יש לך case. תוכל לבדוק באתר ולחפש עורך דין מתאים.
 
יש התפתחויות

מצאו את התקלה!!! חיוב עבור התקלה 1500-2500 ש"ח חיוב עבור טיפול שגרתי - 2500ש"ח סה"כ חיוב ראשוני - 13500ש"ח סה"כ חיוב לאחר הנחה - 10000. ההפרש בגין עלויות של הבדיקות למציאת התקלה. הרכב כרגע במצב הרבה יותר תקין מהמצב שהיה לפני שנכנס למוסך! האם להיות מאושר או מדוכא?
 
למעלה