די דחוף לי לדעת....

Miss CB

New member
שוב, עניין של הגדרה, לא?

זתומרת --- דארקסייד הוא לא אלבו םקונספט כמו שהחומה למשל הוא אלבום קונספט, אין בו ממש סיפור, דמויות, קשר אחת לאחת בכל שיר (שלא לדבר על הסרט המצורף אבל נו כמה כבר יש אלו... זה וטומי...) וגם אין קונספט כמו של אנימלס למשל, שהוא מין מרד מרוכז, אבל יש רעיון כללי. יש רעיון של לדבר על החיים והצדדים השונים שלהם, בעיקר האפלים יותר (ומכאן השם.. חחח), ויש גם עניין של המשכיות באלבום: קודם יש תיאור של החיי םהאפורים נכון? (ברית') ואז בפירוט על בזבוז זמן, מוות, בריחה אינסופית וכו' וכו', והכל בעצם חותר לסוף (כמעט סוף) שהוא "בריין דמג'": כל הצדדים השונים משגעים אותך, את חלקנו רק במידה מסוימת ואחרים (האם באמת יש צורך לפרט...?) ממש גורמים להם להיות מטורפים. מוסיקלית יש קונספט חלקי. מצד אחד השירים מאוד שונים, וחוץ מברית' והסוף של טיימ (ואני קולור יו לייק...) אין חזרה; אבל הם מתחברים, השירים, וזורמים יפה, ולא נגמרים בבת אחת כל פעם ומתחילים מכלום... וכמובן המעבר המהולל בין "בריין דמג'" ו"אקליפס"...
 

amhay

New member
טוב,אחרי האזנה כולל מילים

אני חושב שזה מאוד קונספטואלי - מצד אחד הוא מאוד מגובש - וזה קודם כל הכי חשוב כך שכבר אפשר לומר קונספט אבל הנושאים שהוא מדבר - מצויין ואי אפשר לקרוא לזה אחרת מקונספט
 

GingerBread Man

New member
המעבר בין בריין דמג' לאקליפס

הוא שני למעבר בין דה גרייט גיג למאני. השניות של השקט האלה בין שני השירים הם לדעתי הרגע הכי עוצמתי בכל האלבום. אחרי הסערה שחוללה קלייר טורי נכנסת הקופה בפתיחה מבריקה לשיר מבריק.
 

amirnissim

New member
מה קרה ל-פשוט להנות מהמוסיקה??

..המצויינת למה תמיד צריך לחפש מסר?
 
נכון ../images/Emo127.gif

לא תמיד צריך לחפש מסר. הרבה פעמים אין מסר. למשל, ב-Dark Side of the Moon - יש באלבום הזה אמירה? ואם כן, מה היא? או, אם ניקח דוגמא אחרת, סתם משהו.. Armenia City in the Sky של "המי". יש בזה מסר? ואם כן, מהו? אולי זה סתם אוסף של צלילים וצעקות? או John Barleycorn Must Die של טראפיק (המצוטט בחתימה שלי). מה המסר בשיר, אם בכלל? נראה לי שהמסר היחיד בשיר הוא שלשתות וויסקי זה טוב. נכון? לא ממש מסר עמוק. בדיוק בעומק של שירי בריטני ספיירס....
 

amirnissim

New member
ומה המסר ב-

ON THE RUN ?
 
מה *לדעתך* המסר שם?

כוונת המשורר - לפחות עפ"י הראיונות שנתנה הלהקה - היתה להעביר למאזינים את התחושה של "מרוץ העכברים" הבלתי פוסק בו נמצאים אנשים. הם לקחו את עצמם כדוגמא, כמובן, כאשר עבורם המרוץ הזה בא לידי ביטוי בצורך לעמוד בלחץ זמנים ולהגיע למקומות מרוחקים (בטיסות). הקטע משתלב באמירה הכוללת של האלבום, לגבי הלחצים השונים המופעלים על בני אדם בחיי היומיום שלהם - כסף, עבודה, זמן וכו' - והקשר שראתה הלהקה בין לחצים אלו, לבין שגעון ואבדן התקשורת בין בני אדם.
 

amirnissim

New member
תודה על המידע אבל..

זה היה בצחוק, כוונתי הייתה שאין ברצועה מילים, ולכן כביכול אין מה לנתח -" אולי זה סתם אוסף של צלילים וצעקות? " חשבתי שהסכמנו
 
אמממ..

גם ההודעה הראשונה שלי היתה בצחוק. בכל היצירות שהזכרתי, יש אמירה. כולל ב-On the run - וגם אם אין ברצועה מילים. כל דבר ניתן "לנתח", כי כל שיר/אלבום הוא יצירה שהיא חלק מתרבות מסויימת, ומשקפת אותה. "תרבות", בהקשר הזה, הוא אוסף של אמונות/ערכים/הגדים לגבי החיים, המשותפים לחברה מסויימת. זה לא אומר שאנחנו בהכרח נסכים לגבי מהות האמירה בכל יצירה ויצירה - וזה בדיוק מה שהופך דיון למעניין. גם אין חובה לנתח כל דבר - רק אם אנחנו רוצים "לפצח את הקוד" של התרבות בה אנו חיים. לא כל אחד מעוניין בזה, וזה לגיטימי לגמרי לא לרצות. סליחה על הפלצנות.
 
למעלה