דליקטס

yossnet1

New member
דליקטס

קטע מתוך כתביו הגנוזים של מאיר אריאל שעוסקים בין השאר בפוליטקה, אמונה, פילוסופיה ועוד... באדיבותה של שירז אריאל (ילדתו שלו). קוים לנושא אחד/ מאיר אריאל אז בכל זאת מה טעם מצא אלוהים לסמן בריתו עם אברהם וזרעו (היהודים) דווקא במקום שבחר? זאת אומרת, מכל איברים שבגוף הזכר, למה לא באוזן למשל או שלוש צלעות מתחת ללב, נגיד? וגם השורש "ידע" מתפצל כביכול לשני ראשים. האחד: "עץ הדעת (טוב ורע, וכן מדע, מידע, ידע)" והשני: "וידע אדם את חוה". כביכול אמרתי, שכן הזיקה בין השניים היא אפס יותר ויותר לאחרונה. ומכל נקבים, חורים, צינורות פליטה וכיו"ב שבגופכם, דרך איזה מהם הייתם מעדיפים שתצא נשמתכם שעתידה לצאת כך או כך כידוע ("ידע"), אם ניתנת לכם בחירה? אני אין לי ספק לאן הייתי רוצה להתנקז בגופי, בבוא יומי, ודרך איזה פתח לצאת מגופי בירייה, השד יודע (ידע) לאן ... לו נתנה לי בחירה ... והחסידות גורסת כי יש לבני אדם השפעה על תהליכים של מעלה, דבר שנשאר עד היום מהפכני מכדי שיעבור את הרמפה של הממסד הדתי היהודי, אבל אם אמנם נברא אדם בצלם אלוהים, אפשר להקיש מרעבונו של איש להכרה לאהבה של זולתו, על צרות דומות למעלה. גם לאלוהים יש אגו כמה שפחות אנשים אוהבים את אלוהים &1128#; הוא פחות וכמה שיותר אנשים אוהבים אותו הוא יותר. באחרית הימים כל האנשים כל האנשים בלי יוצא מן הכלל יאהבוהו. מזה הוא יעלה על גדותיו תתחולל סערה קוסמית, תוהו ובוהו, ויבראו עולמות חדשים. את שיר השירים, אגב, מעדיף הממסד הדתי היהודי לפרש דווקא כמעשה ישראל את אלוהים דרך גבר בעלמה, לא פחות כן יותר פרטים ופרטי פרטים. בשבת שרים לכה דודי לקראת כלה. ותראו איך מנענעים יהודים בתפילה. הקבלה מסרה לחסידים שקבלו והעבירו כי האלוהות לא יכולה בלי פיד בק שבא מגורם חיצוני שחופשי לבחור או לא לבחור בה. אדם, למשל. במאמצי התוודעותה לאדם לא היתה צריכה האלוהות להבהיל ולהפחיד אותו כל כך (ניסים, יותר מדי ניסים) דבר שגרם לאינטלקט של עלבון כדי סרבנות גלויה. לו היתה סבלנית יותר היה מגיע אליה מעצמו דרך שלל הרמזים שבחוקי הטבע. לכן עכשיו הוא אלוהים סובל מחוסר תשומת לב משווע עם הידיעה שאין לו מה לעשות אלא לחכות שאיזה סטודנט למדעי הפיזיקה ימלמל אלוהים כשילמד לדעת כי מערכת השמש דומה למבנה הגרעין (בסיפור של יצחק אורפז, מסע דניאל). פעם הוא פעם היא. בעצם הוא היא כל הזמן. אלוהים הוא זכר ונקבה בו-זמנית. ויאכלו מעץ הדעת וידעו כי עירומים הם... וידע אדם את חוה. ויש גם ידועה בציבור "מי הוא יהודי זו שאלה טכנית בהשוואה ל"מה הוא יהודי" והתורה איננה קונסטיטוציה כל זמן שאינה כזו בפועל לא כל שכן ההלכה כל אחד יכול ללכת עם רגליו על האדמה וראשו בשמים להיות נפיל ככל שיותר מסכים עולים לעיני המדע יותר ויותר קל לקרוא את התנך בלי פירושים.
 

ilovelior

New member
מרתק

לא יודע מאיפה מאיר מביא את הסוג הזה של התחברות מצד אחד עם הדת ומצד שני מחשבה חופשית יותר ופתוחה יותר מכל אדם דתי אחר שאני מכיר. הוא בשלבים מסויימים התחבר לדת והבין אותה כנראה אחרת. הבין אותה בשפתו שלו שהיא רחבה ומקיפה, ובמושגיו שלו העולם היה נראה ברור כל-כך - פשוט כל כך. האלוהות - כשמאיר מדבר עליה - תמיד מגיעה התחושה שממש היה לו שיח קולח איתה ושהוא מכיר אותה כ"כ טוב, הוא עמד בדעתו הרבה על יחסי-הגומלין בין האדם לבין האל. הרעיון שבקטע , שלאל יש אגו - וזקוק לפידבק מצד ברואיו, רוקם איזשהו קשר עמוק יותר בין האל לאדם.קשר שהוא לא רק אל לעם או לעולם , אלא קשר אישי , אינדבידואלי עם כל אחד ואחד ממאמיניו. קשר שהוא בחלקו מיני , כמו שמאיר אמר (למה הברית בין האדם לאל היא במקום שנבחר? באבר המין?) , כסימבול לבריאה - שהרי גם האדם כש"יברא" הוא יברא באמצעות חלציו. ובחלקו קשר רוחני ,ללא מילים -אלא הסתעפויות הרוחניות שמובילה לאנרגיות חיוביות לאל או לשליליות, שקורות בעצם לכל אורך חייו של האדם. לאחר נושא הפידבק שהאל זקוק לו, ואולי אף ביקורת קלה על האל שניסה להרשים בניסיו אבל בסוף הבריח את האדם , הוא ממשיך בביקורת ואומר - הרי השאלה "מי הוא יהודי?" (ע"פ הברית) , היא פחות בהרבה מ"מה הוא יהודי?" מה הוא יהודי לפי מה שאני מבין - כל מי שמסוגל ללכת עם רגליו על האדמה וראשו בשמים להיות נפיל. המידע (ידע) יפה למחשבה , אבל לי בתור אחד שלא מאמין באל קשה להעמיק יותק ממה שעשיתי.
 
למעלה