לאפרת במיוחד ולעמית תוספת
ראשית אפתח ואומר 2 דברים שלאוו דווקא בסדר חשיבותם: 1. אין מקרה בעולם !!!! שיצדיק אלימות כלפי צוות מטפל --- לא מילולית ולא פיזית. 2. אין מקרה בעולם שיצדיק אדישות וחוסר איכפתיות או יחס קר של צוות מטפל כלפי מטופל ו/או משפחתו. מי שמרגיש שיש לו הצדקה כי החולים מעצבנים/באים למיון במקום לקופ"ח/מצפים לשרות מהיר ויעיל/מפריעים לו לישון/השלם את החסר/מחק את המיותר/כל התשובות נכונות ..... שיתכבד ויחפש מקצוע אחר. חד חלק ותמציתי. לגופו של סיפור, לצערי אפרת ואני מכיר אותך טוב ולכן אין לי ספק שהמטופל קיבל יחס מעולה, הנהלות בתי"ח בעלות נטיה לפחד מפרסום שלילי/תביעה משפטית וכו' ולכן הצוות אשם, בנוסף, הציבור לצערי בשל חלק מאיתנו נותני שרות רפואי בעלי אדיבות ויחס לקויים מכליל שלא בצדק ולכן גם הייתה אותה שיחה ששמעת מהשוטרים. אני בשני מקרים שבהם הותקפתי באיום מילולי על גבול פיזי - עצרתי טיפול שלא מסכן חיים) חייגתי למשטרה ולא המשכתי טיפול עד לבוא השוטר. במקרה שני בו הותקפתי פיזית, החזרתי מיידית על מנת למנוע פגיעה בי ריתקתי את התוקף (בן משפחה של מטופל) למקומו והסברתי לו באדיבות ובשקט מופתי שבמידה והוא לא נרגע במיידית היד שלו תישבר ולאחר מכן אקבע לו אותה כמקובל ואפנה למיון, בנוסף הצגתי עצמי בשמי ודרגתי והצעתי לו להתלונן (לזוועת הנהג - חבל שלא יכולתי לצלם את פרצופו באותו רגע ולהקליט את הקללות והאיומים בוודעת משמעת והשעיה שחטפתי). למותר לציין שהרגיעה הייתה במיידית ואני מודע לכל הסיכון הרב מאוד שנטלתי על עצמי אך כפי שלמדתי ממדריכי, אני נותן שרות ולא משרת, של אף לא אחד. כל חברה נותנת שרות במגזר תחרותי יודעת להתנהג מאוד באדיבות ומאוד יפה למרות העומס הניכר ואף עוברת קורס בהתמודדות עם לקוח תוקפני/תובעני/דורשני וכו' וחבל לצערי שלא מלמדים במד"א, בי"ס לרפואה ובי"ס לסיעוד את הסדנאות המצויינות האלה. הדבר היה עוזר לנו כאנשי צוות לזהות את הבעיה מראש (מאוד פשוט ויש סימנים מאוד מאפיינים) ולנטרלה לפני שתהפוך למדורה רותחת. אותי כמטופל או בן משפחתו לא מעניין בכלל (וגם לא צריך לעניין) מה מצב רוחו של הרופא, כמה משמרות לילה דחפו שלא בצדק לאחות ולמה בעלה של עובדת המעבדה לא היה נחמד אליה. אני כמטופל/בן משפחה מעוניין בשרות ממוקד רק בי ובבן משפחתי, ביחס נאות ומכבד ולא מזלזל/שופט (עמית-כל אחד אחר חוץ ממני??? שימות מבחינתי, לי כואב, אני סובל ולכן אני ורק אני הכי דחוף ואתה הרופא חייב לדעת את זה ולהתייחס לזה, ובשינוי כובע - מסר מילים מרגיעות והסבר בן 20 שניות ממוקד לרוב מאוד מרגיע ועוזר*. לכן יקירי/תי לא לתת לאף אחד בשום פנים ואופן לשפוט ו/או להעליב ובוודאי לא לתקוף יש היום גם בהסתדרות הרופאים וגם באיגודי האחיות וגם בועדי עובדים אנשים הממונים על טיפול באלימות (לאוו דווקא פיזית) כלפי צוות רפואי וקווי חירום המאויישים 24 שעות לנושא זה. ומאידך, גם ביום הכי חרא שלנו, לחייך (למרות שהלב שחור), להיות אדיבים (למרות שהאיש גס, מגעיל, מסריח ומה שרק תרצו) והכי חשוב להפגין יחס של אמפטיה, התחשבות ומידי פעם גם להסביר מה קורה. במקרה בו חיכיתי שעתיים לתשובת בדיקה שאמורה לחזור תוך 10 דקות במיון (ABG בשבילך עמית) הייתה אחות מדהימה שאחרי חצי שעה נגשה אלי ואמרה דיברתי עם המעבדה, יש תקלה במכשיר ואעדכן אותך בהמשך. המשפט הזה שנאמר ללא פניה שלי, מתוך הבנתה שאני מחכה לתשובה ונמצא קצת בלחץ, פעל כמטה קסם להוריד את מפלס הכעס שלי כי ראיתי שיש מי שמתייחס ודואג גם בלי שעומדים לו על הראש. שעה וחצי לאחר מכן כשעדיין לא היגיעה התשובה היא אמרה לי שהיא פונה להנהלת המעבדות (שמעתי אותה משוחחת עם אחות כללית או משהוא דומה ותוך 5 ד' הייתה תשובה). למרות שחיכיתי מעל שעתיים, במקום 10 דקות גג,הרי זו בדיקה שנמשכת שניות בלבד, יצאתי מרוצה ולא כועס כי ראיתי שיש מי שדואג ומטפל בי ולמרות הפיצוץ שהיה במיון זכר שאני אדם כמו כל אחד אחר ודאג להזכיר לי שיודעים שאני נמצא גם אם לא צמודים אלי. מיאווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווו........................