דעתכם - - סנקציות נגד אירן ...

wxyz2006

New member
עוד פשע, שנעשה כדי להלחם בפשע

של הכיבוש ... איזה צד מוסרי יותר/פחות ... תבחר?
 

ne ro

New member
מה הקשר?

אני לא מסכים עם הכיבוש הסובייטי ויש לי ביקורת רבה על בריה"מ, אבל מה שארה"ב עשתה שם הוא גרוע בהרבה ! ומה עם " ההפיכות "האמריקקיות בעולם? באוקראינה? בגרוזיה? באוזבקיסטן? בשאר העולם? ושכחתי את המשטרים הרודניים בדרום אמריקה שפעו לטובת ארה"ב.
 

wxyz2006

New member
סליחה עם פגעתי בזכרה של

ברית המוצצות זצ"ל. לא התכוונתי להשוות בין שתיהן אלא לנסות לבחון test case מסויים. לפי מה שהבנתי מדבריך - הכיבוש (X) טוב יותר או פחות חמור מהתמיכה (Y) בלוחמי חופש שמנסים לשחרר את אדמתם מכיבוש אכזר שמדכא את אמונתם ורוצח בני עמם? עמדה מדהימה בחדשנותה ופי ליברל בעל דעות שמאליות מובהקות! מה נעמי יחשוב? למה ישנה טלמון את הכתובת הגרוזינית שלו? איך ישרדו בעלי ההשקפה השמאלית את המהפך? זה במקרהתלוי בשמות שמציבים ב-X וב-Y?
 

ne ro

New member
../images/Emo6.gif../images/Emo6.gif../images/Emo6.gif../images/Emo6.gif

אני כל פעם משנה את הדעות שלי . פעם שמאליות, פעם ימניות ...
 
שני דברים -

1. לפני שמתחילים לדבר על מישהו אחר, צריך להתחיל מעצמנו. 2. יש לחתור למניעת נשק גרעיני מכל המדינות במידה שווה, כולל אלו שכבר יש להן.
 

wxyz2006

New member
נו באמת ...

איך קובעים שמישהו ראוי להתערבות חיצונית קשה? האם מותר לנקוט פעולות קיצוניות כדי לשמור על תחומים חיוניים? איך קובעים מה חיוני? ואגב, nero הפך לימיני קיצוני ביותר, תקרא במסרונים קודמים ...
 
ובכן, כפי שכבר כתבתי,

העיקר זו התייחסות שווה לכולם, ולא איפה ואיפה, ולא איך שמישהו כוחני מחליט בשביל אחרים. הצעדים הנדרשים הם: 1. הסכמת המעצמות הגדולות ושאר המדינות בעלות הנשק הגרעיני לפירוק מוחלט מנשק זה. 2. התחייבותן של מדינות אלו לפיקוח מלא מצד גוף בינלאומי בלתי-תלוי מסוג MAGATE. 3. התחייבותן של כל ארצות תבל לפיקוח כזה. אפשר בהחלט לפקח על כל המאיצים, ולוודא חד-משמעית איזו בדיוק העשרה של אורניום הם מבצעים: של 4% עבור כור להפקת אנרגיה חשמלית, או של 90% ליצור פצצה. וגם לפקח על מידת הבטיחות שלהם, למניעת שמץ של סיכוי לאסונות מסוג צ'רנוביל. גם בארמניה הקטנה יש תחנת כוח גרעינית. באיזו מידה היא מבוטחת מפני רעידות האדמה הקשות הפוקדות את האזור? אחרי מילוי תנאים 1 ו-2, אפילו לא יעלה על דעתו של מישהו להתחכם ולנסות להפר את האיסור על יצור נשק גרעיני, או להימנע מפיקוח. ואם בכל זאת יצוץ, אזי האו"ם חייב להציבו במקומו, מייד ובאופן החלטי. וזה לא משנה אם זו תהיה ספרד או אירן. אבל, כאמור, צריך להתחיל מארה"ב, רוסיה, סין, ישראל, הודו וכו'.
 

wxyz2006

New member
גישה יפה, אוטופית משהו ...

בהנחה שניתן להגיע למין משטר גלובלי כזה, בו המעצמות משתפות פעולה למען שלום העולם כולו, גם אם נניח זאת, כיום ניתן להגיע להעשרת אורניום לא רק במאיצים אן כורים גרעניים, אלה גם באמצעות סרכזות (צנטריפוגות). קשה לפקח עליהן. ומה עם שאר הדברים?
 
אגב, בדיוק עכשיו הגיעה לאירן

משלחת MAGATE לפיקוח על מתקני ההעשרה. ישראל, כידוע, מסרבת לפיקוח כזה.
 
המבחן הוא מבחן התוצאה וההשלכות

יש סדר עולמי מסויים, איראן כמדינה פונדמטליסטית ותומכת טרור מעוניינת לשנות אותו, דבר זה מהווה איום על מדינות מסויימות, על סדר מסויים, לכן מתבקש ולגטימי מבחינת אותן מדינות להתנגד ולמנוע מאיראן את האפשרות הזו. זה לא עיניין של זכות או מוסר או צדק או ל דבר מתייפייף אחר. ארה"ב היא לא מדינה קיצונית דתית, היא מדינה שמרנית, יש הבדל גדול, ארה"ב אינה פודמנטליסטית, הדת שם מופרדת מהמדינה והיא לא שולטת במדינה. איראן מאחר והיא אנטי מערבית, אנטי ציונית, מכחישת שואה, + העובדה שהיא דומננטית בעולם הערבי, יש לה נפט רב ולכן היא כוח כלכלי משמעותי, העובדה שיש לה שלוחות אידיאולוגיות כמו חיזבאללה החמאס והג'יהאד האיסלמי, יש לה תומכות מבחוץ כמו וונצואלה, מעבר לכך היא עושה ניסויים רבים בטילים התקפיים לטווחים ארוכים, היא מצהירה על זה שצריך למחוק את ישראל מהמפה, כל המשתנים האלה הופכים אותה לסיכון ואיום. ישראל אינה כזו, אינה פודמנטליסטית, היא חלק מהמערב ואין לה כוונות למחוק אף אחד. מעבר לכך, איראן מהווה סיכון גם אם לא תשתמש בנשק גרעיני, יש דבר הנקרא מאזן אימה, איראן עם נשק גרעיני תגביל את יכולת הקהילה הבינלאומית לפעול נגדה מתוך פחד, היא תעלה את ביטחון החיזבאללה, סוריה ואירגוני הטרור הפלשתינים לפגוע בנו ותאלף אותנו לעשות שיקולי כדאיות באופן התגובה, כלומר יהיה לנו קשה לפעול באופן חופשי, אנחנו וגם שאר העולם המערבי מפחדים מהסלמה שתביא לשימוש בנשק גרעיני, זה לא קרה עד היום עוד לא היתה מלחמה גרעינית.
 
למעלה