דרווין,וכל שאר הפורום,כולם סביבי
אתם אומרים: אם אומרים שהברוא נברא בזמן מסוים אפשר להגיד גםהבורא נברא בזמן מסוים אלא הברוא נברא בזמן מסוים יש מאין. אז למה צריך להגיד את זה על הברוא נגיד את זה על הבורא? ואני אומר לכם מספר פעמים אם שמתם לב: לא נכון, למה? כיון שהבורא לא נברא בכלל.והברואים נבראו יש מאין אבל הבורא לא.ולמה אי אפשר להגיד על הברואים מה שאנחנו אומרים על הבורא? מסיבה פשוטה: אני יודע שאני ברוא.אפילו אם לא הייתי מכיר את הורי ואפילו אם הייתי חי בג`ונגל לבד.ואין כמוני יותר.אין.אני מסתובב.לא מוצא כמוני.אני הייתי יודע אם הייתי אדם חושב שאני נבראתי על ידי גורם שקדם לי.זה ברור לי.למה זה ברור לי? – יש שתי אפשרויות: או שהייתי לפני שבראתי את עצמי או שלא הייתי לפני שבראתי את עצמי. אם הייתי לפני שבראתי את עצמי לא הייתי צריך לברא את עצמי כי הייתי.אם לא הייתי לפני שבראתי את עצמי איך נהייתי בשביל לברא את עצמי מוכרח שמשהו קדם לי שבראני. זה ברור. היות ואני ברוא יש לי התחלה ויש לי סוף. ומי שברא אותי גם הוא נברא.היום אני יודע שיש לי הורים וגם הם נבראו.ואם אני הולך אחורה אחורה אחורה עד לברוא הראשון כולנו הנבראים מעידים אנחנו שהיה בורא שברא אותנו. למה? כיון שכולנו יודעים שלא בראנו את עצמנו כמו שאני הוכחתי לעצמי. אז מוכרח שכל הנבראים היה להם בורא. אבל מוכרח גם שהבורא שברא את הנבראים לא נברא כי אם הוא היה נברא כמותם הוא גם מהנבראים.ואיפה הבורא שברא את כולם.הרי מוכרח שיהיה בורא שברא את כולם.הבורא שברא אינו נברא בזמן מן הזמנים אלא הוא קרוי מחויב המציאות. הוא הדעת הוא החכמה הוא הכל ז``א זה הבורא שברא את כל הנבראים והם נבראו יש מאין והיום אנחנו נבראים יש מיש.יש שהיה לפני ברא את היש הזה ואני היש בורא יש אחר. לכן הבורא לא נברא אלא בורא כולם ואין המדע ולא החכמה סותרים לתורה בדיוק הפוך
אתם אומרים: אם אומרים שהברוא נברא בזמן מסוים אפשר להגיד גםהבורא נברא בזמן מסוים אלא הברוא נברא בזמן מסוים יש מאין. אז למה צריך להגיד את זה על הברוא נגיד את זה על הבורא? ואני אומר לכם מספר פעמים אם שמתם לב: לא נכון, למה? כיון שהבורא לא נברא בכלל.והברואים נבראו יש מאין אבל הבורא לא.ולמה אי אפשר להגיד על הברואים מה שאנחנו אומרים על הבורא? מסיבה פשוטה: אני יודע שאני ברוא.אפילו אם לא הייתי מכיר את הורי ואפילו אם הייתי חי בג`ונגל לבד.ואין כמוני יותר.אין.אני מסתובב.לא מוצא כמוני.אני הייתי יודע אם הייתי אדם חושב שאני נבראתי על ידי גורם שקדם לי.זה ברור לי.למה זה ברור לי? – יש שתי אפשרויות: או שהייתי לפני שבראתי את עצמי או שלא הייתי לפני שבראתי את עצמי. אם הייתי לפני שבראתי את עצמי לא הייתי צריך לברא את עצמי כי הייתי.אם לא הייתי לפני שבראתי את עצמי איך נהייתי בשביל לברא את עצמי מוכרח שמשהו קדם לי שבראני. זה ברור. היות ואני ברוא יש לי התחלה ויש לי סוף. ומי שברא אותי גם הוא נברא.היום אני יודע שיש לי הורים וגם הם נבראו.ואם אני הולך אחורה אחורה אחורה עד לברוא הראשון כולנו הנבראים מעידים אנחנו שהיה בורא שברא אותנו. למה? כיון שכולנו יודעים שלא בראנו את עצמנו כמו שאני הוכחתי לעצמי. אז מוכרח שכל הנבראים היה להם בורא. אבל מוכרח גם שהבורא שברא את הנבראים לא נברא כי אם הוא היה נברא כמותם הוא גם מהנבראים.ואיפה הבורא שברא את כולם.הרי מוכרח שיהיה בורא שברא את כולם.הבורא שברא אינו נברא בזמן מן הזמנים אלא הוא קרוי מחויב המציאות. הוא הדעת הוא החכמה הוא הכל ז``א זה הבורא שברא את כל הנבראים והם נבראו יש מאין והיום אנחנו נבראים יש מיש.יש שהיה לפני ברא את היש הזה ואני היש בורא יש אחר. לכן הבורא לא נברא אלא בורא כולם ואין המדע ולא החכמה סותרים לתורה בדיוק הפוך