דרווין,וכל שאר הפורום,כולם סביבי

התולעת1

New member
דרווין,וכל שאר הפורום,כולם סביבי

אתם אומרים: אם אומרים שהברוא נברא בזמן מסוים אפשר להגיד גםהבורא נברא בזמן מסוים אלא הברוא נברא בזמן מסוים יש מאין. אז למה צריך להגיד את זה על הברוא נגיד את זה על הבורא? ואני אומר לכם מספר פעמים אם שמתם לב: לא נכון, למה? כיון שהבורא לא נברא בכלל.והברואים נבראו יש מאין אבל הבורא לא.ולמה אי אפשר להגיד על הברואים מה שאנחנו אומרים על הבורא? מסיבה פשוטה: אני יודע שאני ברוא.אפילו אם לא הייתי מכיר את הורי ואפילו אם הייתי חי בג`ונגל לבד.ואין כמוני יותר.אין.אני מסתובב.לא מוצא כמוני.אני הייתי יודע אם הייתי אדם חושב שאני נבראתי על ידי גורם שקדם לי.זה ברור לי.למה זה ברור לי? – יש שתי אפשרויות: או שהייתי לפני שבראתי את עצמי או שלא הייתי לפני שבראתי את עצמי. אם הייתי לפני שבראתי את עצמי לא הייתי צריך לברא את עצמי כי הייתי.אם לא הייתי לפני שבראתי את עצמי איך נהייתי בשביל לברא את עצמי מוכרח שמשהו קדם לי שבראני. זה ברור. היות ואני ברוא יש לי התחלה ויש לי סוף. ומי שברא אותי גם הוא נברא.היום אני יודע שיש לי הורים וגם הם נבראו.ואם אני הולך אחורה אחורה אחורה עד לברוא הראשון כולנו הנבראים מעידים אנחנו שהיה בורא שברא אותנו. למה? כיון שכולנו יודעים שלא בראנו את עצמנו כמו שאני הוכחתי לעצמי. אז מוכרח שכל הנבראים היה להם בורא. אבל מוכרח גם שהבורא שברא את הנבראים לא נברא כי אם הוא היה נברא כמותם הוא גם מהנבראים.ואיפה הבורא שברא את כולם.הרי מוכרח שיהיה בורא שברא את כולם.הבורא שברא אינו נברא בזמן מן הזמנים אלא הוא קרוי מחויב המציאות. הוא הדעת הוא החכמה הוא הכל ז``א זה הבורא שברא את כל הנבראים והם נבראו יש מאין והיום אנחנו נבראים יש מיש.יש שהיה לפני ברא את היש הזה ואני היש בורא יש אחר. לכן הבורא לא נברא אלא בורא כולם ואין המדע ולא החכמה סותרים לתורה בדיוק הפוך
 

Charles Darwin

New member
יש מצב ש...

אתה מנסח את זה מחדש, ב-2-3 נקודות וב-2-3 שורות? כמו שזה עכשיו אני לא יכול לענות, אולי קליגולה יענה
 

Charles Darwin

New member
צודק, אוקיי אני אנסה להגיב:

ףיצנרפו הבהא ,האנש ןיב לידבמ אל הוואג םמדמ ינא ןתונ ינא המכ תדד תדד תדדומ תאשכ ןתונ ינא המכ תדד תדד תדדומ תאשכ ןתונ ינא המכ תדד תדד תדדומ תאשכ יטילחת זא קר ןתונ ינא המ יארית הל הל הל הל הל הלש .הרזח יל ינתית המכ תוכוב םייניעב ילא תרזוח תא טוחסל תפאוש תא המ תועמדל ענכנו קחשמל זב ינא .יצרתש המ יחק תדד תדד תדדומ תאשכ ..... מצפה לתגובה עניינית (ואל תהיה חמקן!)
 
לא הבנתי אותך

אתה טוען שעצם קיומנו הוא הוכחה כי מישהו ברא אותנו. אם כך מדוע קיומו של אלוהים לא מוכיח שמישהו ברא גם אותו? אבקש תשובה שלך ולא הפנייה לאותו קטע מטופש שאינו מסביר דבר מלבד את עצמו. אמיר.
 

התולעת1

New member
מכיון,שההתחלה התחילה מיש

להתחלה לא יכולה להיות התחלה,אחרת אתה לא יכל להגיע לראשון שהתחיל את ההתחלה,
 
ומי אמר לך

שאלוהים שאתה מאמין בו הוא הוא ההתחלה הזאת? אולי לאלוהים שהוציא אותנו ממצרים היה בורא חזק יותר והוא ברא את אלוהים? על סמך מה קבעת שהאלוהים שאתה מתפלל אליו הוא ההתחלה ושאין משהו או מישהו לפניו? אמיר.
 

התולעת1

New member
ניסים גלויים לעיני מיליונים

מעמד הר סיני שומעים את הקב``ה אומר אנוכי ה` אלוקיך אשר הוצאתיך מארץ מצרים מבית עבדים, אני זה שהוצאתי אותך מארץ מצרים את העשר מכות אני נתתי, אני התעללתי בפרעה אני הוצאתי אותך בזרוע הנטויה ביד החזקה, הוא לא אומר אנוכי ה` אלוקיך אשר בראתי שמים וארץ שזה ענין יותר גדול מיציאת מצרים, למה? שלא תאמר ויהיה לך ספק אולי זה שמדבר איתנו כעת זה לא זה שברא שמים וארץ לכן אמר הקב``ה אני מבקש ממך שתכיר את מי שעשה לך, ראית בעיניך, חווית על עצמך שמעת באזניך ולא ספרו לך אבותיך אלא אתה המקור אתה הרואה עיניכם הרואות ולא זר אזניכם השומעות ולא אחר ובאותו מעמד עומדים אבא ובן ונכד וסבא ואבי הסבא כולם באותו מעמד וככה כולם חווים את אותה חוויה אותם מראות אותו מהלך וככה זה עובר דור אחר דור שנה אחר שנה עם אותם חגים ומועדים ועם כל האותות והמופתים, אפשר להכחיש כזה דבר? מי יעלה על הדעת? ולמה נותן לנו הקב``ה את התורה ולא נתן רק לנו הוא הציע אותה לכל אומות העולם הם לא רצו לקבל לא רצו לקבל אותה. עמ``י אמר נעשה ונשמע הקב``ה נתן לנו אנחנו בחרנו בו כאלוקים שלנו והוא בחר בנו כעם שלו
 
ומניין לך שהוא לא משקר../images/Emo35.gif

בא אליהם באותות ובמופתים, בנאומים מסוג הרצאות אמנון יצחק עם עזרים טקטיים וארועים פירוטכניים ומספר להם שהוא ברא את העולם. אם אמנון יצחק יכול לשטוף לך ולשכמותך את המוח, הרי גם אלהים יכול לשטוף את המוח לשש מאות אלף עבדים נמלטים
 

התולעת1

New member
נדבקת בצרעת ,,אשאל אותך שאלה

תגיד לי אתה מכיר קצת את חגי ישראל חג פסח לזכר יציאת מצרים חג שבועות לזכר מתן תורה האם שנה שעברה היו החגים האלה כן או לא ''היו, האם לפני שנתים היו או לא? ''היו'' לפני שלוש שנים היו או לא? ''היו'', ז''א כל שנה יש, אתה יודע מתי התחילו? ''ביציאת מצרים'' כל שנה עושים זכר למה שהיה'' לא עושים זכר למה שלא היה , אז כל שנה זכר אז היה או לא היה זה בלי הספר זה בלי הספר היה או לא היה? אסביר לך עוד דבר, יש כאלה היום בעולם שמכחישים את השואה אומרים לא היתה שואה, שני היסטוריונים גרמנים אחד אמריקאי אומרים לא היה. זה בדיה יהודית לא היה . עוד שני דורות שלושה רבים מהעולם יכחישו עוד עשרה דורות רק אנחנו נגיד שהיה ''ואז יבואו יגידו לנו מה אתה מדבר כל העולם שקרן איך נוכיח, איך נוכיח שהם צודקים איך נוכיח שהיתה שואה, תראה סרטים עוד שני דורות שלושה רבים מהעולם יכחישו עוד עשרה דורות רק אנחנו נגיד שהיה ואז יבואו יגידו לנו מה אתה מדבר כל העולם שקרן איך נוכיח, איך נוכיח שהם צודקים איך נוכיח שהיתה שואה, תיעוד? אני אכתוב לך תיעוד, תראה סרטים ''אני אצור אותם בעצמם תמונות? אני אצלם היום תמונות מה שאתה רוצה מה הבעיה לבנות כבשנים? נבנה '' איך תוכיח שהיה בעוד עשר דורות איך תוכיח? ההוכח יום השואה'' אם מליונים בעולם יהודים קבעו יום אחד להתיחד עם זכרם של החללים יבוא העולם ויכחיש אנחנו נזכיר לא נשכח ולא נסלח יום אחד בשנה זכרון לעולם בתוספת אנדרטאות בתוספת יד ושם בתוספת זה, זה רק תוספת זה לא ההוכחה, ההוכחה החזקה מליונים בלי הפסקה כל שנה, אם זה הוכחה טובה ואין טובה ממנה, שלנו עוד יותר טובה אנחנו לא זוכרים יציאת מצרים פעם בשנה '' אנחנו זוכרים כל יום בשנה חייבים לזכור כל יום בשנה ולא כל יום כמה פעמים ביום לדוג` בכל בתי היהודים יש מזוזה זכר ליציאת מצרים שה` פסח על בתי היהודים איך שאתה נכנס ויוצא נכנס ויוצא המזוזה מזכירה לך יציאת מצרים, אתה אומר קריאת שמע פעמים ביום מה אתה מזכיר שם? יציאת מצרים מתפלל שלוש תפילות ביום מה מזכירים? יציאת מצרים, מברך ברכת המזון מה מזכיר? יציאת מצרים עושה קידוש יציאת מצרים, אתה לא זז בלי יציאת מצרים ביום כמה פעמים ביום יציאת מצרים תפילין יציאת מצרים כל הזמן יציאת מצרים למה? כי פה נוצר העם ביציאת מצרים, פה קבלנו את התורה יציאת מצרים ז``א זה חיוב לזכור אחד מעשר זכירות שחייב כל יהודי לזכור בכל יום יציאת מצרים, איך אפשר להכחיש דבר כזה שהיה? ורק אנחנו אומרים? העולם כולו אומר יציאת מצרים הארכיאולוגיה מוכיחה שהיה יציאת מצרים, התחריטים והתבליטים והמבנים וההיסטוריה העולמית אז איך יכול להיות שפה בא``י לא מכירים, איך? אלא מה? בסוף נצטרך להיות יהודים דתיים שומרים תורה ומצוות זה לא מתאים פה קבור הכלב האו האו פה קבור הכלב
 
אתה עושה שרות רע לעצמך

מה עניין שמיטה אצל הר סיני
אם כואב לך זכר השואה המוכחש, אז למה אתה בא לבכות לנו כאן בפורום אבולוציה
חסרים פורומים ב
אם חשוב לך לשכנע אנשים באיזה דבר, כדאי שתדבר אליהם בשפה שהם מבינים. אם אתה מדבר אלינו במונחים ובקיצורים שנהירים לך אך לא לנו, אל תתפלא שאנחנו לא נהנים להקשיב אליך
בסך הכל נראה לי שיש לך מסר חשוב להעביר לנו ולעולם. אני מתכוון ברצינות. מתוך שפע המילמול המאסיבי שאתה שופך כאן אני מצליח לזהות שביב של כאב אמתי. כואב לי עליך שאתה משחית זמן ומילים לריק. אני מציע לך שבמקום להיות תוקפני ולהכביר דיבורים, תלמד את השפה שלנו ותוכל לדבר איתנו כשווה אל שווים. אם תבין עקרונות של חשיבה ביקורתית שיטתית, אתה עשוי לגלות שאנחנו פתוחים להשתכנע ברעיונות שלך יותר ממה שאתה מתאר לעצמך.
 

התולעת1

New member
קודם כל לא באתי לשכנע,אלה להזכיר

שיש תורת אמת לעם ישראל ז''א ידידי אתה פוסל אותי בגלל שאני לא יליד הארץ ולא גר בארץ ידידי לפני שאתה מכתיב לי איך לכתוב,היתי מאוד מעוניין שתגיב עיניינית לנושא
 
אינני פוסל אותך. גם אני מאמין

שהתורה היא תורת אמת. כשאני אומר אמת אין כוונתי שהסיפורים המיתולוגיים המובאים בה הם עובדות היסטוריות מדויקות, אלא שאורח החיים שהיא מצווה יכול לעשות את הולכים בו אומה חזקה של אנשים מוסריים ובני חורין
 
קח בחשבון שחלק נכבד מהודעותיו של

התולעת לא נכתבו על ידיו, אלא הם copy paste מדברים שנכתבו בידי מחזירים בתשובה כאילו ואחרים. אולי אמנון יצחק. אז לך תמיד תהיה עבודה קשה יותר לחבר תגובות, בעוד שהוא רק צריך לבחור אחת מתוך שלל תגובות העומדות לרשותו ולהעתיקה לכאן.
 
תודה על ההארה. להבא אתחשב בה.

ובכל זאת ניראה לי שמשהו כואב לתולעת, כי אחרת הוא לא היה מתאמץ כל כך
 

isza

New member
לשואה יש מיליוני או מיליארדי הוכחות

בלתי תלויות, ליציאת מצריים רק אחת (התנ"ך). "ז"א כל שנה יש, אתה יודע מתי התחילו? "ביציאת מצרים" כל שנה עושים זכר למה שהיה." האומנם? "יז ויעשו בני-ישראל הנמצאים את-הפסח, בעת ההיא, ואת-חג המצות, שבעת ימים. יח ולא-נעשה פסח כמהו בישראל, מימי שמואל הנביא; וכל-מלכי ישראל לא-עשו כפסח אשר-עשה יאשיהו והכהנים והלוים וכל-יהודה" (דברי הימים ב', פרק לה) וזה קרה זמן קצר לאחר שהכהן הגדול "מצא" את התורה (ראה גם מלכים ב' פרק כב'). מענין שגם לגבי חג סוכות זה דומה "יז ויעשו כל-הקהל השבים מן-השבי סוכות, ויישבו בסוכות--כי לא-עשו מימי ישוע בן-נון כן בני ישראל, עד היום ההוא; ותהי שמחה, גדולה מאוד." (נחמיה פרק ח')
 
למעלה