האדם בא לעולם הזה כדי להשלים
את עצמו, זה נקרא להיות מתוקן, לצאת מן העולם הזה מתוקן, דהיינו שלם, כמו שאומרים יש דבר מתוקן, זה דבר שלם, יש לו גימור, האדם היהודי לדוגמא צריך לבוא ולקיים תרי``ג מצוות, כמובן שלא חלות עליו בחיוב כל התרי``ג, כי יש כהן, לוי, ישראל, כל אחד יש את המצוות שלו, ברגע שהוא מקיים את כל מה שהוא צריך לעשות הוא נקרא האדם השלם, המתוקן, הוא יוצא לעולם העליון, הוא לא חוזר בגלגול, אבל אדם שיצא מן העולם הזה והגיע לעולם העליון ולא השלים את כל מה שעשה, מחזירים אותו באחת מן האפשריות לעולם הזה ע``מ להשלים את תיקונו. דוגמא: שלחת את בנך לקנות מהמכולת כך וכך מצרכים, החסיר שניים או שלושה, אתה אומר לו: אני מצטער רד עוד פעם תביא את השאר, עכשיו כשאדם יורד לעולם הזה עוד פעם אז לא יורדת כל הנשמה, אלא חלק הנשמה הבלתי מתוקן, והיא נכנסת בגוף חדש, ונולד תינוק חדש לעולם, אבל הנשמה שבפנים של התינוק הזה, של הילד, זו נשמה שכבר הייתה בעולם, עכשיו מזמנים לה במשך החיים שלה כל מיני מצוות מסוג המצוות שלא עשתה ועבירות מסוג העבירות שעברה על מנת שתעמוד בניסיון ולא תיכשל, ברגע שאדם מתמודד בהצלחה בזה, הוא יוצא מן העולם, אפילו בגיל צעיר, גמר את התפקיד שלו מגיע לעולם העליון מתוקן. אדם יכול להתגלגל שלוש פעמים כשהוא אדם כמו שכתוב: ``על שלושה פשעי ישראל ועל ארבעה לא אשיבנו`` פעם רביעית האדם כבר לא בא בתור אדם, הוא בא בתור דומם, צומח, חי, ז``א הנשמה מתגלגלת באלה, לדוגמא: אנחנו כשמברכים ברכות על פירות, מברכים ברכות על כל דבר בברכה אם יש נשמה מגולגלת בתוך פרי המאכל, ע``י הברכה כשהיא נעשית כפי שצריך מתקנים את אותה נשמה והיא עולה לעולם העליון, עד שלוש פעמים נותנים לאדם לבוא בתור אדם, ז``א שיש לו בחירה להחליט אם לעשות טוב, או לא טוב, אחרי שלוש פעמים זה כבר חזקה, רואים שהאדם הזה כבר בבחירה לא יבחר בטוב, אז מביאים אותו במצב של מוכרח, לא של בחירה והוא כלוא בתוך דבר, אבל הוא עובר ייסורים גדולים, לדוגמא: אדם שהתחייב כרת, אם הוא מגיע בגלגול עוד פעם על כריתות אז אחת מן הדרכים אומר האר``י הקדוש שהוא בא בתוך עלה, עלה בעץ, עכשיו הנשמה נמצאת בתוך העלה, בעלה כלואה נשמה של אדם, או חלק של נשמה בלתי מתוקן, ואז מה עובר עליו, זה כמו אדם שעומד עירום והרוח מכה והחמה מכה בו והכל מה שמרגיש אדם עירום באמצע הרחוב והוא לא יכול לעשות כלום, ככה הוא מרגיש, חום את הכל, קיץ וחורף, עד מתי? עד שבאה השלכת, שבאה השלכת ונכרת העלה, אז מתבצע בו הכרת והנשמה עולה לעולם העליון מתוקנת על כרת אחד