דרווין,וכל שאר הפורום,כולם סביבי

התולעת1

New member
חחחחחח,ברור שחגגו את חג הפסח

אך לא בסדר גודל כזה וזה רמוז בפסוק ,,כפסח הזה,, גם סוכות כתוב כי לא-עשו מימי ישוע בן-נון כן בני ישראל, עד היום ההוא אך מאותו היום והלאה כן המשיכו לעשות כידוע לך שאת חג הפסח''וחג הסוכות''חגגו בפעם הראשונה מיציאת מצריים מה ניסיתה בדיוק להפריך?
 
תולעת בצנון

תולעת בצנון חושב שהוא בגן עדן הוא לא מכיר את העולם שבחוץ הקדוש ברוך הוא מספק לו כל צרכיו בתוך הצנון כך אתה אתה חי בתוך העולם המוגבל שלך ומאמין שאתה יודע הכל כך גם אני וכל מי שחושב לעצמו שהוא יותר מאשר תולעת בצנון
 

Levos

New member
לך ברור ש"נבראת"

כי לא היית לפני ש"נבראת" כלומר יצרו אותך בזמן מסויים. אבל אתה יודע שנוצרת מהוריך, והם מההורים שלהם. אם הולכים "אחורה אחורה" מדוע את מגיע למסכנה שהיה נברא ראשון? אולי זהו מחזור אין סופי שאין לו התחלה ואין סוף? תמיד הורים הולידו צאצאים שיולידו צאצאים משלהם מעולם ועד עולם.
 

התולעת1

New member
שאלה יפיפיה

ז''א=מי אמר שיש ראשון שברא לכל הנבראים, אולי זה מחזור אין סופי של בורא נברא בורא נברא ,אז אין התחלה בכלל ואין סוף כל הזמן זה בורא נברא בורא נברא לכן כתבתי הנ''ל שאם זה כך יש שתי אפשרויות או שהמצב הזה של בורא נברא הוא מצב מוכרח או שהוא לא מוכרח, אם המצב הזה של בורא נברא הוא לא מוכרח פרושו של דבר שאחד מהנבראים יכול להחליט אני לא רוצה יותר לברוא לא רוצה להיות בורא אני נברא ולא רוצה לברוא אחר אז זה יפסק, המחזוריות תפסק, אם היא תפסק יש סוף, אם יש סוף יש גם התחלה, אם יש התחלה יש מתחיל, אם יש מתחיל זה הבורא מה שרצית לברוח זה אפשרות אחת, יש עוד אפשרות אם בורא נברא בורא נברא ''והם לא יכולים להפסיק, אף אחד לא יכול להפסיק, כולם מחויבים להיות בורא נברא,, אז סימן שיש מכריח חיצוני שמכריח אותם להיות כל הזמן בורא נברא בורא נברא '' מוכרח שיש מכריח חיצוני שמכריחם ומי זה? אחד שנמצא במשך כל האינסוף זמן ומכריח כל אחד מהם שלא יוכל לבטל את רצונו, למה? כי כל אחד מתוך האלה הוא רק זמני הוא איננו אח``כ אז מי זה שנמצא כל הזמן להכריח את כולם? מי שהוא חוץ להם וברא אותם
 

Levos

New member
אבל לא מדובר הרי בשושלת יחידה

אלא באוכלוסיות של בעלי חיים/בני אדם. מן הסתם חלק מהפרטים מתים לפני שהם מספיקים להתרבות, או לא רוצים להתרבות, אבל מתוך כל האוכלוסיה תמיד החלק הגדול יתרבה. גם אם זו בחירה, ואין מכריח חיצוני, אז סטטיסטית בכל דור יתרבו הרבה מן הפרטים. ואם מסתכלים מנקודת מבט אבולוציונית אז יש "מכריח" פנימי שדוחף להתרבות ולא חיצוני. אלו הם רגש האהבה, הרצון לסקס.
 

התולעת1

New member
אתה סוטה מהעיניין''מהיכן הרגש?

לכל חומר של כל ''הנבראים בעולם יש לו גיל... מאחר שיש לו גיל יש לו התחלה ''(כל דבר שיש לו גיל יש לו התחלה). התחלה לא יכולה להווצר על-ידי עצמה. כיוון שיש לו התחלה ''מוכרח שיש לו מתחיל (כל דבר שיש לו התחלה, הוא לא התחיל את עצמו. מוכרח שהיה מי שהתחיל אותו- שיש לו מתחיל). אז נלך לראשון שהותחל- היה לו מתחיל. למתחיל לא יכולה להיות התחלה, כי אז יהיו מותחלים בלי מתחיל. זה לא אפשרי. מוכרח שיש בורא נצחי, קיים, תמידי, בלי מתחיל, בלי התחלה ובלי סוף שאינו ניברא. מציאות רוחנית, מופשטת, בלי ממדים, בלי נפח, בלי מסה: שהרי כל המדדים הכמותיים לעייל יוצרים הגבלות ולכן בלתי אפשריים... זהו בדיוק אותו המופשט האלוקי- הדבר הרוחני =(`הבלתי נתפס`) רק במידה ולחומר המרכיב את היקום לא היה גיל והמדע היה טוען שהוא נצחי, שאינו ניתן לבדיקה בשום מצב, ידוע שכולנו מורכבים מחומר. למימן הרי אין שכל, לפחמן אין שכל, לסידן אף לו אין שכל- לחומרים אין שכל. אם כך איך בתרכובת החומרים שלנו ישנו שכל? מהיכן השכל? שכל הוא דבר רוחני! מהיכן הרגש? רגש הוא דבר רוחני! מה זה מצפון? מאיפה הוא הגיע? הרי המקור לכל אלה אינו חומר. אם כך, ישנה ישות רוחנית שבראה את החומר ונטעה בו= את השכל, את הרגש, את המצפון, וכו`.
 

Levos

New member
השכל והרגש

נובעים ממורכבות גדולה שבבסיסה אטומי מימן חמצן ופחמן. כמו שתשאל איך מקרר יוצר קירור, הרי בברזל ובפלסטיק אין שום דבר קר. עכשיו, אתה נסמכת על הטענה המדעית שראשית כל החומר במפץ הגדול לפני כ- 15 מיליארד שנה, ועל כן אתה אומר שהוא אינו נצחי אלא התחיל מנקודה מסויימת. כידוע, זו שאלה פתוחה ועדיין לא ברור באמת מה הייתה הסיבה להתרחשות המפץ הגדול. אולם תאוריה אפשרית אחת מחזירה אותנו להודעות הקודמות: אולי הייקום באמת אינסופי ומעולם לא נוצר, ואילו מפץ הגדול הינו רק התחלה של מחזור חדש במחוזריות אינ-סופית של התפשטות ייקום והתכווצותו.
 

התולעת1

New member
אתה לא בדקת''אתה קניתה

את מה שמשרד החינוך הישראלי מכר, אם יצאת לעולם ולמדת באוקספורד או במקום אחר, ישבת שמה, שמעת עוד דעות של מדענים, היית נכנס לבלבול, והיית אומר אתה יודע מה זה אומר ככה זה אומר ככה שיסתדרו קודם, אח``כ תביאו לי דברים ברורים שאני אלך על פיהם, אתה יודע מה ההבדל בינינו לבינם? ההבדל הוא פשוט, קודם כל אתה צריך להבין שאין סתירה בין המדע לתורה, גם לאלו שאומרים מיליארדים שנים, 15 מיליארד, אבל לפני כן אני רוצה להגיד לך דבר אחד, יש בגמרא דין, הדין אומר ``ברי ושמא ברי עדיף``, אם יש לי ודאי ויש לי ספק, מה עדיף? הודאי עדיף. אנחנו טוענים שהעולם קיים 5765 שנה בדיוק, התשס``ה. יותר מזה, יש לנו ספר היסטוריה הגמרא אומרת ``העולם עמד בקומתו ובצביונו``, מה פירוש העולם עמד בקומתו ובצביונו? כת` בתורה ויאמר ה` יהי אור ויהי אור, ויאמר ה` יקוו המים אל מקום אחד ותראה היבשה , ויאמר ה` תדשא הארץ ויאמר ה` ויאמר ה` ויאמר ה`, בעשרה מאמרות נברא העולם, ה` אמר ``ויהי``, הוא ציוה ויעמוד, בורא עולם אמר והיה. שים לבLevos , אדם הראשון עפ``י התורה כשדיבר איתו הקב``ה הוא נברא ביום השישי, ביום השישי הוא כבר חטא והקב``ה גרש אותו מגן עדן, אחרי שהוא אכל מן העץ ללא רשות, בן כמה היה אדם הראשון? הוא היה קטנצ`יק תינוק? הוא היה גדול הוא היה בחור? הוא היה גבר? הוא היה זקן? מה הוא היה? איך הוא היה? תשובה ובכן אדם הראשון היה ברגע שהוא נולד הוא היה בן רגע אבל כבן 20. העץ שהוא אכל ממנו, כמה זמן לוקח לעץ לגדול עד שיביא פירות? שנים והוא כבר אכל בשעה הראשונה מהעץ, העץ נברא ברגע שנברא אבל כבן כמה שנים, גם העולם נברא באותו רגע כבן כמה אתה רוצה? מיליארדים שנים? אין בעיה, הקב``ה לא צריך לחכות להתפתחות של העולם, מי שיכול לברוא את העולם בשלבים, יכול לברוא אותו גם בבת אחת
 

Levos

New member
אל תתנשא

בתוכנית הלימודים בישראל, דרך אגב, לא אומרים מילה על גיל היקום או על הווצרותו. תנ"ך לעומת זאת לומדים כל השנים. כמובן שעובדה עדיפה על ספק, מעין גרסה של תער אוקהם. כמובן שהעובדה שהתורה נוקבת בתאריך מוגדר אינה הופכת אותו ליותר מוצק עובדתית. והעניין האחרון שאמרת מזכיר שאלה מעניינת, האם ייתכן שנוצרנו לפני חמש דקות במצבינו הנוכחי עם כל הזכרונות?
 

התולעת1

New member
עובדתית

יש דרכים שניתן להוכיח חיים לאחר המוות. אחד ע”י גלגול נשמות שאנשים חוזרים לעולם שוב פעם, מזהים את עברם הקודם כשעברם לא לפניהם ומאתרים מקומות, אנשים ואישים שהיו בעברם, מזדהים בפניהם ומספרים להם מה היה ביניהם שמוכיחה שיש מציאות הבורא, לוגית עובדתית עפ``י נבואות שהתגשמו וכו` בצורה יסודית. שהתורה נתנה בסיני, עובדות והוכחות. שיש חיים לאחר המות, עובדות והוכחות. שהנבואות שנאמרו בתורה נתקיימו. שיש אחרית, הכל כתוב
 

Levos

New member
לדעתי לא קיימת הוכחה מוצקה אחת

לא לגלגול נשמות, לא לקיום נשמה אחר המוות ולא להתגשמות נבואות מעבר למצופה סטטיסטית. אמור לי, מה היהדות טוענת לגבי המוות. העניין מאד מבולבל וכתובים בחלקים שונים של התנ"ך תאורים שונים של אחרית המוות. מה מקובל היום? הנשמה עוזבת את הגוף עם המוות? חוזרת אל אלוהים? נשפטת לגן-עדן או גיהנום? חוזרת לעולם בגילגול נשמות(בהכרח לאדם או לבעל חי?)?
 

התולעת1

New member
האדם בא לעולם הזה כדי להשלים

את עצמו, זה נקרא להיות מתוקן, לצאת מן העולם הזה מתוקן, דהיינו שלם, כמו שאומרים יש דבר מתוקן, זה דבר שלם, יש לו גימור, האדם היהודי לדוגמא צריך לבוא ולקיים תרי``ג מצוות, כמובן שלא חלות עליו בחיוב כל התרי``ג, כי יש כהן, לוי, ישראל, כל אחד יש את המצוות שלו, ברגע שהוא מקיים את כל מה שהוא צריך לעשות הוא נקרא האדם השלם, המתוקן, הוא יוצא לעולם העליון, הוא לא חוזר בגלגול, אבל אדם שיצא מן העולם הזה והגיע לעולם העליון ולא השלים את כל מה שעשה, מחזירים אותו באחת מן האפשריות לעולם הזה ע``מ להשלים את תיקונו. דוגמא: שלחת את בנך לקנות מהמכולת כך וכך מצרכים, החסיר שניים או שלושה, אתה אומר לו: אני מצטער רד עוד פעם תביא את השאר, עכשיו כשאדם יורד לעולם הזה עוד פעם אז לא יורדת כל הנשמה, אלא חלק הנשמה הבלתי מתוקן, והיא נכנסת בגוף חדש, ונולד תינוק חדש לעולם, אבל הנשמה שבפנים של התינוק הזה, של הילד, זו נשמה שכבר הייתה בעולם, עכשיו מזמנים לה במשך החיים שלה כל מיני מצוות מסוג המצוות שלא עשתה ועבירות מסוג העבירות שעברה על מנת שתעמוד בניסיון ולא תיכשל, ברגע שאדם מתמודד בהצלחה בזה, הוא יוצא מן העולם, אפילו בגיל צעיר, גמר את התפקיד שלו מגיע לעולם העליון מתוקן. אדם יכול להתגלגל שלוש פעמים כשהוא אדם כמו שכתוב: ``על שלושה פשעי ישראל ועל ארבעה לא אשיבנו`` פעם רביעית האדם כבר לא בא בתור אדם, הוא בא בתור דומם, צומח, חי, ז``א הנשמה מתגלגלת באלה, לדוגמא: אנחנו כשמברכים ברכות על פירות, מברכים ברכות על כל דבר בברכה אם יש נשמה מגולגלת בתוך פרי המאכל, ע``י הברכה כשהיא נעשית כפי שצריך מתקנים את אותה נשמה והיא עולה לעולם העליון, עד שלוש פעמים נותנים לאדם לבוא בתור אדם, ז``א שיש לו בחירה להחליט אם לעשות טוב, או לא טוב, אחרי שלוש פעמים זה כבר חזקה, רואים שהאדם הזה כבר בבחירה לא יבחר בטוב, אז מביאים אותו במצב של מוכרח, לא של בחירה והוא כלוא בתוך דבר, אבל הוא עובר ייסורים גדולים, לדוגמא: אדם שהתחייב כרת, אם הוא מגיע בגלגול עוד פעם על כריתות אז אחת מן הדרכים אומר האר``י הקדוש שהוא בא בתוך עלה, עלה בעץ, עכשיו הנשמה נמצאת בתוך העלה, בעלה כלואה נשמה של אדם, או חלק של נשמה בלתי מתוקן, ואז מה עובר עליו, זה כמו אדם שעומד עירום והרוח מכה והחמה מכה בו והכל מה שמרגיש אדם עירום באמצע הרחוב והוא לא יכול לעשות כלום, ככה הוא מרגיש, חום את הכל, קיץ וחורף, עד מתי? עד שבאה השלכת, שבאה השלכת ונכרת העלה, אז מתבצע בו הכרת והנשמה עולה לעולם העליון מתוקנת על כרת אחד
 

Levos

New member
מהיכן שאוב כל המידע הזה

לא זכור לי שום דבר דומה בתנ"ך שאני קראתי. אפילו הייתי די בטוח לפני זמן מה שיהדות פוסלת גלגול נשמות. בכל אופן, קשה לי להסביר לך במילים עד כמה כל הטקסט הזה נשמע לי מצוץ מן האצבע. האם אתה באמת מאמין בכל זה?
 

התולעת1

New member
למה מצוץ מהעצבה

מעולם בהיהדות לא פסלה גילגולי נשמות כל העמים העתיקו מאיתנו,אתה קראת תנ''ך ,לא למדת יש הבדל בין ללמוד,ובין לקרא הבנת ממי
 

AdonAsda

New member
"כל העמים העתיקו מאיתנו"

ליהודים יש מונופול על האפשרות ליצור מעשיות ומיתוסים... מעניין...
 

worrywort

New member
חחחחחחחחחחח

"אני יודע שאני ברוא" אני יודע שאתה גמור! זה מה שאני יודע.
 

התולעת1

New member
מחפש מחמאה ילדון../images/Emo35.gif

כמוך לא מספקים אותי אפילו לארוחת ערב
 
למעלה