דרור- עצור!!!!

דרור- עצור!!!!

אתה גורם נזק ויוצר אויבים מיותרים לפעילות המפלגה! אני משער שהג'יפאים שהגיעו לפורום קוראים זאת גם, וזו הכוונה בפרסום הודעה זו באופן זה. קהל חובבי הטבע מגוון וכולל בתוכו מטיילים רגליים, רוכבי אופנוע, נהגי ג'יפ, אקדמאים-חוקרים-אקולוגים, חובבי זב"ח בני 16 וכן הלאה. המפלגה כישות פוליטית צריכה קודם כל להכיר את כלל המגזרים על בעיותיהם, ולאחר מכן להשכיל ולרתום את כלל הקהלים לטובתנו. ישנם ג'יפאים שגורמים נזק לשטח, ישנם הולכי רגל שעושים כן! זהו תחום קטן ממכלול התחומים שעליכם כמפלגה (לא כארגון!!!) לייצג. איש לא טוען שאין ג'יפאים בעייתיים! לדאבוני אתה ממשיך לדבר כפעיל חביב ותמים של מגמה ירוקה ולא כשליח ציבור! אבירם ברקאי למשל (כותב ספרי טיולים ומדריך נהיגת שטח) הוא פקח רשות שמורות הטבע לשעבר. ככלי הסברתי כיום הוא עושה עבודה נפלאה! פקח אחר העובד כיום בדרום הוא אופנוען! אם אינך מכיר אותו, אנא אל תאמר שאינו שומר טבע!! חשוב לנהל את הקמפיין בצורה מושכלת, לאחר למידת הנושא. עד שלא תכיר, ותדע על מה אתה מדבר, אנא ממך- הפסק לגרום נזק!!! וידוי- איני ג'יפאי/אופנוען אבל עד שלא יחול כאן שינוי גם אני משווק אתכם "הפוך". לשמחתי אתם עדיין לא מייצגים את התחום, כך שעבודתי קלה (בשלב מסויים לפני הבחירות (לאחר עבודת "שטח" מעמיקה), הצהרתי שאני רגוע ואיני צופה שתיכנסו). לכל קוראי הודעה זו (ובמיוחד הג'יפאים בחבורה)- אנא המתינו (ועיקבו) בסבלנות. "הירוקים" יהיו ירוקים בסופו של דבר. זה הטריגר לכתיבת הודעה זו.
 
בלי פניקה !!!

מה קורה עיט? קצת גילויי בריונות ואתה נרתע? אז מה ניתן לבריונים להחליט איך ישראל תיראה ? אז פורום אופנעי שטח ארגנו כאן אינתיפדה הביאו את החברים שלהם מפורום הג'יפאים ויחד ניסו לעשות עליי רושם. ליד החופשית שנתנים בישראל לנהגי השטח להתפרע בטבע ובשטחים הפתוחים אין אח ורע בעולם המערבי. לאחרונה אפילו באפריקה יש מדינות שמוותרות על ההרס מתחרות פריס דקאר. אתה יודע מה גם לנהגי השטח ברור שאני צודק שצריכים להיות הגבלות גדולות ביותר על הענף הזה. חינוך והסברה אולי אפקטיבים לילדי בית ספר, אבל נהג שטח שחושב שהוא אודן העולם זה פשוט חסר סיכוי. אני לא יודע אם ניסית פעם להעיר לנהג על נסיעה פרועה? אני כן ותגובה בד"כ היא חיוך של שביעות רצון או התעלמות. הדרך להקטין את הבעיה היא הדרך של הוצאות הכלים הספורטביים מהשטח, והעברתם למגרשמים שמיועדים לכך. ובנוסף להגביר מאוד את הענישה של כלי רכב שסוטים מן השבילים. מי שנהג כחוק ולא פוגע בטבע צריך לתומך בזאת, אולי בליבם הם תמוכים בזאת אבל גם הם פוחדים מן הביריונים?!? תודה, דרור
 
לא ראיתי בריונות.

ראיתי שאנשים התעצבנו- ובצדק. פגעת בציבור שחלקו חובב טבע ובעל ברית חשוב מאין כמוהו. הנה מה שאתה כתבת בהודעה שנושאה האירוח של הדס שכנאי: הייתה הרגשה שחלק מאנשי הפורום ניסו לגרום לנו נזק מול ציבור בוחרים יקר שלנו, אנשי זכויות בעלי חיים מי גרם לעצמו נזק עכשיו מול ציבור בוחרים יקר בפוטנציה? שים לב שגם שם השתמשת בביטוי "בריונות" כלפי מי שמשתמש בצורה לגיטימית בחופש הביטוי שלו.
 
האמן לי שהערתי כבר לג'יפאים בחיים.

מסכים גם מסכים- ישנה בעיה. גם הג'יפאים מסכימים. מה הפתרון? פתרון לא פשוט (לא בטוח שאני בעצמי "יודע"). חוזר שנית- עשה מעט שיעורי בית, למד את הקהל הזה (הג'יפאים אינם ארגון/גוף כך שלומר עליהם green wash קצת לא רלוונטי), ואז הבע דעה ועמדה. לא ייתכן שכנציג שלי (!) תציג בצורה כזו את הנושאים!!! אגב, להשכלה- פקחים מתגברים של רט"ג ברובו המכריע של המקרים, הם ג'יפאים בעלי ג'יפ ואם בישראל. בריונות של ג'יפאים? לא צריך להתרגש. ישנם כאלה וישנם אחרים. אם תרשה לי, אזמין אותך לטיול בדרום. אכיר לך מס' ג'יפאים נהדרים (חלקם מתפרנסים מהדרכת טיולי ג'יפ), ואם תרצה אכיר לך גם ג'יפאים בריונים, להם תעזור לי להרביץ. אגב, מס' דברים אותם יש בהחלט לדחוף הם החמרת הענישה והגברת ההסברה. שוב, כדי לעסוק בכך יש להכיר את התחום. שוב- האמן לי שהערתי בחיים (כששורה עלי רוח נחמדות) לג'יפאים...
 

Nellie Bly

New member
ואתה באמת חושב שאחרי שתעשה את זה

לא יהיו תאונות דרכים?ולא יהיו בריונים?או מעוור את עצמך,דרור. אתה לא יודע כמה בני נוער משתוללים על הכביש במכוניות ארבע גלגלים רגילות לגמרי. הכל מושרש בחינוך ומניעה.החברה הישראל היא חברה שנוזלת ממנה אלימות,והאלימות הזאת מגיעה גם לכביש.אי אפשר להאשים קבוצה שלמה,גדולה של חובבי רכבי שטח ולהגיד להם שבהם רובצת האשמה לתאונות הדרכים ושהם חבורת בריונים. תציע הצעות קונקרטיות,הצעות של פשרה-זאת הדרך שמפלגה אמורה וצרכה לנהוג.לא היה תקדים כזה שמפלגה עלובה כל כך שלא הצליחה הלכנס לכנסת הצליחה לעורר פרובוקציה ולעלוב בכל כך הרבה אנשים. אגב-על איזה תקדימים אתה מתסמך?באיזה עוד מדינה בעולם ניקו את הכבישים והדרכים מרכבי השטח? בארה"ב היית ראית כמה נהגי שטח יש בכל פינה של פארק לאומי,שם?
 

asparagos

New member
ראית איך דרור הגיב?

לא ממש הזיז לו, וזה מנהל הפורום שלכם, קריקטורה מהלכת... בריונים עלק... חי בסרט
 
אם למישהו היה ספק נהג ג'יפ גרם למוו

ארבע מכוניות התנגשו בצומת הרחובות איינשטיין ודרך נמיר בתל-אביב. נהגת כבת 23 וילד כבן 5 נהרגו. עוד שלושה בני אדם נפצעו קל. נהג ג'יפ פולקסווגן, עורך-דין מפורסם, נסע מצפון לדרום במהירות, וכנראה לא הבחין במכוניות שעמדו ברמזור אדום, פגע בעוצמה בפיאט פונטו והפיאט הועפה והתהפכה על מכוניות אחרות הנה הכתבה בYNET תודה, דרור
 

diy

New member
מה הקשר הרציונאלי לדיון?

אולי תרגע? אתה עדין בסטרס של הבחירות, הממונעים הלחיצו אותך. הטיעונים שלך הולכים ומדרדרים ונעשים היסטרים יותר ויותר. למען התנועה האקולוגית בארץ, קח פסק זמן פסח, לך לים, טייל רגלי בארץ,תנסה מתקונים אורגנים חדשים.ברצינות זה מחדש ועושה רק טוב.
 

פרגיתי

New member
SO, עכשיו אתה מומחה לתחבורה?

כי את זה ברזומה שלך באתר לא ממש ראיתי
ואם זאת הייתה משאית נהוגה בידי נהג ערבי ולא היה מדובר בג'יפ נהוג בידי עו"ד מפורסם אז התאונה הייתה פחות חשובה בעיניך? שים לב שאתה מסיט את הנושא המרכזי כל הזמן, הרי גם אם נהג ג'יפ ינהג כחוק ותיכנס בו מכונית במהירות מאחור - הוא יהיה אשם לפי תפיסתך המוזרה-משהו, הרי הוא היה שם מלכתחילה. הוא לא היה אמור להיות קיים בישראל כלל, נכון? ולא קשור מי נהג בו... אני פשוט לא מצליח להבין את תפיסת עולמך
 

Nellie Bly

New member
מה הקשר? ../images/Emo2.gif

דרור תסלח לי,אבל אתה מבזה את עצמך. את עושה כאן לינץ' באלפי אנשים לחינם. כל יום עובר אתה בא עם הפתעה חדשה.. אני מבינה שהמחדל שנעשה אצלנו הוא כאין וכאפס לעומת השפנים האחרים שיש לך בכובע.
 
על זה בדיוק דיברתי במאמר שלי

הנה המאמר, ההתייחסות הייתה גם פן התרובותי של העניין, של השתריינות והתקרפות לאחר ע"י נסיעה עם מפלצות הפלדה האלו בתוך הערים. שים לב גם ללינק הזה יש שם מידע מעניין לגבי המסוכנות של כלי רכב אלו... תודה, דרור
 

אישגדול

New member
על מה בדיוק דיברת במאמר שלך?!

אז בואו נראה מה קרה: תאונה מחרידה: אדם נוסע במכוניתו, לא שם לב שהתנועה לפניו עצרה, פוגע בכלי הרכב העומדים לפניו, וכתוצאה מזה נהרגים אם ובנה בן השש. מה זה קשור לפורום? רק העובדה שהוא במקרהנהג ברכב 4X4?(דרך אגב, אני לא בדיוק מגדיר את הטוארג כג'יפ - לכל היותר רכב כביש עם הנעה כפולה שמסוגל גם לרדת לשטח - ויציב בהרבה על הכביש מהרבה מכוניות רגילות). לו האיש היה נוהג במרצדס ספורט, או ברכב הייברידי (כדי לשמור על איכות הסביבה!) זה היה משנה את נסיבות או תוצאות התאונה? דרור ידידי, אם אתה רוצה לבנות לך קייס - תפסיק להתפס לשטויות. נהגים רבים חותכים אותך בכביש - לא רק נהגי ג'יפים. חלק גדול מנהגי ישראל לא יודעים לנהוג - לא רק ג'יפים. אך משום מה, לך יש נטיה לראות כל רכב שטח שחותך אותך כהוכחה לתזה שלך. אם אתה רוצה לפתור את הבעיה (ואני מסכים שאכן יש בעיה - אותם נהגי שטח עבריינים שאכן גורמים נזק) - טפל בעבריינים. צור הסברה יעילה כדי שאנשים יבינו מהו הנזק שהם גורמים, ואחר כך אפשר להכנס באלה שעושים מה שהם רוצים.
 
רכב רגיל לא היה גורם להרג

יש מחקרים רבים שתאונות בהם מעורבים רכבי שטח יש פי שניים הרוגים ופי שלוש פצועים קשה (אם אני זוכר נכון). המאמר הוא על טירוף רכבי השטח, ומספר הגדול של רכבי השטח בתוך הערים הוא אחד הביטויים לטירוף הזה. ללא ספק רבים קונים רכבי שטח כמו המאר כל להפגין עליונות, הבעיה היא לא נקודתית היא תרבותית. לשונת את התמונה יהיה אפשר רק ע"י חקיקה קשוחה... תודה, דרור
 
מה שמזכיר לי כמובן:

אם בתל אביב היו פחות מקומות חניה יותר נהגים היו עוברים לתחבורה ציבורית והיו פחות תאונות. מה עשה פאר ויסנר כדי להקטין את מספר מקומות החניה בתל אביב?
 

אישגדול

New member
מצטער, לא מסכים

אמנם, נכון שבמפגש בין שתי מסות - הגדולה תנצח. זה תקף לכל רכב - לא רק רכב שטח. לו האיש היה נוהג בסוזוקי ג'ימני, קאיה ספורטאז' אוכל רכב 4X4 קטן אחר - זה לא היה משנה. מה שבעצם אתה אומר - בואו נאסור על כלי רכב כבדים. אדם ברמה כלכלית כמו של עורך הדין האמור, לא יסע בפיאט פונטו. גם זה חלק מהסטייל. אז אם לא טוארג (שאני חוזר ואומר - זה לא רכב שטח! זה רכב כביש שמסוגל גם לרדת קצת לשטח!) הוא היה נוסע במפלצת אחרת: קאדילק, יגואר, או כל דבר אחר שאפשר לקנות בחצי מליון ש"ח. וגם כאן אתה מוצא את המסה הגדולה מנצחת. זאת מאחר ובתאונה עליה מדובר\ האיש לא היה עירני, ונכנס ישירות בכלי רכב שעמדו בצומת. במילים אחרות - רד מהתאונה הזו, היא לא רלוונטית.
 
כן, צריך להוציא את חצי הטנקים...

האלו מן הרחובות. אני לא רואה שום סיבה למה אדם צריך לנסוע לסופר בחצי טנק, ברכב ששוקל 2 טון, עם פגוש גבוה, מגן חזירים ועוד כל אלמנטים מזיקים. רכב שטח במרחב העירוני הוא ללא ספק מסוכן בדיוק כמו משאית, בעוד שלמשאית נהג צריך לקבל רישיון מיוחד והכשרה מיוחדת, ונסיעות של משאית אין תחליף. נסיעה ברכב שטח היא ברוב המקרים פשוט לשום הפוזה, נסיעה שרכב רגיל היה יכול לעשות אותה בנקל. לגבי התאונה הזו, אני לא שמעתי על תאונה חזית אחור בתוך העיר בין שני כלי רכב פרטיים שמסתיימת בהורגים. לדעתי שני גורמים היו משמעותיים כאן המסה של הרכב הפוגע וגם גובה הגלגלים והחלק הקדמי. אם היה מדובר בשני כלי רכב רגילים מקדמי הקריסה שלהם היו פועלים ורוב האנרגיה הייתה נספגת בשלד של כלי הרכב. אני ממליץ לך להציץ ברשימה הזו ובעיקר להיכנס ללינקים שעוסקים בענייני בטחיות. תודה, דרור
 
סוף סוף יש לך נקודה נכונה!

אכן, צריך רשיון לרכב מסוג ג'יפ, ועדיף שבין הדרישות להוצאת רשיון כזה יהיה גיל מינימום (18), נסיון קודם של שנה לפחות בנהיגת רכב רגיל, העדר עבר של עבירות תנועה חמורות ועוד. כמובן שיש לדרוש ממי שרוצה להיות נהג ג'יפ גם מספר שיעורים מינימלי וכן עמידה במבחן תיאורטי ומעשי. עכשיו, מה דעתך לבדוק בפורומים של הג'יפאים האם הם מסכימים? לדעתי תופתע לטובה.
 
למעלה