דרישה ציבורית - לבטל את תחנת "צומת חולון"!!

מצב
הנושא נעול.
על פי עקרון ההיררכיה בין מהירות למאספות,

אני חושב שהן צריכות לעצור גם ביוספטל.
בכל זאת, התחנה עם מספר הנוסעים הגבוה ביותר בכל הקו.
על פי עקרון ההיררכיה בין מהירות למאספות,
הנוסעים מיוספטל לאשקלון יצטרכו להחליף רכבת בראשל"צ משה דיין. בדיוק כמו שהרכבות מת"א לחיפה עוצרות רק בבנימינה, למרות שבנתניה מספר הנוסעים גדול יותר.

אגב, אל דאגה - תדירות הרכבות מתל אביב ליוספטל לא תרד מתחת ל-3 בשעה, כי הרכבות לאשקלון יהיו בנוסף לשלוש הרכבות המאספות הקיימות, ולא במקומן.
 

elior515

New member
עם כבר מדברים על הנושא הזה

על פי עקרון ההיררכיה בין מהירות למאספות,
הנוסעים מיוספטל לאשקלון יצטרכו להחליף רכבת בראשל"צ משה דיין. בדיוק כמו שהרכבות מת"א לחיפה עוצרות רק בבנימינה, למרות שבנתניה מספר הנוסעים גדול יותר.

אגב, אל דאגה - תדירות הרכבות מתל אביב ליוספטל לא תרד מתחת ל-3 בשעה, כי הרכבות לאשקלון יהיו בנוסף לשלוש הרכבות המאספות הקיימות, ולא במקומן.
עם כבר מדברים על הנושא הזה
אז זה באמת חבל,
כי בנתיים תחנת יוספטל במקום ה1 במס' הנוסעים בקו
וקוממויות 3, מה שמסביר שרוב הנוסעים הם מבת ים
 

oschlick

New member
ללא ספק. אם יהיה כרטוס משותף

לא הרבה משתמשים בה כי לא מכירים אותה
וגם בגלל מחיר הנסיעה הגבוה אליה (יחסית למרחק).

זאת נקודת מעבר מצוינת לקווים שנוסעים לכיוון רמלה, ראשון לציון וצריפין, וכמו כן סמוכה לשכונת קרית שלום ומהווה תחנת מעבר לקווי אוטובוס לחולון. אני בטוח שרוב המשתמשים הפוטנציאליים של התחנה כתחנת מעבר פשוט לא חושבים עליה כעל אופציה, ובמקום זאת יורדים בת"א ההגנה והולכים ברגל לתחנה המרכזית.

בעיה דומה קיימת בתחנת בני ברק, שאמנם קרובה להרבה יעדים חשובים, אבל רוב האנשים מעדיפים לקחת אוטובוס מתל אביב מרכז כי לא חושבים על בני ברק כעל אופציה.

כמובן יש גם את עניין המחיר. אם הרכבת תהיה כלולה בכירטוס המשותף של גוש דן, תחנות בני ברק וצומת חולון יהיו מהראשונות להרוויח מהשינוי, בתור תחנות מעבר מרכבת לאוטובוס.

לאחר פתיחת קטע יבנה מערב - אשדוד, אם אני זוכר נכון התכנית היא שהרכבות המהירות לאשקלון יעצרו רק בראשל"צ משה דיין ויבנה מערב (וכמובן אשדוד).
ללא ספק. אם יהיה כרטוס משותף
לא יהיה צורך יותר בקווים 75/76 למשל. יהיה אפשר להגיע ב-71/171/271 לתחנת צומת חולון, להמשיך ממנה במהירות לתחנת בני ברק, ומשם בשלל הקווים לרמת החייל
 

down under

New member
הטיעון של "לא מכירים אותה" איננו תופס יותר

לא הרבה משתמשים בה כי לא מכירים אותה
וגם בגלל מחיר הנסיעה הגבוה אליה (יחסית למרחק).

זאת נקודת מעבר מצוינת לקווים שנוסעים לכיוון רמלה, ראשון לציון וצריפין, וכמו כן סמוכה לשכונת קרית שלום ומהווה תחנת מעבר לקווי אוטובוס לחולון. אני בטוח שרוב המשתמשים הפוטנציאליים של התחנה כתחנת מעבר פשוט לא חושבים עליה כעל אופציה, ובמקום זאת יורדים בת"א ההגנה והולכים ברגל לתחנה המרכזית.

בעיה דומה קיימת בתחנת בני ברק, שאמנם קרובה להרבה יעדים חשובים, אבל רוב האנשים מעדיפים לקחת אוטובוס מתל אביב מרכז כי לא חושבים על בני ברק כעל אופציה.

כמובן יש גם את עניין המחיר. אם הרכבת תהיה כלולה בכירטוס המשותף של גוש דן, תחנות בני ברק וצומת חולון יהיו מהראשונות להרוויח מהשינוי, בתור תחנות מעבר מרכבת לאוטובוס.

לאחר פתיחת קטע יבנה מערב - אשדוד, אם אני זוכר נכון התכנית היא שהרכבות המהירות לאשקלון יעצרו רק בראשל"צ משה דיין ויבנה מערב (וכמובן אשדוד).
הטיעון של "לא מכירים אותה" איננו תופס יותר
שכן הקו פעיל כמעט שנה (מספט' 11').
עובדה שעשרות אלפים כן מכירים את תחנות משה דיין, קוממיות ויוספטל.

ולגבי תחנת בני ברק אתה חצי צודק חצי טועה. אין כמעט אנשים שעובדים באזור או שלפחות פעם בשבוע מגיעים אליו שלא יודעים וגם לא מודעים לקיומה
של תחנת ב"ב.
היא גם לא בתחתית הרשימה של נתוני הנוסעים כפי שהיא היתה ב-5 השנים הראשונות לקיומה כתחנה חדשה (היא נפתחה מחדש ביוני 2000 כחלק מהקו לראש העין).
כיום בני ברק היא במקום ה-31 מתוך 53 תחנות. כלומר יש 22 תחנות יותר גרועות ממנה.
בזמנו, כשהקו נפתח היא היתה בין 4 הגרועות ביותר (אמנם היו אז רק 30 תחנות אבל בעשירונים היא היתה עשירון תחתון וגם נומינלית היו בה הרבה פחות נוסעים).


הראייה לכך שהיא תחנה מוצלחת ושהיא גם בתודעה אפשר לראות כשיש הופעה באצטדיון ר"ג. למשל להופעה של מדונה וכן להופעה של פול סיימון הגיעו מאות רבות ואולי
גם אלפים (ראיתי זאת במו עיני) ברכבת.
 

amit1270

New member
לא הבנתי מה המסקנה שלך

הטיעון של "לא מכירים אותה" איננו תופס יותר
שכן הקו פעיל כמעט שנה (מספט' 11').
עובדה שעשרות אלפים כן מכירים את תחנות משה דיין, קוממיות ויוספטל.

ולגבי תחנת בני ברק אתה חצי צודק חצי טועה. אין כמעט אנשים שעובדים באזור או שלפחות פעם בשבוע מגיעים אליו שלא יודעים וגם לא מודעים לקיומה
של תחנת ב"ב.
היא גם לא בתחתית הרשימה של נתוני הנוסעים כפי שהיא היתה ב-5 השנים הראשונות לקיומה כתחנה חדשה (היא נפתחה מחדש ביוני 2000 כחלק מהקו לראש העין).
כיום בני ברק היא במקום ה-31 מתוך 53 תחנות. כלומר יש 22 תחנות יותר גרועות ממנה.
בזמנו, כשהקו נפתח היא היתה בין 4 הגרועות ביותר (אמנם היו אז רק 30 תחנות אבל בעשירונים היא היתה עשירון תחתון וגם נומינלית היו בה הרבה פחות נוסעים).


הראייה לכך שהיא תחנה מוצלחת ושהיא גם בתודעה אפשר לראות כשיש הופעה באצטדיון ר"ג. למשל להופעה של מדונה וכן להופעה של פול סיימון הגיעו מאות רבות ואולי
גם אלפים (ראיתי זאת במו עיני) ברכבת.
לא הבנתי מה המסקנה שלך
מצד אחד אתה טוען שהתחנה מוכרת, ומכאן שהיא הגיעה למיצוי הפוטנציאל פחות או יותר ומספר הנוסעים לא יעלה בה באופן משמעותי.

מצד שני אתה מביא את הדוגמה של תחנת בני ברק שדשדשה במשך זמן רב בתחתית הדירוג ובשנים האחרונות השימוש בה עלה. מה שאומר שגם תחנה שקיימת יותר משנה יכולה להגדיל את כמות הנוסעים.
 

down under

New member
אני טוען כזה טיעון

לא הבנתי מה המסקנה שלך
מצד אחד אתה טוען שהתחנה מוכרת, ומכאן שהיא הגיעה למיצוי הפוטנציאל פחות או יותר ומספר הנוסעים לא יעלה בה באופן משמעותי.

מצד שני אתה מביא את הדוגמה של תחנת בני ברק שדשדשה במשך זמן רב בתחתית הדירוג ובשנים האחרונות השימוש בה עלה. מה שאומר שגם תחנה שקיימת יותר משנה יכולה להגדיל את כמות הנוסעים.
אני טוען כזה טיעון
שהזמן הממוצע להפנמת קיום תחנה חדשה בתת מודע הקולקטיבי של הציבור הוא בין חצי שנה לשנתיים.
ראינו זאת בתחנת סוקולוב (נו זו שכל פעם מחליפים בה את שם העיר מכפ"ס להוד"ש או משהו כזה).
בשבועות הראשונים לקיומה, והיא במרחק הליכה של עד 10 דקות מכמה אלפי בתי אב בכפ"ס ובמרחק של 5 דקות רכיבה באופניים מכמה אלפי בתי אב בהוד"ש
היא היתה שוממה כמעט.
כיום היא התחנה הכי פופולרית מבין שתי תחנות כפ"ס. 800 נוסעים בממוצע ביום יותר מנורדאו.

לקח לזה לקרות משהו כמו שנה עד שנתיים.

בני ברק הרוויחה כמויות עצומות, יחסית למה שהיא היתה רגילה בשנתיים הראשונות לקיומה מחדש, בזכות הגדלת רשת
הרכבות של יזגרוּאל מדינת.
ב-2005 או 2006 נוספה הרכבת ממודיעין דרך נתב"ג לגוש דן וחיפה
ב-2003 נוספה הרכבת מהראשונים לכפ"ס/הוד"ש שעוברת דרך ב"ב
ב-2005 הרכת מירושלים ובעיקר בית שמש לגוש דן (שבתקופה מסויימת המשיכה לכפ"ס והכניסה למודעות של יותר את קיום תחנת ב"ב)
ב-2005 הוספת העיר אשקלון לקו החוף בין ערי החוף הדרומיות לבין בנימינה/נתניה
ב-2008 הוספת תחנת קרית אריה שמוסיפה עוד 1,600 נוסעים ביום שחולפים על פני תחנת ב"ב וכך זה נכנס להם לתודעה גם כן.

עוד משהו שהשפיע על הגידול בתחנת ב"ב הוא הגידול העצום והמדהים ממש בכמות העובדים באזורי התעשיה של ב"ב ובעיקר של צפון מזרח ת"א, קרי, עתידים ורמת החי"ל.

מלא מגדלי משרדים שנבנו ונבנים בב"ב במרחק של מקסימום 15 דקות הליכה מהתחנה וכן הפיכת בתי חרושת ומוסכים ברמת החי"ל למגדלי היי טק (לא גבוהים מאוד, נניח 10 קומות אבל
די רחבים ומאסיביים עם אלפי עובדים בכל מגדל כזה). יש גם שאטל לעתידים שמוסיף לפופולאריות של התחנה.


נחזור עתה לצומת חולון.
באזור עצמו לא התפתח מוקד יוממות כלשהו. אין שם אזור תעשיה של היי טק או לואוו טק במרחק של עד 15 דקות הליכה מהתחנה.
לא נוספו ב-5 השנים האחרונות אלפי בתי אב במרחק הליכה סביר או רכיבה באופניים מהתחנה הזו.
עוד לא נפתח קו ה-BRT או קו של הרכבת הקלה ו/או הרכבת התחתית שיעבור בסמיכות אליה.
ברגע שאין שינוי דרמטי בסדרי התחבורה באזור או אין גידול בכמות התושבים באזור או שאין גידול בכמות היוממים שעובדים בסמיכות
ואין את כל אלו גם יחד וכל אחד לחוד בתחנת צומת חולון, הרי שעם חלוף זמן ההכנסה למודעות הכללית, לא יהיה גידול משמעותי ואולי גם לא יהיה
גידול כלל בכמות הנוסעים בתחנה זו.
כאמור, זמן הלימוד להפנמת קיומה כבר חלף, כחצי שנה עד שנה מיום פתיחת תחנה חדשה (במקרים יותר "קיצוניים" שנתיים).
 

amit1270

New member
ובכל זאת

אני טוען כזה טיעון
שהזמן הממוצע להפנמת קיום תחנה חדשה בתת מודע הקולקטיבי של הציבור הוא בין חצי שנה לשנתיים.
ראינו זאת בתחנת סוקולוב (נו זו שכל פעם מחליפים בה את שם העיר מכפ"ס להוד"ש או משהו כזה).
בשבועות הראשונים לקיומה, והיא במרחק הליכה של עד 10 דקות מכמה אלפי בתי אב בכפ"ס ובמרחק של 5 דקות רכיבה באופניים מכמה אלפי בתי אב בהוד"ש
היא היתה שוממה כמעט.
כיום היא התחנה הכי פופולרית מבין שתי תחנות כפ"ס. 800 נוסעים בממוצע ביום יותר מנורדאו.

לקח לזה לקרות משהו כמו שנה עד שנתיים.

בני ברק הרוויחה כמויות עצומות, יחסית למה שהיא היתה רגילה בשנתיים הראשונות לקיומה מחדש, בזכות הגדלת רשת
הרכבות של יזגרוּאל מדינת.
ב-2005 או 2006 נוספה הרכבת ממודיעין דרך נתב"ג לגוש דן וחיפה
ב-2003 נוספה הרכבת מהראשונים לכפ"ס/הוד"ש שעוברת דרך ב"ב
ב-2005 הרכת מירושלים ובעיקר בית שמש לגוש דן (שבתקופה מסויימת המשיכה לכפ"ס והכניסה למודעות של יותר את קיום תחנת ב"ב)
ב-2005 הוספת העיר אשקלון לקו החוף בין ערי החוף הדרומיות לבין בנימינה/נתניה
ב-2008 הוספת תחנת קרית אריה שמוסיפה עוד 1,600 נוסעים ביום שחולפים על פני תחנת ב"ב וכך זה נכנס להם לתודעה גם כן.

עוד משהו שהשפיע על הגידול בתחנת ב"ב הוא הגידול העצום והמדהים ממש בכמות העובדים באזורי התעשיה של ב"ב ובעיקר של צפון מזרח ת"א, קרי, עתידים ורמת החי"ל.

מלא מגדלי משרדים שנבנו ונבנים בב"ב במרחק של מקסימום 15 דקות הליכה מהתחנה וכן הפיכת בתי חרושת ומוסכים ברמת החי"ל למגדלי היי טק (לא גבוהים מאוד, נניח 10 קומות אבל
די רחבים ומאסיביים עם אלפי עובדים בכל מגדל כזה). יש גם שאטל לעתידים שמוסיף לפופולאריות של התחנה.


נחזור עתה לצומת חולון.
באזור עצמו לא התפתח מוקד יוממות כלשהו. אין שם אזור תעשיה של היי טק או לואוו טק במרחק של עד 15 דקות הליכה מהתחנה.
לא נוספו ב-5 השנים האחרונות אלפי בתי אב במרחק הליכה סביר או רכיבה באופניים מהתחנה הזו.
עוד לא נפתח קו ה-BRT או קו של הרכבת הקלה ו/או הרכבת התחתית שיעבור בסמיכות אליה.
ברגע שאין שינוי דרמטי בסדרי התחבורה באזור או אין גידול בכמות התושבים באזור או שאין גידול בכמות היוממים שעובדים בסמיכות
ואין את כל אלו גם יחד וכל אחד לחוד בתחנת צומת חולון, הרי שעם חלוף זמן ההכנסה למודעות הכללית, לא יהיה גידול משמעותי ואולי גם לא יהיה
גידול כלל בכמות הנוסעים בתחנה זו.
כאמור, זמן הלימוד להפנמת קיומה כבר חלף, כחצי שנה עד שנה מיום פתיחת תחנה חדשה (במקרים יותר "קיצוניים" שנתיים).
ובכל זאת
ייתכן שתחנת צומת חולון קצת הקדימה את זמנה. אזור צומת חולון יהפוך למרכז תח"צ גדול, עם קווי רכבת, BRT, רק"ל ואוטובוסים עירוניים ובינעירוניים. אני בטוח שאז אף אחד לא יחשוב שזאת תחנה מיותרת.

ואגב, כפי שכתבתי למעלה, לא צריך להאשים את תחנה הזאת באיטיות, כי גם אם יבטלו את העצירה בה מחר המהירות בקו לא תגדל משמעותית כל עוד הריפודים יישארו כפי שהם כיום.
 

down under

New member
אני נגד ביטול התחנה

ובכל זאת
ייתכן שתחנת צומת חולון קצת הקדימה את זמנה. אזור צומת חולון יהפוך למרכז תח"צ גדול, עם קווי רכבת, BRT, רק"ל ואוטובוסים עירוניים ובינעירוניים. אני בטוח שאז אף אחד לא יחשוב שזאת תחנה מיותרת.

ואגב, כפי שכתבתי למעלה, לא צריך להאשים את תחנה הזאת באיטיות, כי גם אם יבטלו את העצירה בה מחר המהירות בקו לא תגדל משמעותית כל עוד הריפודים יישארו כפי שהם כיום.
אני נגד ביטול התחנה
אבל בהחלט אפשר גם לצמצם את הריפודים וגם לבטל בה, בינתיים עד לחנוכת ה-BRT/תחתית/קלה,
את העצירות.

או, רק לצמצם את הריפודים וגם להוזיל דרמו דרמטית, לא סתם דרמטית אלא ממש דרמו דרמטית את מחיר הנסיעה.

שמחיפה ומחדרה ומנתניה לחולון יעלה פונקט על האגורה כמו עד לת"א. ללא שום תוספת מחיר.
כך אנשים שצריכים לצריפין או אזוה"ת של חולון או לעיירה אזור או לקרית שלום יוכלו לנסוע עם הכרטיס שלהם מהצפון ועד לתחנה הזו
ושם להחליף לאוטובוס ליעדם הסופי.

ולמי שעולה בת"א שלא יעלה 9 ש"ח שערורייתי ובזיוני הכרטיס אלא 5 או 6 ש"ח. בדיוק כפי שעולה מת"א לב"ב או מההגנה לאונ' וכדומה.
 

alantan

New member
בתור אחד ששילם 9 ש"ח לפני כחודש אין לי אלא

אני נגד ביטול התחנה
אבל בהחלט אפשר גם לצמצם את הריפודים וגם לבטל בה, בינתיים עד לחנוכת ה-BRT/תחתית/קלה,
את העצירות.

או, רק לצמצם את הריפודים וגם להוזיל דרמו דרמטית, לא סתם דרמטית אלא ממש דרמו דרמטית את מחיר הנסיעה.

שמחיפה ומחדרה ומנתניה לחולון יעלה פונקט על האגורה כמו עד לת"א. ללא שום תוספת מחיר.
כך אנשים שצריכים לצריפין או אזוה"ת של חולון או לעיירה אזור או לקרית שלום יוכלו לנסוע עם הכרטיס שלהם מהצפון ועד לתחנה הזו
ושם להחליף לאוטובוס ליעדם הסופי.

ולמי שעולה בת"א שלא יעלה 9 ש"ח שערורייתי ובזיוני הכרטיס אלא 5 או 6 ש"ח. בדיוק כפי שעולה מת"א לב"ב או מההגנה לאונ' וכדומה.
בתור אחד ששילם 9 ש"ח לפני כחודש אין לי אלא
להסכים איתך.
 

בועז ל

New member
יש לי רק הערה אחת, קובי.

אני טוען כזה טיעון
שהזמן הממוצע להפנמת קיום תחנה חדשה בתת מודע הקולקטיבי של הציבור הוא בין חצי שנה לשנתיים.
ראינו זאת בתחנת סוקולוב (נו זו שכל פעם מחליפים בה את שם העיר מכפ"ס להוד"ש או משהו כזה).
בשבועות הראשונים לקיומה, והיא במרחק הליכה של עד 10 דקות מכמה אלפי בתי אב בכפ"ס ובמרחק של 5 דקות רכיבה באופניים מכמה אלפי בתי אב בהוד"ש
היא היתה שוממה כמעט.
כיום היא התחנה הכי פופולרית מבין שתי תחנות כפ"ס. 800 נוסעים בממוצע ביום יותר מנורדאו.

לקח לזה לקרות משהו כמו שנה עד שנתיים.

בני ברק הרוויחה כמויות עצומות, יחסית למה שהיא היתה רגילה בשנתיים הראשונות לקיומה מחדש, בזכות הגדלת רשת
הרכבות של יזגרוּאל מדינת.
ב-2005 או 2006 נוספה הרכבת ממודיעין דרך נתב"ג לגוש דן וחיפה
ב-2003 נוספה הרכבת מהראשונים לכפ"ס/הוד"ש שעוברת דרך ב"ב
ב-2005 הרכת מירושלים ובעיקר בית שמש לגוש דן (שבתקופה מסויימת המשיכה לכפ"ס והכניסה למודעות של יותר את קיום תחנת ב"ב)
ב-2005 הוספת העיר אשקלון לקו החוף בין ערי החוף הדרומיות לבין בנימינה/נתניה
ב-2008 הוספת תחנת קרית אריה שמוסיפה עוד 1,600 נוסעים ביום שחולפים על פני תחנת ב"ב וכך זה נכנס להם לתודעה גם כן.

עוד משהו שהשפיע על הגידול בתחנת ב"ב הוא הגידול העצום והמדהים ממש בכמות העובדים באזורי התעשיה של ב"ב ובעיקר של צפון מזרח ת"א, קרי, עתידים ורמת החי"ל.

מלא מגדלי משרדים שנבנו ונבנים בב"ב במרחק של מקסימום 15 דקות הליכה מהתחנה וכן הפיכת בתי חרושת ומוסכים ברמת החי"ל למגדלי היי טק (לא גבוהים מאוד, נניח 10 קומות אבל
די רחבים ומאסיביים עם אלפי עובדים בכל מגדל כזה). יש גם שאטל לעתידים שמוסיף לפופולאריות של התחנה.


נחזור עתה לצומת חולון.
באזור עצמו לא התפתח מוקד יוממות כלשהו. אין שם אזור תעשיה של היי טק או לואוו טק במרחק של עד 15 דקות הליכה מהתחנה.
לא נוספו ב-5 השנים האחרונות אלפי בתי אב במרחק הליכה סביר או רכיבה באופניים מהתחנה הזו.
עוד לא נפתח קו ה-BRT או קו של הרכבת הקלה ו/או הרכבת התחתית שיעבור בסמיכות אליה.
ברגע שאין שינוי דרמטי בסדרי התחבורה באזור או אין גידול בכמות התושבים באזור או שאין גידול בכמות היוממים שעובדים בסמיכות
ואין את כל אלו גם יחד וכל אחד לחוד בתחנת צומת חולון, הרי שעם חלוף זמן ההכנסה למודעות הכללית, לא יהיה גידול משמעותי ואולי גם לא יהיה
גידול כלל בכמות הנוסעים בתחנה זו.
כאמור, זמן הלימוד להפנמת קיומה כבר חלף, כחצי שנה עד שנה מיום פתיחת תחנה חדשה (במקרים יותר "קיצוניים" שנתיים).
יש לי רק הערה אחת, קובי.
"זמן ההפנמה" אינו תואם בהכרח את זמן מיצוי הפוטנציאל של התחנה ו/או את מה שאני מכנה "הזמן ההנדסי" של הפרויקט. גם את זאת יש לקחת בחשבון.
 

down under

New member
לא הבנתי את כוונתך

יש לי רק הערה אחת, קובי.
"זמן ההפנמה" אינו תואם בהכרח את זמן מיצוי הפוטנציאל של התחנה ו/או את מה שאני מכנה "הזמן ההנדסי" של הפרויקט. גם את זאת יש לקחת בחשבון.
לא הבנתי את כוונתך
ולא, אם אני חושב שהבנתי אז אין הבדל. זמן המיצוי של הפוטנציאל הוא הוא מה שאני קורא לו זמן ההפנמה.
 

בועז ל

New member
הכוונה שלי היא שקיים הבדל בין משך ההפנמה,

לא הבנתי את כוונתך
ולא, אם אני חושב שהבנתי אז אין הבדל. זמן המיצוי של הפוטנציאל הוא הוא מה שאני קורא לו זמן ההפנמה.
הכוונה שלי היא שקיים הבדל בין משך ההפנמה,
שמבחינתי מדובר יותר בעניין תודעתי של חלק ניכר מהציבור, לבין התנאים הסביבתיים שלעתים מבשילים אף מעבר לתקופת ההפנמה הציבורית. ובהתייחס לתקופות בהן נקבת: יש ונדרשת תקופה בת מספר מסוים של שנים עד שתחנה מסוימת או קו מגיעים לבשלות.
 
רוב התחנות לא מגיעות לבשלות גם אחרי שנים רבות

הכוונה שלי היא שקיים הבדל בין משך ההפנמה,
שמבחינתי מדובר יותר בעניין תודעתי של חלק ניכר מהציבור, לבין התנאים הסביבתיים שלעתים מבשילים אף מעבר לתקופת ההפנמה הציבורית. ובהתייחס לתקופות בהן נקבת: יש ונדרשת תקופה בת מספר מסוים של שנים עד שתחנה מסוימת או קו מגיעים לבשלות.
רוב התחנות לא מגיעות לבשלות גם אחרי שנים רבות
בגלל אותם "תנאים סביבתיים", דהיינו תחבורה ציבורית משלימה. תחנות כמו פתח תקווה סגולה, דימונה ואשקלון רחוקות מלנצל את הפוטנציאל שלהן, למרות שהן קיימות כבר מספר שנים.
 

בועז ל

New member
ובעיקר גם בשל חוסר סנכרון עם השלמת

רוב התחנות לא מגיעות לבשלות גם אחרי שנים רבות
בגלל אותם "תנאים סביבתיים", דהיינו תחבורה ציבורית משלימה. תחנות כמו פתח תקווה סגולה, דימונה ואשקלון רחוקות מלנצל את הפוטנציאל שלהן, למרות שהן קיימות כבר מספר שנים.
ובעיקר גם בשל חוסר סנכרון עם השלמת
פרויקטים אורבניים ופרויקטים (תשתיות) תחבורתיים.
 
את תחנות בת ים מכירים כי ציבור היעד גר קרוב,

הטיעון של "לא מכירים אותה" איננו תופס יותר
שכן הקו פעיל כמעט שנה (מספט' 11').
עובדה שעשרות אלפים כן מכירים את תחנות משה דיין, קוממיות ויוספטל.

ולגבי תחנת בני ברק אתה חצי צודק חצי טועה. אין כמעט אנשים שעובדים באזור או שלפחות פעם בשבוע מגיעים אליו שלא יודעים וגם לא מודעים לקיומה
של תחנת ב"ב.
היא גם לא בתחתית הרשימה של נתוני הנוסעים כפי שהיא היתה ב-5 השנים הראשונות לקיומה כתחנה חדשה (היא נפתחה מחדש ביוני 2000 כחלק מהקו לראש העין).
כיום בני ברק היא במקום ה-31 מתוך 53 תחנות. כלומר יש 22 תחנות יותר גרועות ממנה.
בזמנו, כשהקו נפתח היא היתה בין 4 הגרועות ביותר (אמנם היו אז רק 30 תחנות אבל בעשירונים היא היתה עשירון תחתון וגם נומינלית היו בה הרבה פחות נוסעים).


הראייה לכך שהיא תחנה מוצלחת ושהיא גם בתודעה אפשר לראות כשיש הופעה באצטדיון ר"ג. למשל להופעה של מדונה וכן להופעה של פול סיימון הגיעו מאות רבות ואולי
גם אלפים (ראיתי זאת במו עיני) ברכבת.
את תחנות בת ים מכירים כי ציבור היעד גר קרוב,
וקל יותר להיוודע לתחנה שנמצאת במרחק הליכה מהבית שלך.
לעומת זאת, ציבור היעד של תחנת צומת חולון גר/עובד/משרת בצריפין, אזור, ראשון לציון ורמלה. אם תעשה סקר בין נוסעי קווי סופרבוס לצריפין ולרמלה ותשאל אם הם יודעים שבמקום לכתת את רגליהם מת"א ההגנה לתחנה המרכזית ולעשות סיבובים בדרום תל אביב הם יכלו להחליף בצומת חולון, תחושת הבטן שלי אומרת שרובם יביטו בך בהפתעה.
 

down under

New member
או קיי, עם זה אני מסכים

את תחנות בת ים מכירים כי ציבור היעד גר קרוב,
וקל יותר להיוודע לתחנה שנמצאת במרחק הליכה מהבית שלך.
לעומת זאת, ציבור היעד של תחנת צומת חולון גר/עובד/משרת בצריפין, אזור, ראשון לציון ורמלה. אם תעשה סקר בין נוסעי קווי סופרבוס לצריפין ולרמלה ותשאל אם הם יודעים שבמקום לכתת את רגליהם מת"א ההגנה לתחנה המרכזית ולעשות סיבובים בדרום תל אביב הם יכלו להחליף בצומת חולון, תחושת הבטן שלי אומרת שרובם יביטו בך בהפתעה.
או קיי, עם זה אני מסכים
אבל מנגד, כמה אנשים יש לאותם אזורים שנקבת בשמם ואשר באים ממרכז גוש דן ו/או צפון המדינה ואשר נוסעים ברכבת עד להגנה
ואז מחליפים בתמח"ת לאוטובוס?
להערכתי לא יותר מ-300 עד 500 איש כאלו מדי יום.

כלומר גם אם כולם יעברו לרכבת, והיא כרגע משמעותית יקרה יותר (אבל נניח שישוו את המחיר או אפילו מעבר לכך שהיא תהיה בחינם חינמוביץ'),
זה לא משהו שיגדיל דרמטית את כמות הנוסעים מתחנת צומת חולון.
 

raminec

New member
תחנת צומת חולון היא תחנה חשובה

דרישה ציבורית - לבטל את תחנת "צומת חולון"!!
אוקיי אז באמת שאני לא היחידי שאומר את זה,
אבל תחנת "צומת חולון" פשוט מיותרת!
אני ממש לא הראשון שאומר את זה, וזה לאחר הרבה אנשים שאמרו אותו דבר..
הנתונים של קו יבנה מערב-ת"א מראים בידיוק את התוצאה!

אני נוסע בקו הזה כבר במשך עשרה חודשים, יום יום, הלוך חזור ואני יכול לספור את האנשים שעולים ויורדים מהתחנה המסכנה הזאת שלא קשורה לכלום.

ההצעה שלי:
לבטל את התחנה סופית, מה שלא נראה לי יעשו לאחר שהשקיעו בה כ"כ.
לעומת זאת לעשות רכבות שפשוט ידלגו את התחנה המיותרת הזאת, שגונבת 4 דקות.
תחנת צומת חולון היא תחנה חשובה
עקב המיקום שלה על צומת צירי תחבורה ראשית.
לדעתי, עם הזמן ובסיוע משרד התחבורה תהפוך התחנה להצלחה גדולה.
 

easyJet

New member
אני די בטוח שהיא תהיה פעילה בעתיד

דרישה ציבורית - לבטל את תחנת "צומת חולון"!!
אוקיי אז באמת שאני לא היחידי שאומר את זה,
אבל תחנת "צומת חולון" פשוט מיותרת!
אני ממש לא הראשון שאומר את זה, וזה לאחר הרבה אנשים שאמרו אותו דבר..
הנתונים של קו יבנה מערב-ת"א מראים בידיוק את התוצאה!

אני נוסע בקו הזה כבר במשך עשרה חודשים, יום יום, הלוך חזור ואני יכול לספור את האנשים שעולים ויורדים מהתחנה המסכנה הזאת שלא קשורה לכלום.

ההצעה שלי:
לבטל את התחנה סופית, מה שלא נראה לי יעשו לאחר שהשקיעו בה כ"כ.
לעומת זאת לעשות רכבות שפשוט ידלגו את התחנה המיותרת הזאת, שגונבת 4 דקות.
אני די בטוח שהיא תהיה פעילה בעתיד
יותר מעכשיו, יבנו עוד שכונת מגורים ליד או משהו כזה. לא סתם בנו אותה
 

kobi88l

New member
איך קבעת שהיא מיותרת? על סמך דעתך האישית ?

דרישה ציבורית - לבטל את תחנת "צומת חולון"!!
אוקיי אז באמת שאני לא היחידי שאומר את זה,
אבל תחנת "צומת חולון" פשוט מיותרת!
אני ממש לא הראשון שאומר את זה, וזה לאחר הרבה אנשים שאמרו אותו דבר..
הנתונים של קו יבנה מערב-ת"א מראים בידיוק את התוצאה!

אני נוסע בקו הזה כבר במשך עשרה חודשים, יום יום, הלוך חזור ואני יכול לספור את האנשים שעולים ויורדים מהתחנה המסכנה הזאת שלא קשורה לכלום.

ההצעה שלי:
לבטל את התחנה סופית, מה שלא נראה לי יעשו לאחר שהשקיעו בה כ"כ.
לעומת זאת לעשות רכבות שפשוט ידלגו את התחנה המיותרת הזאת, שגונבת 4 דקות.
איך קבעת שהיא מיותרת? על סמך דעתך האישית ?
אמא שלי נוסעת כל יום ברכבת מצומת חולון עד למרכז.והיא אומרת שתמיד יש הרבה אנשים . והמצב כבר לא כמו שהיה פעם,שבקושי היו אנשים ברכבת.
היא יוצאת לעבודה ב6:20 וחוזרת מהעבודה בסביבות 6:30 .

במקביל חשוב לא לשכוח שהולך לקום מיני אזור תעשייה בדיוק על צומת חולון.לכן אין סיכוי שהתחנה תבוטל.
הרי היא נבנתה עם שתי כניסות/יציאות משני הצדדים כדי לשרת את האנשים שיבואו לאזור תעשייה.
 
תסתכל על נתוני נוסעים בתחנות , פורסם פה ותראה

איך קבעת שהיא מיותרת? על סמך דעתך האישית ?
אמא שלי נוסעת כל יום ברכבת מצומת חולון עד למרכז.והיא אומרת שתמיד יש הרבה אנשים . והמצב כבר לא כמו שהיה פעם,שבקושי היו אנשים ברכבת.
היא יוצאת לעבודה ב6:20 וחוזרת מהעבודה בסביבות 6:30 .

במקביל חשוב לא לשכוח שהולך לקום מיני אזור תעשייה בדיוק על צומת חולון.לכן אין סיכוי שהתחנה תבוטל.
הרי היא נבנתה עם שתי כניסות/יציאות משני הצדדים כדי לשרת את האנשים שיבואו לאזור תעשייה.
תסתכל על נתוני נוסעים בתחנות , פורסם פה ותראה
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה