דרישה ציבורית - לבטל את תחנת "צומת חולון"!!

מצב
הנושא נעול.

elior515

New member
דרישה ציבורית - לבטל את תחנת "צומת חולון"!!

דרישה ציבורית - לבטל את תחנת "צומת חולון"!!
אוקיי אז באמת שאני לא היחידי שאומר את זה,
אבל תחנת "צומת חולון" פשוט מיותרת!
אני ממש לא הראשון שאומר את זה, וזה לאחר הרבה אנשים שאמרו אותו דבר..
הנתונים של קו יבנה מערב-ת"א מראים בידיוק את התוצאה!

אני נוסע בקו הזה כבר במשך עשרה חודשים, יום יום, הלוך חזור ואני יכול לספור את האנשים שעולים ויורדים מהתחנה המסכנה הזאת שלא קשורה לכלום.

ההצעה שלי:
לבטל את התחנה סופית, מה שלא נראה לי יעשו לאחר שהשקיעו בה כ"כ.
לעומת זאת לעשות רכבות שפשוט ידלגו את התחנה המיותרת הזאת, שגונבת 4 דקות.
 

scooby5

Member
היא אמורה לשרת בעתיד

דרישה ציבורית - לבטל את תחנת "צומת חולון"!!
אוקיי אז באמת שאני לא היחידי שאומר את זה,
אבל תחנת "צומת חולון" פשוט מיותרת!
אני ממש לא הראשון שאומר את זה, וזה לאחר הרבה אנשים שאמרו אותו דבר..
הנתונים של קו יבנה מערב-ת"א מראים בידיוק את התוצאה!

אני נוסע בקו הזה כבר במשך עשרה חודשים, יום יום, הלוך חזור ואני יכול לספור את האנשים שעולים ויורדים מהתחנה המסכנה הזאת שלא קשורה לכלום.

ההצעה שלי:
לבטל את התחנה סופית, מה שלא נראה לי יעשו לאחר שהשקיעו בה כ"כ.
לעומת זאת לעשות רכבות שפשוט ידלגו את התחנה המיותרת הזאת, שגונבת 4 דקות.
היא אמורה לשרת בעתיד
נוסעים במערכת הסעת ההמונים במרכז, כולל הקמת חניון "חנה וסע" ומעבר קו BRT/רכבת קלה (לא זוכר איזה, אולי החום?), ולכן לא נראה לי שיש סיכוי אמיתי לבטלה.
 
הירוק, הצהוב והכחול

היא אמורה לשרת בעתיד
נוסעים במערכת הסעת ההמונים במרכז, כולל הקמת חניון "חנה וסע" ומעבר קו BRT/רכבת קלה (לא זוכר איזה, אולי החום?), ולכן לא נראה לי שיש סיכוי אמיתי לבטלה.
הירוק, הצהוב והכחול
 

אורי404

New member
אחד הקווים אמור לסיים שם

היא אמורה לשרת בעתיד
נוסעים במערכת הסעת ההמונים במרכז, כולל הקמת חניון "חנה וסע" ומעבר קו BRT/רכבת קלה (לא זוכר איזה, אולי החום?), ולכן לא נראה לי שיש סיכוי אמיתי לבטלה.
אחד הקווים אמור לסיים שם
הקו מכיוון רחובות.
לדעתי יש מקום להארכת קו BRT זה לכיוון מרכז תל אביב, כמו למשל מסוף 2000.
 
הן השתנו כאשר איחדו את תוכניות נת"ע ותוכניות

כנראה השתנו התכניות
עד כמה, שאני זוכר, בעבר תחנת הקצה הייתה צומת חולון.
הן השתנו כאשר איחדו את תוכניות נת"ע ותוכניות
נתיבי איילון. התכנון לקו הכחול אכן היה עד צומת חולון, אבל שילבו את תוכנית הקו הכחול של נת"ע עם תוכניות ה-BRT הדרומי ונתיבי ההעדפה בתל אביב של נתיבי איילון ובתוכנית המשולבת האוטובוסים של הקו הכחול ימשיכו צפונית לצומת חולון רק שמשם צפונה לא מחשיבים את זה כנתיב BRT.
לכן במפה שבקישור המצורף מופיעים שני צבעים.
 

אורי404

New member
זה היה הגיוני

הן השתנו כאשר איחדו את תוכניות נת"ע ותוכניות
נתיבי איילון. התכנון לקו הכחול אכן היה עד צומת חולון, אבל שילבו את תוכנית הקו הכחול של נת"ע עם תוכניות ה-BRT הדרומי ונתיבי ההעדפה בתל אביב של נתיבי איילון ובתוכנית המשולבת האוטובוסים של הקו הכחול ימשיכו צפונית לצומת חולון רק שמשם צפונה לא מחשיבים את זה כנתיב BRT.
לכן במפה שבקישור המצורף מופיעים שני צבעים.
זה היה הגיוני
כי תחנת הקצה הקודמת בצומת חולון לא הייתה ממש הגיונית.
 

amit1270

New member
אפשר גם לצמצם את הריפוד

דרישה ציבורית - לבטל את תחנת "צומת חולון"!!
אוקיי אז באמת שאני לא היחידי שאומר את זה,
אבל תחנת "צומת חולון" פשוט מיותרת!
אני ממש לא הראשון שאומר את זה, וזה לאחר הרבה אנשים שאמרו אותו דבר..
הנתונים של קו יבנה מערב-ת"א מראים בידיוק את התוצאה!

אני נוסע בקו הזה כבר במשך עשרה חודשים, יום יום, הלוך חזור ואני יכול לספור את האנשים שעולים ויורדים מהתחנה המסכנה הזאת שלא קשורה לכלום.

ההצעה שלי:
לבטל את התחנה סופית, מה שלא נראה לי יעשו לאחר שהשקיעו בה כ"כ.
לעומת זאת לעשות רכבות שפשוט ידלגו את התחנה המיותרת הזאת, שגונבת 4 דקות.
אפשר גם לצמצם את הריפוד
ואז בתחנה הזאת לא תגזול 4 דקות.
 

easylivin

New member
רק שלא כולם יודעים מה זה "הריפוד" הזה...

אפשר גם לצמצם את הריפוד
ואז בתחנה הזאת לא תגזול 4 דקות.
רק שלא כולם יודעים מה זה "הריפוד" הזה...
הכוונה היא ללוח הזמנים המרופד כהוגן, בכל תחנה עוצרים ל-2 דקות וזה בזמן שהנסיעה איטית להחריד. אפשר לעשות הרבה יותר עם הציוד והתשתית הקיימת, במקום לכסת"ח בשיטה הזו את האיחורים בשעות העומס (וזה נכון לכל הקווים בארץ, אבל במיוחד לקו הזה ולקו החדש לבאר שבע).
 

luckydude

Active member
אני מניח שחלק מהכסת"ח נובע מהתמהמהות

רק שלא כולם יודעים מה זה "הריפוד" הזה...
הכוונה היא ללוח הזמנים המרופד כהוגן, בכל תחנה עוצרים ל-2 דקות וזה בזמן שהנסיעה איטית להחריד. אפשר לעשות הרבה יותר עם הציוד והתשתית הקיימת, במקום לכסת"ח בשיטה הזו את האיחורים בשעות העומס (וזה נכון לכל הקווים בארץ, אבל במיוחד לקו הזה ולקו החדש לבאר שבע).
אני מניח שחלק מהכסת"ח נובע מהתמהמהות
סיום הכפלת מסילת הירקון (גם כן מחדל בפני עצמו של הרכבת בדומה לרמת הריפודים המטורפת).

חוסר ההכפלה בצדו השני של הקו גורם למצב שמקשה על התגברות על איחורים בו באופן כללי ולכן ייתכן שזהו אחד הגורמים לאקסטרה-ריפודים בצידו הדרומי.

אגב, אם אני זוכר נכון, אז במסגרת התוכנית ארוכת הטווח לצמצם את הפעילות של התחנה המרכזית בת"א וביזור של התחנות כמו בחיפה, אמורה לקום בסביבות צומת חולון תחנת אוטובוסים מרכזית חדשה, בנוסף לקו הירוק שיעבור במחלף.
 

elior515

New member
הנסיעה איטית והאיחורים

רק שלא כולם יודעים מה זה "הריפוד" הזה...
הכוונה היא ללוח הזמנים המרופד כהוגן, בכל תחנה עוצרים ל-2 דקות וזה בזמן שהנסיעה איטית להחריד. אפשר לעשות הרבה יותר עם הציוד והתשתית הקיימת, במקום לכסת"ח בשיטה הזו את האיחורים בשעות העומס (וזה נכון לכל הקווים בארץ, אבל במיוחד לקו הזה ולקו החדש לבאר שבע).
הנסיעה איטית והאיחורים
מתלווים בגלל כמות התחנות שנמצאת ממש קרובות אחת לשנייה, וזוהי אחת הסיבות לדעתי שצריכים להוריד לפחות את תחנת "צומת חולון" מכמה רכבות, כי עם לא מספיק כמות התחנות הקרובות אחת לשנייה, כמות הנוסעים הקטנה כבר מוגזמת
 

luckydude

Active member
זה לא רק.

הנסיעה איטית והאיחורים
מתלווים בגלל כמות התחנות שנמצאת ממש קרובות אחת לשנייה, וזוהי אחת הסיבות לדעתי שצריכים להוריד לפחות את תחנת "צומת חולון" מכמה רכבות, כי עם לא מספיק כמות התחנות הקרובות אחת לשנייה, כמות הנוסעים הקטנה כבר מוגזמת
זה לא רק.
גם הריפודים הם מוגזמים ללא צורך.

בנוסף, תוך כמה שנים אמור להיות חישמול ואז עוד עצירה אחת נוספת בקו לא תהיה משמעותית.
 

easylivin

New member
לא, האיחורים ממש לא נובעים מזה.

הנסיעה איטית והאיחורים
מתלווים בגלל כמות התחנות שנמצאת ממש קרובות אחת לשנייה, וזוהי אחת הסיבות לדעתי שצריכים להוריד לפחות את תחנת "צומת חולון" מכמה רכבות, כי עם לא מספיק כמות התחנות הקרובות אחת לשנייה, כמות הנוסעים הקטנה כבר מוגזמת
לא, האיחורים ממש לא נובעים מזה.
בכל קו פרברי אמיתי בחו"ל התחנות הרבה יותר צפופות, ויש שם "קצת" פחות איחורים. קו פרברי כהגדרתו צריך תחנות צפופות ושירות בתדירות גבוהה, בדגש על שעות השיא ובכיוון השיא. את התדירות מצמצמים רק בשעות השפל (ועדיין לא פחות מ-2-3 רכבות לשעה בכל כיוון) אבל בשעות אלו כמעט ואין איחורים, אפילו בישראל.

האיחורים בקו הוד השרון-יבנה מערב באופן ספציפי, נובעים בעיקר מהמסילה הלא-מוכפלת בקטע קרית אריה-האוניברסיטה, ומתדירות נמוכה מדי בקטע העמוס ביותר (הוד השרון - ת"א) בשעות השיא. אולי גם הרכבות קצרות מדי למשימה, מה שגורם לעומס יתר ולעיכובים ארוכים בתחנות. מסילה כפולה, יותר קרונות וקטרים ישפרו את המצב. מעבר לזה יצטרכו להגדיל בקרוב שוב את הקיבולת של פרוזדור האיילון (שגם בו מתרחשים עיכובים רציניים בתחנות בשעות השיא) באמצעות הוספת מסילה רביעית, וזה ממש לא יהיה פרוייקט קל ומהיר, בלשון המעטה...
 
לא הרבה משתמשים בה כי לא מכירים אותה

דרישה ציבורית - לבטל את תחנת "צומת חולון"!!
אוקיי אז באמת שאני לא היחידי שאומר את זה,
אבל תחנת "צומת חולון" פשוט מיותרת!
אני ממש לא הראשון שאומר את זה, וזה לאחר הרבה אנשים שאמרו אותו דבר..
הנתונים של קו יבנה מערב-ת"א מראים בידיוק את התוצאה!

אני נוסע בקו הזה כבר במשך עשרה חודשים, יום יום, הלוך חזור ואני יכול לספור את האנשים שעולים ויורדים מהתחנה המסכנה הזאת שלא קשורה לכלום.

ההצעה שלי:
לבטל את התחנה סופית, מה שלא נראה לי יעשו לאחר שהשקיעו בה כ"כ.
לעומת זאת לעשות רכבות שפשוט ידלגו את התחנה המיותרת הזאת, שגונבת 4 דקות.
לא הרבה משתמשים בה כי לא מכירים אותה
וגם בגלל מחיר הנסיעה הגבוה אליה (יחסית למרחק).

זאת נקודת מעבר מצוינת לקווים שנוסעים לכיוון רמלה, ראשון לציון וצריפין, וכמו כן סמוכה לשכונת קרית שלום ומהווה תחנת מעבר לקווי אוטובוס לחולון. אני בטוח שרוב המשתמשים הפוטנציאליים של התחנה כתחנת מעבר פשוט לא חושבים עליה כעל אופציה, ובמקום זאת יורדים בת"א ההגנה והולכים ברגל לתחנה המרכזית.

בעיה דומה קיימת בתחנת בני ברק, שאמנם קרובה להרבה יעדים חשובים, אבל רוב האנשים מעדיפים לקחת אוטובוס מתל אביב מרכז כי לא חושבים על בני ברק כעל אופציה.

כמובן יש גם את עניין המחיר. אם הרכבת תהיה כלולה בכירטוס המשותף של גוש דן, תחנות בני ברק וצומת חולון יהיו מהראשונות להרוויח מהשינוי, בתור תחנות מעבר מרכבת לאוטובוס.

לאחר פתיחת קטע יבנה מערב - אשדוד, אם אני זוכר נכון התכנית היא שהרכבות המהירות לאשקלון יעצרו רק בראשל"צ משה דיין ויבנה מערב (וכמובן אשדוד).
 

stratomaximus

New member
אני חושב שהן צריכות לעצור גם ביוספטל.

לא הרבה משתמשים בה כי לא מכירים אותה
וגם בגלל מחיר הנסיעה הגבוה אליה (יחסית למרחק).

זאת נקודת מעבר מצוינת לקווים שנוסעים לכיוון רמלה, ראשון לציון וצריפין, וכמו כן סמוכה לשכונת קרית שלום ומהווה תחנת מעבר לקווי אוטובוס לחולון. אני בטוח שרוב המשתמשים הפוטנציאליים של התחנה כתחנת מעבר פשוט לא חושבים עליה כעל אופציה, ובמקום זאת יורדים בת"א ההגנה והולכים ברגל לתחנה המרכזית.

בעיה דומה קיימת בתחנת בני ברק, שאמנם קרובה להרבה יעדים חשובים, אבל רוב האנשים מעדיפים לקחת אוטובוס מתל אביב מרכז כי לא חושבים על בני ברק כעל אופציה.

כמובן יש גם את עניין המחיר. אם הרכבת תהיה כלולה בכירטוס המשותף של גוש דן, תחנות בני ברק וצומת חולון יהיו מהראשונות להרוויח מהשינוי, בתור תחנות מעבר מרכבת לאוטובוס.

לאחר פתיחת קטע יבנה מערב - אשדוד, אם אני זוכר נכון התכנית היא שהרכבות המהירות לאשקלון יעצרו רק בראשל"צ משה דיין ויבנה מערב (וכמובן אשדוד).
אני חושב שהן צריכות לעצור גם ביוספטל.
בכל זאת, התחנה עם מספר הנוסעים הגבוה ביותר בכל הקו.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה