אני טוען כזה טיעון
לא הבנתי מה המסקנה שלך
מצד אחד אתה טוען שהתחנה מוכרת, ומכאן שהיא הגיעה למיצוי הפוטנציאל פחות או יותר ומספר הנוסעים לא יעלה בה באופן משמעותי.
מצד שני אתה מביא את הדוגמה של תחנת בני ברק שדשדשה במשך זמן רב בתחתית הדירוג ובשנים האחרונות השימוש בה עלה. מה שאומר שגם תחנה שקיימת יותר משנה יכולה להגדיל את כמות הנוסעים.
אני טוען כזה טיעון
שהזמן הממוצע להפנמת קיום תחנה חדשה בתת מודע הקולקטיבי של הציבור הוא בין חצי שנה לשנתיים.
ראינו זאת בתחנת סוקולוב (נו זו שכל פעם מחליפים בה את שם העיר מכפ"ס להוד"ש או משהו כזה).
בשבועות הראשונים לקיומה, והיא במרחק הליכה של עד 10 דקות מכמה אלפי בתי אב בכפ"ס ובמרחק של 5 דקות רכיבה באופניים מכמה אלפי בתי אב בהוד"ש
היא היתה שוממה כמעט.
כיום היא התחנה הכי פופולרית מבין שתי תחנות כפ"ס. 800 נוסעים בממוצע ביום
יותר מנורדאו.
לקח לזה לקרות משהו כמו שנה עד שנתיים.
בני ברק הרוויחה כמויות עצומות, יחסית למה שהיא היתה רגילה בשנתיים הראשונות לקיומה מחדש, בזכות הגדלת רשת
הרכבות של יזגרוּאל מדינת.
ב-2005 או 2006 נוספה הרכבת ממודיעין דרך נתב"ג לגוש דן וחיפה
ב-2003 נוספה הרכבת מהראשונים לכפ"ס/הוד"ש שעוברת דרך ב"ב
ב-2005 הרכת מירושלים ובעיקר בית שמש לגוש דן (שבתקופה מסויימת המשיכה לכפ"ס והכניסה למודעות של יותר את קיום תחנת ב"ב)
ב-2005 הוספת העיר אשקלון לקו החוף בין ערי החוף הדרומיות לבין בנימינה/נתניה
ב-2008 הוספת תחנת קרית אריה שמוסיפה עוד 1,600 נוסעים ביום שחולפים על פני תחנת ב"ב וכך זה נכנס להם לתודעה גם כן.
עוד משהו שהשפיע על הגידול בתחנת ב"ב הוא הגידול העצום והמדהים ממש בכמות העובדים באזורי התעשיה של ב"ב ובעיקר של צפון מזרח ת"א, קרי, עתידים ורמת החי"ל.
מלא מגדלי משרדים שנבנו ונבנים בב"ב במרחק של מקסימום 15 דקות הליכה מהתחנה וכן הפיכת בתי חרושת ומוסכים ברמת החי"ל למגדלי היי טק (לא גבוהים מאוד, נניח 10 קומות אבל
די רחבים ומאסיביים עם אלפי עובדים בכל מגדל כזה). יש גם שאטל לעתידים שמוסיף לפופולאריות של התחנה.
נחזור עתה לצומת חולון.
באזור עצמו לא התפתח מוקד יוממות כלשהו. אין שם אזור תעשיה של היי טק או לואוו טק במרחק של עד 15 דקות הליכה מהתחנה.
לא נוספו ב-5 השנים האחרונות אלפי בתי אב במרחק הליכה סביר או רכיבה באופניים מהתחנה הזו.
עוד לא נפתח קו ה-BRT או קו של הרכבת הקלה ו/או הרכבת התחתית שיעבור בסמיכות אליה.
ברגע שאין שינוי דרמטי בסדרי התחבורה באזור או אין גידול בכמות התושבים באזור או שאין גידול בכמות היוממים שעובדים בסמיכות
ואין את כל אלו גם יחד וכל אחד לחוד בתחנת צומת חולון, הרי שעם חלוף זמן ההכנסה למודעות הכללית, לא יהיה גידול משמעותי ואולי גם לא יהיה
גידול כלל בכמות הנוסעים בתחנה זו.
כאמור, זמן הלימוד להפנמת קיומה כבר חלף, כחצי שנה עד שנה מיום פתיחת תחנה חדשה (במקרים יותר "קיצוניים" שנתיים).