דרכון אמריקאי לתינוק שנולד בארץ

shani3000

New member
דרכון אמריקאי לתינוק שנולד בארץ

שלום לכולם.
אנחנו גרים בקליפורניה, הגענו עם תינוק בן 3 חודשים שנולד בארץ. לי יש אזרחות אמריקאית (אך לא גרתי כאן לפני) ולבעלי יש גרין קארד.
הגשנו בקשה לדרכון לבן שלנו לאחר שנאמר לנו על ידי זוג באותו מצב שהם קיבלו דרכון לבן שלהם על סמך האזרחות והגרין קארד שלהם.
היום קיבלנו מכתב שאנחנו צריכים לשלוח הוכחות נוספות לזכאות כגון certificate of citizenship, consular report of birth or US passport. אין לנו את הדברים הנ"ל...
האם מישהו הצליח להוציא דרכון לילד שנולד בארץ ללא בעיה? תודה
 

John the Savage

New member
מכיוון שהילד שלכם נולד מחוץ לארה"ב ואת לא גרת בארה"ב קודם

הילד לא אזרח מלידה, אבל מאחר והוא עבר לארה"ב במעמד תושב וגר בארה"ב בפועל, הוא זכאי לאזרחות אוטומטית מתוקף סעיף בחוק שנקרא INA320.

יש לכם שתי אפשרויות לעשות את זה. אופציה אחת זה לבקש קודם כל מסמך שנקרא Certificate of citizenship ע"י שליחת טופס N600 ואז עם המסמך הזה לבקש דרכון. האופציה השניה היא ישירות לבקש עבורו דרכון בצירוף רשימה של הוכחות.

בשתי האופציות צריך לצרף את אותה רשימת הוכחות. בעקרון מה שצריכים זה:
1. תעודת לידה שלו.
2. הוכחה שאת אזרחית.
3. הוכחה שיש לו גרין קארד (חותמת I551 על הדרכון או כרטיס נפרד).
4. כעקרון יכולים לדרוש גם הוכחות שהוא גר פיזית בארה"ב. לא תמיד דורשים בגיל כזה, אבל ליתר ביטחון כדאי לצרף מסמכים שמוכיחים את זה כגון ביקורים אצל רופא.

למרות שתהליך הגשת N600 זה לכאורה תהליך כפול, יש לזה גם יתרונות מסויימים. היתרון העיקרי זה שדרכון פג תוקף וצריך לחדש, בעוד שתעודת התאזרחות תקפה לתמיד. זה ימנע את הצורך להגיש את רשימת ההוכחות הארוכה הזו בעתיד לצורך הוצאת דרכון חדש.
 

shani3000

New member
תודה רבה

הגשנו את הבקשה לדרכון וקיבלנו את המכתב המצורף.
נתקשר אליהם בשלישי כי אני מניחה שזו טעות והוא באמת זכאי לפי INA320.
צירפנו את כל ההוכחות כפי שכתבת כולל רשיון נהיגה עם כתובת שלנו.

 
למעלה