דוגמא נהדרת לצורך במומחה
כשמאמצים ילד ממוצא אתני שונה משלנו, גם הכרותינו עם החריגות בתוי הפנים אינן כה ברורות מאליהן.
דוגמא אישית להבהרה:
חלק מהפריטים בציור הזה היו צריכים לעורר בנו דאגה גדולה כשאימצנו את זיו, רק מכיון שיחסים בין חלקי פנים הקזחי שונים מהמוכר לנו.
לא רק זה, כל היחסים בחן חלקי גופה היו שונים מן המוכר בבלגיה. כשרופא המשפחה שלנו ראה רק תמונות שלה, הוא הביע דאגה (בעדינות, כי היה ברור שאנו מאמצים אותה, ולא ישנה דבר). כאשר פגש אותה פנים מול פנים, כל דאגותיו נגוזו. כי יש הבדל בין ראיית תמונה קפואה, לעומת ראיית ילד פעיל וזז. על סמך זאת, היא גם טען שאין לנו צורך בעקומות גדילה בלגיות, כי הילדה לא הולכת לגדול בהתאם להן. בבית ספרה של זיו, לעומת זאת, הילדים נבדקים על ידי אחיות, מכניסות את כל הנתונים הפיזיים לעקומות הגדילה, ואלו נשלחות להורים. בדיווח להורים, מצוייו הגידול בהתאם לעקומות הגדילה, והמצאות באחוזוני קצה מצויינות כבעיה. שם, אף אחד לא התייחס לכך שנתוני הגדילה של זיו אינם תואמים את עקומות הגדילה, ובתחילה קיבלנו רשימת בעיות, שהלכה והצטמצמה עם השנים (לא כי טיפלנו, אלא מכיוון שזהו תהליך הגדילה שלה).