דתיים מפלים נשים

סמדר30

New member
דתיים מפלים נשים

למההההההההה???????
 
כן מכירה את הנושא

גם אני נדהמתי ממנו אבל למדתי להבין שהרב שלמה אבינר שובניסט לא קטן ביחסו לנשים .וזה סגנונו ותוכנו.. למרות חכמתו הרבה כל פעם מפליא אותי הצורך שלו לבטל נשים באשר הן. עזר כנגדו
 

שבי 83

New member
למה את אומרת "דתיים"?

אם ליברמן יצא בצעקה "ערבים החוצה" תאמרי החילוניים בעד גרוש ערבים מישראל והחילונים בישראל גזעניים? אני חושב שהרב אבנרי כתב עוד כמה פסקי הלכה מוזרים בלשון המעטה. השאלה אם הדתיים יקבלו את "פסק ההלכה" הזה. את חושבת שאם חלילה יהיה צריך לטפל רפואית באישתו של הרב רביץ או אישתו של רב אחר הוא יפתח את פיו ויאמר: "יש כאן גבר!! גבר!! הביטו גבר! אל תטפלו רפואית באישתי אלא לכו לטפל בגבר?" הלוו..נראה לך?חושבת? הכותב חילוני לגמרי ולא דתי אבל יש רבנים שנראים כקוריוז כשהם פותחים את הפה.
 

tamarhp

New member
ואני מוסיפה

אל תשכחו שאנחנו רואים רק חלק מהתמונה. בד"כ בכותרת שמים דברים בולטים ופרובוקטיביים כדי שיקראו את התוכן. מן הסתם ההמשך פחות חמור ממה שזה נשמע. מן הסתם מדובר במקרה ששניהם בסכנה שווה, למשל: גבר ואישה טובעים בים, ואז - את מי מצילים קודם? אם תגידו את האישה, אתם מפלים את הגבר; אם תגידו את הגבר, אתם מפלים את האישה... ככל הנראה הרב אומר שבמקרה קשה כזה בו שניהם בסכנה שווה, יצילו קודם את הגבר. לא בדקתי את הנושא אבל כך משתמע.
 

אופירA

New member
מנהל
יהדות אין לומדים מן העיתון

משום שמטרתו הגלויה של העיתון היא להכפיש את היהדות ולהציגה מעוותת, להשניא אותה על היהודים ולקבוע במוחם שאין להם שום חלק וסיבה להתחבר למצוות היהדות. אם מטרתו של האדם ללמוד את האמת על היהדות - שלא יאמין לדבר וחצי דבר שכתוב עליה בעיתון. אפילו העיתונים החרדיים לא ממש משקפים ומלמדים את היהדות, למרות שברור שאין מטרתם להכפישה ולהציגה מעוותת. הם משקפים את דעת הרחוב, הציבור, חברי הכנסת וכו', וזו לא באמת היהדות המדויקת. הייתי צועקת את השאלה למהההההההההההה???????? על כך שהעיתונים טורחים ושוקדים להשניא את היהדות על היהודים. במשך שנים ודורות מוחינו נשטף בשנאה נוראה כלפי היהדות ומצוותיה, מקיימיה ואוהביה. שקרים לאינסוף מגובבים לתוך מוחנו, וגם מי שחזר בתשובה והפך לשומר מצוות אדוק - עדיין רווי בתחושותיו בשאריות מהשנאה ומהשקרים לאורך ימי חייו... אני מתכתבת כרגע עם בחורה חילונית, ששואלת שאלות בסיסיות על החרדים והיהדות, ותשובותי על רוב השאלות הללו הן: שקר וכזב, תוך שאני מביאה לה הוכחות ברורות שהדברים הם שקר וטעות. ועל כך אני צועקת: למהההההההההההההה????????
 

שרון AAA

New member
יהדות אין לומדים מרבנים רשעים

שמחליטים לשים נשים כזן נחות בספסלים אחוריים באטובוס.בקוי אגד בין עירוניים- בני ברק- ירושליים נשים מופלות לרעה ע"י רבנים שמשניאים על יהודים את היהדות עצמה וזאת בתירוצים ובשימוש במונחיים קבליים כאלה ואחרים.את רוצה להגיד לי שהבורא רוצה להושיב נשים מאחורה באטובוס או כמו שתמר סיפרה פה בפורום שהיא נאלצה לעמוד באוטובוס שאסור לעמוד בו מטעמי בטחון למרות שהיו באוטובוס מושבים פנויים?????? אותם רבנים שיצאו נגד ההשכלה בתחילת המאה ה 18 ובזאת הרחיקו יהודים מהדת כי בעולם של היום מה לעשות צריך ללמוד באוניברסיטה בשביל להתפתח. אז יהודים עשו חשבון להקשיב לרבנים שמתעלמים ממה שקורה בעולם או לעזוב את היהדות וללכת ללמוד באקדמיה. ללכת בעיניים עצומות אחרי רבנים שלא למדו יום אחד מדע אבל נלחמים במסקנות מדעיות כאילו שהם מבינים בזה משהו ומחוקקים הלכות מגוחכות שמפלות נשים ,נגד לימודים אקדמיים,סוגרים קבוצות של שומרי תורה בתוך גטאות עניים במכוון . רבנים שמתעסקים כל הזמן בהלכות צניעות של נשים שרוצים לכסות נשים ולהסתירן מעיני גברים בצורה מוגזמת שגורמת לנשים לאי נעימויות ולפגיעה בזכויות החירות שלהן, שמפחידים יהודים עם גהנום וייסורים בעולם הבא ושדים ורוחות ומתירים לאנשים להאמין בכך שאלוהים נותן נבואות מתוך פיהם של אוטיסטים שזוהי עבודה זרה מובהקת אפילו לי שאני לא כזה ספץ ביהדות . רבנים שמעודדים אנשים ללמוד כל היום תורה במקום לעבוד ומתירה לנשותיהן לשאת בעול הפרנסה לבדן . רבנים שמעודדים השתמטות קולקטיבית של ציבור שלם מהצבא, ממש כערך . אז מה את רוצה שאנחנו חילוניים נחשוב על היהדות ואני כן קושר את היהדות לדת כאשר נשים חכמות כמוך לא יוצאות נגד אותם רבנים? למה שאני אכניס את עצמי לדבר כזה ? אולי עדיף לי לברוח ולהפסיק לעסוק בזה כל עוד נשארה טיפת בינה בראשי ? או שאולי הרפורמים צודקים וחבל להלחם באותם רבנים ופשוט להקים מערכת יהודית נפרדת?
 

tamarhp

New member
אבל למה לקבל את זה בצורה כזו?

"לשים נשים כזן נחות בספסלים אחוריים באטובוס" אף אחד לא שם אותן כזן נחות בספסלים האחוריים וחבל שאתם מקבלים את זה בצורה כזו. זה טפשי. תקרא מה שכתבתי באחת מההודעות למעלה למה הנשים מאחור. ואל תשכח, אנשים שמתנהגים באלימות או לא נותנים לי לשבת באוטובוס הם אינם נציגים של רבנים אלא פועלים על דעת עצמם. ואגב, הנשים החרדיות שנוסעות באוטובוסים הנפרדים לא מרגישות את כל מה שאתה אומר. ואי אפשר להקים מערכת יהודית נפרדת - אפשר להקים דת חדשה ולהעתיק דברים מהיהדות.
 

שרון AAA

New member
הסיפור שלך שנאלצת לעמוד באוטובוס

בפירוש מפלה אותך על רקע זה שאת אשה.האנשים האלה הולכים אחרי מה שהרבנים אומרים להם. נו , אין הרי ביקורת בציבור החרדי על הרבנים. מה זאת אומרת הן לא מרגישות את כל מה שאני אומר: חלק מהן היה להם את האומץ להגיש עתירה , לרוב אין פתחון פה הרי בכלל לבטא את מה שהן מרגישות כי מילה של אותם רבנים היא סמכות עליונה בשבילהן ובשביל בעליהם. הציבור החרדי הוא מועדון לגברים בלבד ,הם לא הפנימו את המהפכה של זכויות האדם של המאה שנים האחרונות.גם אני חושב שאי אפשר להקים מערכת יהודית נפרדת אבל אולי אין ברירה כאשר אנשים לא מעוניינים לשנות את המצב הקיים היום ביהדות.הייתי מעדיף שכל עם ישראל יקיים את ההלכה אבל במצב הנוכחי עם ישראל כנראה לא מעוניין בכך הן מהצד החרדי( שמעדיף להסתגר בתוך עצמו) והן מהצד החילוני(שמעדיף לוותר על ההלכה).
 

tamarhp

New member
באותה מידה

האוטובוס היה יכול להיות מלא נשים שהיו נותנו לגבר לעמוד. אין להן שום סיבה להגיש עתירה כי הן מבינות את החשיבות של זה. אמנם, המצב כיום לא פותר את הבעיה כי הן ממילא צריכות ללכת עד לנהג בשביל לשלם ועוד, אבל זה לא חייב לבוא דווקא מהן (וגם אם כן, יש להן למי לפנות). בציבור החרדי הוא בהחלט לא מועדון לגברים בלבד, אתה ניזון מהתקשורת וזורק דברים ללא אסמכתא. אני אישי הגעתי ממשפחה חצי חרדית, החתונה שלי היתה נפרדת (!), אלינו הביתה נכנסו רק עיתונים חרדיים ועוד, ואני יכולה לומר לך בפירוש שהציבור החרדי בהחלט לא כמו שאתה מציג אותו. ליצור מערכת נפרדת ויהדות חדשה לא תפתור את הבעיה. מה תשיג בזה? היהדות היא לא סתם עוד דת, היהדות מבחינתנו היא אמת, היא מה שבורא העולם נתן. אתה רוצה ליצור דת חדשה? סבבה, אבל היא תהיה בדיוק כמו כל שאר הדתות האחרות, אין לה מקור אלוקי.
 

אופירA

New member
מנהל
עזוב אותך היתה צריכה לעמוד באוטובוס

זה כסף קטן. לי יש סיפורים מסמרי שיער הרבה יותר על רבנים. על חרדים אטומים. על גועל נפש מפה ועד להודעה חדשה. אז מה? זה לא מפריע לי להיות אינטליגנטית. להפריד בין אנשים אלו ואחרים לבין הציבור, לבין היהדות, לבין האמת. זה לא מפריע לי לחיות במלוא ההכרה את צדקת הדרך ואת האמת האלוקית. ותאמין לי - אני בן אדם סופר רגיש, אני כואבת כל עוולה, ובפרט עוולה שנעשית לי ע"י אנשים חרדיים וכו'. אבל עוולות של אנשים אינן מלמדות על צדקת הדרך. כי את צדקת הדרך אין לומדים מהתנהגות של "אנשים מייצגים" (אנשים לא מייצגים שום דבר). ובוודאי שלא מעיתונים שמטרתם להכפיש. כאבים לא גורמים לי לאבד את יושר השכל, שמפריד בין הכאבים והטעויות של האנשים לבין קדושת דרך היהדות. את צדקת הדרך לומדים מהמסירה מדור לדור באופן שהותווה בהר סיני ע"י האלוקים שנתן את התורה, באופן שדואג שלא יהיו טעויות והשמטות בדרך, סילופים ועיוותים. התורה נשארת אמת ומועברת אמת. האנשים באוטובוס - נו, שהקב"ה ירחם עליהם במהרה...
 

אפריל11

New member
לפחות צריך להוקיע אנשים כאלה

כדי שיתביישו ולא יחשבו שהם צדיקים גדולים בגלל שהם חרדים. שידעו שהם מתנהגים ברשעות.
 

אפריל11

New member
שרון אני מסכימה איתך אבל יש לי חבר

דתי לאומי ואני חושבת שהרבנים שלהם שונים מהרבנים החרדים. הרבנים הדתיים לאומיים פוסקים בצורה יותר נורמלית מהרבנים החרדים שהחליטו לשים את הגברים בקדמת האוטובוס ואת הנשים על העגלות והילדים מאחור ודורשים מאישה לכסות את עצמה מכף רגל ועד ראש כמו באיראן. צריך למצוא רבנים שיפסקו בצורה יותר נורמלית אבל אני חושבת שיש כמה. החבר הדתי לאומי שלי מתנהג נורמלי.
 

tamarhp

New member
מה זה נורמלי?

מה זו נורמה? מה שנחשב נורמלי בישראל נחשב מוזר בטורקיה. מה שנחשב נורמלי באיראן נחשב לא נורמלי בישראל. נורמלי זה עניין של מה שאנחנו רגילים אליו. הציבור החרדי חי על פי סטנדרטים אחרים ושונים ממה שאנחנו רגילים ואי אפשר להחליט שהם לא נורמלים.
 

שרון AAA

New member
נורמלי זה אכן סובייקטיבי

השאלה היא מה אנחנו רוצים ולא מה אנחנו רואים כנורמלי? יהודים הפסיקו לקיים תורה ומצוות כי הם רצו לרכוש השכלה . יהודיות רוצות להיות רופאות ,מדעניות, ללמוד גמרא ותלמוד ,ללכת גלויות ראש ולכן הן בוחרות שלא לקיים תורה ומצוות כי במסגרת ההלכה דברים אלה אסורים עליהם. אין פה שאלה של נורמלי או לא נורמלי יש פה שאלה של עתידו של העם היהודי. האם העם ימשיך במגמת הפילוג דתיים ,חרדים ,חילוניים פילוג שבו חרדי ודתי לא יכוליפ לאכול בבית של חילוני למשל , פילוג שבו אשה חילונית לא יכולה ללכת בשכונות חרדיות , פילוג שבו חרדי לא יחשוב בכלל על לשאת אשה חילונית. העם מתפלג באופן כזה שלא נוכל לחיות ביחד. אתם לא חושבים שזה בעייה?
 

אופירA

New member
מנהל
וודאי שזו בעיה

אבל אתה מבין שהפתרון שאתה מציע - להתאים את ההלכה לרצונן של הנשים להיות רופאות ומדעניות, ללכת גלויות ראש - הוא פתרון לא הגיוני? אתה מבין שלפתור את הבעיה ע"י לשנות את חוקי הכשרות באופן שהחרדי יוכל לאכול בבית של החילוני כי זה יהיה מותר, ויוכל להתחתן איתו כי אין שום איסור על שום התנהגות - זה בעצם לבטל את ההלכה? זה בעצם לחלן את העם היהודי? אפילו לעשות פשרה - ההלכה תוותר קצת, והחילוניים יוותרו קצת עד שיגיעו למצב משותף - זה לבטל את ההלכה... זה לא הולך ככה. צריך להבין מדוע ניתנה התורה. כיצד נקבעה ההלכה. מדוע נוצרה הבעיה של הפילוג בעם היהודי. מה מטרתו ותכליתו היסודית של העם היהודי. למה החרדים כל כך עקשנים ולא מוכנים לשום פשרה.
 

שרון AAA

New member
זה לא מה שאני מציע

בקשר לכשרות אז הלכות הכשרות יישארו כפי שהם כי בשר וחלב היו קיימים כאשר חוקקו החוקים לגביהם. הפרדה בין בשר וחלב וכו היא הלכה שלא קשורה לזמן ומקום. היהדות הייתה קיימת לפני המדע והרפואה ולפני מהפכת הפמינזם אז מדוע לא לחוקק חוקים שיתאימו לשינויים החדשים בחברה ? קטונתי מלהבין מה המלחמה של הרבנים החרדיים בלימודים . מדוע אין אוניברסיטה של חרדים למשל? תלמודי תורה יש מספיק תקימו אוניברסיטה בישראל שבה חרדים ירכשו השכלה ישיגו תארים אקדמיים וגם ילמדו תורה ? כאילו הרבנים החרדיים מתעלמים מהמציאות. לפני 500 שנה אשה לא יכלה להיות מנתחת מוח גם אם היא רצתה והיום היא יכולה אז למה לא לאפשר לה? במה זה נוגד מהותית את התורה? ועובדה היא שדתיים לאומיים יותר גמישים בנושאים האלה וגם הם פועלים מתוך ההלכה
 

אופירA

New member
מנהל
גם נורת החשמל לא היתה במתן תורה

ומה עם הלכות שבת, שאוסרות להדליק את הנורה בשבת? האם הן כן מובנות לך? וודאי שההלכה מתייחסת לשינויים החברתיים. ספרי השו"ת והפוסקים מלאים בהתייחסות ההלכה לכל עניין שנובע מהתפתחות הזמן. אלא שהשאלה היא מה הכיוון שההלכה צועדת בו. ברור לך שלא אוכל לענות בתשובה קצרה בשרשור על כל נושא האוניברסיטאות, ההבדל בין החרדים לדתיים לאומיים וכל הפרטים לפרטיהם. וברור לך שהנושא רב פרטים, שכ"א מהם אינו מיותר וצריך להתייחס לכולם. לכן אסביר רק ברמת העיקרון: כאשר נברא העולם - היתה לו מטרה. לשמה נברא, ולשמה נברא האדם והושם בגן העדן. לאדם ניתנה משימה, על מנת להשיג את תכלית בריאת העולם, וכחלק מהתכלית ניתנה לו האפשרות לחטוא והאפשרות למלא את המשימה כהוראתה הראשונית. אם האדם חטא - האם צריך לשנות את תכלית בריאת העולם כדי להתאימה לחטאו של האדם?... או שצריך להתאים את המצב של החטא לתכלית בריאת העולם, כלומר לאפשר מצב שבו גם דרך החטא תושג התכלית הראשונית של בריאת העולם. אם אנו מבקשים לשנות את תכלית בריאת העולם - לשם מה צריך עולם? העולם נוצר אך ורק לתכליתו. אם שינינו את התכלית - אין צורך בבריאת העולם, וממילא ייחרב באותה מהירות שנברא... כלומר, כאשר ההלכה מתייחסת לשינויים החברתיים, תמיד מטרת בריאת העולם עומדת אל מול עיניה, ואותה היא מנסה להשיג בהתייחסותה. אם השינוי החברתי אינו סותר את מטרת בריאת העולם - יש לקדם אותו. אם הוא סותר או מסכן - יש למנוע את הסתירה או הסיכון. אם הבנו את העיקרון הזה, נוכל לבחון צעד צעד מדוע מתייחסים מורי ההלכה ומאורות הדור לכל עניין בצורה שמתייחסים אליו, וכיצד הם רואים אותו כמקדם או סותר או מסכן את מטרת בריאת העולם. כמובן שלא נוכל להבין ללא שנשמע את זווית הראייה שלהם, שהיא רחבה מאד ורואה למרחקים. יש דברים שמפאת קוצר ראייתנו לא נוכל להבינם גם אם נשמע את דבריהם, אבל את רוב הדברים נוכל להבין, ולקבל מושג על רוחב ראייתם ומטרותיהם בגישתם ההשקפתית. אי אפשר להבין שום דבר אם לא מבינים את הבסיס, ואת מה שקודם לאותו דבר בסדר הדברים.
 

שרון AAA

New member
יש לנו פער שאי אפשר לגשר עליו

אני מכיר ומתעניין מאוד באמונה יהודית ומכיר את מה שאת אומרת בנוגע לתכלית הבריאה. העניין הוא שרבנים שאמורים לכוון את ההלכה לעבר תכלית הבריאה (שהיא כאמור תיקון העולם ע"י תיקון האדם,עבודת השם וכו..) אינם בעלי זווית ראייה רחבה ועובדה היא שיש מחלוקות גדולות בינהם לבים עצמם.חלק מפוסקי ההלכה מכוונים את הציבור שלהם ללכת לצבא וחלק כמעט שאוסרים זאת עליהם. הרי את ההלכה קובעים בני אדם וחלקם מסתבר לא חכמים כאלה גדולים כפי שמסתמן היום. באופן כללי , יש לנו הבדל עצום בגישה שבלתי ניתן לגישור ולכן אולי עדיף שנפסיק לדבר כי אני למרות שאני אוהב מאוד לקרוא תורה פשט ,גמרא ואפילו קבלה אני לא מוכן להכניס סוגיות חברתיות\פוליטיות\ארציות\מוסריות לסוגייה של אמונה דתית שהיא לדעתי נפרדת מהסוגיות האחרות ולא יכולה להשפיע עליה . נימוק אמוני לא יכול להיות למעשה פוליטי .רק נימוק פוליטי -חברתי יכול להיות למעשה פוליטי .נימוק אמוני יכול להיות רק למעשה אמוני כלומר למצווה. נניח אני מחליט לשמור שבת אז הנימוק לזה הוא אמוני מתוך שאני מחייב את עצמי לקבל עול מלכות שמיים. אבל נניח שאני נגד שירות בצבא הנימוק לזה יכול להיות רק חברתי או פוליטי או פסיכולוגי ולא אמוני כי מה קשור שירות בצבא לעבודת השם בכלל? הנסיון של הציבור החרדי לקשור כל דבר כל פעולה אנושית למעשה דתי הוא פסול בעייני. ולכן אין לנו בסיס לדיון משותף
 

tamarhp

New member
זה ממש לא נכון

היהדות היא אורח חיים, והיא "מתערבת" בכל דבר - היא אפילו קובעת לך על מה צריך לברך קודם: תפוח עץ או תפוח אדמה. היא אורח חיים ולכן היא מתייחסת לכל התחומים בחיינו - מחינוך הילדים ועד ברכה אחרי השירותים. אולי שירות בצבא נובע מגישה פוליטית או אידיאולוגית מסויימת, אבל הגישה הזו צריכה לנבוע מתוך התורה. לדוג': ה' הבטיח לנו את הארץ >> אני נגד החזרת שטחים אי אפשר להפריד בין אמונה-מצוות לבין שאר החיים כי היהדות פשוט לא כזו...
 

tamarhp

New member
תוספת

היום קיימים מכוני לימוד שמותאמים לחרדים שרוצים לעבוד, כגון מכון לוסטיג לבנות, קרית אונו (יש שם מסלולים לחרדים), ומסלולים/מכונים ספציפיים כמו מכללת שלם של רפואה אלטרנטיבית ועוד.
 
למעלה