דת ואמונה

../images/Emo104.gifומה בדיוק יש לפרט?

היי לכולם, אני מטיילת בזמן, ולא חשבתי שאתקל בדיון שכזה כאן. שאלת השאלות, דת ואמונה מה? למה? טוב? לא טוב?. מעניין שהרבה חושבים שדת ואמונה, מושגים שמתקשרים לאלוהים, דתיים וכו'. אני מסתובבת בעולם חילוני לגמרי, ורואה כול הזמן {גם כאן ראיתי} אנשים "דתיים" "ומאמינים". אנשים המגדירים את עצמם אתאיסטים, מדברים על מושגים כאפקט העדר אצל הדתיים, על עבודת אלילים בדתות וכו'. אבל, כולנו "מאמינים" וכולנו "דתיים", עדיין לא ראיתי אדם שאינו מאמין במשהו, אדם שלא מקיים "טקסים וחוקים" האתאיסט טוען שאינו מאמין האלוהים, אך הוא כמו זה שאומר אני מאמין שניהם לא יודעים ב ט ו ח כלום, שניהם מסתמכים על מערך אנושי פנימי שזקוק להאמין במשהוא, מנגנון שבטוח שדרכו היא הנכונה, שדרכו היא הנהורה. האחד אומר אם לא רואים אז אין, השני אומר מה שרואים הוא שיקרי אז מה, מי צודק? שניהם צודקים. שניהם אנשים מאמינים שאין טעם לפתוח בדיון כי האחד תמיד יגיד תוכיח? והשני ינסה לשכנע בסיפורי אבות. בקיצור שניהם תמצית הטבע האנושי לא יותר. אמונתם מחזקת אותם, אבל מרחיקה אותם מהשני. סוג של פנטיות אז אמונה יש לכולם השאלה היא איזה. מי שמחזיק באמונה כביכול תרבותית יותר, "נהורה" יותר מערבית יותר, אז הוא נחשב יותר. וכולנו חוטאים באפקט העדר, לא רק "הדתיים", כולנו צרכני תרבות זהה, תרבות של תקשורת המונים, תרבות מערבית באוכל, מוצרים,בילויים, רצון להחשב כמתקדמים אינטלגנטים וכו'. כולנו שייכים לאותה הדת לאותו העדר אין מה לעשות זוהי האמת. כולנו מבצעים טקסים של עבודת אלילים, כאשר בן אנוש לא מוצא את דרכו הייחודית האמיתית, הוא פונה אל האלים שלו: אלילי הדת, אלילי הרבנים, אלילי התפילות, המדיטציות, הקטורות, הידע, הסרטים, המין, האוכל וכו' על פי רוב, אנו פונים אל משהוא חיצוני מאיתנו להרגיש הרבה יותר טוב אז מה זה משנה אם זה אלוהים? אם זה משהוא מודרני יותר? זה אותו דבר זה ל א אנחנו. דת היא קליקה, בעלת חוקים כללים לבוש וכו' לדתיים יש כיפה,סידור, ביגוד, תרבות ,סממנים שמזהים אותם. לרוחניים יש, קטורות, סדנאות,ספרים משלהם קודים שלהם. לאינטלקטואליים יש תעודות, לבוש,קונצרטים קודים משלהם. בקיצור כולנו שייכים לקבוצה כזו או אחרת. ושופטים קבוצות אחרות לפי קודים שפיתחנו לנו. אז חבר'ה, הכל שטויות כולנו בני אנוש שמונעיים על יד אותם כוחות ריגשיים כאלו או אחרים. אז, מה זה משנה מטר מתחת לאדמה, כולם מריחים אותו דבר. צאו מזה.
 

Gilliana

New member
דת = פוליטיקה

תחליפי את המילה אלוהים במילה ממשלה ותקבלי את התשובה. לשאול האם יש לדת מקום בעולם זה כמו לשאול האם יש לפוליטיקה מקום בעולם. בשורה התחתונה - שאלה פילוסופית-סוציולוגית מאד מורכבת שלא ניתן לענות עליה על רגל אחת.
 

shikma r

New member
ומהן הסיבות שלך?

איך אתה בדיוק רואה את הדת? מעניינת אבל לא בשבילך? טיפשית? מסקרנת?
 

slallum

New member
ובכן

אני חושב שזה עניין של בחירה אני בוחר להאמין באלוהים - זה פותר בשבילי כמה שאלות בחיים, עושה אותם קצת יותר פשוטים, אבל בעניין אחר יותר מסובכים. אני בוחר שלא להאמין באלוהים - מציב לי שאלות בחיים, עושה אותם יותר מסובכים, אבל בעניין אחר יותר פשוטים. ואני בחרתי שלא להאמין באלוהים. והדת מסקרנת אותי, בייחוד יהדות.. הנצרות די מעצבנת אותי
 

miss mcmillan

New member
כן הא?

הם ממש התעללו בכל מיני אנשים, וציירו על כל מיני תקרות ו.. איזה טפשים.. אוכלים קרקרים וחושבים שזה קדוש ו.. חיחי.. לא עושים סקס (עם נערי מקהלה מותר אבל).
.
 

Gray PaIadin

New member
חולשה

מה שאנשים עושים בגלל אפקט העדר, או כי הם לא מצליחים להתמודד עם עולם בלי הורה גדול שאכפת לו מהם. גם הבטחות ואיומים של מה שיקרה אחרי המוות עוזרים. היא סותמת אנשים, אומרת להם "זה ככה וככה וזהו", מה שלא נכון, וככה מונעת מהם חשיבה עצמאית והבנה של דברים נכונים יותר, כמו מוסר אמיתי. היא גורמת להם לפגוע באנשים, לתת לעצמם להיפגע, או לא לעזור לאנשים כשאפשר וצריך. בהרבה דתות יש צדקה, אבל היא לא מספיקה כדי לפצות על השאר, ולפחות לחלק מאלה שעושים אותה בטח אכפת מעצמם וממה ש'הוא אמר' יותר מהעזרה עצמה.
 

0Pandemonium0

New member
בכל דת יש טוב, בכל דת יש רע.

צריך למצוא את האמצע. כמובן שאני לא לוקח את היהדות כדוגמא, כי מה שעשו ממנה היום זה דת אלילית (השתחוות על קברי צדיקים...) ונצלנית (אנשים שמנצלים את הדת כדי לא להתגייס לצבא). בתנ"ך לא היה דבר כזה, אני בטוח. ועכשיו נתרחק לרגע מהיהדות ונחזור לנושא הכללי: כמו שאמרתי, צריך לקחת את הטוב מהדת, ולזרוק את הרע. מה גם שלכל אדם יש אמונה וערכים משלו, שאותם הוא יכול להשליך על ה"אל" או ה"אלים" שלו. ואני באופן אישי הולך רוב הזמן לפי ההגיון: אם זה הגיוני, כנראה שזה נכון. בקשר לאלוהים, אני עדיין לא בטוח, אבל אני יותר מאמין שהוא קיים מאשר שלא.
 
השתטחות על קברי צדיקים קיימת מיימי

המרגלים, ולא מהיום. כבר ביימי 12 המרגלים החליט כלב בן יפונה (כמדומני) להשתטח על קברי האבות בדרך למשימת הריגול על מנת להתפלל להצלחה. זוהי אינה עבודה זרה ! והיא היתה מקובלת גם אצל הצדיקים הקדמונים.
 
אאל"ט, כלב בן יפונה אמור להיות

דוגמא מאוד שלילית בתנ"ך, כנ"ל מרמז גם השם שלו..
 
מה זה אאל"ט, אני לא בטוח שאתה צודק

שאתה צודק באמירה שלך, אני שוטטתי קצת באינטרנט ומה שמצאתי על כלב הוא רק חיובי. אני אכן מסכים ששמו כלב לא ממש נעים לאוזן, אך אני מבין על פי המקורות שהוא ויהושע היחידים שלא הוציאו דיבה על הארץ המובטחת, בניגוד לשאר המרגלים.
 
בעצם גם בשם שלו אין שום פסול

אם הכוונה היא כמו לב ,ההפך הוא הנכון, זה רק מעיד שבחירת השם היתה מעל האסוציאציות השליליות כביכול, וכוונת בחירת השם להדגיש את לבביותו.
 
לא חושב. אם הם היו רוצים היו קוראים

לו לב. זה שהוא כמו לב, בדיוק נותן את התחושה שהוא כלב (גם לחיה קראו ככה כי היא כמו לב...)
 
אאל"ט=אם אני לא טועה

אני זוכר שבתנ"ך הסבירו לנו שכלב בן יפונה היה דמות שלילית. יכול להיות שאני זוכר לא נכון, אין לי זמן לבדוק את זה עכשיו...
 
לאחר שביררתי עוד על כלב מתוך עניין

אישי שלי בתורה וכו' גיליתי כי כלב ופנחס נשלחו לרגל לבדם (במקרה אחר לאחר במקרה המרגלים) את העיר "יעזר", לאחר שזו לא הסכימה להיכנס כמו שאר ערי האמורי. פנחס וכלב חזרו רק לאחר שנלחמו לבד ביושבי העיר וחזרו למשה, כאשר העיר נכבשה בידם. פנחס וכלב מוגדרים כגיבורים וצדיקים.
 
למעלה