הצבי ישראל 88
Active member
קו 171 - חיבור בין תחנת הרק"ל לבית חנינא, עטרות ומעבר קלנדיה.לפי המידע בתחנות שמצאתי - אין לקווים משעפת / בית חנינא תחנה בתחנת הרק"ל של הגבעה הצרפתית, רק בבית חנינא עצמה ובשייח ג'ראח. הוא ממשיך לאזור העיר העתיקה דרך אזור וואדי ג'וז.
המסלול של הקו מאזור המעונות מראה שהוא נכנס לאותו המסלול אחרי גבעת התחמושת.
סליחה אבל לנוסעים מהשכונות היהודיות בצפון העיר זה לא כל כך אטרקטיבי, במיוחד כשהקווים מסתיימים בתחנות המרכזיות של שער שכם / סולטן סולימאן.
קו 218 +273 - נוסעים במסלול מהיר דרך גשר עוזי נרקיס כמו קווי פסגת זאב. עוצר בגבעת התחמושת ובכניסה לפסגת זאב (קו 273 גם ברק"ל בבית חנינא).
קו 274 +280 - לא עוצרים בגבעה הצרפתית בגלל מחסור בתחנות (צריך להכנס למסוף שמאריך מאוד את הדרך בגלל הרמזורים) ובעקבות העובדה שעוצר בתחנות לצד הרק"ל בשועפט ובגבעת התחמושת. מעבר בין קווים מתבצע בגבעת התחמושת (קו 280 ממשיך להר הצופים).
קו 254+ 207 - לכיוון צפון עוצר בגבעה הצרפתית. לכיוון דרום בגלל מחסור בתחנות בסעיף הקודם עובר בתחנת הרק"ל של שועפט + מעבר בגבעת התחמושת.
הקווים הללו לא מיועדים לשרת אוכלוסייה יהודית אלא לחבר כפרים/ עיירות/ שכונות קצה - חלקם מעבר לגדר ובשטחים, למע"ר הערבי/ העיר העתיקה/ חיבור לרשת התחבורה של ירושלים.
מניח שקו 201 לא מתחבר לרק"ל בעקבות חוסר ביקוש.
אין ספק שיש המון מה לשפר בתחום בדגש על החיבוריות.
כמו שהביקוש החרדי שונה מהותית, גם הביקוש הערבי שונה מציור קווים סטנדרטים על המפה.