לגמרי
לא ממש כמו בתאונות של מכוניות !
לא יעלה על הדעת שמערכת כיפת ברזל תופעל ע"י נהג בגילופין, או נהג מסמס, או נהג שקורע את הכביש בסיבובים, או נהג שלא בדק שמן, מים ואוויר בצמיגים, או נהג שמסיעה את ידידתו שיושבת לצידו לובושה במיני ומחשוף פרוץ. גם לא יעלה כלל על הדעת שמערכת כיפת ברזל לא תציית לתמרורים או לא תתן זכות קדימה. בלתי סביר לחלוטין שמערכת כיפת ברזל לא תעבור את הבדיקות והטיפולים השיגרתיים, התקופתיים, ולא יתכן שלמערכותיה העקריות לא תהיה עתודה אוטומטית. כמו כן לא יעלה על הדעת שמערכת צה"לית אחרת תתנגש עם כיפת הברזל חזיתית, בגלל סיבות אנושיות דומות, ותסיט את המשגרים ממש ברגע האמת לכוון אחר.
המערכת נבדקת היטב לפני הפעלתה, מתופעלת ע"י מפעילים עיירניים, מיומנים ביותר ומסורים לכובד האחריות המוטלת על כתפיהם - וכל זאת בנוסף לגאוות היחידה הצהלית והלאומית המפמפמת כל שניה של תפעול המערכת. בנוסף, לשום מערכת לא נגרם נזק ( כמו למכוניות ) ועיניך הרואות שאותה מערכת מתוקתקת - לעתים פוגעת ( כנראה לרוב ) ולעיתים לא. לא יעלה על הדעת שבאותם מקרים שהיא לא פוגעת תהא אוזלת יד המפעילים אחראית לכך או כל גורם "אנושי" אחר הנגרם מתפעול לקוי. מרגע שהמערכת משונעת למקום, מכוונת למרחב המאיים וטעונה באביזרי היירוט, מעביר ברוך ג'אמילי את המתג ל - ON, ומיד בסמוך לרגע זה נכנסות לפעולה כל מערכות החישה, התזמון והיירוט. המערכת משוכללת ומתוחכמת ביותר, נשענת על לקחי מערכות דומות בצבאות אחרים ולוקחת בחשבון שפע של אפשרויות ושל תרחישים שבחלקן עדיין לא התרחשו בין אם מדובר על תרחישים הקשורים ל"כוח עליון" ובין אם הם מתוכננים ע"י הצד שכנגד- אעפ"כ ולמרות הכל, המערכת כבר יודעת להתגונן מפניהם ולהתגבר עליהן.
גם אני יודע לקרוא באינטרנט על מערכת השליטה והבקרה, ואפ' אני כבר מכיר את הקיצור הצהלי-אופייני שו"ב, אולם מערכות אלה נועדו בעיקר לניתוח היירוט או אי היירוט לאחר מעשה , ולא קודם לו.
הגורם האנושי נמוך מאד מאד במערכת משוכללת זו - ואעפ"כ יש פיספוסים.
וחזרה קושיא לדוכתא.