האומנם ?

iricky

New member
שששש.... אל תדבר על זה בקול רם

שהחמאס לא ישמעו. אתה יודע מה יהיה פה כשהם יגלו שזה הכל בלוף? הם עוד עלולים להתחיל לזרוק עלינו טילים אמיתיים, כאלה שמתפוצצים על בתים ולא באויר, כי בינתיים גם הטילים שלהם זה בלוף, רק בשביל להפחיד אותנו. כי הרי הם לא טמבלים, הם לא יבזבזו עלינו טילים אמיתיים רק כדי שכיפת ברזל תפוצץ אותם באויר.
 

אלי כ ה ן

New member
הנה לא ינום ולא יישן שומר הפורום.

היום התשלומים לשומרים הם לא משהו. כמה משלמים לך? 23 ש"ח לשעה?
 

kaner91

New member
מצויין, אתה יכול לתבוע אותם

שכר המינימום היום הוא 23.12 ש"ח לשעה, מגיע לך עוד 0.12, יאללה תביעה ייצוגית ומיליונים
 

אלי כ ה ן

New member
כמו שאני הבנתי שכאשר "גילית" לו את ה-23.12

זה היה למרות שהבנת שהוא הבין שאני רק עיגלתי את המספר.
 

u r i el

New member
לדעתי

בשני המקרים יש לנזוף באיש זה, גם אם זה נכון וגם אם לא.
אבל יש אפשרות שלישית - שזו הצגה מתוכננת מראש כדי לבלבל את האוייב.

אגב, מה שמעניין אותי היא השאלה, לא כיצד מצליחה כיפת ברזל לפגוע אלא מדוע יש מקרים בהם היא לא פוגעת, שכן אם ניתן לאפיין מקרים אלה בכלל בליסטי כל שהוא, הרי שיש לאויבינו שיטה כיצד לחמוק מהיירוט.
 

אלי כ ה ן

New member
מערכת כיפת ברזל אינה כמו אוטו אוטומטי-בלי-נהג

גם כשהאוטו אמין מאד, זה לא אומר שלא תהיינה תאונות, כי תמיד ישנו הגורם האנושי. אבל אם הוא באמת אמין - אז לפחות אפשר לסמוך עליו שלא יעשה תאונות ביותר מתשעים אחוז מהנסיעות.

מערכת כיפת ברזל מתוכננת כך - שמהשנייה שבה נשלח טיל-היירוט - ועד השנייה שבה הוא צפוי לפגוע ברקטה המזיקה, ישנם על הקרקע בני אדם - אשר רואים על מסך-פלאזמה בכל רגע ורגע את מהלך ההתקדמות של הרקטה המזיקה ושל טיל-היירוט - ואשר אמורים לפקח בכל רגע ורגע שטיל-היירוט באמת יצליח לחדור לתוך "רדיוס החמישים מטר" של סביבת הרקטה המזיקה ולהתפוצץ שם על מנת להשמיד אותה, בעוד שההתפוצצות אמורה להתרחש רק ברגע שאותם בני אדם יתנו לטיל-היירוט את ההוראה להתפוצץ. אמנם עירוב הגורם האנושי מעלה את הסיכון ל"תאונות" בלתי מתוכננות, אבל מה לעשות - ככה המערכת בנויה: אי אפשר להימלט מעירוב הגורם האנושי, לפחות בגירסה הנוכחית של כיפת ברזל.

נ.ב. לא מזמן הבטיחה לנו גוגל, שתוך עשר שנים היא תוציא לשוק "מכונית ללא נהג". לפי התוכנית, זה אמור לקרות בסביבות 2025. לדעתי, עד שזה יקרה, צה"ל כבר יספיק לשדרג את מערכת כיפת ברזל - ככה שהיא באמת תהיה אוטומטית לגמרי בלי נהג - אבל עוד חזון למועד. בינתיים ניאלץ להסתפק במערכת הנוכחית, שמבטיחה ליירט יותר מתשעים אחוז מהרקטות - שזה יותר מתשעים אחוז של נחמה, הלא כן?
 

u r i el

New member
אולי.

לא יודע מה מקורות הידע שלך, ממה שקראתי ושמעתי בראיונות בתקשורת, הגורם האנושי במערכת זו קטן ביותר, ועל כל פנים טרם הוכחת שהוא הוא הגורם לפיספוסים.
 

אלי כ ה ן

New member
אז לידיעתך: כיפת ברזל מורכבת משלוש יחידות:

מערכת המכ"מ, מערכת שיגור הטילים, ומערכת שליטה ובקרה (שו"ב). השו"ב אינו לגמרי אוטומטי, אלא תלוי בהחלטה של גורם אנושי.

נכון, לא סיפקתי לך הוכחה על הדומיננטיות של הגורם האנושי בפיספוסים. באופן כללי, ומבלי לחשוף יותר מדי פרטים: כל יירוט - מוצלח או כושל - עובר תחקיר של צה"ל, שגם אוסף את כלל נתוני התחקירים של היירוטים השונים - כדי לקבוע את מידת אחריותו של הגורם האנושי לפיספוסים. רק מה, לא תמיד אפשר לספר בפומבי על כל פרטי המערכת - במיוחד לא על נקודות התורפה שלה, אבל מה שלדעתי כן אפשר בינתיים לספר - זה שהן בעיקר תלויות בגורם האנושי (ממש כמו בתאונות של מכונית) - למרות שאף אחד מבין אלה שמצויים בפרטים לא יתנדב לספר לך על זה (אגב אם ריקי חושב שסיפרתי יותר מדי אז הוא רשאי לצנזר למרות שאני אישית נגד צנזורה).
 

u r i el

New member
לגמרי

לא ממש כמו בתאונות של מכוניות !

לא יעלה על הדעת שמערכת כיפת ברזל תופעל ע"י נהג בגילופין, או נהג מסמס, או נהג שקורע את הכביש בסיבובים, או נהג שלא בדק שמן, מים ואוויר בצמיגים, או נהג שמסיעה את ידידתו שיושבת לצידו לובושה במיני ומחשוף פרוץ. גם לא יעלה כלל על הדעת שמערכת כיפת ברזל לא תציית לתמרורים או לא תתן זכות קדימה. בלתי סביר לחלוטין שמערכת כיפת ברזל לא תעבור את הבדיקות והטיפולים השיגרתיים, התקופתיים, ולא יתכן שלמערכותיה העקריות לא תהיה עתודה אוטומטית. כמו כן לא יעלה על הדעת שמערכת צה"לית אחרת תתנגש עם כיפת הברזל חזיתית, בגלל סיבות אנושיות דומות, ותסיט את המשגרים ממש ברגע האמת לכוון אחר.

המערכת נבדקת היטב לפני הפעלתה, מתופעלת ע"י מפעילים עיירניים, מיומנים ביותר ומסורים לכובד האחריות המוטלת על כתפיהם - וכל זאת בנוסף לגאוות היחידה הצהלית והלאומית המפמפמת כל שניה של תפעול המערכת. בנוסף, לשום מערכת לא נגרם נזק ( כמו למכוניות ) ועיניך הרואות שאותה מערכת מתוקתקת - לעתים פוגעת ( כנראה לרוב ) ולעיתים לא. לא יעלה על הדעת שבאותם מקרים שהיא לא פוגעת תהא אוזלת יד המפעילים אחראית לכך או כל גורם "אנושי" אחר הנגרם מתפעול לקוי. מרגע שהמערכת משונעת למקום, מכוונת למרחב המאיים וטעונה באביזרי היירוט, מעביר ברוך ג'אמילי את המתג ל - ON, ומיד בסמוך לרגע זה נכנסות לפעולה כל מערכות החישה, התזמון והיירוט. המערכת משוכללת ומתוחכמת ביותר, נשענת על לקחי מערכות דומות בצבאות אחרים ולוקחת בחשבון שפע של אפשרויות ושל תרחישים שבחלקן עדיין לא התרחשו בין אם מדובר על תרחישים הקשורים ל"כוח עליון" ובין אם הם מתוכננים ע"י הצד שכנגד- אעפ"כ ולמרות הכל, המערכת כבר יודעת להתגונן מפניהם ולהתגבר עליהן.

גם אני יודע לקרוא באינטרנט על מערכת השליטה והבקרה, ואפ' אני כבר מכיר את הקיצור הצהלי-אופייני שו"ב, אולם מערכות אלה נועדו בעיקר לניתוח היירוט או אי היירוט לאחר מעשה , ולא קודם לו.

הגורם האנושי נמוך מאד מאד במערכת משוכללת זו - ואעפ"כ יש פיספוסים.
וחזרה קושיא לדוכתא.
 

אלי כ ה ן

New member
אכן, אבל ההבדל הוא רק בסטטיסטיקת הפיספוסים.

רק אקדים ואציין, שאכן צדקת כשכתבת (ואני מצטט) - ש"המערכת משוכללת ומתוחכמת ביותר, נשענת על לקחי מערכות דומות בצבאות אחרים, ולוקחת בחשבון שפע של אפשרויות ושל תרחישים שבחלקן עדיין לא התרחשו". כל זה אמת ויציב, אבל...עדין צריך התערבות-אונליין של גורם אנושי, והיא מאד קריטית בהשפעתה על אחוזי הפיספוסים של המערכת. הרי גם למערכת "טייס אוטומטי" (המותקנת כיום בכל מטוס ראוי לשמו) יש תכונות מתוחכמות המקבילות לאלו שציינת, ולמרות זאת - ברוב המקרים (להוציא מצבי חרום) - המטוס נתון להחלטות-אונליין של גורם אנושי אשר הן-הן האחראיות הראשיות להתרסקויות או לצורך בנחיתות-אונס וכדו' (אם כי האחוז שלהן נמוך משמעותית מאחוז הפיספוסים של כיפת ברזל ועוד אתייחס לכך בהמשך).

עוד אקדים ואציין, שלא נכון מה שכתבת - שכביכול מערכת שו"ב של כיפת ברזל נועדה בעיקר לניתוח היירוט *לאחר* מעשה: לאמיתו של דבר, השו"ב נועדה בעיקר "לתווך" - עוד *לפני* היירוט - בין המכ"מ לבין משגר הטילים, וזה מצריך בין השאר גם קבלת החלטות-זמן-אמת של גורם אנושי (ממש כמו ברכב ובמטוס).

לגופה של טענתך אודות ההשוואה שבין רכב לבין כיפת ברזל: אכן, אילו נהגי המכוניות - היו ערניים ואחראים - כמו מפעילי כיפת ברזל, אז סביר להניח - שאחוז התאונות על הכביש - היה צונח בעשרות אחוזים. אבל גם אז - התאונות עדין היו נובעות בראש ובראשונה - מכך שהנהג הוא אנושי! רק מה, אחוז התאונות האנושיות הללו (אילו הנהגים היו עירניים ואחראיים) - היה נמוך משמעותית מאחוז הפיספוסים האנושיים של כיפת ברזל, ועם זה - אני כמובן מסכים לגמרי, כפי שכבר ציינתי בכותרת של ההודעה הזו!

לגבי קושייתך אשר - לטענתך - חזרה לדוכתה: ובכן ההבדל - שבין סטטיסטיקת התאונות שעל הכביש (אילו כל הנהגים היו ערניים ואחראים) - לבין סטטיסטיקת הפיספוסים של כיפת ברזל, אינו נעוץ בכך שהמכונית נשלטת ע"י החלטות-זמן-אמת של נהג אנושי (שהרי גם כיפת ברזל נשלטת ע"י החלטות-זמן-אמת של מפעיל אנושי), אלא נעוץ בהבדל - שבין אופי המשימות האנושיות המוטלות על נהג המכונית - לעומת אופי המשימות האנושיות המוטלות על צוות הפעלת סוללת כיפת ברזל. רק כדי לשבר את האוזן: נסה לחשוב לרגע על ההבדל, שבין סטטיסטיקת תאונות-רכב הנגרמות מגורם אנושי - לבין סטטיסטיקת תאונות-מטוס הנגרמות מגורם אנושי. הבדלי הסטטיסטיקה הללו נעוצים בראש ובראשונה באופי השונה, של המשימה האנושית המוטלת על נהג המכונית - לעומת זו המוטלת על הטייס.
 
למעלה