האור, הצל והחושך

Feanor75

New member
לא מסכים איתו

קיומו של הטוב הוא עצמאי לעומת קיומו של הרע שהוא טפילי- הוא ניזון מהטוב כי אין לו אור משל עצמו. אפשר לראות את זה בכל רגע מסביב לנו. האשליה כאילו אין טוב בלי רע נובעת מחוסר היכולת של האדם כיום לשמוח בחלקו, הוא חייב אקשן וכלום לא מספק אותו. כשהכל טוב נהיה לו משעמם והוא חייב רע- אבל זה דפקט של האדם המודרני, פעם זה לא היה כך.
 
ברוך בואך אלינו ../images/Emo140.gif

יש שיאמרו כי החושך הוא היעדר האור וככזה- אין לו קיום משל עצמו. אתה אומר כי לרע אין קיום עצמאי והוא טפיל לטוב, ולטענתך אף "אפשר לראות את זה בכל רגע מסביב לנו". האם אתה מוכן להבהיר את כוונתך? אולי אף לתת דוגמאות שימחישו את דבריך? יום נעים, גילת
 

Feanor75

New member
שלום רב

החושך לא רק שהוא היעדר אור, הוא היפוכו. מעבר לריקנות זו ישות פעילה והרסנית. דוגמאות לטפילות הרוע יש בשפע: איש או אישה שחיים על חשבון בת\בן הזוג ודואגים שהוא לא יתנתק מהם. חברות השמה- אף אחד לא באמת צריך אותן אבל הן מתפרנסות מניצול של עובדים. הרשות הפלשתינית היא ישות טפילית מובהקת. הקיום שלה כרוך בשנאת ישראל ובטרור נגדה, תוך כדי שהיא ניזונה ממשאבים ישראלים. אין לי קיום עצמאי, לכן היא גם מתנגדת בשיא התוקף כאשר מועלות פה הצעות להתנתק ממנה. הצורה הטובה ביותר להמחיש את הרעיון הוא אש: הקיום שלה כרוך בהשמדה של משהו חיצוני, וכשהוא לא מסופק לה היא גוועת.
 
האור והחושך

ההתייחסות לאור ולחושך בדבריך בהחלט מעניינת ומעוררת מחשבה. יום טוב
גילת
 
למעלה