קליטים אגדה או מציאות
לכל אלו שחושבים שהקליטים מיותרים נסו לרכב רק עם רגל אחת ואז תראו עם תוכלו לייצר מהלך דיווש מלא. מיקסום שמיקסום - הנקודה החשובה היא שעם הקליטים לא רק דוחפים אלא גם מושכים, אם זאת לא תוספת כח איני יודע תוספת כח מהי. אגב גם לפני עשרים שנה ויותר רכבו מחוברים - עם כלובים ורצועות שאגב גם אני השתמשתי בהם אך עברתי לקליטים מטעמי בטיחות היות והשחרור קל הרבה יותר. אגב אני רוכב עם פדלים ונעלי הרים מהזן הקשיח - הקליט הרבה יותר קטן וקל לשיחרור וכמו כן הוא "נחבא" בין שיני הסוליה הקדמיים ובתוספת העקב המשונן המובנה בסוליה אפשר גם ללכת בצורה נורמאלית (שלא כמו בנעלי כביש) ובלי שהקליט יגע ברצפה ויכול לגרום להחלקה (כמו על הרצפה החלקה בדרך לשירותים בתחנת הדלק בנחשון למשל). ועם מדברים על "מקצוענים" אז אולי יש משמעות לקליט הגדול בהרבה בפדלים/ נעלי כביש. אך מכאן ועד שלילה מוחלטת של רכיבה מחוברת המרחק הוא רב.
לכל אלו שחושבים שהקליטים מיותרים נסו לרכב רק עם רגל אחת ואז תראו עם תוכלו לייצר מהלך דיווש מלא. מיקסום שמיקסום - הנקודה החשובה היא שעם הקליטים לא רק דוחפים אלא גם מושכים, אם זאת לא תוספת כח איני יודע תוספת כח מהי. אגב גם לפני עשרים שנה ויותר רכבו מחוברים - עם כלובים ורצועות שאגב גם אני השתמשתי בהם אך עברתי לקליטים מטעמי בטיחות היות והשחרור קל הרבה יותר. אגב אני רוכב עם פדלים ונעלי הרים מהזן הקשיח - הקליט הרבה יותר קטן וקל לשיחרור וכמו כן הוא "נחבא" בין שיני הסוליה הקדמיים ובתוספת העקב המשונן המובנה בסוליה אפשר גם ללכת בצורה נורמאלית (שלא כמו בנעלי כביש) ובלי שהקליט יגע ברצפה ויכול לגרום להחלקה (כמו על הרצפה החלקה בדרך לשירותים בתחנת הדלק בנחשון למשל). ועם מדברים על "מקצוענים" אז אולי יש משמעות לקליט הגדול בהרבה בפדלים/ נעלי כביש. אך מכאן ועד שלילה מוחלטת של רכיבה מחוברת המרחק הוא רב.