אין לברוח מהאמת, את כולם היא תמיד תשיג.
על צדק ואמת ועל הצדק והאמת. מאת: ל נ צ ח ו 29/12/06 | 19:43 מוסר ואמת וכל דבר רצויים ומצויים בכל זמן ובזמן. - יש אמת ויש מוסר מצוי ורצוי, והם תמיד משנים את פניהן. לכל טיעון יש כמה צדדים ולכל " אמת " יש כמה פנים, - הטוב בעיני האחד הוא הרע בעיני זולתו וכל הכרה איננה סך כל התפיסות שאותן חובקת הכרתנו. כל אדם "צודק" לפי זווית הראייה שלו, לכן "צדק" זה, זה "צדק יחסי ולא הצדק האמיתי שהוא האחד הצדק האבסולוטי. הצדק האמיתי האבסולוטי הם הסה"כ הפרטים. הם כולם ביחד, אחת יחידה שהיא האחד-האלוהים שהוא, ורק הוא בלבד ואין אחר, הצדק, האמת-האבסולוטית. בשום אופן הצדק והאמת האבסולוטיים הם לא ממנו הפרט וגם לא מהם הפרטים הרבים חסר- אחד או יותר שבהכל. ו לכן כאשר אדם משווה בין ה "אמת" שלו ל" אמת " של אדם,נברא אחר/ים , - טוב שידע הוא שלא רק הוא, גם האחר/ים לפי זווית ראייתו/ם " צודק/ים ". בין היתר הברירות שההחכמה-האבסולוטית מאפשרת לאדם, היא נותנת לו גם את הברירה של להרוס ושל לבנות מחדש לאחת או ליותר אמיתות-עצמיות שלו. וכך עולם-כמנהגו-נוהג כשלעיתים " אמת " של אנשים או של אדם מסוים מתנפצת לה ממש ממול עיניו וישר בפרצופו, ויש שהיא משפילה אותו, ועד לעפר. מה אנחנו למדים מכך? (1) שאמת של אדם כלשהו היא אמת שלו כל זמן שהוא מאמין בה וגם כאשר סוחף הוא איתה עוד כמה אנשים ואפילו רבים והמונים שכמוהו בה מאמינים. (2) במוקדם או במאוחר אדם הורס או מתקן את "האמת" והמוסר היחסיים שלו. (3) אמת ומוסר מצויים של אדם מסוים היא לא בהכרח כזאת בעיניהם של בני אדם אחרים. הן מצויות ורצויות בו, לא תמיד בהם. (4) ביאתו, התגלותו ברבים של האלוהים בנביא-האמת בחירו המבשר את בשורת-האמת בשורת האלוהים לאדם, זה פשוט ענין של זמן, והנה והזמן הזה ממש והוא בא. משיח-אלוהים ובשורתו לכל האנושות כבר בשער. השאלה היא , מי יפתח לו הדלת? ונכון, - כמו לרבים, כך גם לכל אדם יחיד גם זה עניין של אמונה. (אמת שבעיניו). - או שהוא בה מאמין, או שהוא לא מאמין בה. אדם שלא מאמין בעניין ביאת-המשיח וכל המשתמע מכך, חכם לו שלפני שהוא מביע בלעג את דעתו השלילית , שילמד ק"כ את הנושא בקרבי מעמקי נשמתו, שיחקור ללא רחמים, שיישב לילות כימים, וגם בייסורי-תופת שילמד את הנושא, וכשיגיע ממצב של חוכמה למצב של בינה, אז שייתן דעתו . ואם והוא אינו עומד באלה התנאים, עדיף שילך לדרכו אם האמת היחסית השברירית שלו, ולא ישים את אפו בדברים הגדולים עליו כשמיים וארץ. למד או לא למד מדעת אלוהים, בכל מקרה, גם הוא בקרוב ברורות יידע שמהאמת האבסולוטית, מהאלוהים לא ניתן לו לברוח, תמיד היא תשיג אותו. קרב היום שמבחיר-האלוהים את האמת את האלוהים גם הוא יידע , גם והוא אדם משכיל, בעל תואר האקדמאי, בבשרו, בעומק קירבו ובנפשו פנימה ילמד הוא גם לדעת ש ביום-ההוא משכיל ידום. שבת-שלום.
ל נ צ ח
http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/forumpage.asp?forum=69 http://forums.nana10.co.il/Forum/?ForumID=20 http://communa.tapuz.co.il/llanetsaj