האם אלוקים ברא את הרוע???

לא אמרתי שאתה מתחיל איתי

אמרתי שאדם שמתחיל עם מישהי ברחוב - הכוונות שלו אמנם לא טהורות אבל ברורות. אצלך - מתחת לפני השטח יש משהו עקום בבסיס. ואין לי דרך יותר טובה להגיד לך את זה.
 

לב אiהב

New member
אף אחד לא הבין מה שכתבת כעת. . .

כנראה זה עמוק מידי.מצד אחד אני לא מתחיל איתך,ואצל השבבניקים זה ברור,אצלי מתחת השטיח משו עקום.בקיצור דברי לענין ומשהו חכם.
 

ישרkל1

New member
לפחות אדם מאמין

חייב לחשוב כך. לא?! הייתכן שאלוקים נתן לאיזה כח או יצירה להסתנן לעולם?
 
לא הבנת - בקטע שילדונט הביאה תיארו את

הרוע כהיעדר טוב, שחור כהיעדר צבע וחושך כהיעדר אור. החושך שאתה מדבר עליו הוא יצירה ממשית כמו "אור" או "טוב" ולא כהיעדר משהו. כלומר המשותף בינו לבין החושך שילדונט דיברה עליו הוא רק השם. לא המהות.
 

ישרkל1

New member
אולי היום הרוע הקור והחושך זה היעדר

חום, טוב, ואור. אבל בבריאת העולם וודאי שאלוקים טבע בעולם שכך תהיה הבריאה!
 

odery

New member
(רצה להביא תנ"ך)

ברור שאלוקים נתן לכח להכנס לעולם. אלוקים ברא מס' מצומם של דברים,השאר היו נגזרות..שים לב לשימוש המיזערי במילה בריאה,ברא ויברא , יש "ויעש" יש "ויאמר" יש "ויתן" אבל בריאה יש ממש מעט, שכחתי כבר את התהליך של השיעור ששמעתי בנושא,אבל בהחלט היו כוחות שהסתובבו בעולם בגזרת אלוקים ומשכו מהכח הנברא ליצירות חדשות..
 

ישרkל1

New member
אבל הכל היה בתכלס מקור של אלוקים

הוא ברא בבריאה אפשרות שכוחות מסויימים יוכלו להיכנס בה.
 

ישרkל1

New member
עד כמה שאני הבנתי את הכתבה

איינשטיין, טען שהם היעדר, לא בריאה.
 
נכון. אבל הוא דיבר על סוג חושך אחד. ולא על

חושך מצריים למשל שהיה סוג אחר - יצירה בפני עצמה.
 

odery

New member
במהלך השלם שלא הבאתי כאן

מוסבר בהרחבה כיצד העדר שואב ושר היצירות שואבות את את הכוחן מהנברא "היש".
 
למעלה