האם אני קיים בזכות עצמי?

Shmuelr013

New member
האם אני קיים בזכות עצמי?

זו שאלה שאני זורק לחלל האוויר של הפורום. האם כל אדם קיים בזכות עצמו. או האם האינדיוודואליות שלנו היא רק פיקצייה. אשמח לדיון בנושא.
 

neophile

New member
לא

זאת פיקציה מהסיבה שאתה לא נולד עם "עצמי" יש בך הרבה "אני" כאשר אתה מתעניין במין אתה לא מתעניין בהשרדות ואתה בטח לא מתעניין בעניינים אינטלקטואלים .. אם תתבונן בעצמך אתה תגלה שאניים שונים בך רוצים דברים שונים ,תשומת הלב שלהם מרוכזת בדברים אחרים . התבוננות היא המפתח ... האם המתבונן הזה שבך הוא ה"עצמי" בפירוש לא . ראיתי כבר לא מעט מחפשים רוחניים שנתנו למתבונן חשיבות רבה וקבעו שהוא העצמי ! הוא הנשמה ! או כל דבר בסגנון וזאת טעות . ‮"‬אחת התורות משווה את האדם לבית שיש בו המוני משרתים‮, ‬אך אין בו בעל-בית ואין בו ממונה‮. ‬המשרתים שכחו כולם את חובותיהם‮; ‬איש מהם אינו‮ ‬רוצה לעשות את המוטל עליו‮; ‬כל אחד מנסה להיות בעל-בית‮, ‬ולו גם לרגע‮; ‬באי-סדר כזה מאיימת על הבית סכנה חמורה‮. ‬הסיכוי היחיד להצלה הוא‮ ‬בכך שקבוצה מן המשרתים הנבונים תתכנס ותבחר בממונה זמני‮, ‬כלומר‮, ‬בממלא מקום לממונה‮. ‬אז יוכל ממלא המקום הזה להורות לשאר המשרתים את‮ ‬מקומם ולהביא לכך שכל אחד מהם יעשה את עבודתו שלו‮: ‬הטבח במטבח‮, ‬העגלון באורוות‮, ‬הגנן בגינה‮, ‬וכן הלאה‮. ‬כך אפשר יהיה להכין את ה'בית‮' ‬לבואו של הממונה האמיתי‮, ‬שיכין אותו לקראת בואו של בעל הבית‮.‬ פ.ד‮. ‬אוספנסקי חיפוש אחר המופלא
 

רפפם

New member
ובמקרה כזה, למה לעשות כן?

ז"א נניח שיבוא הממונה ויכין את כולם, מי הוא בעל הבית שאמור לבוא? כשהייתי בהרצאה של הדרך הרביעית ונפגשתי עם האנשים שעוסקים בזה ניסיתי לקבל תשובה לכך ולא היה ברור בדיוק מה התכלית של הדבר, להיות חופשי מהתניות קודמות הם אמרו... הרי הגעת אלינו כי משהו מפריע לך בחיים, אם לא היה מפריע לך כלום אז אתה לא צריך את זה. זה טוב ויפה להשתחרר מזה אם ההתניות הללו מפריעות לך, אבל אם ההתניות הללו דווקא שומרות על הבנאדם? ז"א נניח שמישהו אכן מצליח לצאת מן הכלא כפי שהם מתארים, להתעורר, והוא הופך להיות לוח חלק, בשביל מה בעצם? דווקא לדתות בקטע הזה היתה תשובה די ברורה, להשליט את השכל על הרגש כדי שתוכל לשרת את ישוע, או אצל היהודים, את הרבנים, מה הסיבה בדרך הרביעית?
 

neophile

New member
אלו שאלות לא רלוונטיות

קודם כל אני לא נציג של הדרך הרביעית , אני לא לומד בבית ספר שלהם למרות שאני בהחלט שוקל ברצינות להתחיל אך אני בהחלט מושפע מהגישה שלהם . אלו שאלות מאוד תיאורטיות ... ואו שאין לי דרך לענות עליהן או שאני מעדיף שלא לענות עליהן מפני שאתה מבקש ממני להעלות ספוקלציות ודמיונות שאלו דברים שאני מעדיף לא לעשות (למרות שבעבר הייתי מאוד נלהב באפיקים אלה)
 

neophile

New member
כמו כן

השאלות שלך מעורפלות ... ובתור כלל אני לא עונה לשאלות מעורפלות .
 

רפפם

New member
בכלל לא מעורפלות, אני שואל מאוד תכלס'

מה המטרה של כל התרגולים שלהם? למשל הבודהה אמר "לצאת מהסבל"! מטרה מאוד ברורה, אצל הנוצרים המטרה להגיע לגן עדן, בקורס בניסים המטרה היא להגיע לתודעת האחדות ולעבור לצד החיובי של החיים.
 

רפפם

New member
שמע, זה לא נראה לי דמיונות כי:

אם אני הולך ללמוד משהו כמו מקצוע או הולך לפסיכולוג ומשלם לו, יש לי מטרה מסוימת שלשמה אני עושה את זה, אני לא סתם הולך, גם אם אני הולך לקזינו זה כי אני מקווה להרוויח כסף. לכן אני לא מבין כ"כ מה מטרת העל של הדרך הרביעית, או למה לא מציינים אותה/קוראים לזה ספקולציות ודמיונות. כי זה כמו שכתבתי: להכין את כל המשרתים זה טוב ויפה, אבל צריך להיות איזה בעל בית שיגיע ואם הוא לא מתכוון להגיע אז עדיף למשרתים שכל אחד יעשה מה בראש שלו. זה לא בשביל לזלזל בהם, אלא אני מנסה באמת להבין, כי גם שקלתי פעם ללמוד שם, אני אפנה לקומונה שלהם
 

רפפם

New member
לא, האני הזה הוא אשליה אצל היצורים

המפותחים, ז"א אצל בע"ח העצמי לא כ"כ חשוב, אצל יונקים קצת יותר ואצל בע"ח פחות מפותחים בכלל לא. אנחנו בני האדם התחלנו לתת שמות לכל אחד וכו' איך שאני רואה את זה, אני מאמין שהרוחניות היא האני האמיתי והיא הבסיס לקיום הפיזי, יש את האני האמיתי שהוא כמובן לא אינדבידואלי אלא זה האחד/אלהים/תודעת בודהה וכו' אנו שקועים בתוך האשליה של האני הנפרד שגורמת לתחילת הסבל, ככל שמתעוררים מהאשליה הזו מתקרבים לחזור אל מה שמתואר במיתולוגיות כ "גן עדן האבוד". בגימטריה המילה אחד=אהבה, ככל שאנשים מפתחים את האהבה והנתינה אז יותר ויותר מתקדמים מבחינה רוחנית אל המקור ומאבדים את אשלית האינדבידואל שגורם לסבל, וזה שוב מחזיר אותנו ליסוד כל הדתות הרציניות: ידיעה עצמית ואהבת לרעך כמוך, זה לא משנה אם הידיעה העצמית היא לראות את עצמי כנשמה שמתמסרת לחלוטין לאחד אך נפרדת ממנו(בהקטי יוגה) ולנצח מתקדמת אל תוך האחד הזה יותר ויותר אבל אף פעם לא מתאחדת איתו לחלוטין או אם "אני הוא זה" כפי פילוסופית האדויטה והבודהיזם ואני מתמוסס לחלוטין לתוך האחד, גם בבודהיזם פיתחו את המהיאנה בודהיזם שמדבר על כך שהשאיפה היא להגיע למצב בין לבין, ז"א לא להתמסר לנירוונה קיצונית ומבודדת ומצד שני לא לשקוע בסמסרה, אלא להיות בודהיסטווה שכל הזמן עוזר ליצורים אחרים לנצח, אנו בתור בני אדם לא יכולים לדעת בדיוק מה נכון. אצל הבע"ח הלא מפותחים שציינתי בתחילה אין אינדוידואליות אך הם לא במצב שמתוך תודעה הם בחרו בזה, כל המטרה של הנשמה(זה חוזר על עצמו במיתולוגיות שונות בקבלה ובהינדואיזם ובהרבה תיקשורים) זה שמתוך האינדבידואליות היא תבחר להתמסר לאחד/אני האמיתי, וזה מתחל מכך שהיא בתודעה נמוכה מאוד של חרק/צומח שאמנם אין לו אינדוידואליות אבל הוא גם לא התפתח,(זה כמו האפס והאינסוף ) ואז מתוך הכלום/הכל מתחילה להתפתח לאט לאט תחושת עצמי שקרית שעלינו לצאת ממנה מתוך בחירה. מצטער שזה יצא ארוך, אבל זה מה שקורה כשאני מתחיל לחשוב על העצמי
ניל דונאלד וואלש כותב על כך ב"שיחות עם אלהים" שבמצב המוחלט הנשמה לא יכלה לדעת שהיא נמצאת באור ובשביל להעריך את זה היתה צריכה לרדת לחושך בהינדואיזם: ברהמן חולם את העולם וחולם שהוא מחולק להמון יצורים שונים בקבלה: האור אינסוף רצה להשפיע מהטוב שלו והתחיל למלא את הנשמות בטוב עד שהן לא יכול לסבול את הלחם חינם ולכן ירדו לעולם כדי להרוויח את זה כל אלו כמובן הם משלים, ויש עוד הרבה, הבודהיזם למשל טוען שזה מיותר ליחס את הדברים הללו לאל ועדיף להבין שזו פשוט הבורות שלנו שגרמה לנו להיות באשלית האני ולצאת מזה ע"י החכמה שבעצם אין אני
 

Shmuelr013

New member
ניתן להבין מהתגובות שעלו עד כה

שברמה מסויימת שלנו מתקיימת נבדלות, מתקיימת אינדווידואליות, שנבנית ע"י חלקים שונים השוכנים בתוך הנפש. החלקים הללו נמצאים בחסר או בצורך לקבל, ולכן הם מחפשים ליצור אינטראקצייה עם החוץ, עם הסביבה, בכדי למצוא לעצמם השלמה. אך מצד שני חלקים אלו פוחדים משינוי ולכן מעדיפים לא ליצור אינטראקצייה שיכולה לאיים עליהם. כך נוצרות ההתניות והמקובעויות הפנימיות, שהן למעשה לופים במעגל סגור שמשמרים תכונה מסויימת או צורת התנהגות או תגובה למצבים חיצוניים. כל המערכת ההשרדותית המורכבת הזו יוצרת את מה שנקרא האני האינדיווידואלי. את הזהות האישית הנפרדת. אך האם קיים משהו מעבר למערכת הנפש. האם המורכבות הזו מתקיימת כשלעצמה או שיש משהו שמאפשר לה את זכות הקיום?
 

רפפם

New member
לפי דעתי הנפרדות זה חלום

גם ברמה החיצונית וגם ברמה הפנימית
 

neophile

New member
אם הנפרדות היא חלום

אז בטח לא יקרה לך שום דבר אם תקפוץ מול מכונית ששועטת במהירות גבוהה ...
 

רפפם

New member
בחלום עצמו גם יש כללים

זה בכלל לא סותר, עד שאתה יוצא מהחלום אתה נתון לחוקים שלו, כמו שאתה בבית סוהר ואתה חייב לעשות דברים מסוימים בתור אסיר אבל ביום שתצא תוכל בתור אזרח שבא לבקר שם, או בתור מנהל לבוא ולעשות דברים שבתור אסיר לא יכולת אפילו לחלום עליהם.
 

Shmuelr013

New member
מצב מציאות נחווה כמציאות רק כאשר

אנו נתונים בתוכו. לכן מציאות החלום נחוות כמציאות לכל דבר בתוך מצב החלימה, אך כאשר אנו מתעוררים אל 'המציאות הערה' מציאות החלום נראית כמשהו לא אמיתי, כחלום לא מציאותי. כך גם המציאות הפיזית נראית לנו אמיתית ומוצקה, כי אנו נתונים בתוכה כל כולנו. זה הדבר האמיתי בשבילנו. אך גם מציאות זו כמו מציאות החלום היא תלויית מיקוד. אם לדוגמה המיקוד שלנו היה יכול לצאת אל רמת מציאות רחבה יותר, כמו שלעיתים מתרחש במהלך של מדיטצייה, היינו יכולים לחוות את המציאות הפיזית כמו את מציאות החלום, כמשהו לא אמיתי. שיש משהו גדול ממנה. אמיתי ממנה.
 

neophile

New member
דברו באנגלית

כל אחד מכם משתמש במלים אחרות אפילו שהן נכתבות אותו הדבר ...אין איזה שהיא שפה תיאוסופית ברורה? מה זה עצמי ? I , self , ego ?
 

neophile

New member
אני לא מבין למה הכוונה

אם אין שפה משותפת לא ניתן לעסוק בפיתוח המודעות מפני שכל אחד אומר דברים אחרים אפילו שמשתמשים באותם מלים . באמת שאין טעם לדבר על כל זה אם אין שפה משותפת .
 

רפפם

New member
שמע, למשל פיתוח המודעות בשני המישורים:

להכיר את עצמי ואת המניעים שלי לפעולה, מה זה משנה באיזו שפה אני מדבר על זה? אפשר בשביל זה לעשות יוגה ומדיטציה, אפשר לקחת קורס בניסים, אפשר בהרבה צורות שונות(שפות שונות) לפתח את זה להכיר שאני חלק מהשלם/אלהים: אז במערב יקראו לזה פנתאיזם, בהודו קוראים לזה אדוויטה(נונ-דואליות) אקהרט טול קורא לזה לחיות מעבר למחשבה, וביהדות קוראים לזה "אור אינסוף" ויש עוד. כמו מינסרה שדרכה נשברת קרן האור להרבה צבעים שונים, כך יש שפות שונות לדבר על אותו הדבר. גם פיתוח המודעות הוא נושא מאוד רחב, לכן גם אם כל אחד אומר דברים אחרים אלו אספקטים שונים מאותו הנושא, כל עוד זה לא סותר אחד את השני לא נראה לי שצריכה להיות בעיה. אם נניח יבוא נוצרי פנאטי ויגיד שאך ורק האמונה בישוע זו הרוחניות הנכונה ומי שלא עושה כן נשרף בגהינום ניצחי, אז אין לו מקום(לפי דעתי) לדבר כאן על פיתוח המודעות כי איתו באמת אין שפה משותפת. הזרמים הרוחנייים שיש ביניהם שפה משותפת חוץ מתאוסופיה הם רבים, הנה כמה: בודהיזם, הינדואיזם, ספיריטואליזם/ספיריטיסיזם, אנתרופוסופיה, דת הבהאים, שמאניזם אידיאני, יהדות רפורמית, נאו-פגאניזם כמו וויקה, סופיזם ועוד. נכון יש ביניהם הבדלים והם מדברים בשפות שונות אבל הם לא שוללים אחד את השני, הם מבינים שישנן הרבה דרכים שונות לפתח את המודעות ולהגיע להגשמה, לכן אני אישית לא מבין איך באגודה התאוסופית מכריזים שיש מקום לכולם, כולל כאלו ששוללים את הדמוקרטיה כמו יהודים נוצרים ומוסלמים פונדמנטליסטים שבכלל שוללים כל דעה וכל רעיון רוחני חוץ משלהם
 

neophile

New member
השאלה היא אם אנחנו רק מדברים על פיתוח המודעות

או שאנחנו עושים מאמץ קבוצתי . בשביל להצליח במאמץ קבוצתי אנו זקוקים לשפה משותפת , כמובן שבאינטרנט זה בעייתי למדי אבל אפשרי .
 

רפפם

New member
כאן זה בסה"כ פורום

והמשמעות שלו זה פשוט החלפת דעות ולדבר על דברים, אני חושב שכדי לפתח את המודעות מאמץ קבוצתי מצומצם הוא נחוץ אבל בסדנאות ומפגשים לא בצורת פורום, כשעושים כנס של דתות זה לא בשביל לעשות כרגע עבודה רוחנית מאומצת ולפתח את המודעות, אלא כדי למנוע מלחמת דתות וליצור הבנה וקירבה. גם פסטיבל רוחני זה לא המקום להתפתח רוחנית אלא אולי לפגוש עוד אנשים"רוחניים" (אבל לא בברדק שקורה בפסטיבלים בארץ שהכל סביב כסף וסקס במעטה רוחני) ולהכיר עוד זרמים רוחניים שונים. כשאני קורא באינטרנט על קורס בניסים ועל הדרך הרביעית אני לא מיישם אותם או מפתח את המודעות בצורה משמעותית, אני רק לומד על הרעיונות, אם אלך ואצטרף אליהם אז זה כבר פיתוח המודעות, מן הסתם אפשר גם דרך המחשב, אבל זה במקרה שאין לי ברירה, לא מדובר כאן על קורס איך להרוויח כסף במט"ח שאת זה ניתן לעשות מהבית ומיותר לנסוע פיזית למקום מסוים בשביל זה.
 
למעלה