האם אפשר להכריח את עיריית בני ברק לשלב מגורים במע"ר החדש BBC

tapuzoed

New member
דוגמה שקרית מא' עד ת'

קודם כל לקחו 4 דונם כי במגרש של 2 דונם הדוגמה בטח לא הייתה עובדת, אבל מגדל של 30 קומות
אפשר לבנות גם על 2 דומם ובנייה מרקמית כמו שפירטו ממש לא.
שקר שני היה לשים במגדל 3 דירות בקומה. במגדלים יש לרוב 4-5-6 דירות בקומה. כלומר כל בסיס החישוב
הונמך במגדלים כדי לשרת את הטענה שבנייה מרקמית צפופה יותר וגם זה התקבל רק בברוטו.
השקר השלישי היה "מסביב למגדל יש לנו פארקים וחניה". קודם כל ממתי מחשיבים פארקים כחלק משטח
מבונה בחישוב צפיפות המגדלים? הרי גם מסביב לבנייה במרקמית יהיו פארקים.
לגבי שטח חניה, האם בבנייה המרקמית לפתע אין צורך באותם שטחי חנייה?
השקר הרביעי היה לנפח פי 2 את מספר הדירות בבנייה המרקמית מול המגדל. הרי כמו ששמו מספיק
בניינים כדי לקבל 180 דירות, אפשר היה לבנות מגדל עם 6 דירות בקומה (בטח אם זה 4 דונם מגרש)
ולקבל 180 דירות במגדל של 31 קומות.

לסיכום: עוד בלוג תל אביבי - לרמן תפסיק לרמות את הציבור
 

פנחס25

New member
שלום תפוזוד. לקחו 4 דונם כי זה דומה לבנייה כיום

ככל שמספר הדירות בקומה יותר גבוה. שטח המגדלים יותר גדולים ובהתאם גם הפיתוח הסביבתי.
&nbsp
אני מסכים איתך שאי אפשר להכליל פארק איזורי לצורך חישוב השטח. אבל כל מגדל הנבנה היום בונה על מגרשים שכנים פארק לתושבי המגדל. כמתחייב מזכויות בנייה שהוא מנייד. לא מדובר בפארק איזורי כמו פארק הלאומי או פארק רעננה. מדובר על שטחי גינון עצומים למרגלות המגדל. שנבנים ומפותחים כתוצאה מבניית המגדל. ואכן בבנייה מרקמית לא בונים את הפארקים הללו. אלא בונים פארק שכונתי על מגרש שצ"פ עירוני.
&nbsp
שטחי חנייה בבניה מרקמית מספק השטח שמתחת לבניין. במגדל זה דורש כמה דונמים מסביב למגדל לפי תקן חניה הקיים כיום בארץ.
&nbsp
לסיכום: אם יבנו מגדלים כמו במנהטן שצמודים אחד לשני. ולא כוללים בתוך המתחם עוד שטחי גינון ופארקים להרחיק כל אות חיים מסביבת המגדל. וכן 2 חניות לכל דירה מה שבמנהטן או כל מקום שהחניון הוא רק מתחת לבניין של 2 או 4 דונם כפי שאתה מציין.
אז אין ציפוף יח"ד לדונם
&nbsp
 

tapuzoed

New member
אם תבדוק מגדלים כמו פארק צמרת מול בנייה מרקמית..

ותנסה להכניס בנייה מרקמית לשטח פארק צמרת (כולל שצ"פים לפארקים ושימושי ציבור)
תגיע למסקנה ברורה שהחישוב שלך שגוי כשלא תצליח בשום צורה להכניס את אותה כמות
יחידות דיור + שטחי חניה, שמספר היחידות במגדלים מאפשר כלכלית להפוך לתת קרקעיים,
בעוד בבנייה מרקמית לרוב גוזלים שטח רב סביב הבניינים.
 
למעלה