האם אפשר לעבוד בסנפלינג תוך כדי הצבא

מחפצה1

New member
על פי אתר הפרקליטות הצבאית אין התייחסות לסיכון הגלום בעבודה

http://www.law.idf.il/724-4738-he/Patzar.aspx

על פי אתר הפרקליטות הצבאית אין התייחסות לסיכון הגלום בעבודה

היתרי עבודה פרטית לחיילי צה"ל


כללי

עבודה פרטית היא עבודה או עיסוק שנהוג לקבל עבורם שכר או תמורה, או הנושאים רווחים וכן התמחות מקצועית, בין בשכר ובין שלא בשכר, ובתנאי שהעבודה מבוצעת שלא עקב תפקיד המוטל על חייל בשירותו בצבא.

ככלל חייל בשירות חובה או בקבע לא יעסוק בכל עבודה פרטית, בין בשעה שהוא בתפקיד ובין בשעה שאינו בתפקיד, למעט במקרים המפורטים בפקודת מטכ"ל 33.0115 שעניינה "עבודה פרטית והשתתפות חיילים בעסקים פרטיים", ולאחר שניתן לחייל היתר עבודה פרטית בהתאם להוראות הפקודה.

היתרי עבודה פרטית

היתרי עבודה פרטית יינתנו ככלל, מהטעמים הבאים:
1. היתר עבודה מטעמי מצוקה כלכלית לחיילים בשירות חובה.
2. היתר עבודה פרטית להתנדבות בקהילה.
3. היתר עבודה פרטית לספורטאי מצטיין.
4. היתר עבודה פרטית בגין התמחות מקצועית.

היתר כאמור יינתן בהתקיים תנאים נוספים שהוגדרו בפקודה, לרבות: אי פגיעה במילוי המשימות המוטלות על היחידה, ביצוע העבודה הפרטית לאחר שעות הפעילות של החייל ביחידה, אי לבישת מדים או עשיית שימוש בציוד צבאי בעת ביצוע העבודה, אי העסקת חייל בעבודה פרטית במחנה צבאי או בעבודה פרטית הנעשית עבור הצבא, אי מתן היתר לעבודה פרטית אשר עלול להביא את החייל למצב של ניגוד עניינים, איסור על חייל להעסיק אצלו חייל אחר, בין בשכר ובין שלא בשכר, בין בשעות הפעילות ובין מחוץ לשעות הפעילות, בעבודות פרטיות למיניהן, והקפדה על כך שביצוע העבודה אינו נוגד את האינטרסים של המדינה ואינו פוגע בשמו הטוב של צה"ל או בדמותו בפני הציבור.

שכר בגין עבודה פרטית

ככלל, חייל אינו רשאי לקבל שכר או תמורה כלשהי בעבור עבודתו הפרטית, אלא אם הוא בחופשה ללא תשלום או עובד לפי היתר מטעמים של מצוקה כלכלית.


חריגים

על מנת לתת מענה למקרים ייחודיים, ניתנה לראש מחלקת שירותי הפרט הפרישה והתשלומים (מופ"ת) באגף כוח האדם, או למי שהוסמך לצורך כך מטעמו, סמכות להתיר עבודה פרטית גם במקרים חריגים ומצומצמים שאינם נופלים בגדר אחת הקטגוריות שלעיל, ובנסיבות חריגות במיוחד אף להתיר לחייל לקבל שכר או תמורה ממקום עבודתו.
 

מחפצה1

New member
גם פקודת מטכ"ל 33.0115 השתתפות חיילים בעסקים פרטיים - לא

http://www.army.co.il/180/
הנה חלק מהפקודה
הגדרות
"עבודה" – עבודה או עיסוק, שנהוג לקבל עבורם שכר או תמורה, עבודה או עיסוק, הנושאים רווחים וכן התמחות מקצועית, בין בשכר ובין שלא בשכר.
"עבודה פרטית" – עבודה המבוצעת שלא עקב תפקיד, המוטל על חייל במסגרת שירותו בצבא.
"שירות קבע" – לרבות שירות סדיר נוסף או שירות מילואים נוסף בתנאי קבע.

"שירות חובה" – שירות שחובה לשרתו עפ"י חוק שירות ביטחון (נוסח משולב), התשמ"ו – 1986, לרבות שירות סדיר נוסף בתנאי חובה ושירות קבע בתנאי חובה.
איסור עבודה
1. חייל לא יעסוק ללא היתר, כאמור בפקודה זו, בכל עבודה פרטית, בין בשעה שהוא בתפקיד ובין בשעה שאינו בתפקיד.
2. אין להעסיק חייל בעבודה פרטית במחנה צבאי או בעבודה פרטית, הנעשית עבור הצבא.
היתרים
3. חייל בחופשה ללא תשלום רשאי לעסוק בעבודה פרטית, רק אם קיבל היתר לכך מאת רמ"ח פרט באכ"א או ממי שמוסמך לאשר את חופשתו ע"ג טופס, שדוגמתו ניתנת בנספח א´ לפקודה זו.
4. חייל בשירות חובה הנמצא בחופשה בתשלום, רשאי לעסוק בעבודה פרטית, רק אם קיבל היתר לכך מאת רמ"ח פרט באכ"א או ממי שמוסמך לאשר את חופשתו
5. חייל בשירות קבע, הנמצא בחופשה בתשלום, רשאי לעסוק בעבודה פרטית, רק אם קיבל היתר לכך מאת רמ"ח פרט באכ"א
6. חייל בשירות קבע, הנמצא בחופשת פרישה או בחופשה צבורה הצמודה לחופשת הפרישה, רשאי לעסוק בעבודה פרטית, רק אם קיבל היתר לכך מאת רמ"ח פרישה במנה"ס.
תוקף סעיפים 7 עד 9 מה1- ינו´ 80
7. חייל בשירות קבע, המבקש לעבוד בשכר בחופשת השחרור שלו, יוכל לבקש להקדים את מועד שחרורו.
8. חייל כנ"ל יקבל את שכרו הצבאי עבור כל תקופת החופשה המגיעה לו, אך כל תקופה לאחר שחרורו למעשה לא תזכה אותו בזכויות כלשהן, הנובעות משירות קבע.
9. הבקשה להקדמת מועד השחרור תוגש ע"ג טופס 55. בטופס יצוין התאריך, בו מבקש החייל להשתחרר ומספר ימי החופשה הצבורה שלזכותו.
תוקף סעיפים 10 ו11- מה15- אוק´ 86
10. מפקד היחידה יאשר ע"ג הבקשה, בהתאם לרישום ביומן החופשות היחידתי, את מספר ימי החופשה הצבורה שלזכות החייל. הבקשה תועבר בצינורות הפיקוד לראש מנה"ס – לגבי קצינים ולקשל"ר או לסגן קשל"ר – לגבי חוגרים.
11. במקרה של החלטה חיובית, יקבע מנה"ס או קשל"ר או סגן קשל"ר, את התש"ם לשחרור ויורה למדור כוח-האדם המתאים במקשל"ר, להוציא פקודת שחרור בהתאם.
תוקף סעיף 12 מה10- יולי 80
12. חייל בשירות קבע, שאינו בחופשה, רשאי לעסוק בעבודה פרטית אך ורק בשעות שמחוץ לשעות הפעילות של יחידתו וכאשר הוא פנוי מכל תפקיד, שהוטל עליו במסגרת שירותו בצבא, זאת רק אם קיבל לכך היתר מראש אכ"א-פרט.
תוקף סעיף 13 מה20- ינו´ 89
13. היתר לעבודה פרטית יינתן לחייל בשירות חובה, שאינו בחופשה, ע"י רמ"ח פרט באכ"א או מי שהוסמך לכך על ידו. עם זאת, האישור לחייל המבקש לעסוק בפעילות ספורטיבית בשכר יינתן ע"י רמ"ח פרט באכ"א בלבד.
14. לגבי קבלת עבודה בחו"ל – ראה פ"מ 31.0707.
15. כל בקשה שתגיע לרמ"ח פרט באכ"א תועבר לאמ"ן – מחב"ש – רע"ן מניעה, לצורך קבלת הנחיות ביטחון.
תוקף סעיף 16 מה1- ספט´ 81
16. אין במתן היתר לעבודה פרטית משום הכרה, כי דינה של עבודה פרטית, לעניין חוקי השיקום, כדין שירות, ופגיעה, שנפגע חייל בעת עבודה פרטית לא תוכר, בשל כך בלבד, כפגיעה עקב השירות.

תנאים למתן היתרים
17. היתרים לעסוק בעבודה פרטית יינתנו רק במקרים יוצאים מהכלל, וכאשר נתקיימו כל התנאים האלה גם יחד:-
תוקף סעיף משנה א´ מה20- ינו´ 89
א. העבודה הפרטית מאפשרת לחייל לסייע למשפחתו השרויה במצוקה כלכלית או במצוקה סוציאלית קשה, או שהחייל הוכר כחייל בודד, והוא מוגדר נזקק.
ב. מתן ההיתר לא יפגע במילוי המשימות, המוטלות על היחידה.
תוקף סעיף משנה ג´ עד ו´ מה20- ינו´ 89
ג. העבודה הפרטית מתבצעת בשעות שמחוץ לשעות הפעילות של יחידת החייל, כאשר הוא פנוי מכל תפקיד, שהוטל עליו במסגרת שירותו בצבא.
ד. ביצוע העבודה הפרטית אינו נוגד את האינטרסים של המדינה.
ה. אין בביצוע העבודה משום פגיעה בשמו הטוב של צה"ל או בדמותו בעיני הציבור.
ו. מתן ההיתר מותנה בהנחיות הביטחון, כפי שניתנו ע"י אמ"ן-מחב"ש.
תוקף סעיפים 18 עד 38 מה20- ינו´ 89
18. היתר לעסוק בעבודה פרטית יינתן לתקופה מוגבלת של עד שנה. חייל המבקש לחדש היתר שניתן לו יגיש בקשה חדשה וזו תיבדק על פי הוראות המפורטות בסעיף 17 לעיל.
19. רמ"ח פרט באכ"א רשאי להעניק היתר לעבודה פרטית גם לשם עיסוק בעבודה בתחומים המפורטים להלן, ובלבד שהתקיימו כל התנאים המפורטים בסעיף 17 סעיפי משנה ב´ עד ה´ לעיל. (אין האמור בסעיפי משנה אלה, כדי לגרוע מהוראותיה של פ"מ 33.0117):-
א. תחומי המדע, הרוח, הספרות, האמנות, הספורט ותחומי תחביב שונים.
ב. עבודה התנדבותית.
ג. התמחות, הדרושה עפ"י דין לרכישת מקצוע אקדמי או לשם רכישת התמחות מקצועית, החיונית לשמירת כושר מקצועי.
תוקף סעיף משנה ד´ מה1- מרס 89
ד. מתן חוות דעת מקצועית, בתנאי שהחייל הוא מומחה בתחום נדיר, או שהוא מומחה בעל שם בנושא, שלגביו דרושה חוות הדעת.
20. חייל, אשר קיבל היתר לעבודה פרטית כאמור בסעיף 18 לעיל, חייב להעביר את שכר עבודתו מהמוסד שבו יועסק לגזברות משרד הביטחון או לקרן לב"י על טופס, שדוגמתו ניתנת בנספח ג´ לפקודה זו; אם הוא בעל עסק פרטי, חייב להעביר את הכנסותיו מעבודתו הפרטית לגזברות משרד הביטחון או לקרן לב"י על טופס, שדוגמתו ניתנת בנספח ה´ לפקודה זו.
21. רמ"ח פרישה במנה"ס יוכל להעניק היתר לעבודה פרטית לחייל בחופשת פרישה או בחופשה צבורה הצמודה לחופשת הפרישה, אף אם לא התקיימו כל התנאים המוזכרים בסעיף 17 לעיל, ובלבד שהתקיימו כל התנאים שנקבעו לעניין זה בהוראת קבע אכ"א, המסדירה את חופשת הפרישה של חיילים.
22. לא יינתן היתר לחייל לעסוק בעבודה פרטית אצל גורם אזרחי או לקבל ממנו זכות בעסק, תוך כדי שירות ואף בעת חופשת שחרור, אם בשנתיים האחרונות, שקדמו לתחילת מועד העבודה המבוקשת על ידו, המליץ או החליט החייל או מי מהכפופים לו, בין לבדו ובין ביחד עם אחרים, בתוקף תפקידו, על מתן זכות כלשהי לגורם האזרחי האמור.
23. חייל, שנשלח להשתלמות או למילוי תפקיד בחו"ל מטעם המדינה, לא יקבל היתר לעבודה פרטית תוך כדי שירות, אם ההיתר המבוקש הוא לקבלת עבודה או לקבלת זכות בעסק בארץ, שבה השתלם או מילא את תפקידו, במשך שנתיים מסיום ההשתלמות או התפקיד.
24. על אף האמור לעיל, יינתן לחייל היתר עבודה פרטית, אם הציג בפני ענף פרישה במנה"ס או בפני רמ"ח פרט באכ"א היתר מתאים, שקיבל מהוועדה שהוקמה לפי חוק שירות הציבור (הגבלות לאחר פרישה), התשכ"ט1969-, או היתר שקיבל מאת ועדה שהוקמה לצורך עניין זה ע"י ראש אכ"א, לפיו רשאי המבקש לעבוד, במיגבלות שקבעה הוועדה.
25. היתר לעבודה פרטית יכול להינתן בתנאים או ללא תנאים. חייל, שקיבל היתר מותנה, חייב לקיים את התנאים הקבועים בו.
26. חייל, שקיבל היתר לעבודה פרטית, לא ילבש מדי צה"ל בעת ביצוע העבודה הפרטית ולא ינצל לצורכי עבודה זו את מעמדו כחייל.
27. היתר לעבודה פרטית ניתן בכל עת לביטול ע"י מי שמוסמך לתת את ההיתר.
28. בקשות למתן היתר לעבודה פרטית ע"י רמ"ח פרט באכ"א יועברו בצינורות הפיקוד הרגילים ויכללו פירוט מלא לגבי אופי העבודה, התמורה שתתקבל עבורה והשעות המתוכננות לביצוע העבודה. מפקד יחידתו של המבקש יצרף לבקשה את חוות דעתו ואף המפקדות הממונות המעבירות את הבקשה יחוו את דעתן, למעט האישור הניתן לחייל בשירות חובה, לצורך עבודה פרטית בעת חופשה מיוחדת, בהתאם לפ"מ 35.0411.
29. לא יינתן היתר לעבודה פרטית לחיילת, אלא אם כן התקבל דו"ח מקצינת הח"ן הפיקודית, הזרועית או החילית שבו יש תיאור, על יסוד בדיקה, של מקום העבודה ואופי העיסוק, שהחיילת מבקשת לגביו היתר.
30. בקשות למתן היתר לעבודה פרטית לפורשים יועברו ישירות לרמ"ח פרישה במנה"ס.

32. חייל אינו רשאי להתחיל בעבודה פרטית, לפני שנמסר לידיו ההיתר בכתב שניתן לפי פקודה
 

מחפצה1

New member
קבלת אישור עבודה פרטית לחיילי שירות חובה

באתר כל זכות http://www.kolzchut.org.il/
ניתן למצוא פירוט של תהליך קבלת אישור עבודה פרטית לחיילי שירות חובה

1.חייל שמשפחתו שרויה במצוקה כלכלית או סוציאלית קשה זכאי לקבל מהצבא היתר לביצוע עבודה פרטית
2.לחיילים המשתייכים לאוכלוסיות המוכרות כאוכלוסיות עם קשיים כלכליים (כגון עובדי שבוע-שבוע, זכאי תשמ"ש, חיילים בודדים או זכאי סיוע, וחיילי חובה מעל גיל 24), לא נדרשת בחינת אישורים כלכליים לצורך קבלת ההיתר

תהליך מימוש הזכות
מומלץ לפנות תחילה לפקידת תנאי שירות בצבא (ת"ש) ביחידה על מנת לקבל את המידע המלא והסיוע לקבלת ההיתר לעבודה הפרטית.
משקית הת"ש תמסור לחייל טופס בקשה לעבודה פרטית שימולא על-ידו ועל-ידי המעסיק הפוטנציאלי שלו. בנוסף, החייל יתבקש לספק פירוט הכנסות שלו ושל הוריו.
לחיילים המשתייכים לאוכלוסיות המוכרות כאוכלוסיות עם קשיים כלכליים (כגון עובדי שבוע-שבוע, זכאי תשמ"ש, חיילים בודדים או זכאי סיוע, וחיילי חובה מעל גיל 24), לא נדרשת בחינת אישורים כלכליים לצורך קבלת ההיתר.
הבקשה למתן היתר עבודה פרטית תועבר להחלטת רמ"ח פרט באכ"א, או מי שהוסמך לכך על ידו (כגון: מפקד בדרגת אל"מ או סא"ל בתפקיד מג"ד).
חייל שבקשתו אושרה יקבל לידיו את טופס היתר העבודה חתום על-ידי מי שהוסמך לכך. חייל אינו רשאי להתחיל לעבוד בעבודה פרטית, לפני שקיבל היתר בכתב.
ההיתר לעסוק בעבודה פרטית יינתן לתקופה מוגבלת של עד שנה.

סיוע במציאת עבודה פרטית
חיילים שקיבלו היתר עבודה יכולים לפנות למרכז ההשמה של האגודה למען החייל לקבלת סיוע במציאת עבודה פרטית.
הפנייה תבוצע על-ידי משקית הת"ש, שתעביר את טופס ההיתר לעבודה הפרטית כשהוא חתום על-ידה למרכז ההשמה.
יש לדאוג שכל הפרטים בטופס ימולאו באופן ברור (כגון מס' הטלפון של החייל/ת ושל רכז/ת הת"ש).
לאחר השמת החייל בעבודה, על החייל להודיע לרכזת הת"ש ולמרכז ההשמה על קבלתו לעבודה.
מידע נוסף ניתן למצוא באתר האגודה למען החייל, ובאמצעות פנייה למרכז ההשמה בטלפון: 072-270-2253, או בפקס: 072-270-2385.
 

TFNM

New member


 
למעלה