האם אפשר לצפות מילד בסביבות גיל 8

האם אפשר לצפות מילד בסביבות גיל 8

שיהיה אחראי להשמר מפני השמש ביום שכולו ים או טיול? הגדולה חזרה היום שרופה בידיים ועם כוויות בפנים כי מרחו אותה רק פעם אחת ולא דאגו שהיא תחבוש כובע. היא גם לא שתתה כמו שצריך. שנה שעברה היא חזרה יום אחד, מיום כייף בירדן, מיובשת לגמרי עם חום גבוה, הקאות, סחרחורות ועוד כמה סימנים של התייבשות. התברר שלא מרחו אותה, היתה כל היום בשמש ולא חבשה כובע. צרחתי עליהם והם די נבהלו ממצבה. מאז היה שיפור באחריות המדריעים. והנה היום - שוב. השאלה אם אני יכולה לצפות ממנה להיות אחראית (למרות שבנתיים זה לא קורה) או שהאחריות היא על המדריכים?
 
ממש לא ולא הייתי מצפה מהמדריכים

של השנה שיזכרו את השימחאס שעשיתם להם בשנה שעברה. זה אחריותם של המדריכים אבל צריך להכניס להם את זה טוב טוב לראש כל יום בבוקר.
 
הם מתוזכרים כל יום והם כן זוכרים

כי הם איתה כל השנה, גם בזמן הלימודים - קיבוץ.
 

kimc

New member
מסכים אבל גם קצת לא

הבכור שלנו הינו באותו הגיל ונראה לי שהצלחנו להטמיע בו את החשיבות הזאת. איך אני יודע? טוב, לפחות כמות הקרם שיזוף בבקבוק ירדה... לדעתי, כמו שהוא יודע כי צריך לעשות שיעורים אחרי שחוזר מבית הספר (וסליחה שאני מזכיר זאת בחופש...) אז גם לגבי הנושאים האלו ניתן לצפות לקבלת אחריות שלו. שקוף שזה לא מוריד מאומה מאחריות המדריכים (אפילו בצבא עדיין המפקדים אחראים על השתייה של הטירונים).
 

תּמר

New member
אני לא חושבת שהמדריכים יכולים

למרוח כל אחד בקרם הגנה. כשיש מודעות של הילד - זה אמור להספיק (אלא אם כן הוא מפוזר גדול). כובעים ושתיה - דווקא נראה לי שהמדריכים יכולים לשים לב, אבל גם פה מודעות הילד חשובה מאין כמותה. אם יש לילדה נטיה להתייבש - אולי כדאי לחשוב פעמיים אם לשלוח אותה לטיולים כאלו.
 
יש בין 30 ל-40 ילדים כאשר הם בבית

הילדים הם כ-4 מדריכים וכשיוצאים ליום טיולים יש, כולל הורים מלווים, כ-10 מלווים, אשר אמורים לשים לב לכולם. הם מורחים כל אחד בקרם, מי שצריך עזרה, בדר"כ רק הקטנים, כל אחד מביא קרם משלו. לילדה אין נטיה להתייבש אם עוזרים לה לשמור על כללי הזהירות מהשמש. (נכון שיש לה פיזור נפש, ילדת add, אבל בלי קשר אני יודעת שאני לא ההורה היחיד שדורש תשומת לב מיוחדת לעניינים אלו), אצלה צריכים קצת יותר.
 
אצלנו בודקים בקייטנה כמה בקבוקים

שתה כל ילד. כשילד מסיים את הבקבוק שלו (בקבוק 500 סמ"ק) מדביקים לו מדבקה על הבגד. ככה כולם יודעים לבדוק מי שתה כמה. לפי דעתי זה מאד חשוב, ואני זוכרת שאפילו בתיכון בדקו בטיולים שכולם שתו. לגבי קרם הגנה, זה באמת בעיה קצת אחרת ואולי צריך לבקש מהם להזכיר מסודר בשעה מסוימת (נאמר בצהריים) לכולם למרוח.
 

לורליי43

New member
הייתי מגדירה את זה אחרת

יש ילדים בני שמונה שכן, ויש כאלה שלא. האחריות של המדריכים היא לוודא מי נמצא בקבוצה השניה ולשמור עליהם.
 

noa128

New member
גם וגם וגם

= זה תלוי בילד, אבל הייתי שמה עליו אולי 5% מהאחריות.., לעומת זאת - הייתי מצפה מההורה לדאוג ולוודא מראש, בידיעה ש"היום יוצאים לים/בריכה/שמש" להתקשר ולהזכיר למדריכים את הנושא, ומצד שני מצוות ההדרכה של הקייטנה - א. לא להחזיק את הילדים כל כך הרבה שעות בשמש הקופחת, ב. אם הם כבר בשמש - לוודא שכולם לובשים חולצה וחובשים כובע, ג. לדאוג באופן פעיל לשתייה. ילד לא מגיע עם כוויות והתייבשות אחרי שעה בשמש וגם לא שעתיים, אלא אם כן זה רצוף וללא הפסקה.
 
אותי זה נורא מרגיז שאין מודעות של

במבוגרים שאמורים להשגיח על הילדים לנושא. האחריות צריכה להיות עליהן ולא על הילדים. ולפני שהילד שלי יוצא לפעילות כזו אני מורחת אותו טוב טוב. אם מורחים בבוקר אז כבר הנזק פחות גדול.
 
../images/Emo42.gif המלצה חשובה לימי הקיץ

על מנת לצמצם את הנזק שבחשיפה לשמש כדאי בגד ים חוסם קרינה. תכשירי הגנה הוכחו כלא מונעים סרטן
רכשתי להם לאחרונה בגדי ים אוברול של סאן-וואי. אלו בגדי ים איכותיים עם תו תקן אוסטרלי שאמורים לחסום היטב את הקרינה. ניתן להזמין בטלפון והשירות הוא מעולה. הייתי צריכה להחליף מידה למידה שהיתה חסרה להם והם עשו הכל כדי לאתר לי את המידה המתאימה והשירות היה מהיר ואדיב מאוד. בגד ים לילד קטן עולה כ-80 ש"ח. לגדול כ-100.
 

צימעס

New member
פרקטי יותר

בגד ים בשני חלקים(חולצה ומכנסיים), עם שרוולים 3/4 (ידיים מתחת למרפק, רגליים מתחת לברך). קנינו בשנה שעברה ב H&O (סוף עונה, 50 ש"ח לכל אחד), חברה קנתה השנה אותו דבר.
 

Kalla

New member
בגד חוסם קרינה (גם אנו משתמשים)

חוסם קרינה רק בחלקים בגוף שהוא מכסה. המקומות הרגישים ביותר: הראש, האוזניים, העיניים - נותרים חשופים. עדיף בריכה מקורה או לפחות מוצלת היטב, ואם לא - בשעות הבוקר המוקדמות או אחרה"צ המאוחרות.
 
גם וגם.

הבת שלי בגילה (מחר בת 8) ולמרות נטייתה הטבעית "לעופף", נושא ההגנה מהשמש מוטמע אצלה היטב (מה שאמא מנג'סת יכולה לעשות...). היא עצמאית מקפידה על שתיה וכובע ומבקשת להמרח. מאידך, גם על המדריכים אחריות להשגיח על צאן מרעיתם.
 

מחשבות

New member
איך מלכתחילה, בארץ חמה כמו שלנו,

מגיעים למצב בו יש טיול שילדים יכולים להפגע בו בגלל חשיפה מוגזמת לשמש?
 

irisgh

New member
../images/Emo45.gif, אבל ילדים בהירים נפגעים בקלות

הבן שלי בשעה בשמש חוזר אדום. אצלו, יחסית, זה מוטמע היטב. אבא שלו עצמו מפחד מהשמש (הלבנבנות המוגזמת היא ממנו). הוא מבקש לפעמים, בקיץ, לצאת בארוך החוצה! ואומר 'אחרת אני לא מוגן'. כשאני מבקשת שיחליף לקצר, הוא טוען שאיני שומרת עליו מהשמש.
 

מחשבות

New member
חשיפה לשמש של כ-10-15 דקות ליום

בין השעות עשר לארבע יש בה מן הברכה. חשיפה כזו מעלה את רמות ויטמין D בגופנו ורמות אלו מגינות מפני סרטן. חשיפה ארוכה יותר אינו ברוכה וצריך להמנע ממנה.
 

מחשבות

New member
בתוך האוטו אין ערך לחשיפה מפני

שזכוכית בולמת את הקרניים החיוניות.
 
למעלה