האם אפשר לתרגל את הזן ללא קוונים ?

mandos

New member
האם אפשר לתרגל את הזן ללא קוונים ?

כלומר האם רק מדיטצית זן וקצת הבנה תוכל לעזרו לימצא את "המרכז" ? אמממ קראתי כמה פסוקי זן מכל מיני מקומות, וגם כמה ספרים... אני חייב לאמר שהרבה עפמים לא ממש הבנתי את הפואנטה, (אולי אני לא אמור ? :-? ) בכל מקרה מומלץ לחפש ולקרא אותם או שמא זו טירחה מיותרת ?
 

שששלום

New member
זן וקואנים

ישנם מספר פרשנויות או זרמים לזן. בדר"כ כאשר מדברים על קואנים הכוונה לקואן שהמורה נותן לתלמיד ועל התלמיד להגיע לפתרון הדואליות וישומה בחייו. בסוטו זן ע:פ דוגן (אותו בלבד אני מתרגל ומכיר) אין התייחסות לקואנים מסוג זה. עם התרגול לומד המתרגל לזהות את הקואן בחיי היוםיום שלו (ההפרדה בין גופנפש או הגוף והנפש). כך שהקואנים ופתרונם הם חלק מהחיים ומהזן. אין קואנים חיצונים לחיים שעשויים ליצור סטייה מהדרך החיים עצמם. כך שהתשובה לשאלה טמונה באופן אותו אתה מתרגל ולפי זה ימתנו תשובות. אולי.
 

mandos

New member
אז איך בעצם אתה מתרגל את הזן ?

חוץ מהמדיטציה....?
 

שששלום

New member
אין תרגול זן

אם אפשר להגיד יש להיות במצב זן. כמו שלא מתרגלים הרמת יד.מרימים יד - או לא. בדרך או בתרגול ישיבה ללא מורה אמיתי עדיפה על כלום אך לוקה בחסר. נוכחות מורה אמיתי היא שעושה את ההבדל. ההשפעה שלו בנוכחות ובמילים כמו גם ההדרכה עוזרת לנו לגלות את טבענו האמיתי ואח"כ להבנה שאין אני. אתה מוזמן להיכנס ל- WWW.ZENKI.COM . יהיו עוד שאלות אשתדל לעזור כפי יכולתי או שפשוט תגיע למפגש. אולי.
 

mandos

New member
תודה רבה ../images/Emo13.gif

אני מאוד אשתדל להגיע למפגשים... אבל זמן... חסר קצת :-? תודה בכל מקרה.
 
למעלה