האם אתם מסכימים?

atcbl

New member
האם אתם מסכימים?

ישנו המשפט המפורסם " אני חושב משמע אני קיים". עכשיו למה המשפט הזה נכון? אני הבנתי שמחשבות זה הדבר היחיד שקיים, כי כדי להוכיח שהם לא קימות זה להתכחש או לדחות אותם, והפעולות הללו מוכיחות שהמחשבות קיימות, כי ברגע שאתה מתכחש למשהו אז זה אומר שהוא קיים. לדוגמה: כאשר אני מתכחש למציאות אז אני יוצר תאוריה.
 
בולשיט... הורשיט...

לומר אני חושב משמע אני קיים, זה בדיוק כמו לומר אני אוכל גלידה משמע אני קיים. אני מניחה שכל עוד אתה כאן אתה קיים בצטורה כלשהי, במימד כלשהו, אפילו אם זה רק במחשבות שלי (בהנחה שאני קיימת, כמובן). בכל מקרה... לדעתי מי שאמר את המשפט הזה... קצת פלצן.
 

Jinno

New member
ושוב

חוזרים לשאלה: איך אתה מגדיר משהו כקיים? יש למטה דיון גם על זה... לפעמים כדי להגדיר "שחור" צריך קודם להגדיר "לא שחור"...
 

Jinno

New member
הרעיון היה העיקרון של המשפט

יכלתי להגיד אותו דבר על כל צבע, זה סתם בשביל להבין את הרעיון...
 

Alcharzor

New member
אתה לא יכול להגדיר משהו שלילי

לחיובי שלא הוגדר כלל ועל סמך השלילי הזה להגדיר משהו חיובי זה חסר משמעות. אין משמעות להגדרת קיום בעזרת מושג אי קיום כי אתה לא יודע מה זה קיום. אם אתה רוצה להגדיר משהו אז תצתרך להרכיב אותו מהגדרות קיימות שהמושג מורכב מהן או מתבסס עליהן
 

Alcharzor

New member
ועוד דבר אחד על הקיום

מישהו בפורום הזה אמר שכל מה שמורכב מקוונטים קיים.חשבתי לעצמי שמכאן נובע ש קיים הכל! כל מה שבן אדם יכול לחשוב עליו קיים. איך להוכיח את זה? פשוט! כל תהליך המחשבה הוא תהליך כימי במוח שלנו ולכן הוא מורכב מקוונטים אני לא בטוח אבל מאמין שלכל מחשבה יש תהליך כימי משלה ולכן הרכב הקוואנטים שונה ממחשבה למחשבה ולכן למרות שדרקונים קיימים רק בדמיון שלנו הם בכל זאת קיימים.
 

point618

New member
סתם מילים

> מישהו בפורום הזה אמר שכל מה שמורכב מקוונטים קיים. אין טעם להמשיך ולבנות על בסיס זה כיוון שקוונטים אינם יחידות של חומר. כך "שמורכב מקוונטים " זה סתם גיבוב מילים. אולי קווארקים?
 

Alcharzor

New member
זה לא משנה על מה אתה מדבר

קווארקים ,קוונטים או כל יחידת חומר או אנרגיה אחרת בכל זאת הרעיון מאחורי הדברים נשאר זהה
 

neko

New member
תמיד כדי להגדיר משהו מספיק להגדיר

לו הופכי. אם הגדרת "לא שחור", אזי שכל מה שלא נופל להגדרה "לא שחור" יהיה ההופכי, כלומר "שחור". ניתן היה באותה מידה להגדיר הפוך.
 

Alcharzor

New member
לדעתי...

הביטוי הזה בא להגיד שחיים ללא מחשבות הם לא חיים כלל שמשמעות לקיום האדם היא מחשבה וניסיון הבנה של העולם.
 
אבל העובדה הזו נקבעה כמעין תשובה

לשאלת הקיום... לא לנושא האדם שמחפש משמעות
 
דקארט הגבר!

הסיפור היה שדקארט רצה שיכירו אותו כפילוסוף אז הוא נעל את עצמו בחדר וחשב וחשב וחשב וחשב וחשב וחשב וחשב וחשב וחשב וחשב וחשב וחשב אההה! ואז מצא "אני חושב משמע אני קיים" ציטוט די חכם תראו את הסרט הקומה השלוש עשר!
 

Lu Tze

New member
הדמויות שם היו בתוך מחשב אבל הם

עדיין היו קיימים (בתור אפס-אחדים) אישית אני לא מבין מה הבעיה במשפט, אם המחשבה לא נכונה אז יש טעות, ואם יש טעות אז מישהו עשה אותה. אני מפספס משהו פה?
 

seeyou

New member
"" אני חושב משמע אני קיים".../images/Emo16.gif

יש בזה משהו... ברגע שמפסיקים לחשוב-אנו מתים! ה"מחשבות" עובדות שעות נוספות"...כמעט אי אפשר להיתנתק מלחשוב! יש עוד מבט לביטוי... נניח שמישהו אמר לנו "חמור"... הוא פגע בנו? רק מחשבתי! לצערי אנו נפגעים יותר מה"פרשנות" שלנו מאשר מאצם הפניה!
 
למעלה