שלום רב,
1. הגשתי תביעה לאבטלה בספטמבר 2019.
2. בעקבות תקנות קורונה הוארך אוטומטית תוקף הזכאות שוב ושוב, עד סוף שנת 2021.
3. במהלך השנתיים האחרונות עבדתי בחלק מהימים בשבוע - ולמעשה דרשתי אבטלה עבור הימים הספציפיים בהם לא עבדתי - וקיבלתי תשלום על כך.
4. כל הימים לניצול מבחינתי הסתיימו - לפי התקנות, כבר לפני מספר חודשים (תחילת ספטמבר 2021).
5. ביולי האחרון (2021) פוטרתי - ולפי כל התנאים - מבחינת חודשי אכשרה וכו', אני אמור להיות זכאי להגיש תביעה חדשה לאבטלה - וכך עשיתי (בנוסף, אני מעל גיל 45).
7. אולם סניף הביטוח לאומי מסרב בתוקף לטפל בתביעה החדשה - בטענה שזכאותי עדיין קיימת מהתביעה הקודמת, שהוארכה עד סוף שנת 2021. אך למעשה, זכאות זו היא ריקה מתוכן - משום שלא נותרו כלל ימים לניצול - ולכן אני גם לא מקבל תשלום על בסיס אותה תביעה ישנה מ-2019, שהביטוח הלאומי מתעקש "להשאיר בחיים".
8. בתקנות הביטוח הלאומי כתובות שתי נקודות אשר אמורות להבהיר כי אני אכן זכאי להגיש תביעה חדשה, לדעתי:
א. ניתן להגיש תביעה חדשה בחלוף 12 חודשים מיום הגשת תביעה קודמת (כאמור, חלפו כבר כשנתיים מאז).
ב. תקנה נוספת: " בני 45 ומעלה שצברו תקופה אכשרה (לפחות 6 חודשי עבודה ב-18 האחרונים) והפסיקו לעבוד מ-1.7.21 ואילך, יכולים להגיש תביעה חדשה לדמי אבטלה במקום הארכת הזכאות האוטומטית. כלומר, דמי האבטלה שלהם יחושבו לפי הכנסתם העדכנית, וימי האבטלה החדשים שלהם יהיו ניתנים לניצול במשך 12 חודשים (במקום עד 31.12.21)"
שאלתי:
האם לפיכך, תשובת הסניף היא שגוייה, בכך שהוא מסרב שוב ושוב לטפל בתביעה החדשה ? או שיש זכות לביטוח הלאומי לסרב לטפל בה ?
אודה לתשובתך.
בתודה מראש.
1. הגשתי תביעה לאבטלה בספטמבר 2019.
2. בעקבות תקנות קורונה הוארך אוטומטית תוקף הזכאות שוב ושוב, עד סוף שנת 2021.
3. במהלך השנתיים האחרונות עבדתי בחלק מהימים בשבוע - ולמעשה דרשתי אבטלה עבור הימים הספציפיים בהם לא עבדתי - וקיבלתי תשלום על כך.
4. כל הימים לניצול מבחינתי הסתיימו - לפי התקנות, כבר לפני מספר חודשים (תחילת ספטמבר 2021).
5. ביולי האחרון (2021) פוטרתי - ולפי כל התנאים - מבחינת חודשי אכשרה וכו', אני אמור להיות זכאי להגיש תביעה חדשה לאבטלה - וכך עשיתי (בנוסף, אני מעל גיל 45).
7. אולם סניף הביטוח לאומי מסרב בתוקף לטפל בתביעה החדשה - בטענה שזכאותי עדיין קיימת מהתביעה הקודמת, שהוארכה עד סוף שנת 2021. אך למעשה, זכאות זו היא ריקה מתוכן - משום שלא נותרו כלל ימים לניצול - ולכן אני גם לא מקבל תשלום על בסיס אותה תביעה ישנה מ-2019, שהביטוח הלאומי מתעקש "להשאיר בחיים".
8. בתקנות הביטוח הלאומי כתובות שתי נקודות אשר אמורות להבהיר כי אני אכן זכאי להגיש תביעה חדשה, לדעתי:
א. ניתן להגיש תביעה חדשה בחלוף 12 חודשים מיום הגשת תביעה קודמת (כאמור, חלפו כבר כשנתיים מאז).
ב. תקנה נוספת: " בני 45 ומעלה שצברו תקופה אכשרה (לפחות 6 חודשי עבודה ב-18 האחרונים) והפסיקו לעבוד מ-1.7.21 ואילך, יכולים להגיש תביעה חדשה לדמי אבטלה במקום הארכת הזכאות האוטומטית. כלומר, דמי האבטלה שלהם יחושבו לפי הכנסתם העדכנית, וימי האבטלה החדשים שלהם יהיו ניתנים לניצול במשך 12 חודשים (במקום עד 31.12.21)"
שאלתי:
האם לפיכך, תשובת הסניף היא שגוייה, בכך שהוא מסרב שוב ושוב לטפל בתביעה החדשה ? או שיש זכות לביטוח הלאומי לסרב לטפל בה ?
אודה לתשובתך.
בתודה מראש.