האם בעיניכם דון היא אנושית ? ווילו ? ואניה ?

Nיה

New member
האם בעיניכם דון היא אנושית ? ווילו ? ואניה ?

עניתי על השאלון הזה בפייסבוק, והשאלה האחרונה שנוגעת לבאפי הרגיזה אותי כי לדעתי יש שם שתי תשובות נכונות. התווכחתי קלות עם מחבר השאלון, ולא הצלחנו להגיע להסכמה. מה אתם אומרים ? מה התשובה הנכונה ? Who are the not-entirely-human characters here ? * 1. Willow, Anya and Spike * 2. Xander, Buffy and Spike * 3. Anya, Dawn and Spike * 4. Xander, Dawn and Anya
 

nick at noon

New member
האמת שנראה לי שיש אחת

תשובה 3. אני מניח שאם לא הסכמת אז את חושבת שגם ווילו היא לא לחלוטין אנושית.נראה לי שמכשפה היא עדיין אנושית לחלוטין (לפחות כל עוד היא לא הופכת למשהו אחר).
 

Insulted

New member
דון אנושית

במקור היא לא הייתה אנושית (הייתה פשוט אנרגיה). אבל מדגישים בסדרה שהיא כן אנושית עכשיו.
 

nick at noon

New member
היא אנושית

אבל היא נופלת תחת ההגדרה של "לא לחלוטין אנושית" שהשאלה מציגה. למה היא לא אנושית לחלוטין. כי היא נוצרה מאנרגיה והפכה לילדה בת 14. בני אדם שהם לחלוטין בני אדם באמת חיו את כל שנותיהם. אניה לא אנושית לחלוטין גם. היא נולדה לפני 1100 שנים בערך. אם היא הייתה אנושית לחלוטין היא הייתה כבר מתה.
 

bep2cell

New member
גם אני חושב

ש3 גם כי זה הכי הגיוני אם בכלל חייבים, וגם לפי אלימינציה
 

McFreaKy

New member
גם חושב ש-3.

ווילו אנושית לגמרי. אין שום סיבה שלא תהיה. בעיקרון, ב"באפי", כל אחד יכול להתעסק במאגיה. ווילו עוסקת במאגיה, בגלל זה היא מכשפה, זה לא כמו מכושפות או הארי פוטר שזה משהו מולד. לכן ווילו אנושית.
 

bep2cell

New member
חוצ"מ...

מה יותר אנושי ממה שקרה לוילו אחרי שטארה מתה? רצון לנקמה ועצבים הם תגובה לגיטימית לחלוטין, וכמובן שבסדרה הפכו את זה לבאפיוורסי כשהיא כמעט גרמה לסוף העולם כשבעצם סוף העולם זה מה שמרגיש כל אדם שחווה אובדן של LOVED ONE
 

dorbr

New member
ווילו

אני מניח שיוצאים מתוך נקודת הנחה שזאנדר הוא לגמרי אנושי, מה שמשאיר אותנו עם השאלה מי יותר אנושי: ווילו או דון? ובמצב כזה אני חושב שחייבים לבחור ב3 . דון היא לא לגמרי אנושית ("אם אני עדיין המפתח אני לא פותחת שום דבר") וווילו פשוט למדה איך לשלוט בכוחות האופל, זה לא הופך אותה ללא אנושית -ספוילר- ס פ ו י ל ר לפחות עד עונה 8 אבל בה גם דון היא ענק כך שגם היא לא לגמרי אנושית.
 
לא הייתי לוקחת תגובות של דמויות כמדד לאנושיות

ראינו הרבה פעמים שגם יצורים פחות אנושיים מגיבים בצורה מאוד אנושית לסיטואציות כאלו או אחרות.
 

bep2cell

New member
מסכים ומקבל

אז אפשר להגיד שווילו הייתה אנושית בהתחלה ואי אפשר להפוך ל-לא אנושי אלא אם כן היא הופכת לערפד או שד או משהו כזה שבטח יש עוד מקרים שאני לא זוכר כרגע ואזזז אפשר להגיד שלהפוך לסופר וויץ' לא מעלים את האנושיות מהאדם ולסכם את זה ככה
 
האם באפי אנושית לחלוטין?

זו באמת שאלה טובה. לפי דעתי ספייק הכי פחות אנושי מבין כולם, כי למרות הנשמה שלו הוא עדיין ערפד, ובכך לא אנושי. זאנדר הוא הכי אנושי בסדרה מבין כולם, חוץ מהעובדה שהוא "Demon Magnet" ווילו - כן, היא התעסקה במאגיה שחורה, והיא היתה המכשפה הכי חזקה בעולם, אבל לא נראה לי שמשהו מזה עושה אותה אפילו קצת לא אנושית. היא נולדה כבת אנוש, חיה כבת אנוש, ותמות כבת אנוש. דון - לדעתי היא לא לחלוטין אנושית, בהתחשב בעובדה שהיא נוצרה מאנרגיה בגיל 14. אפילו אם כרגע היא אנושית, היא כמכלול לא אנושית לחלוטין. אניה - נולדה כבת אנוש, חיה במשך יותר מאלף שנים כשדת נקמה, חזרה לבת אנוש, באמצע היתה עוד פעם שדה, ואז שוב בת אנוש. לא הכי אנושי לדעתי. ועכשיו לשאלה האמיתית שלי - האם לדעתכם באפי אנושית לחלוטין? בסה"כ, היא מתה וחזרה לחיים פעמים, היא קוטלת, וקרו לה מספיק דברים שפיקפקו באנושיות שלה. מה דעתכם? נ.ב. לדעתי התשובה הכי מתאימה היא 3, כי היא לוקחת את ההכי פחות אנושיים לתקופה הכי ארוכה והכי משמעותית מבין כולם. אבל לדעתי גם באפי לא אנושית לחלוטין.
 

nick at noon

New member
שאלה טובה. ומה לגבי קונור?

הרבה פעמים בסדרה עולה השאלה עד כמה באפי אנושית. היא בהחלט מובדלת מאוד מרוב בני האדם. אבל באופן כללי נראה לי שהתשובה היא שהיא אנושית וזה די מודגש. אבל זה לפני שהיא חוזרת מהמוות בעונה 6. אחרי זה היא נעשית עוד יותר לא אנושית וזה מודגש בכך שפתאום הצ'יפ של ספייק לא מחשיב אותה כאנושית. אומנם טארה טוענת שזה שספייק יכול להרביץ לה לא אומר שהיא לא אנושית אבל זה בכל זאת בספק מסוים. ומה עם קונור. חשוב לזכור שלא כמו דון שחיה בפועל רק 3 שנים, קונור כן חי את מספר השנים שהוא אמור היה לחיות. זה שהוא חי רוב חייו במימד גהנום לא הופך אותו לפחות אנושי. מה שכן הופך אותו ללא אנושי זה העובדה ששני ההורים שלו הם לא אנושיים, אלא ערפדים. אבל כן נאמר שהוא אנושי לחלוטין. בכל הבדיקות שנעשו לו נאמר שהוא אנושי. אבל בעונה 4 הכישוף שמונע אלימות מצד שדים עובד גם עליו, אז הוא כנראה לא אנושי לחלוטין. גם רמת האנושיות של קורדיליה היא לא ברורה לחלוטין. רוב הסדרה ברור שהיא אנושית, אבל אחרי שהיא הופכת לישות עליונה, חוזרת, נשלטת על ידי ישות אחרת, נכנסת לתרדמת וחוזרת באיזו צורה מוזרה - לא ברור.
 

buffySpirit

New member
לגבי באפי

בעונה 7 דואגים להראות לנו שלקוטלת הראשונה - כנראה האישה שהגברים מסביבה הרגישו הכי מאויימים ממנה - הכניסו שד. זה אכן מסביר את היכולות העל טבעיות, כמו מהירות, חוזק, ריפוי וכו'; אבל זה מעלה סימני שאלה אחרים: האם לכל קוטלת מוכנס שד כשבוחרים אותה, או שמקור הכוח שלה נוצר מהכישוף הקדמון שבו הכניסו שד לנערה, ואין צורך להכניס לבאפי שום דבר - כן, תודה, היא כבר תדאג להכניס לעצמה - מלבד קביעה דרך כוח מיסטי שהיא הקוטלת והכוחות הנ"ל יועברו אליה? ואם האופציה הראשונה נכונה, האם בעצם לכל פוטנציאלית מוכנס שד מרגע היוולדה או מרגע הפיכתה לפטנציאלית? או שאולי השד מוכנס אצלה בצורה רדומה, עד שהיא נבחרת לאחר שקוטלת מתה, ואז משהו שם מתעורר? מה שרציתי להגיד הוא שלא בטוח שבאפי הייתה אנושית לגמרי לפני תחילת עונה 6, בין אם תמיד הייתה לא אנושית ובין אם הפכה לכזאת בגיל 15. בשביל לענות על השאלה הזאת, אפשר להסתכל על דרך חינוכן של פוטנציאליות. מבודדים אותן מהחיים שלהן לטובת אימונים ולמידה לצורך הגנה עצמית/חברים-משפחה-עולם. גם הקוטלת הראשונה מדגישה את הריחוק מבני האדם כשהיא מצווה על באפי לחיות בלי חברים. מצד שני, אפשר לתרץ את הריחוק מבני האדם כדי לשמור על ביטחונם של האנשים או סתם כדי לא להכאיב להם אחרי מות קוטלת ממוצעת בשנות העשרים-שלושים לחייה, ולאו דווקא כעדות על הימצאות שד בתוכן. דעות, מישהו?
 
למעלה