האם בת-ים היא הסנונית הראשונה לעודף היצע בנדלן למגורים?

Reem88

Well-known member

הדירות החדשות בבת ים מתייבשות על המדף. מה יקרה למחירים?​

מי שהייתה בתחילת העשור אחת מהבטחות הנדל"ן של ישראל, מוצפת היום בדירות חדשות לא מכורות • האם עליית המחירים בעיר עברה את השיא וכיצד משפיעה עצירת התמ"א על העיר​

 

lemner40

Well-known member

הדירות החדשות בבת ים מתייבשות על המדף. מה יקרה למחירים?​

מי שהייתה בתחילת העשור אחת מהבטחות הנדל"ן של ישראל, מוצפת היום בדירות חדשות לא מכורות • האם עליית המחירים בעיר עברה את השיא וכיצד משפיעה עצירת התמ"א על העיר​

הישראלים לא אוהבים את בת ים
לבת ים יש שם נוראי
כל בת ימי שיכול עובר למקום אחר
הבעיה זה לא חוסר או עודף
זה תדמית בעיתית
 

lemner40

Well-known member
נתניה הבאה בתור אחרי בת ים
ממש לא
היום נתניה היא בכמה רמות מעל בת ים
1. החוף
החוף של נתניה הוא בן הארוכים בישראל 10 קילומטר
בבת ים היא כ3 קילומטר
2. תחבורה
לנתניה יש גישה לכל ערוצי התחבורה הראשיים בישראל
נתניה יושבת על כביש החוף , כביש 4 חיפה תל אביב, רכבת ישראל ושני כבישי רוחב.
בת ים תקועה הרחק מכל אלו
3. שטחים
בת ים תקועה מכל הכיוונים בלי אפשרות התרחבות ובלי שטחים ירוקים
נתניה יכולה להתרחב לכל הכיוונים.
4. אזורי תעשיה
לנתניה יש 2 אזורי תעשיה
כשאחד מהם הוא הייטק, ומסחר איכותי
מה שמביא אנשים איכותיים
התוצאה נתניה ממשיכה להתפתח ובת ים לא
 
"אחריהן(תל אביב וירושלים) מגיעות בת ים עם מלאי בלתי מכור של כ־4,500 דירות, נתניה עם מלאי של כ־3,500 דירות, ורמת גן עם מלאי של כ־3,400 דירות."
מאותה הכתבה
 
2. תחבורה
לנתניה יש גישה לכל ערוצי התחבורה הראשיים בישראל
נתניה יושבת על כביש החוף , כביש 4 חיפה תל אביב, רכבת ישראל ושני כבישי רוחב.
בת ים תקועה הרחק מכל אלו
כל ערוצי התחבורה הפקוקים של נתניה,הם לצורך הגעה לגוש דן. אם לא שמת לב - בת ים כבר באמצע גוש דן :cool:
 

lemner40

Well-known member
כל ערוצי התחבורה הפקוקים של נתניה,הם לצורך הגעה לגוש דן. אם לא שמת לב - בת ים כבר באמצע גוש דן :cool:
מי שנוסע לגוש דן
אין לו שום דבר לעשות בבת ים
נוסעים לתל אביב
הפוך התחבורה בבוקר מבת ים וראשון הם הכי גרועות בישראל
 

dw

Well-known member
מנהל
ממש לא
היום נתניה היא בכמה רמות מעל בת ים
1. החוף
החוף של נתניה הוא בן הארוכים בישראל 10 קילומטר
בבת ים היא כ3 קילומטר
2. תחבורה
לנתניה יש גישה לכל ערוצי התחבורה הראשיים בישראל
נתניה יושבת על כביש החוף , כביש 4 חיפה תל אביב, רכבת ישראל ושני כבישי רוחב.
בת ים תקועה הרחק מכל אלו
3. שטחים
בת ים תקועה מכל הכיוונים בלי אפשרות התרחבות ובלי שטחים ירוקים
נתניה יכולה להתרחב לכל הכיוונים.
4. אזורי תעשיה
לנתניה יש 2 אזורי תעשיה
כשאחד מהם הוא הייטק, ומסחר איכותי
מה שמביא אנשים איכותיים
התוצאה נתניה ממשיכה להתפתח ובת ים לא
הטיילת והחוף של בת ים די מוצלחים, מכיוון שהם צמודים לעיר. אחרי ת"א לטעמי הם מקום 2. יש כמה בתי מלון ישנים אך מתבקש שירימו חדשים. זה נראה כמו פוטנציאל לא מנוצל מספיק טוב. אזור התעסוקה שלה קטן מאד ומתבקש שירימו בו מגדלים. מתחילים לעשות את זה. זה יוצא צמוד לקו האדום של הרק"ל וככל שזה ישתפר יש שם פוטנציאל.
בת ים זו עיר קטנה וצפופה, עם תח"צ טובה יחסית ולכן הפיתוח שלה צריך להיות אורבני אינטנסיבי. מעריך שעם הזמן כל הדירות תמכרנה. זה פשוט יותר מדי מרכזי ויותר מדי צמוד ליפו/ת"א (כשבבחירה בין יפו לבת ים הייתי מעדיף יפו, הנהנית מהתקציבים של ת"א, ומרחיק לבת ים החלשה יותר רק אם לא מוצא משהו ברחבי ת"א-יפו). בדומה לגבעתיים, בלי ת"א הצמודה היא לא ממש מעניינת.

בביקור בטיילת בנתניה הרגשתי שזה דליל מדי (יחסית למה שאני רגיל בת"א). יתכן והטיילת ארוכה מדי יחסית למספר המשתמשים, או שבמקרה ביקרתי בזמן דליל מדי.
השטח שלה גדול בסדרי גודל מאשר בת ים ואפשר להצמיח הן את התעסוקה והן את היקף האוכלוסיה.
זו עיר מוטת רכב וטוב יהיה אם תשפר את התח"צ. החוזקה שלה, יחסית לרוב השרון, הוא שזו עיר אמיתית ולא ישובון צמודי קרקע קיקיוני, שבלי אוטו נתקעים. יש יחסית הרבה בניה חדשה, כולל מחיר למשתכן (יש לי חבר שזכה שם, כיום גר בדירה ומרוצה, חושב שזה היה מיליון וחצי שקל ל 5 חדרים (לא היה 4 חדרים, שהיה יותר מתאים לצרכיו), אין דברים כאלה בשוק החופשי, אחלה זכיה). אני מודה שפחות מכיר את העיר אך בגדול יודע שהכינו תוכנית מתאר, עם תוכניות פיתוח, כך שהעיר תוכל לצמוח (כאמור הן באוכלוסיה והן בתעסוקה, מה שיהפוך אותה לעיר חזקה יותר בישראל).
יש לה בהחלט עם מה לעבוד כדי להשתפר:
פיתוח עסקי | עיריית נתניה
 
נתניה עיר מתה בשבת,בעיקר מרכז העיר.
בלי שכונות דרומיות,עיר ימים-פולג, ש"ס היא המפלגה השנייה בנתניה...בפער זעום מליכוד :(
 

dw

Well-known member
מנהל
נתניה עיר מתה בשבת,בעיקר מרכז העיר.
בלי שכונות דרומיות,עיר ימים-פולג, ש"ס היא המפלגה השנייה בנתניה...בפער זעום מליכוד :(
גם בבת ים ש"ס והדתיים חזקים. לידם ישנם גם רוסים. זו עיר מעורבת.
 

דיברגנט חדש

Well-known member

הדירות החדשות בבת ים מתייבשות על המדף. מה יקרה למחירים?​

מי שהייתה בתחילת העשור אחת מהבטחות הנדל"ן של ישראל, מוצפת היום בדירות חדשות לא מכורות • האם עליית המחירים בעיר עברה את השיא וכיצד משפיעה עצירת התמ"א על העיר​

|כן| מעולה, רק מרד צרכנים יחזיר את המחירים לשפיות.
 

dw

Well-known member
מנהל
בגלובס ישנה כתבה אחרת, של אסף זגריזק, כתב התחבורה, המסביר על הכישלון של הרק"ל. הציפיות והיח"צ של הרק"ל היו גבוהים, אולם בפועל משתמשים בה הרבה פחות. הרק"ל היא סוג של אוטובוס משוכלל. זה הכל. מה שכן עם המון יח"צ.

לא ברור מדוע כדאי לשלם פרמיה משמעותית על דירות ליד רק"ל אם קודם כבר היו אוטובוסים (ובבת ים היו). מי שנסע בתח"צ ממשיך לנסוע, אין שינוי, אבל לשכנע נהגים לעבור לתח"צ? אהה, זה כבר קצת יותר קשה, ואם הנהגים לא מגיעים אז הביקוש לדירות אינו יותר גבוה משהיה, ואז למה שתהיה תשואת יתר???

לתשומת ליבו של כל מי שמציעים לו דירה ליד רק"ל או מטרו (בעיקר סיפורי המטרו, שזה מה שכנראה ינסו לדחוף לכם בעשור הקרוב)
זהירות! מנסים לעקוץ אתכם.

מציע תרגיל משעשע - תשאלו בבקשה את מוכר הדירה כיצד הגיע לפגישה. האם באוטובוס/רק"ל (שזה מה שיש היום) או שפינוקי הגיע ב... אוטו.

אחרי שהוא יענה לכם "אוטו" תשאלו אותו "אז למה אתה מבקש ממני פרמיה על משהו שאתה לא מוכן לעשות?"

אתם תהנו מהתגובה המופתעת :)
 
למעלה