האם דוד המלך חטא ?

זרדוז

New member
האם דוד המלך חטא ?

האם לגישת הנצרות או היהדות המשיחית, דוד המלך חטא בניאוף עם בת-שבע , שבזמנו הייתה נשואה לאוריה החתי? האם דוד חטא בכך ששלח את אוריה לקרב שהיה ידוע לו (לדוד ) שממנו אין חזרה? האם דוד חטא בנישואיו לבת-שבע שבינתיים התאלמנה מאוריה? האם קיים איסור נישואין כלשהו שחל על שני נואפים? אם כן, האם דוד עבר על האיסור הזה? תודה
 

lion 7

New member
בבקשה

דוד חטא ונענש וחזר בתשובה , אלוהים סלח לו , ובכך למדים אנו כנוצרים או בכל זרם כולל הדיעה היהודית משיחית שהיא קרובה לבפטיסטית כי אלוהים רחמן הוא והיום דרך בנו ורק דרכו יש דרך חזרה לדרך המלך.. הנישואים הם ערך קדוש לכן אסור לנאוף ואפילו במחשבה ,לכן הרוח שבתוך המאמין היא זאת עושה את הניקוי מהחטא בדם המשיח ישוע .. ולא דרך קורבנות כמו שבעבר .. והרווק אסור לו להסתכל אפילו בכדי לחמוד כל אשה , לכן מדגיש שליח הנצרות פאולוס על חובת החתונה והקשר אם הדבר בוער (למרות המלצתו האישית להיות רווקים ומכאן הגישה של הנזירים והנזירות ) .
 

זרדוז

New member
האם כתב קודש כלשהו מתייחס לכך?

למעט ספר שמואל ב' כמובן. איך זה ששום סופר מקראי לא התייחס לחטאי דוד המלך, למעט שמואל הנביא? האם אין חטא בנישואי דוד לבת-שבע? דוד החוטא יצא נשכר. אם גנב חוזר בו מן הגניבה, עליו להחזיר את שלל הגניבה לבעלים החוקיים. דוד אולי חזר בו מן החטא, אך המשיך ליהנות מנישואיו לבת-שבע. איך זה שאף כתב קודש אינו מתייחס לכך? תודה
 

My Shepherd

New member
../images/Emo23.gifאלוהים לא יורה לדוד לתקן את החטא בחטא אחר

כמו להתגרש מאשתו- זו דעתי האישית ..כי בברית החדשה כתוב שמי שמתגרש מאשתו מסיבה שאינה ניאוף וזנות אז הוא כאילו גורם לה לנאוף, ובעצם הוא מבצע חטא בעצמו. .
 

זרדוז

New member
העניין הוא

שכתבי הקודש בברית הישנה מתייחסים לדוד ככליל השלמות. ישנם פסוקים מסויימים שמציינים באופן מרומז בלבד שדוד חטא בעניין אורייה החתי. אין התייחסות מפורשת לחטאי דוד כמי ביצע ניאוף , רצח, ונישואין עם נואפת שהייתה אסורה עליו על פי חוקי התורה. במקומות אחרים במקרא, מלכים אחרים כמו שלמה המלך מושוואים לדוד המלך ואז מפורט כי דוד המלך היה מלך צייתן שריצה את אלוהים בכל מעשיו. כפי שאני רואה את זה, דוד ביצא חטאים נוראיים. הוא היה גם מלך גדול וגם גיבור מלחמה וגם אהוב במיוחד על אלוהים. יחד עם זאת, את חטאיו ( שאולי נסלחו ) לא ניתן למחוק כאילו לא היו. במקרא, למעט פסוק מרומז פה ושם ולרבות פגישתו עם נתן הנביא, לא ניתן למצוא התייחסות מפורשת לחטאי דוד, כחטאי של ניאוף, רצח, והולדת ילד ממזר לעולם, הוא שלמה המלך, שמסיבות שאינן ברורות לי, חמק באופן מושלם מהסטאטוס המשפטי של "ממזר".
 

lion 7

New member
ובכן

דוד הוא לא שלם כמוהו רוב האישיות בתנ"ך כולל הברית החדשה (יש פה ושם רמזים או הערות על אי שלמות האישיות בכתובים) מה שאנו למדים מהסיפור הזה כי כל אדם (נכשל או חטא מלבד בן האדם השלם ישוע, ומתשולח שלקח אותו אלוהים בטרם עת) ופה כמה פרשנות קופטית (שהיא דומה לפרשנות אבות הכנסיה או כלל הזרמים בנצרות התרגום הוא אוטמטי מערבית לעברית ( מעצל לתרגם חופשי איתך הסליחה אבל המסר מובן) הפסוקים (15-23): -- נתן הלכו לביתו והיכו אותו ילד של אלוהים יצר את בידי נשים דוד griego Vthagl. דוד Vassell לאל את הילד ואת fasted דוד Souma והכנסות ו פאט reclined על הקרקע. אז את ההקשר ואת זקני הארץ היתה אשה לא אוכלת לחם איתם. הוא היה היום השביעי מת הילד Fajav Ebeid דוד להגיד לו כי הילד מת בגלל שהם אמרו תראה, מה הילד Kelmenah בחיים לא שמעתי את הקול להגיד את הילד כיצד עובד אשר נפטר. The עבדים Itnajon Vaftn דאוד דאוד אמר הנער מת של בני עמו, אמר דוד מאי ואמר את הילד מת מת. אז דאוד הארץ רחוץ ו Anoint במקום את הבגדים ונכנסתי לבית של אלוהים Sujud ולאחר מכן הגיעו לביתו ושאלו אותו Vodawa Vokl לחם. Syeda Abida אמר לו, מה הוא זה אשר עשה את הילד מה הוא בחיים שתיקה ובכיתי עבור ילד ואני מת לאכול לחם. הוא אמר את הילד היה בחיים שתיקה, ובכיתי כי אני יודע שאמרתי אולי אלוהים ולחיות Irahmani הילד. עכשיו, למה אתה מת מהר מעריך את זה אני הולך אחריו ARDA לבין התוצאה היא שלא. כתוב Vtzll משביע רצון של הילד דוד עבור אהבתו של הילד והוא הרגיש כי מותו של הילד נושא את המשמעות של אלוהים כעס עליו, וזה היה מהר ולהתפלל. זה היה לקוות נרפא Reza סימן מאלוהים. אבל הוא אמר את מלוא הסגרה לשלטון של אלוהים כאשר הילד מת, אך באותו סקר עלזה א Baldehn הוא הרגיש כי כאשר ילד של אלוהים וזה רצון. הוא צריך למות כילד, כולם טועים, כל טובת וכתיבה, אשר רואה את העולם כדי להרוויח זמן ללכת לאיבוד. זה לא עושה לך לגנוב את הכסף של הבריכה גם משלמת Q שוער מחפשים מתוק ולכן לא בסדר ... את הפסוק ב (15) Vthagl: A חולה אנוש. הפסוקים (24.25): -- דוד המיוחסים אשתו נכנסו ל Butcba לשכב עם הבן נולד עם השם ואת סולומון קרא את לורד אהבה אותו. עם זאת, שלח את נתן הנביא נקרא Ededea שם אלוהים. סולומון: סאלם פירושו או כמו שלום במזרח התיכון וכן את שאר ממלכת מלחמה הושק על ידי שם says it הוא סמל של המשיח המלך Banny מבנה שלווה, הנשיא היה צריך להיות נקרא בורא שלום שלום. אולי הבחירה של השם של דוד כדי להצביע על כך, למרות שהיה כתוב מספר hurricanes והרמתי אותו כדי לשוב ו לקבל בחזרה מבית סלאמה כי הוא ואשתו חזרו על סולומון או מצב של שלום עם אלוהים. זו אינה מונעת Altodibat. אני אוהב ילדים ושלח אותו נתן Ededea, כלומר האהובה של אלוהים היא גזרה נוספת של המילה, כלומר האהובה של דוד כדי להבטיח ההורים כי למרות הבכורה של משמעת מת Valthany להכריז "אהבת אלוהים, סליחה הם Ktith Arabic » Hebrew Translate בקיצור התיחסו על היות אוריה (כאדם ממוצא לא יהודי או מתגיר, ומצד שני היות התורה מכתיבה עונש מות לבת שבע) יש כאן דבר שצריך לברר עוד היות ואין בתיאולוגיה המוצרית שום סתירה, ולה יש פירושים רבים המראים על שלמות הכתובים הבנים שנולדו הם פרי מחילת האל אחרי שדוד חזר בתשובה, המחיר היה כבד בבניו של דוד (משיח האל) והמתת פרי החטא התינוק שנולד,
 
לא הייתי אומרת שהוא מוצג ככליל השלמות.

המעשים המכוערים שעשה מתוארים בדיוק רב. והקורא יכול לשפוט. גם נתן הנביא נזף בו בחומרה. והוא גם נענש במות הילד הראשון שילדה בת שבע. אבל הוא היה מלך ישראל...
 
ואני אוסיף ברשותך מיי שפרד:

בס"ד ששלום בית בין איש לאשתו זה מעל הכל! במסכת סוטה(suta) נאמר כך: שהקדוש ברוך הוא מוכן ששמו ימחה מתחת למים,רק שישכון שלום בין איש לאשתו. עוד נוסיף על כך משיר השירים:'עזה כמוות האהבה,מים רבים לא יכבוה'. אומרים שכשזוג מתגרש רחמנא ליצלן,אזי המלאכים בוכים בשמים. ה' שונא את הגירושין'. לא סתם הקתולים אומרים: 'בעושר ובעוני, בבריאות ובחולי'. ועד שהמוות יפריד בינינו!
 

lion 7

New member
חוקי התורה מול חוקי הברית החדשה

/tapuzforum/images/emo3.gifעכן נבלע מתחת לאדמה , פרי החטא הוא מות ולכן העונש הושלם בהמשך בבית דוד ראי בבקשה את מעשה אבשלום בבני המלך ובמרד וכו`. בברית החדשה שהיא עידן הרחמנות לא הולכת על פי כללי העבר כלומר הברית הישנה .
 

lion 7

New member
מה שקרה בהמשך עם אבשלום

היא המשך תמורת החטא שעשה דוד אביו , הרי לבת שבע לא היה שום חלק בחטא , אני משער שאבות הכנסיה כמו אוגוסטינוס או יוחנן פה הזהב התיחסו או היתה להם פרשנות לסוגיה זו , אני משער שתהיה התיחסות מצד הגולשות אור העולם ומלח הארץ ,, לפי דעתי האישית האשם קיבל את עונשו בהמשך כמו המתת הבן ,בת שבע לא התגרשה ממנו או עזבה אותו , היא לא אשמה , אולם רואים גם במעשה של ניקולא אחד המוזכרים בחזון יוחנן . שהיתה לו אישה יפה ולו היתה בעיות לא קטנות ומדון עם האחים שביקרו אותו על יחסו לה, עד התרחקותו מהכנסיה .. שלמה דבר על אישת חיל מי ימצא ובתיאולוגיה הנוצרית היופי אין לו מקום אם כי האל אין לו משוא פנים ..
 
אפרופו היופי בתאולוגיה הנוצרית...

בס"ד אז ביהדות נאמר על כך ליאון:'שקר החן,הבל היופי,אשה יראת ה' היא תתהלל'. ונכון,לאל אין משוא פנים ולא יקח שוחד, ודרכיו ישרות ותמימות.
 

lion 7

New member
נכון, גם מוזכרת אישה בספר המכביים

מהספרים הקאנוניים "ב" ובו מוזכרת יופיה וחוכמתה של מנהיגת העם , השם שלה ברח לי מהזכרון היו נשים גם יפות וגם חכמות כמו הדס או אסתר שהצילה את העם מהטבח בפרס דרך דודה מרדכי (פורים) דבורה הנביאה (היתה חכמה אבל לא נזכר שום דבר על יופיה ) גם בחירת עשו אחיו של יעקב לאחת מבנות החתים (מאותו עם של אוריה החתי כמרירות לרבקה ויצחק הוריו, ואילו בחיר האל יעקב התחתן בהשראת אביו לבת לבן )למרות היותו ארמי אבל אחי אמו ) רחל ולאה ושתי השפחות .. דלילה ושמשון, אפשר להסיק מהסיפור הזה אסון היופי הארצי לא השמימי, או החטא בצורת אישה ועל זה דבר שלמה על החטא כאישה שמפתה וסופה מר מאוד, כל טוב
 

ד ר א ל

New member
לא כל כך מתמצא בגישה של הדתות המקובלות

קראתי בספר ששמו "ההיבט האחר - פירוש חריג לקטעים תנ"כיים" מאת הסופר והוגה הדיעות שלמה קאלו שיצא בהוצאת דע"ת. שם יש פרק ששמו "בת שבע". לא אביא את כל הקטע רק משפט קטן: "אלהים בפירוש מתעלם מחטאת נבחריו בכלל, דוד בפרט, וזה סודו הגדול, שנבצר מבני-אדם בשר ודם לפענחו כלאחר יד." אחד הפרקים בספר (65 עמודי "טקסט") התפרסם באתר NRG (מעריב) וכבר פרסמתי אותו פה. שם הפרק "מתן תורה" ומעניין במסקנתו. אם יעניין, אביא את הפרק שוב.
 

lion 7

New member
להביא את הפרשנות ונבדוק אם הן יאות לתיאולוגיה

הנוצרית
 

זרדוז

New member
יחס מיוחד לדוד בפרט

אלוהים אכן מעלם מחטאת דוד, כאילו שנכתב בתנ"ך משהו כמו "חוקים אלו לא יחולו על דוד המלך". אלוהים אינו מתעלם מחטאת שאול המלך ואף לא מחטאיהם של מלכים אחרים. אמנם טיב חטאיו של שאול המלך שונה מטיב חטאיו של דוד המלך. אך אלוהים אינו מתייחס כלל להבדלי הטיב של חטאי המלכים. הן דוד מלך על ישראל והן שאול מלך על ישראל. הן שאול המלך חטא לאלוהים והן דוד המלך חטא לאלוהים וחטא גם כלפי חבריו בפרשת אוריה. אלוהים באופן מיסתורי, לא רק שאינו מעניש את דוד המלך, אלא שאינו מתייחס לדברים באופן מפורש וברור. רק בואו של נתן הנביא אל דוד המלך מציין כי אלוהים שם לב לחטא כלשהו. טיבו של החטא או שמו של החטא, לא נזכר בשם. מילים כמו "ניאוף", "רצח" או "חימוד" לא נזכרו בעניין זה. מכאן שיש מחלוקת בדבר חטאי דוד. בספר שמואל ב וכן בספר דברי הימים, דוד מתואר ככליל השלמות, דבר שאינו נאמן לתיאור מעשיו כשקוראים על התנהלותו ביחס לבת שבע ולאוריה החתי. אני חושב שאכן זה יהיה קולע לאמר שאלוהים שם לב לחטאיו של דוד, אלוהים מציין בפני דוד כי חטאיו (של דוד) גלויים לפניו. בהמשך, אין שום התייחסות לעונש ואף לא למחילה כלשהי על חטאיו של דוד. כל שידוע הוא שפרי הניאופים של דוד ובת שבע, התגלם בגופו של ולד מת, ולד ממזר מת. הדבר מעורר חשד בלבד שמא מדובר כאן בעונש כלשהו, מבלי שניתן לעיין בהחלטה על גזר הדין. אך לא ברור כי מות בנו הממזר של דוד הוא העונש על חטאיו של דוד בעניין בת-שבע ואוריה.
 

ד ר א ל

New member
אכן אתה מתמצא בכתוב

ויש לי שאלה, האם סתירות כאלה, גורמות לך לחשוב שבעצם משהו לא בסדר? בתנ"ך? אלהים לא בסדר? או שאלה סתם תמיהות אינטלקטואליות גרידא.
 

זרדוז

New member
אני חושב שמשהו אכן לא בסדר

אם הגענו אליי, אז אומר זאת ברור- ישנם דברים שאינם ברורים לי בתנ"ך, בהקשר לאלוהים. אלו הם אינם הרהורי כפירה. אלוהים אמור להיות מושלם וחווה את כל הזמנים בעת ובעונה אחת. אלוהים הוא כל יודע וכל יכול. אלוהים רואה אחרית מבראשית. אם אלוהים הוא אכן כל יודע ואכן רואה אחרית מבראשית, אז תמוה בעיניי מדוע אלוהים עושה טעויות. אלוהים אכן עושה טעויות. התייחסותו הסלחנית של אלוהים לדוד המלך, היא תמוהה ומיסתורית ומעוררת תחושה של "קומבינה". התנהלותו של אלוהים בכל הקשור לדוד המלך, שונה מאוד מהתייחסותו אל שאול המלך שהיה אדם ישר, הגון, נקי כפיים, ששגה בקרב מסוים אחד על עמלק. מרגע הקרב ההוא של שאול על עמלק, אלוהים התייחס לשאול באופן לא הוגן. גם מותו של שאול היה מוות של חייל פשוט, גם כל צאצאיו של שאול המלך למעשה נמחקו מעל פני האדמה. אני לא בא עכשיו לתקן את העולם ולא את התנ"ך. האפליה הזו, נראית לי "לא בסדר". אם אלוהים החליט לסלוח לדוד המלך, למען קוראי התנך היה על מחבר הספר שמואל (שמואל הנביא ) לציין זאת במפורש כי אלוהים החליט לסלוח לדוד ולמחוק את כל חטאיו למען מטרה נעלה אחרת. דבר שלא נעשה. במקום זאת, דוד המלך המשיך לחיות את חייו, והמשיך למלוך. רק התינוק, הממזר המת מרמז על חטא כלשהו שביצע דוד כלפי אלוהים ואוריה. חטא כלשהו מול עונש כלשהו. והכל נעשה בהסתר תוך ניגוד גמור למלכים אחרים שחטאו, מלכים אחרים כמו שאול המלך. לא כך הייתי מצפה מאלוהים שנוהג על פי הדין האלוהי שאינו מפלה לעולם.
 

lion 7

New member
אין משוא פנים אצל האל

דוקא נסתרות דרכו של אלוהים , דרכו לא הם דרכנו ובכדי להבין אותם אנו זקוקים לקשר ישיר דרך רוחו שמקבלים בלידה החדשה ,כאשר משלמים אחרים כמו בניו את המחיר ולא הוא אז אנו לא מבינים שדוד כתב מיטב השירה והיה לו רקורד עשיר עם הגיבורים למען העם הנבחר. דרך דוד בא לנו שלמה החכם ,ובהמשך ישוע בן דוד , דוד טעה ונענש אבל כאמור האהבה שלו למלכות השמים וכתב ברוח הקדש על ביאת המושיע למרות שנפל בפח החטא . מה למדים גם מזה שאין אף אחד מושלם . באגרות בב``ח כתוב שאנו משתוקקים לשלמות עד שנפגוש אותו פנים מול פנים ואז נהיה כמוהו מושלמי
 
למעלה