האם הכסף של ביטוח מנהלים צמוד למדד מרגע הפטירה עד לתשלום

מיכל20152

New member
האם הכסף של ביטוח מנהלים צמוד למדד מרגע הפטירה עד לתשלום

שלום
לבעלי ז"ל היה ביטוח מנהלים. מפטרתו ועד לקבלת הכסף עברו מספר חודשים. מבקשת לדעת מה קורה עם סכום הכסף שהיה צבור בביטוח בשני המקרים הבאים:
1. התשלום התעכב שלא באשמת חברת הביטוח, האם הכסף צמוד בנתיים? האם יש רבית ואם כן איזו ריבית? או האם ממשיך לשאת רווחים כרגיל כמו כל ביטוח מנהלים לפני הפטירה עד מועד התשלום? או האם למרות שחלפו מספר חודשים מקבלים רק את הסכום שהיה במועד הפטירה?
2. במקרה שכל המסמכים נמסרו לחברת הביטוח אבל החברה מעכבת את התשלום שלא כדין, מה קורה אז מבחינת ריבית והצמדה? האם יש ומה גובה הריבית
בתודה
 
תגמולי ביטוח חיים

מיכל שלום,
משתתף בצערך על פטירת בעלך.

באשר לשאלתך - התשובה המדוייקת היא שלא ניתן לענות על שאלתך מבלי לבדוק את פוליסת הביטוח ותנאיה. לא ברור אם השאלה מתייחסת לכספי הצבירה או שמא לכספי ביטוח חיים (ריסק). ככל שמדובר בכספי ביטוח החיים (ריסק), הרי שהדבר תלוי בתנאי ההצמדה של התוכנית מלכתחילה.
ככל שהתשלום לא נעשה בשל כך שאתם לא העברתם מסמכים מתאימים, אמורים להמשיך לחול התנאים המקוריים של הפוליסה. אם העיכוב נובע ממחדלים של חברת הביטוח, ניתן לתבוע לחילופין הפרשי הצמדה ורבית. הרבית הרלבנטית נקבעת ע"י החשב הכללי אחת ל-3 חודשים ולכן לא ניתן לענות על השאלה מה גובה הרבית, במנותק מתקופה ספציפית.
אם הכספים המדוברים מעוכבים ע"י חברת הביטוח בלי סיבה אמיתית, הרי שלפי חוק חוזה הביטוח בית משפט יכול להטיל על חברת הביטוח סנקציה של ריבית מיוחדת, שהיא פי שלושה מהריבית האמורה לעיל.
מכל מקום, חשוב לבדוק את תנאי הפוליסה ולבדוק אילו מסמכים העברתם לחברה כדי לדעת את הזכאות האמיתית.
 
למעלה