האם המפרקיות חוזרות (הלוואי) לקו 61?

מצב
הנושא נעול.
לגבי קו 103 אתה צודק..
ולפי דעתי אני חושב שעדיף להשאיר את מסלול המטרונית לאגד.. יש מצב כשתגיע המטרונית עצה אז יסעו על מסלול המטרונית גם אוטובוסים רגילים? או שככה זה אמור להיות בפועל? מישהו יכול להגיד לי מה קורה עם אוטובוסי אגד לאחר הגאת המטרונית?
**הגאת=הגעת**
 

oshri5917

New member
כי פשוט אין אפשרות - לא כלכלית ולא מעשית לספק
מקומות ישיבה לכל הנוסעים בשעות השיא. מדובר על כסף רב שישפך לחינם עבור אוטובוסים שיעמדו 21 שעות ביממה בחוסר מעש, רק כדי שלכל אחד יהיה מקום ישיבה. כמובן שמדובר גם על תוספת משמעותית לכח האדם שהזכרת קודם. כמובן שגם לכבישים יש רמת רוויה מסויימת, שרוב הסיכויים שתעבור אותה אם תוציא אוטובוס כל חצי דקה כדי לספק מקומות ישיבה לכל הנוסעים. אין מקום בעולם המספק תח"צ טובה שבו לא עומדים בשעות השיא באוטובוסים או רכבות (תחתיות/קלות).
אבל אנדי למה שלא יפעילו SG על קו מפוצץ
ל 8-9 שעות בלבד לקוים עמוסים כמו 61 63 66 51 וככה יוצאו SG מקווי בת ים כמו 40 42 25 ויעבירו אותן לקווים עמוסים קוים 40 42 רק ביום שישי וקו 40 גם במוצאי שבת אין כל הצדקה להכניס לקו באותם ימים מיפרקיות אפשר לצמצם את שעות הפעילות ל14-17 שעות ביום וכך להאריך את שנות פעילות של האוטובוס למה כל אוטובוס צריך לפעול 19-21 שעות במקום שEL יהיה 11 שעות וכנ''לSG SL יהיה רק 9-12 שעות ביום פעילים
 

amit1270

New member
הקטע הוא ש..
להגביר את התדירות משמעות הדבר זה יותר כוח אדם... זה צורך יותר דלק- צריך לחשוב איכות הסביבה- חיפה קריות זה בלתי נסבל מבחינת איכות הסביבה ואויר שם עם ריח נורא.. במיוחד מפרץ ואיך הגאנו להרגל הזה שבכל אוטובוס צריך שאנשים יעמדו? למה אני או כל אחד אחר צריכים לעמוד באוטובוס?
הגברת התדירות => יותר נוסעים בוחרים תח"צ =>
פחות נוסעים ברכב פרטי => פחות זיהום. זה החישוב הנכון.
 

אורי404

New member
הגברת התדירות => יותר נוסעים בוחרים תח"צ =>
פחות נוסעים ברכב פרטי => פחות זיהום. זה החישוב הנכון.
לא בטוח. זה מורכב יותר.
יש מסלולי אוטובוסים לא מהירים. אין מספיק נתיבי תחבורה ציבורית ומסלולי תחבורה ציבורית. אין כרטוס משותף. תרבות הליסינג רווחת. הנוסחה של יותר תדירות של אוטובוסים => יותר נוסעים באוטובוסים יכולה להיות אחרי כל מיני מרכיבים נוספים, כמו למשל מה שכתבתי לעיל.
 

amit1270

New member
לא בטוח. זה מורכב יותר.
יש מסלולי אוטובוסים לא מהירים. אין מספיק נתיבי תחבורה ציבורית ומסלולי תחבורה ציבורית. אין כרטוס משותף. תרבות הליסינג רווחת. הנוסחה של יותר תדירות של אוטובוסים => יותר נוסעים באוטובוסים יכולה להיות אחרי כל מיני מרכיבים נוספים, כמו למשל מה שכתבתי לעיל.
נכון מאוד.
ובכל זאת, תחבורה ציבורית היא במהותה "ירוקה" יותר.
 

Redjest

New member
לא חייבים מפרקיות
אפשר פשוט להגביר את התדירות מפעם ב-10 דקות לפעם ב-7-8 דקות. 8-10 נוסעים בעמידה זה יחסית מעט, כנראה שלא נסעת בקווים באמת עמוסים שיוצאים בבוקר כל 3-4 דקות עם מפרקיות ובפנים יש הרבה מעבר ל-20 בעמידה. מפרקיות הן פיתרון לקווים בהם הגברת התדירות לא מהווה פיתרון מספיק טוב. אני חייב להודות שאני ממש לא מכיר את הקווים בקריות, אך מהיכרותי עם הקווים בחיפה, התדירות זוועתית וגם כמות הנוסעים לא מאוד מצדיקה מפרקיות. אפשר בהחלט להגביר את התדירות ב-20% לפחות ובכך לשפר את השירות בצורה משמעותית.
בקשר לכמות הנוסעים בחיפה
אני נוסע מידי יום בצהריים על קו 31 בחיפה. זהו קו המגיע פעם בשעה בלבד. ובצהריים הוא תמיד, אבל תמיד -מלא עד אפס מקום. מלא בכמה כזו שפעמים רבות הוא לא פותח את הדלתות בכלל בכמה מהתחנות(שגם בהן יכולים להיות עשרו נוסעים), פשוט כי אין להם מקום אפילו בעמידה. אני ספרתי ביום עמוס במיוחד 39 אנשים עומדים, באוטובוס רגיל, לא מפרקית. כמובן שנוסע שהנוסעים שנשארו בתחנה נמצאים במצב לא פשוט. ה31 הבא יהיה רק עוד שעה, ועכשיו יש להם את הבחירה בין לחכות שעה לבין לסוע בדרך עוקפת עם כמה החלפות שתקח להם שעה ורבע במקום חצי שעה.
 

amit1270

New member
אין מפרקיות עקב חוסר הצדקה מבחינת כמות
הנוסעים וכן עקב בעיות טכניות רבות בהפעלת המפרקיות בטופוגרפיה החיפאית. כך, ע"פ מידע שנכתב כאן בעבר בפורום. עם זאת, המפרקיות צפויות לחזור לחיפה, ובגדול, בדמות אוטובוסים רבי קיבולת שקיבלו את השם "מטרונית". הללו אמורים להיות בעלי 3 פרקים.
חוסר נוסעים או "ביצה ותרנגולת"?
אולי עם תדירות קצת יותר "עירונית" בחלק מהקווים יוכלו למלא גם מפרקיות?
 

euronitzan

New member
האם המפרקיות חוזרות (הלוואי) לקו 61?
היום (יום ו') ראיתי 3 פעמים מפרקית בקו 61 הרמת גני- תל אביבי. האם זה היה חד פעמי או צעד נכון וקבוע בכוון הנכון?
תוכל למצוא מדי פעם אחה"ץ מפרקית
בקו 61 אבל זוהי איננה מדיניות מסודרת.. כו ירבו
 
האם המפרקיות חוזרות (הלוואי) לקו 61?
היום (יום ו') ראיתי 3 פעמים מפרקית בקו 61 הרמת גני- תל אביבי. האם זה היה חד פעמי או צעד נכון וקבוע בכוון הנכון?
מפרקיות הן עלה תאנה לשירות לקוי
תועלת כלכלית למפעיל, ונזק תדירותי לנוסע. ולכן אנחנו חוזים בקווים בעלי תדירות בינונית המאויישים שלא לצורך במפרקיות (במיוחד בקווי גוש-דן - ראשל"צ/רחובות של אגד). זוהי קמצנות לשמה שבאה לצמצם עלויות אוטובוסים ונהגים, ויוצרת תדירות נמוכה מדי לקווים מרכזיים. זה גם פועל יוצא של "התיעלות" דן ואגד שמביאה את סך האוטובוסים הרזרביים של החברות אל מתחת למינימום הדרוש. וכך, במקום לתגבר ברצינות את תדירות האוטובוסים, מוצנחים אוטובוסים גדולים מדי בתדירות נמוכה מדי. ובכלל - המפרקיות גדולות, אבל לא גדולות מספיק כדי להסתיר את כשלונן היומיומי של חברות התח"צ במתן שירות סביר בשעות הלחץ. אין מקום ישיבה? - לא נורא; אוטובוסים מדלגים על תחנות בגלל היעדר מקום בעמידה? - כישלון מהדהד. אוטובוס בכל חמש דקות לא מספיק? הביאו אטובוס בכל שלוש דקות. כל שלוש דקות לא מספיק? הביאו אוטובוס בכל דקה. לשם כך קיבלתם זיכיון (ובמקרה של שתי החברות המחזיקות מפרקיות - גם סובסידיה נדיבה).
 

אוהד11

New member
מפרקיות הן עלה תאנה לשירות לקוי
תועלת כלכלית למפעיל, ונזק תדירותי לנוסע. ולכן אנחנו חוזים בקווים בעלי תדירות בינונית המאויישים שלא לצורך במפרקיות (במיוחד בקווי גוש-דן - ראשל"צ/רחובות של אגד). זוהי קמצנות לשמה שבאה לצמצם עלויות אוטובוסים ונהגים, ויוצרת תדירות נמוכה מדי לקווים מרכזיים. זה גם פועל יוצא של "התיעלות" דן ואגד שמביאה את סך האוטובוסים הרזרביים של החברות אל מתחת למינימום הדרוש. וכך, במקום לתגבר ברצינות את תדירות האוטובוסים, מוצנחים אוטובוסים גדולים מדי בתדירות נמוכה מדי. ובכלל - המפרקיות גדולות, אבל לא גדולות מספיק כדי להסתיר את כשלונן היומיומי של חברות התח"צ במתן שירות סביר בשעות הלחץ. אין מקום ישיבה? - לא נורא; אוטובוסים מדלגים על תחנות בגלל היעדר מקום בעמידה? - כישלון מהדהד. אוטובוס בכל חמש דקות לא מספיק? הביאו אטובוס בכל שלוש דקות. כל שלוש דקות לא מספיק? הביאו אוטובוס בכל דקה. לשם כך קיבלתם זיכיון (ובמקרה של שתי החברות המחזיקות מפרקיות - גם סובסידיה נדיבה).
אני לא מסכים עם דעתך הנחרצת לגבי הכשלון שטמון
בהפעלת המפרקיות. מפרקיות צריך להפעיל בקווים עמוסים ובקווים נוספים, הן באגד, הן בדן והן בחברות אחרות. לגבי התדירות והפעלת אוטובוסים נוספים, רגילים או מפרקיות - זה כבר נתון לויכוח מוצדק יותר או מוצדק פחות
 

amit1270

New member
מפרקיות הן עלה תאנה לשירות לקוי
תועלת כלכלית למפעיל, ונזק תדירותי לנוסע. ולכן אנחנו חוזים בקווים בעלי תדירות בינונית המאויישים שלא לצורך במפרקיות (במיוחד בקווי גוש-דן - ראשל"צ/רחובות של אגד). זוהי קמצנות לשמה שבאה לצמצם עלויות אוטובוסים ונהגים, ויוצרת תדירות נמוכה מדי לקווים מרכזיים. זה גם פועל יוצא של "התיעלות" דן ואגד שמביאה את סך האוטובוסים הרזרביים של החברות אל מתחת למינימום הדרוש. וכך, במקום לתגבר ברצינות את תדירות האוטובוסים, מוצנחים אוטובוסים גדולים מדי בתדירות נמוכה מדי. ובכלל - המפרקיות גדולות, אבל לא גדולות מספיק כדי להסתיר את כשלונן היומיומי של חברות התח"צ במתן שירות סביר בשעות הלחץ. אין מקום ישיבה? - לא נורא; אוטובוסים מדלגים על תחנות בגלל היעדר מקום בעמידה? - כישלון מהדהד. אוטובוס בכל חמש דקות לא מספיק? הביאו אטובוס בכל שלוש דקות. כל שלוש דקות לא מספיק? הביאו אוטובוס בכל דקה. לשם כך קיבלתם זיכיון (ובמקרה של שתי החברות המחזיקות מפרקיות - גם סובסידיה נדיבה).
האם יש הבדל מהותי
בין קו שמופעלים בו אוטובוסים מפרקיים כל 10 דקות לבין קו של אוטובוסים "רגילים" כל 7 דקות? (והרי ברור שהפתרון אצלנו יהיה אוטובוסים לא מפרקיים כל 10 דקות...) ההבדל בזמן ההתנה זניח, ההבדל בעלות התפעול נראה לי די משמעותי.
 

amit1270

New member
האם יש הבדל מהותי
בין קו שמופעלים בו אוטובוסים מפרקיים כל 10 דקות לבין קו של אוטובוסים "רגילים" כל 7 דקות? (והרי ברור שהפתרון אצלנו יהיה אוטובוסים לא מפרקיים כל 10 דקות...) ההבדל בזמן ההתנה זניח, ההבדל בעלות התפעול נראה לי די משמעותי.
*ההתנה=ההמתנה
 

אוהד11

New member
האם יש הבדל מהותי
בין קו שמופעלים בו אוטובוסים מפרקיים כל 10 דקות לבין קו של אוטובוסים "רגילים" כל 7 דקות? (והרי ברור שהפתרון אצלנו יהיה אוטובוסים לא מפרקיים כל 10 דקות...) ההבדל בזמן ההתנה זניח, ההבדל בעלות התפעול נראה לי די משמעותי.
כאשר אתה מפעיל מפרקית כל 10 דקות אתה מגדיל
את כמות הנוסעים, קל וחומר כל 7 דקות. בכל מקרה, מפרקיות אינן מיותרות באותם קווים שבהם הן פועלות או פעלו והוצאו מסיבות שונות
 

amit1270

New member
כאשר אתה מפעיל מפרקית כל 10 דקות אתה מגדיל
את כמות הנוסעים, קל וחומר כל 7 דקות. בכל מקרה, מפרקיות אינן מיותרות באותם קווים שבהם הן פועלות או פעלו והוצאו מסיבות שונות
לזה התכוונתי.
 
האם יש הבדל מהותי
בין קו שמופעלים בו אוטובוסים מפרקיים כל 10 דקות לבין קו של אוטובוסים "רגילים" כל 7 דקות? (והרי ברור שהפתרון אצלנו יהיה אוטובוסים לא מפרקיים כל 10 דקות...) ההבדל בזמן ההתנה זניח, ההבדל בעלות התפעול נראה לי די משמעותי.
בוודאי
בייחוד כשצריך להחליף אוטובוסים תחשוב על זה ש - 10 דקות יכול להיות זמן של נסיעה עירונית, כשאת כל הזמן הזה עשית בהמתנה לאוטובוס
 
אני כתבתי על ההבדל בין 7 דקות ל-10 דקות.
שזה 3 דקות בממוצע.
במקרים מסויימים זה הבדל גדול...
ואם כבר זה דקה וחצי בממוצע. בקווים ראשיים (אני בספק אם בקווים שאינם ראשיים יש מפרקיות), התדירות צריכה להיות מאוד גבוהה.
 
רק הבאתי דוגמה....
אבל למה מופעלות מפרקיות בכל 20 דקות?
כמו בקווים 164,274 ודומיהם? אינך חושב שאוטובוסים רגילים שיצאו בכל 13 דקות במקום מפרקיות בכל 20 דקות, ישפרו את השירות שניתן לנוסע? היית מעלה על דעתך למשל לכסח את התדירות של קו 5 בתל אביב, ולהכניס בו מפרקיות? האם זה היה הופך את השימוש בו לנוח יותר? חובבי המפרקיות (שהם רוב כאן, לצערי) טוענים שהשימוש במפרקית הוא הכרח לקווים עתירי נוסעים. אך העובדה כי מפרקיות נמצאות בשפע בקווים בעלי תדירות בינונית, מוכיחה כי היותם כאלה נובעת מתדירות לא מספקת. נוח לדן להוציא קו קריטי ומרכזי כמו 61 פעם בעשר דקות, ולגלגל את האשמה לפתחה של עיריית תל-אביב: "זה לא בגללנו, זה בגללם". לשאלה מדוע יותר מארבע שנים לאחר החלפת צי האוטובוסים בקו, לו"ז הקו טרם תוגבר, אין תשובה.
 

amit1270

New member
אבל למה מופעלות מפרקיות בכל 20 דקות?
כמו בקווים 164,274 ודומיהם? אינך חושב שאוטובוסים רגילים שיצאו בכל 13 דקות במקום מפרקיות בכל 20 דקות, ישפרו את השירות שניתן לנוסע? היית מעלה על דעתך למשל לכסח את התדירות של קו 5 בתל אביב, ולהכניס בו מפרקיות? האם זה היה הופך את השימוש בו לנוח יותר? חובבי המפרקיות (שהם רוב כאן, לצערי) טוענים שהשימוש במפרקית הוא הכרח לקווים עתירי נוסעים. אך העובדה כי מפרקיות נמצאות בשפע בקווים בעלי תדירות בינונית, מוכיחה כי היותם כאלה נובעת מתדירות לא מספקת. נוח לדן להוציא קו קריטי ומרכזי כמו 61 פעם בעשר דקות, ולגלגל את האשמה לפתחה של עיריית תל-אביב: "זה לא בגללנו, זה בגללם". לשאלה מדוע יותר מארבע שנים לאחר החלפת צי האוטובוסים בקו, לו"ז הקו טרם תוגבר, אין תשובה.
אתה חושב שהתח"צ בארץ עובדת כמו שצריך?
אני לא.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה