האם הרכיבה בירידה היא אומדן?

cerevelo

New member
דופיני ליברה 2003

14 ביוני.אחרי הפציעה המדוברת(בדיעבד),מיו פותח 31 שניות על ארמסטרונג בטיפוס לgalibier, אותן סוגר לאנס בירידה .
 
Rijs

Some of us may have forgotten but Bijarne Rijs (I hope I spelled his name correctly) took off a pack containing all the best riders, going crazy fast down a slippery road in a crazy blizard, and just disapeared in the cloud. Once he realized that he can escape whenever he wants, he slowed down, re-joined the pack, and went on to win the stage later on, and, of course, the entire tour. I am calling the historions of this forum to remind us the details of that tour of 1996 that broke the 5 victory streak of Big Mig. Sorry for the English: I am away from home now.
 

levinerez

New member
זאלאבר - זוכרים איך הוא ברח בטור

בו לקח את מלך העליות הוא משך את האופניים לגבול וגם התרסק - תודות לברקסים המהוללים של שימאנו (שה לא היה קורה עם קמפניולו בגלל שהם נפתחים רחב יותר ... ומהר יותר מבלי לסכן את הידיים) טוב נפסיק שלא יגידו פרסומת בלהבלהבלה סמויה יאדא יאדא יאדא אבל בזכות הירידות המדהימות שלו הוא הצליח לברוח לדבוקה ו"לגנוב" שלוש פסגות ואח"כ את החולצה של המטפס. ארז
 
ארז..טעות - הסיבה לנפילה של ז'אלבר

בסיבוב בו הוא התרסק נפלה לו השרשרת והוא דחף פדל על ריק ואיבד שווי משקל. זה היה בירידה בסיבוב (פיתול אלפים כזה) חד. עכשיו אני כותב את זה ולא ארז לוין אז אני מקווה שלא ימחקו - הסיבה שנפלה לו השרשרת היא שלא הייתה לו את השן המונעת נפילת שרשרת. קוראים לשן הזו "העין השלישית". זה היה בטור של 2001 ואני זוכר שביום של הנפילה הסבתי את תשומת ליבו של יובל (גולן שהיה איתי בטור) לעובדה שקבוצת CSC היא הקבוצה היחידה בלי "העין השלישית" על האופניים של רוכבי הקבוצה. זה היה בקטע ה 13 של טור 2001 שהסתיים על הסנט לארי סולאן. 25 ק"מ לאחר תחילת הקטע ז'אז'א תקף ואליו הצטרפו עוד שלושה או ארבעה רוכבים בניהם אלכסנדר וינוקורוב. ז'אז'א היה השורד האחרון של קבוצת הבריחה והוא צבר באותו היום בערך 150 נקודות במלך ההרים ועוד כמה בנקודות המאוץ (טוב את הפרט הזה אני לא ממש זוכר אז אפשר לבדוק אם זה עקרוני). מי שניצח בקטע היה....ארמסטרונג ומי שהתרסק...אולריך. למי שזוכר את הקטע בו הפך אולריך למחרשה. ז'אז'א סיים את הקטע יותר משלוש דקות אחרי ארמסטרונג ובמקום השביעי אבל באותו היום כבר היה לו יתרון גדול במלך ההרים. בנפילה הוא איבד כ 20 או 30 שניות לא יותר אבל זה נראה כואב. והכל בגלל "העין השלישית" אותה אפשר לרכוש אצל...אה,אסור פרסומות. אבל לכתוב אני נשבע שאני אוהב את ארמסטרונג מותר?
 

gsprukt

New member
תגיד ארז

שמעתי שלאנס רוכב עם רקורד שמוסווים כדורה אייס... זה נכון?
 

natyh

New member
אני לא ארז

אבל אם להאמין למיקי אז לאנס רוכב על אופניים סטנדרטיות .... מיקי תביא לי זוג אחד כזה בבקשה ... התקציב שלי שתי אלפיות בשקלים יספיק ?
 
טוב, אם כבר הולכים על רוכבים מן

העבר, למרות שלדעתי ונטו לא התכוונה לעבר אלא להווה. אז שכחתם את אחד הגדולים (יכול להיות שבגלל שהוא היה הכי טוב בהכל, אז פחות שמו לב לזה שהוא דיסנדר מדהים), ברנאר הינו. אני יליד 1978, ולכן קשה לי לתת עדות ממקור ראשון. אז אני אעזר בכמה אלופים מן העבר, בפרוסייקלינג יש כתבה לכבוד יום הולדתו ה-50 של הינו. בכתבה עאכו מפגש בין הרוכבים הגדולים של סוף שנות ה-70: הינו כמובן, פרדי מרטנס, פרנססקו מוסר, דידי טוראו, לוסיאן ואן אימפה וז'אן רנה ברנאודיאו (בטוח שטעיתי בתרגום השם). וחמשת האלופים הללו, מספרים על היכולות המדהימות של הינו בדיסנט, ומדגישים שכשהוא רצה לברוח במורדות לא היה רוכב , שיכל לשבת לו על הגלגל.
 

cipo 1

New member
סרקתי את מרחבי - WEB במשך שעות

ולא מצאתי תמונה של סלבודלי מאותה "צניחה חופשית" בקטע ה- 13 של ג'ירו 2000 . אבל מה שכן מצאתי זה את הקטע הבא . ואנא בקשה אישית החזירו לפורום את שפיות הדעת ולא שפיכות הדם. צאו לרכב אפילו שקררררררררררררררר זה ירגיע את כולכם!! עודד הקטע המדובר לקוח מתוך הקישור הנ"ל The most exciting minutes of the race came on the descent to the finish. Dropped on the climb, Paulo Salvodelli (Saeco) screamed down the twisting, narrow mountain road at speeds of 80 kph, taking every risk to catch the leaders. Salvodelli?s nickname is ?Il Falco? in honor of his incredible descending ability, and he proved it by gaining back 1:30 in 12K on the group containing the pink jersey. עודד
 
גם אינדוראין היה יורד מצויין

ובכל שנה הוא השתפר. טוני רומינגר ברח לו באחת הפסגות באלפים ואינדוראין בקור רוח נתן לו רווח וסגר עליו בירידות. ארמסטרונג יורד מעולה, כמוהו גם פלויד לנדיס (שניסה לנצח השנה קטע אבל בסוף ארמסטרונג איבק את קלודן על הקו כי לנדיס היה גמור אחרי שטחן עד דק את כולם בעלייה האחרונה של הטור (הקול של הקרואה פרי, טיפסתי אותה שעתיים לפניהם, 15 ק"מ של דם, יזע ודמעות). העניין הוא שמי שהולך על ניצחון בטור בדרך כלל לא לוקח סיכונים מיותרים, יורד מצויין אבל לא "מתאבד", כי הוא ממוקד בתמונה הכוללת של הניצחון. לדעתי יש לזה קשר לחוסן מנטלי אבל לא רק. יש כאן גם משהו פיזיולוגי שקשור לשיווי המשקל ולשינוי הדרמטי בגובה בשילוב מהירות, זה לא רק אומץ לב ו/או טיפשות, זאת פשוט יכולת שניתנת לשיפור ועבודה אבל אני מאמין שבבסיס מדובר על שילוב של כושר גופני ועמידה במצבי עייפות, יכולת ריכוז, שיווי משקל, מהירות תגובה וויסות תגובה וכמובן שליטה על האופניים. גם רוכבי אופנועים ונהגי מירוצים שומרים על כושר גופני גבוה בגלל הסיבות הללו. ארמסטרונג שיפר עם השנים והניסיון את יכולת הירידה שלו. למי שזוכר, בתחילת דרכו כמקצוען צעיר וחצוף הוא תקף בירידה בסיום מילאנו סאן רמו וכמעט נמרח באחד העיקולים שיורדים מהפוג'יו בואכה קו הסיום בסאן רמו. מרוב בהלה הוא האט לגמרי וכולם עברו אותו בקילומטר האחרון. נו, מה בלוקי חושב על זה?
 

Mont Ventoux

New member
ממ.. הכביש אשם?

קודם כל חן חן על התגובה המעניינת. אין ספק שכושר גופני הוא דבר המשפיע על "עמידה במצבי עייפות, יכולת ריכוז, שיווי משקל, מהירות תגובה" וכו'. אבל גורמים אלו בסה"כ גם קשורים לכושר המנטלי. מן הסתם כושר מנטלי הוא גם דבר הנתון לשינויי וגם (אצל יחידי סגולה) לשיפור, שהרי אין המנטליות של בן ה-3 כזו של בן ה-23, ושל בן ה-23 אינה כשל בן ה-43, ואלה אינן כשל בן ה-63 וכן הלאה. אבל בשביל לא להסתבך בדיון פילוסופי היכן בדיוק עובר הגבול בין המנטלי לפיזי, עד כמה הפיזי הוא מנטלי או עד כמה המנטלי הוא פיזי אחזור לבלוקי. קשה יהיה לטעון שדווקא אור ליום ה-14 ביולי 2003 כושרו הגופני של בלוקי לא היה משהו. נהפוכו, הרוב טוענים של-2003 הוא הגיע עם הכושר הטוב ביותר. גם לא בדיוק רוכב שלוקה בשליטה על האופניים, ולהגיב הוא הגיב, זה רק לא פתר את הבעיה. אבל מכל הטענות שהועלו (תגובה לקויה, סוג גלגלים וכו'), לדעתי הדבר הבולט הוא דווקא הפזיזות והעדר שיקול הדעת שליוו את המהלך שהוביל בסופו לנפילתו. לדעתי ניתן גם לראות את אותה פזיזות בנסיון שלו לחזור לפלוטון. מן הסתם יש פה גם עניין של מזל. אילו סבולדלי היה מתרסק בירידה בג'ירו 99' (בקטע שאח"כ ניצח) אז כנראה שגם בג'ירו 2000 הדברים היו נראים אחרת. העניין הוא שרוב דוגמאות הרוכבים שהועלו בשרשור הם שמות דבר בעולם האופניים, כך שסביר שגם לרדת הם יודעים היטב. אמנם מסתבר שאפשר לנצח את הטור דה פראנס גם מבלי להיות דיסנדר מבריק, אבל אולי דווקא מעניין לבחון רוכבים שהם דיסנדרים מבריקים אבל לא הגיעו להישגים מי יודע מה. יש רעיונות או שכולם נשכחו?
 
לגלוש מהר זה בעיקר נאיביות

ביום בו נולד אור הורדתי את מהירות הגלישה שלי בירידות ביותר מעשרה קמ"ש. שיש מה להפסיד נזהרים יותר. אם פעם הייתי יורד את וואדי מילק ב 80 או 90 קמ"ש היום אני לא אמשיך לסחוט דוושות ב 65 קמ"ש כי לאור כבר יש טראומה שבמקום שאבא יאסוף אותו מהגן באה אמא וסיפרה לו שאבא בבית חולים אחרי תאונה (עד היום הוא מספר לי את זה). לעיתים נדירות אני חוצה את גבול 80 הקמ"ש ופעם הייתה זו מהירות סטנדרטית בירידות. פעם הייתי מרכיב גלגל 56 מקדימה וגלגל 11 מאחור כדי שיהיה מה לסחוט בירידות. היום אני מסתפק ב 53 12 ולא תמיד מגיע לסיבוב דוושות על ריק בירידות. גלישה קשורה גם למשקל אבל ההפך בדיוק ממה שהרוב חושבים. משקל עודף פוגע בשווי המשקל ומפריע לגלישה בעיקר בירידות טכניות. ובקשר לבלוקי - הוא התרסק אחרי שהצמיג ירד מהחישוק ונעל את הגלגל האחורי שזרק את זנב האופניים הצידה וגרם לאיבוד שווי משקל. באותו יום היה חם מאוד והצמיג התפור של בלוקי איבד את האחיזת הדבק שנמס. אפשר לראות את זה בבירור למי שיש הקלטה של הקטע. הגלגל ננעל לו בדיוק בפיתול ולכן הוא נזרק הצידה (הגלגל הקדמי כברכ היה מופנה לכיוון הפיתול)
 

cipo 1

New member
אני היתי מחדד ואומר טיפשות בעיקר ..

ובבית מחכים שתחזור בריא ושלם . עודד
 
למעלה