היגיון רק מנקודת המבט הסוביקטיבית של ליבוביץ.
"מחווה של רצון טוב"? "לפייס את דעתו של האויב"? "לקדם את האפשרות לשלום"? אין בזה שום היגיון, מנקודת מבטו של היהודי הלאומני.
וגם אין בזה היגיון, מנקודת מבט אוביקטיבית, שהרי אין דרך אוביקטיבית להכריע מה עדיף: שלום או שטחים, לאומנות או פאציפיזם.
וגם אין דרך אוביקטיבית להכריע האם ה"טימטום" שעליו אתה מדבר נמצא דווקא בשאיפות לאומניות, ולא למשל בשאיפות פאציפיסטיות. הרי אפילו ליבוביץ עצמו סבר, שכאשר שמגיעים לנקודת הכרעה בין ערכים, אז נעלם ההיגיון ומגיעה הרצייה הלא הגיונית.
אבל כן ניתן לקבוע אוביקטיבית, שליבוביץ רצה להתפטר מהר הבית/חרם אל שריף, לא כי זה "הגיוני", אלא כי זה מה שהוא רצה (ובצדק לדעתי, למרות שלצדק הזה אין היגיון). וגם ניתן לקבוע אוביקטיבית, שהצעתו של ליבוביץ מעדיפה לנקוט בדרך אופרטיבית כזו אשר, בשורה התחתונה (גם אם ליבוביץ לא התכוון לכך), משחקת לידי השאיפות המוסלמית הלאומניות ואינה משחקת לידי השאיפות היהודיות הלאומניות.
וגם ניתן לקבוע אוביקטיבית, כי ההערכה ש"ליבוביץ רצה להצילנו מאכילת הפיתיון ולהציל אותנו מהמחיר", נודף ממנה ריח חזק מאד של פטרונות, כאילו שיש כאלה שמבינים יותר טוב מהיהודים הלאומנים באיזה צד נמצא הפיתיון ובאיזה צד נמצא המחיר. הרי באותו מידה יכול אותו יהודי לאומני לטעון, מנקודת מבטו הסוביקטיבית, בדיוק את ההפך ממה שאמרת: הוא יטען, שכאשר המוסלמים הלאומנים מציעים את הנוסחה "שלום תמורת שטחים", אז אותו שלום שמונח לפתחנו מצידם, הוא למעשה פיתיון (שמפתה את מחנה השלום), בעוד שאת המחיר הנדלני נתבעים לשלם רק היהודים (לא המוסלמים), והוא משולם ברגבי ארץ חמדת אבות, לא בכפית סוכר. וכשאתה מציע "מוטב...לא להקשיב לאותו טימטום כשהוא בצד שלנו", יגידו אותו יהודי לאומני, בטיעון שאינו נופל בפטרוניותו: "מוטב לא להקשיב לטימטום הפאציפיסטי כשהוא בא מהצד שלנו". ועוד יטען אותו יהודי לאומני שהוא לפחות גם בעד לא להקשיב לפיתיון הפציפיטסטי כשהוא מוצע מצידם של המוסלמים הלאומנים.
המשותף לכל הטיעונים הללו, הן אלו שהועלו על ידיך (בשמו של ליבוביץ), והן אלו שהועלו על ידי (בשמם של היהודים הלאומנים), הוא שכולם סוביקטיביים. אז מה בכל זאת אוביקטיבי? למשל, שעובדתית, שליהודים הלאומנים יש ריב נדלני עם המוסלמים הלאומנים על הר הבית/חרם אל שריף; ושעובדתית יש יהודים טובים, עם המון רצון טוב, שבאים מן הצד ומנסים להתערב באותו ריב נדלני, תוך העדפה מעשית (גם מבלי להתכוון לכך) של אינטרס לאומני של צד אחד מקרב הלאומנים בני שתי הדתות. כל אלו הן עובדות אוביקטיביות, כי אפשר למדוד אותן, כולל אפילו למדוד כמה סנטימטר מאדמת הר-הבית/חרם אל-שריף ירויח ויפסיד כל צד מקרב הלאומנים בני שתי הדתות, אם וכאשר תאומץ הצעתו של ליבוביץ (שאגב היא הצעה מעולה לעניות דעתי הסוביקטיבית).