האם יש בעיה לייבא מנוע עזר לאופניים 250W שלא מיובא לארץ,

TakeCtrl

New member
אתה רוצה מספר אסמכתא?:) אין לי,אבל אדון מנהל יכול להגיד לך..

זה גם מבוסס על החלק מהתקן שאומר שאופניים יכולות לעבור אותו רק כאשר הן נבדקות כמכלול...
 

דגלמנגה

New member
איפה אפשר למצוא את התקן הזה כתוב ובמה כרוכה בדיקה כזאת?

מי בודק, איפה וכמה עולה בדיקה של פריט בודד?
עדיף להכיר את מסלול המכשולים לפני שהחבילה נוחתת בארץ.
 

דגלמנגה

New member
האם יש בעיה לייבא מנוע עזר לאופניים 250W שלא מיובא לארץ,

אבל עומד בתקן האירופאי ומוכר ככזה, באופן רשמי, באירופה?
האם תהיה התייחסות שונה בין יבוא המנוע בנפרד לבין יבוא האופניים עם המנוע מורכב עליהם? אפשר לייבא באופן אישי, לא דרך סוחר/יבואן?
הערה: האופניים המדוברים מותאמים להרכבת מנוע כזה ע"י היצרן שלהם, ובכל מקרה תבוצע הרכבה מקצועית, ע"י מומחה מוכר, לא חלטוריסט בחצר האחורית.
ו...בואו נדלג על הסיבות למה אינני רוצה את המנועים המיובאים לארץ באופן שוטף.
 

TakeCtrl

New member
בעיקרון יש היום אפשרות לייבא ייבוא אישי אופניים שלמות...

שעומדות בתקן (עד 2 בשנה) בלי בדיקה של מכון התקנים , אם כי לא שמעתי על מישהו שממש עשה את זה מסיבות מובנות וגם שמעתי שרוצים לסגור את זה..
בדיקת תקן של קיט יכולה לעלות 20,000 שקל (בהנחה שלא יחרימו לך אותו בכלל )
זה בנוי ככה שאנשים פרטיים לא יכולים להביא בצורה חוקית קיטים..
 

דגלמנגה

New member
חן חן לך, TakeCtrl, על תשובתך הברורה


הערה:
מאוד הייתי רוצה להכיר את המפעלים הסיניים/הונג-קונגיים/תאילנדיים, שלא זזים בלי פיקוח צמוד של מכון התקנים הישראלי. מן הסתם, יש להם מסמכים שמעידים על התאמה לתקן האירופאי, שעליו בנוי התקן הישראלי. ומן הסתם, עיון במסמכים הללו, הוא כל הבדיקה שמתבצעת. במקרה המסובך ביותר, דולים פרט אקראי מהמשלוח ומשווים את הנתונים המוטבעים עליו לאלה שבמסמכים.
&nbsp
איך שלא יגלגלו את זה, זה לא צריך לעלות יותר משעת עבודה של פקיד. ודאי וודאי שלא מצדיק העדפת מסמכי-יצרן רשמיים, שמספק סוחר, על פני אותם מסמכים בדיוק, שמספק אדם פרטי.
&nbsp
יסלחו לי הילדים, אבל אני זוכר (ממרומי גילי
) ימים, שבהם ייבוא אישי של מכונית, היה בבחינת מד"ב. אנשים נסעו לחו"ל, רכשו שם מכונית, קבלו רישוי מקומי, טיילו בה וחזרו אתה כרכוש פרטי משומש (הכרתי כמה כאלה). אינטרנט עוד לא היה אז אפילו בצורת חשק, שלא לדבר על איביי.
 

TakeCtrl

New member
זה אחד מאותם מקרים שאני לא יודע אם אתה צוחק..

כי אני דיברתי על מפעל בישראל. בכל מקרה בגלל התחזוקה החד הכיוונית אני מתייחס לדרישה הזו כפיקציה לא ישימה ולא הגיונית, אם אין לך פיקוח על החלפת חלקים חשמליים, אין טעם לבקש פיקוח על בנייה שלהם , כי כמו הבדיחה של הגרזן, אתה יכול להחליף לעצמך חצי אופניים בצורה כזו (מנוע, בקר, סוללה,ברקסים, גלגלים וכו'.. וכו'..) בגלל בעיות בלאי ושאר מרעין בישין. ואני בונה לעצמי דברים קצת יותר חזקים.
קרוב לוודאי שאם תנסה ללכת בדרך הישר תיכנס למסלול מכשולים כל כך גדול.. אבל בהצלחה לך..
אולי לפני 5-6 שנים לפני כל תשומת לב לאופניים בכלל היה לך סיכוי, היום, הדרך היחידה לפי דעתי להביא כל חלק של אופניים חשמליים (בלי קשר אם הוא חוקי או לו) היא להיות "יצירתי".
בתור דוגמא לאופניים שלי הבאתי מנגנון מיוחד שמתלבש על כבל ההילוכים ומנתק את המנוע כל פעם שאתה מחליף הילוכים (למה אני צריך אותו זה סיפור ארוך בפני עצמו) אבל בקשתי מהיצרן לסמן את המוצר רק כsensor. (במקום gearsensor , כי רק עצם המילה יכולה לעשות trigger למשרד התחבורה ששולח איש שלו לבדוק כל שני וחמישי חלקים חשודים.).
&nbsp
 

דגלמנגה

New member
אני צוחק במקום שצריך לבכות...

יש כאן חוק שגורם עוול לציבור ואפשר להוכיח זאת מבלי להוציא את הידיים מהכיסים.
זה התחיל בחבורת מחוקקים, שאין להם מושג ירוק, בתחום שבו הם אמורים לפסוק, עבור דרך התייעצות עם בעלי אינטרסים מסחריים מובהקים וכלה בבניית תקן שכל קשר בינו לבין המציאות הוא דמיוני לחלוטין. אפשר כמעט להשוות זאת לוועדה, שהמליטה את חוק הכלבים המסוכנים, שם בנושא התנהגות התייעצו עם מומחה מחוזי למדיצינה. מה הקשר? בירה נשר
 

TakeCtrl

New member
מושג "ירוק" ? pun intended?

התקן אמור להיות הIBM שלהם , זה כמו שהמנמ"רים קנו רק IBM בשנות -70 כי אמרו הרי, זה IBM , אי אפשר לטעות כאן, כי כולם לוקחים IBM.
&nbsp
אגב, יש כאלה (לא ישראלים) שטוענים שהתקן כל כך ישן עד שהוא מפרט 250 וואט רציף ולא Peak , דהיינו שבתקופה ההיא רצו לוודא שלא תקבל חתול בשק והמנוע אמור לפחות להפיק 250 וואט בלי להתבשל.
בתקופה הנוכחית הEU עובד על 2 תקנים חדשים אבל הרבה יותר מסובכים למימוש שאחד מהם מגביל אותך ל1000 וואט אבל עדיין ל25 קמ"ש
 

דגלמנגה

New member
הופה... זה מוביל אותי לשאלה שלא הצלחתי למצוא לה מענה

איך בתכלס המנוע מפסיק לעבוד במהירות (מצערת) 6 קמ"ש? היתה פעם הצעת חוק להגביל ככה מהירויות של משאיות. כמובן שמעבר להצעה זה לא המשיך.
&nbsp
לגבי IBM, בשנות ה-70 היה זה ה-מלך של מחשבי Main Frame וכל משרדי הממשלה סגדו לו. שע"ם היה הראשון שפרץ את ההסגר, כשקנה מחשב-משנה של חב' NAS, שמאוחר יותר התברר (מהטכנאים) שזו חברת שיווק של היטאצ'י. אתה ודאי מכיר את התנהגות העדר. אנשים חיפשו "רקורד", ואת הרקורד במיחשוב, באותו עידן גיאולוגי, נתנו משרדי הממשלה. זה כמו שקונים אקדח והולכים בעיניים עצומות אחר ה"רקורד" של מש' הביטחון, אה...שהשיג עסקה מצויינת עם גלוק. יש טובים ממנו, אבל ה"רקורד" בביטחון של מש' הביטחון - פשש...סוף הדרך
 

TakeCtrl

New member
הכל נמצא בבקר... המנוע יודע רק לעבוד...

הבקר מקבל סיגנלים מחיישן שאני לא סגור איפה הוא נמצא בגלגל (כי לא ראיתי אותם ממש) ולפי זה מחליט האם להעביר להפעיל את המנוע ממצערת או מPAS (שנמצא נמצא בציר המרכזי).
יש לי כזה מצב בCycle Analyst, אבל החיישנים אצלי בציר המרכזי (בצד שמאל) הם torque ולא סתם כשהפדל מסתובב.
&nbsp
קרוב לוודאי שגם ארה"ב IBM הוביל בעדר עד שפירקו אותו...
 

TakeCtrl

New member
ואגב לאחרונה שמעתי אפילו היכנסו צמיגי עיר של אופניים רגילים

להגדרה של מה שצריך לעבור תקן ישראלי, לכן גם אותם צריך להעביר כצמיגים למשהו אחר..
 

TakeCtrl

New member
כל הרכבה כזו צריכה להיות במפעל שמפוקח על מכון התקנים...

(עזוב שאין כזה, ותחזוקה שוטפת כן מתבצעת בחנויות שאין עליהם פיקוח של מכון התקנים).
 
ייבוא אישי של אופניים

שלום רב,
חלקי חילוף לאופניים חשמליים מצריכים רשיון מיוחד מטעם משרד התחבורה. זאת על מנת לשמור על רמת בטיחות גבוהה של המוצרים המיובאים.
דובר על כך שאפשר לייבא אופניים חשמליים ביבוא אישי אך זה לא צלח ואנשים לא הצליחו לייבוא אופניים שמותאמים לתקן .
לדעתי כיום עם הורדת המחירים בשוק לא כדאי להכנס להרפתקאה שבסופה תעלה הרבה כסף וללא תמורה.
זאת ועוד לפני שדובר על אחריות המוצר וכדומה.
 

דגלמנגה

New member
בפני איזה גורם במש' התחבורה צריך להציג את נתוני האופניים ה-

-חשמליים, כדי לדעת אם ניתן יהיה להכניס אותם לארץ?
 

TakeCtrl

New member
שאלה קטנה,נגיד שהצלחת בדרך פלא להכניס את אופני חלומותיך לארץ

הצגת כל המפרטים, קיבלת אישור ממכון התקנים ללא בדיקה שתצריך עלול של עשרות אלפי שקלים. אתה תצטרך מדבקה בסנדרט מדוייק (עד לרמת פונט וגודל) שפורט (עא"פ שראיתי כל מיני ווריאציות שלהם) שגם אומרת מי היבואן שלהם, במקרה זה אתה.
אין לי מושג אם בכלל מותר לך להציג את עצמך כיבואן שכזה. אבל זה עוד בקטנה.
&nbsp
נגיד שיום אחד הלך לך הבקר, נשרף, over voltage, או המנוע, אחד החיישנים שם השתחרר. בוא נדלג על הקטע של אחריות שאני די פסימי לגביו ואתה מתעקש להזמין חלפים.
איך תעביר אותם במכס? הרי זה כבר לא אופניים שלמות ש"פטורות" מבדיקת תקן, ואתה עדיין אדם פרטי.
 

דגלמנגה

New member
יש פרוצדורה חוקית רשמית ומסודרת לייבא חלפים

אופנוענים וג'יפאים עושים את זה כל השנה - בייבוא אישי, תוך עקיפת כל הסוחרים והיבואנים.
נגמרו הימים שבהם צריך להיות יבואן מסחרי כדי לייבא לארץ הקודש איזה צ'ופצ'יק לקומקום מתוצרת חו"ל, שנכנס והתקבל כחוקי ואם זה שוב יעלם באורח מסתורי אפנה להנהלת תפוז.
 

TakeCtrl

New member
ייתכן שניתקלתי בזה... הבאתי קיט של 1500-3000 וואט

שנחשב בטעות למשהו ששייך לרכב (כנראה בגלל שהיה ציור של מכונית פורמולה 1 על קופסת שרשרת) ונתנו לי לחתום טופס שמשחרר את הדואר,המכס,משרד התחבורה ושחכתי מי עוד מאחריות לייבוא אישי
באמת התפלאתי לאן נעלמה ההודעה שלך...
 

דגלמנגה

New member
הלך לך קלף משוגע... אבל לא לזה התכוונתי

מה שבעצם דופק את הענף הזה, של אופניים חשמליים, שאינם אופני קרקס, זה המיסוי האדיר שהמדינה מפעילה על מייבאי-הכלים האלה, כמו גם על אופניים רגילים. לאחרונה שמעתי על קשר בין יצרנים, שלפיו חברת Trek מרכיבה מנועים חשמליים של חברת BionX על אופניים בגודל מלא, ומוכרת אותם כ-OEM. בגלל המיסוי, אופניים כאלה יעלו פה בארץ כמו אופנוע קטן.

ככה, להשכלה כללית, מנועי BionX מסדרה D החדשה, דקיקים באזור הציר (נכנסים לכל מזלג) ובעלי קוטר של כ-37 ס"מ, מספקים טורק אדיר (גם לגלגלי "26, "27.5, "29), ללא גירים פנימיים, שמסבכים את החיים, וכל שלבי הכוח תלויי תוכנה. החברה היא בריטית והמוצר נבנה לתוך התקן האירופאי. אירופה וארה"ב מוצפות בזה וחברות רבות מרכיבות אותם כ-OEM.
אילולי המיסוי המטורף, זה אחד הדברים שהייתי הולך עליהם.
האמת היא שאילולי המיסוי המטורף הייתי מנסה להלביש כזה דבר על מונטגיו... ואז גנבי האופניים החשמליים היו צריכים לגנוב אותי ביחד עם האופניים
 

TakeCtrl

New member
טורק + מזלג לא שילוב טוב, זה יכול לשבור אותו...

לא שמעתי על מיסוי, שמעתי המחירים שמכון התקנים תוקע ליבואנים הם מפלצתיים..
&nbsp
בנוגע לOEM זה שמשתמשים בשלדות רגילות, זה לא בדיוק מפתיע שלדות מאופניים טובים יחסית יכולות לאכול לא מעט כוח. (בהנחה שאתה שם torque arm).
אני שוקל להרכיב את הecospeed הקיים שלי על paratrooper ( הם טוענים שזה נעשה כבר), אבל אני לא סגור אם כדאי לי להזמין את המנוע החדש של ecospeed שיש לו סל"ד של 64. (מול ה87 שיש לי עכשיו).
 
למעלה